Wlodzimierz Holsztynski wrote:

> [...]
> alfabetyczna) i jeszce ze trzech by sie zglosilo. Pisze
>
>       Nie wszystkich znam od strony pogladow, wyksztalcenia
>       oraz orientacji seksualnych.
>
> Jest pan nowy, wiec wyjasniam.  Przy tak w oczy bijacym
> pana zainteresowaniu orientacjami seksualnymi uczestnikow,
> powinien pan sie zapisac na inna grupe, chyba na cos w rodzaju
> alt.sex.orientacje,  juz jakos sobie pan poradzi (dla
> chcacego nic trudnego--Z.Koziol pana poinstruuje jak uzywac
> search engines).
>
> Poland-L nie jest z zalozenia ani lista rasistowska
> (wiec niepotrzebnie pan frymarczyl ciepieniami

Musi Pan miec nielada wech, mniej wiecej taki jak jamnik niskogorski skoro
wyniuchal, ze Pan Buchholz "frymaczyl" cierpieniami swojej matki. Przeciez
tymi cierpieniami Pan Buchholz nigdzie nie handlowal a po prostu wspomnial
o nich i tyle. Ja rozumie, ze Pan ma w tym interes i ma zamiar sie
pohandlowac z adwersazem tzn ze cene milczenia da mu Pan swiety spokoj i
nie bedzie juz go nazywal  brazowiakiem? Czy tak  mam zrozumiec Pana
namowe do frymaczenia?

> dla taniego efekciku antysemickiego)
> ani nie jest lista/ dla poznawania orientacji seksualnych.
>
> To prawda, ze w praktyce Witek Owoc nie raz cenzurowal,
> bez najmniejszego racjonalnego powodu, tych, ktorzy
> rasizm nazywaja po imieniu, tym nie mniej powtarzam,
> i Witek Owoc rad nie rad sie zgodzi, ze Poland-L
> z zalozenia ma sluzyc polskiej kulturze, a nie rasistowskim
> wypowiedziom.

Ktore z okreslen jest rasistowskie? "Polski ubek" czy "zydowski ubek"? A
jak np "rosyjski ubek"  ma sie do "zydowskiego ubeka". Ktore z tych
okreslen jest bardziej rasistowskie a ktore mniej?

> [...]
> wystapienie Witka, ktorym nie przysporzyl sobie honoru).
> Zechce pan, panie Buchholz, laskawie sprawdzic niedawne
> archiwum, zanim bedzie pan sie wypowiadal na tematy, o ktorych
> nie ma pan zielonego pojecia, jak na przyklad kneble na Poland-L.
> Prosze w sprawie knebli na Poland-L zwrocic sie do Witka.
>
> W rzeczywistosci zadnego knebla na P-L, poza witkowymi,
> nigdy bie bylo. Lista zajmuje sie kultura polska, wiec
> inne kultury, lacznie z zydowska, sila rzeczy zajmuja mniej
> miejsca. Natomiast nieproporcjanalnie wiele bajtow
> zmarnowalo sie na Poland-L na antyzydowskie wybryki rasistow.

Bardzo prosze o odnosniki do tych listow, antyzydowskich wybrykow
rasistow. Jezeli mi Pan ich nie wskaze to posadze Pana, ze idee zawarte w
sfalszowanych "protokolach Medrcow Syjonu" przystosowuje do zmyslonych
faktow i  uwairygadnia ta ksiazka aby w rzeczywistosci maial pokrycie.
Czyli dazy do tego aby wszystko zgadzalo sie z tezami zgromadzonymi w tej
rzekomej falszywce.

> Nawet jeden rasistowski bajt jest o jeden za duzo.
> Mamy niestety stale jak nie cuchnaca/ struge/ to smnierdzacy
> potop.

> Aniu, przeciez nic i nikt, nawet Witek, nie jest
> w stanie zabronic Ci poruszania tematyki zydowskiej.
> Czy to biblijno-religijnej, chocby przy okazji s'wia/t,
> czy tez z dowolnej innej dziedziny, chocby filmu,
> literatury, nauki, wspomnien, historii Polski...

Przeciez na dobra sprawe to Pan Buchholc poruszyl  losy jego matki co jest
juz historia. Przeciez to m.in Pan, a nie Pan Owoc,  podniosl ten rejwach.
To jak to jest, wolno czy nie wolno jest o tym mowic? A jezeli ja porusze
losy mojego sp. juz OJCA, jako wspomnienia z mojego dziecinstwa na temat
tego jak zydowski prokurator na podstawie sfingowanych dowodow wsadzil do
wiezienia mojego Ojca i pozniej ten prokurator z wlasciwym zlodziejem
uciekl do Izraela to beda to tylko wspomnienia czy czystej masci
antysemityzm?

Janusz J.