"Ryszard Ochudzki" <[EMAIL PROTECTED]>wrote:

> W porzadku, panie Stanislawie jak sie panu wydaje w ilu okregach czlonek
> ROPu moze cos wygrac ? A jezeli obok niego bedzie konkurowal kandydat
> AWS i PSL ?
> Unia zgarnie swoje 5 mandatow w Krakowie, Warszawie, Gdansku itd. SLD i
> PSL wezma reszte a prawica fige z makiem.
> Mandat w jednym okregu mozna wygrac juz przy 20% poparcia (a SLD ma 45%)
> jezli zbierze sie tam cala zgraja kandydatow prawicowych: ten od ROP,
> tamten od Radia Maryja a jeszcze jeden od UPR, i zaden drugiemu nie
> popusci. Jak bylo zanim AWS powstala? Ledwo sie zebrali do kupy a to
> [...]

Panie Ryszardzie, wydaje mi sie ze nie bedzie tak zle przy ordynacji
wiekszosciowej. Bowiem SLD ma duze poparcie jako organizacja i to tylko i
jedynie w odwecie dla poczynan rzadu AWS-owskiego. Gdy ludzie maja do wyboru
AWS czy SLD dzisiaj wybiora SLD i boj toczyl sie bedzie miedzy tymi dwoma,
moze trzema partiami na zasadzie odwetow. Nikt w tym przypadku nie patrzy na
konkretne osoby. W ordynacji wiekszosciowej ludzie patrza przede wszystkim
na osoby kandydatow, a w drugiej kolejnosci na to z jakiej formacji sie
wywodzi. Dam panu przyklad na dzis: jezeli w jednym okregu wystartowalby np.
Lech Kaczynski (AWS lub ROP lub PC- zalezy co by sobie wybral, moze jako
niezalezny), nastepnie Leszek Miller (SLD), to kogo wyborcy by wybrali?
Jestem przekonany, ze w takim wyborze wybraliby Kaczynskiego. Natomiast w
ordynacji proporcjonalnej gdyby SLD w skali kraju zdobylo np.45%, a AWS
7-8%, Kaczorek nawet jesli w okregu wyborczym zebralby duzo glosow do Sejmu
pewnie by nie wszedl. I tak moze byc w calym kraju, i w ten sposob w
ordynacji wiekszosciowej sukces SLD wcale nie bylby taki przesadzony.

SB