At 05:11 PM 7/20/00 +0800, you wrote:
>Polecam wysluchanie drugiej strony gdzie liczbe ofiar
>od 1926 do 1939 ocenia sie miedzy 3,2 i 5,5 milionow
>na terenie CALEGO Zwiasku Sowieckiego, poslugujac
>sie analiza demograficzna.
>
>http://www.plp.org/cd_sup/ukfam2.html

Rzeczywiscie, ja wcale nie jestem taki pewny swojej wiedzy na ten temat, a
o Robercie Conquescie nigdy nawet przedtem nie slyszalem. Wiec zajrzalem
tam w dobrej wierze zeby swa wiedze uzupelnic wysluchaniem tej drugiej strony.

Wystarczylo jednak pierwsze zdanie, zebym dalszego czytania zaprzestal:

Harvest of Sorrow: Soviet Collectivization and the Terror- Famine by Robert
Conquest claims to give the evidence that during 1932-33 Soviet leaders,
chiefly Joseph Stalin, deliberately starved over 10 millino people to
death, most of them in the Ukraine. The book and film paint a horrific
picture. If true, a reasonable person might conclude the soviet Union in
the 1930s was as bad as Nazi Germany under Hitler, or even worse, as some
conservatives have argued.

Ja bardzo przepraszam, ale w uzupelnianiu swojej wiedzy historycznej
napewno nie bede polegal na informacjach pochodzacych od kogos (mam tu
oczywiscie na mysli autora tamtego tekstu ze strony Progresive Labor Party)
kto ma jakies watpliwosci czy kraj w ktorym miliony ludzi pracowaly i
ginely w gulagach a reszta spoleczenstwa zastraszona byla terrorem NKWD czy
jak to sie wtedy nazywalo, nie jest "as bad as Nazi Germany under Hitler,
or even worse".

Michal Niewiadomski

Odpowiedź listem elektroniczym