At 03:23 PM 4/26/00 -0600, you wrote:
(...)
>W tym wydaniu z biblioteki czasami nad litera ,,e'' jest kreska,
>taka sama jak nad litera ,,o kreskowane'' - z czym sie to je ?

Z tego co pamietam ze szkoly oznacza to wymowe bardziej zblizona do "i"
(jezykoznawcy napewno maja na to jakies bardziej wyafinowane i mniej
zrozumiale okreslenie). To napwno bylo kiedys szerzej stosowane, ale ja nie
przypominam sobie tych znaczkow gdziekolwiek indziej niz u Mickiewicza.
Widocznie Wieszcz cieszy sie u wydawcow wiekszym powazaniem i zostawieja mu
to "e" kreskowane, ktore innym mu wspolczesnym pisarzom zabrano...

Michal Niewiadomski

Odpowiedź listem elektroniczym