Un astfel de virus de tip “vechi” era 848!

perfec adevarat ca virusii de azi se bazeaza pe prostia utilizatorilor.

dar nu cred ca sunt toti prosti, exista si virusii foarte perfizi si
inteligenti.

care, intre altele, raman nedetectati, si nu se manifesta imediat.

pentru ca daca “iti formateaza harddiskul C:”, asa cum spune legenda urbana,
sigur ca tia facut o paguba mare, dar nu se poate transmite mai departe

iar cu virusii foarte scurti de pe dischete, imi aduca bine aminte.

Am avut rpoin 1994 probleme cu asa ceva, un virus nou, necunoscut de
antivirusii de care dispuneam (de genul MacAffee).

am apelat la doi studenti ca sa ne salveze, au facut un antivirus specific –
scana si anihila numia noul virus, pe care l-au denumit 848.

de ce asa?

pentru ca aceea era lungimea, in octeti, a virusului!

nu stia sa comprime, daca te uitai cu atentie, vedeai ca fiserele la care s-a
atasat du devenit cu 849 de octeti mai lungi.

Microsoft avea un utilitar pentru DOS ce verifica si compara lungimea
fisiereleor, atagand atentia daca au intervenit modificari suspecte. Nu putea
sa curete virusul, dar semnala problema ...