> Od: Uta Zablocki-Berlin:

> Nie, ateista pop prostu _nie_  _wierzy_ w istnienie Boga. Wiec
> ani sie go nie
> kocha, ani nie nienawidzi. Ma obojetny stosunek.
> /.../

Wydaje mi sie, ze owszem, istnieje atezim, ktory kategorycznie, 'czynnie' i
nieobojetnie zaprzecza istnieniu Boga. Mysle o ateizmie dogmatycznym. Znana
jest rowniez postawa, opisywana jako ateizm polemiczny badz antyteizm.
Obojetny stosunek do faktu istnienia/nieistnienia Boga raczej  przypomina
agnostycyzm. Nawet najblizszy agnostykowi ateista sceptyczny jednak
twierdzi, ze Boga nie ma, a nie 'nie wiem czy Bog jest'. Czy myla sie ci,
ktorzy sadza, ze tak 'nie wierze' jak i 'wierze' nie sa wyrazem obojetnosci?

Wojtek Jeglinski

Polski konkurs internetowy ruszyl! Ocen internet! Zostan jurorem
i wygraj nagrode! Szczegoly na stronie http://www.inetcom.pl