From: Muchwardi Muchtar <muchwa...@rantaunet.org>
Sender: rantaunet@googlegroups.com
Date: Sat, 19 Jan 2013 14:57:23
To: <rantaunet@googlegroups.com>
Subject: Re: [R@ntau-Net] Padang, Bukittinggi, Kampuang, Minang, Sumbar

Diangek baliak dari :
Muchwardi Muchtar <muchwa...@rantaunet.org> 30/12/12

Sanak *Dedi Suryadi* n.a.h basarato komunitas r@ntau-net n.a.c dan a.s.

Nan *Dedi Suryadi *katangahkan malalui milis urang awak ko, baliak pulo ka
kaji lamo nan ----samanjak ambo aktif di RN--- taruih ambo sigi dan ambo
jago (kalau dapek) ijan samakin maruyak masuak kalbu Dunsaanak kito nan
asli urang minang. Dasar ambo manga sibuk pulo mauruih nangko? Hanyo karano
disuruahkan dek Al Quran surek 103 ayaik 1-3; untuak (awak samo awak)
saliang kana mangana-an, ijan sampai ado Dunsanak awak (urang minang nan
ba-ABS&SBK) tataruang atau tasungkua masuak narako jahannam nan kayu jo
batubaronyo barasa dari jasad anak manusia nan kufur.

Kalau ambo liek salamo ko, orang-urang samacam Si Hanung (di filem) atau Si
Ulil Abshar Abdala  (di media cetak & radio), Fathimah Ustman --nan panah
manaliti lonte-lonte (PSK) di Semarang nan rajin sumbayang sambia manunggu
tamunyo datang--, atau sakambuik buruak namo-namo "tokoh JIL" lainnyo, nan
samakin rajin (produktif) mambuek sagalo macam kurenah. Nan salamo ko
manuruik suduik pandang urang awak (kalahiran tahun 70-an ka ateh) aneh
atau talarang (tabu) atau cukuik dipagunjaingan di tampaik-tampaik nan
galok di suduik lapau, mako kini alah taruih tarang manjadi konsumsi umum.

Dasar nan mambuliahi kaum JIL (bukan : Jaringan Iblis
Laknatullah........!!!==>mm) nantun mambuek apo sajo manuruik wanyo rancak,
akan taruih dilinduangi dek HAM (bukan : paho babi...!!!!===>mm. Jadi,
kadipangaan, nagari awak nan bardasarkan Pancasila (resminyo hanyo mangakui
limo agamo : Islam, Nasrani, Budha, Hindu dan Kong Hucu) alah sato pulo
(dibawah takanan PBB) manandotangani piagam Hak Azasi Manusia. Tamasuak
dalam HAM nangko adolah hak kabebasan pribadi mancipta. Alasan wanyo nan
balinduang di baliak HAM ko, nan dipakainyo mancipta sasuatu tu adolah isi
tangkurak den sandiri, pitih/modal untuak mamproduksi karyanyo tu adolah
pitih den (kalompoknyo) sandiri. Manga Akau atau Waang mancikarauan waden
mambuek bak kato den ko?

Bahkan, kalau kaum JIL ko indak punyo pitih ---sapanjang namuah taruih &
konsisten jo kiblat "kebebasan berpendapat dan mencipta" ado sajo dananyo
nan tasadio. Pihak JIL ko indak manulak doh, manarimo pitih dari* Asia
Foundation* basarato sumber domestik Eropah dan Amerika lainnyo.

Jadi, baliak ka soal Si Hanuang kalera nangko (maaf, Bro
Hanung...!!!===>mm), tantu awak disampiang mauruik dado ---karano wanyo
dlinduangi HAM--- indak ado salahnyo manciguak taruih. Kama kadibaoknyo
pangana urang awak? Nan jaleh misi utamo dari JIL nantun adolah, supayo
urang awak (nan kabanyo ba-ABS&SBK)  samakin tapadayo bake paham JIL.
Kasanyo : *kasado agamo tu adolah samo.*

Kalau soal filem“Cinta Tapi Beda” tu, ambo danga dan baco, Dunsanak awak di
Petamburan Jakarta (FPI) lai capek "mampakarokan" filem kantuik Si Hanuang
nantun. Nah, kalau alah ditangani dek anak buah Habib Riziek, satidaknyo
alah ado konter buek Si Hanuang ijan bak ka lamak di waang sajo. Parasaan
urang Islam, atau urang minang nan dibueknyo di filem baugamo katholik
samanjak lahia, musti pulo wanyo jago. Mantang-2 mandok di karampang HAM,
bisa bak katonyo sajo babuek? Bisa sampik beko topi Si Hanuang nantun
dikarajoi urang awak nan salamo ko panyaba.

Awak nan indak anggota FPI (misalnyo) cubolah mambantu jo dukuangan moral.
Dalam satiok kasempatan bakumpua di langkan rumah jo anak-2, jo keluarga
ketek, atau arisan silaturrahmi keluarga sapasukuan di bumi parantauan
(sarupo i nan dipabuek Si mm salamo ko), taruihlah manjalehkan bahaso
filem-2 nan dibuek SI Hanuang nantun filem nan kamambuek akidah awak
dangka. Kalau alun kuaik iman di dado, indak paralu manontonyo doh. Iko
adolah sabantuak usaho minimal dari awak dalam manembok paham JIL masuak ka
dalam kalbu Dunsanak awak nan saayah sainduak, sapasukuan, dan sakampuang
halaman.

Kadang-2 Sanak *Dedi Suryadi*. Ambo acok pulo ---digoda ubilih--untuak
baliak ka maso laloe ---kutiko ambo jadi urang kapa--- di tahun 70-an akhia
sampai 80-an awal.
Kalau nan dipabuek Si Hanuang nantun tajadi kutiko ambo "masih bagalang aka
baha di kida, dan basubang platina di talingo suok" (He he he....) ,
sabanta sajo wanyo alah muntah darah, dan tasungkua ka tanah, atau
mamakiak-makiak kanai gasiang tangkurak. Baitu bana kalau hati awak ko alah
paneh maliek kurenah Si Hanuang nantun.  Soalnyo ukatu tu ambo sempat
bakawan jo babarapo Inyiak (Mak Gompam Manggopoh; Tambi
Lunak,Kampuangkaliang Pariaman, dan Mpu Wesi Geni, Tapaktuan). Sayang
ilimu-ilimu nan bakredokan : "indak lalu ganggang di aia jo angin waden
sampaikan" nantun, samanjak 30 tahun tarakhia ko samakin hilang karano
urang-urang nan punyonyo alah mandahului awak ka alam baqa. He he

Astaghfirulalh al azim.
Allahu Akbar.

*mm****