Pak Muljadi Alibasjah basarato komunitas r@ntaunet di saluruah muko bumi
n.a.h dan a.c.

Kalau Pak Mul maajak ambo "bagunjiang" atau haluihnyo : badiskusi soal
dunia kapatabang komersial di nagari ambo (nan barati nagari Dunsnanak
juo), nan dalam buku ilmubumi  sarato buku sejarah kutiko ambo di SR/SD
zaman saisuak tatulih dalam buku bagai "zamrud di khatulistiwa", sabana
mambuek ambo tarumuak. Baa mangko nagara awak nan banamo Republik Indonesia
ko samakin samakin manyadiahkan dalam suduik bisnis panumpang kapatabang
komersial, yo?

Barita nan Pak Mul tayangkan (dalam bahaso Anggirih dan bahaso Jurman
nantun), alah ambo hinok-an babarapo lamo. Dan, akhianyo ambo bakomentar
sarupo nan tatulih dalam sur-el di bawah.

Apo nan salah di nagari awak?
Urang nan pandai dan cadiak banyak di sagalo macam spesifikasi. Nan bagak
dalam bamacam bidang pun indak taetong lai. Tapi...., baa mangko nagari
awak indak panah juo baansua maju dalam manyikapi hiduik di alam pamuja
teknologi maju, nangko?

Manyangkuik teknologi kapatabang, namo BJ Habibie sabana diakui dek dunia
dirgantara dunia, apo lai di nagari tampaik Pak Mul "mangakeh" kini.
Bahkan, kabanyo anak baliau nan  tuo ---nan indak kalah santiangnyo dari
ayah baliau--- juo sadang mancibo maiduikan baliak industri kapatabang di
nagari awak. Tapi, baa indak kunjuang juo jago dari laloknyo? Aponyo nan
salah gak ti?

Akhianyo, ambo takana pado filem "Ainun jo Habibe" nan ambo tonton jo
induak bareh awal tahun nan lalu. Indak dapek dianggap enteang ruponyo di
sagalo macam galeh nan manyangkui hajaik iduik urang banyak lakon dari
kartel. Dalam filem tu kito bisa maliek surang tokoh nan banamo Somadi
(dimainkan dek Si Hanuang kalera) nan ado taruih satiok datiek Habibie
mancibo mampopulerkan tamuannyo di bidang dirgantara. Satiok ado kasempatan
Jin Kartel ko manggoda dan marayu Habibie untuak namuah baengko jo wanyo
supayo kapatabang ciptaan Habibie laku di dunia.

Tapi, dasar Habibie karengkang. Nasionalis sejati. Rayuan nan
ujuang-ujuangnyo satangah mamaso nan dipabuek Somadi indak diacuahkannyo,
mako jadilah nasib teknologi kapatabang di nagari awak indak bisa mangakeh.
Pado hal Profesro teknologi kapatabang (komersial atau militer) ado di
nagari awak. Tapi indak badayo meadoki kapuangan kartel dunia kapatabang
dari nagari lua.
(Dan...., tampaknyo....., apo sajo nan manyangkuik hajaik iduaik urang
banyak di nagari awak, pasti dikuasoi --atau dikangkangi-- dek setan
ekonomi dari nagari lua. Tamasuak bareh, dagiang jawi, pupuak, aia mineral,
sampai ka bawang merah jo bawang putiah). Ambo tantu indak paralu
manyabuikan sia bangsonyo di dunia ko nan manguasoi sektor  keuangan
basarato ekonomi, kan?

Nah, akhia dari manggaleh tampaik duduak di dunia kapatabang komersial
dicokok dek Si Rusdi Kirana (kabanyo punyo Katepe Singapura pulo?). Usaho
nan samo, nan panah dicangkua dek Mandala, Sempati, Seulawah, Adam-air,
Jetayu, Merpati, Batavia, kasado alahe tapuruak masuak jurang. Padohal
pangsa pasar untuak tabang hilie mudiak di Nusantara ko naiaik taruhi dari
tahun ka tahun.

Dampak dari indak pandainyo bangso ambo (tantu bangso Pak Mul juo kan?)
mangalola "galeh  tampaik duduak di kapatabang", mako industri kapataang di
nagari awak pun sato tapuruak. Ambo masih alaun lupo lai, kapatabang nan
dibuek Habibie panah diusahokan baliau dijua ka Thailan batuka jo sipuluik.
Bahkan, nagari Si Lench Walesa (Polandia) panah pulo mamasan kapatabang nan
dibuek PT. Dirgantara Indonesia (d/h Nurtanio) babarapo buah. Kamudian baa
kalanjutan galeh nan alah dirintis Habibie ko indak panah jaleh lai doh.

Baitulah Pak Mul.
Tampaknyo anak manusia nan tingga di nagari awak ko paralu bana untuak
maranuang, atau sacaro Islam (ugamo nan ambo paluak sacaro taqwa) indak baa
doh dari mulai Esbeye sampai ka mantari dan Dirjen sarato anggota parlemen
nan baugamo Islam untuak rajin managakkan sumbayang malam (tahajjut)
satiok  hari.
A nan salah di awak hoiiiiiiiiii??!

Sabalun Dunsanak manutuik layar laptop, PC atau HP, izinkaanlah ambo
mampalewakan LAMPIRAN saputa nasib pagawai pabrik kapatabang di nagari
awak, akibaik indak santiangnyo urang-urang nan dibari amanah dek Allah
dalam mangalolanyo.

Salam jo doa dari Bekasi................,
*mm****

*LAMPIRAN PANUKEK KAJI :*

*Zaman BJ Habibie Karyawan PT DI Capai 16.000, Sekarang Tinggal 4.000
*
Feby Dwi Sutianto - detikfinance

Selasa, 05/02/2013 17:45 WIB

Jakarta - PT Dirgantara Indonesia (Persero) yang sebelumnya bernama
Industri Pesawat Terbang Nusantara (IPTN) pernah mengalami masa keemasan di
tahun 1996 hingga 1998. Sebelum berhenti beroperasi karena tak mendapat
suntikan modal oleh Presiden Soeharto tahun 1998, di bawah komando BJ
Habibie karyawan Dirgantara Indonesia kala itu mencapai 16.000 karyawan
dengan level pendidikan tingkat rendah hingga profesional.

Dirut Dirgantara Indonesia, Budi Santoso menjelaskan, akibat penghentian
suntikan dana tersebut kemudian berdampak terhadap pemberhentian ribuan
orang karyawan hingga akhirnya tersisa 4.000 karyawan.

"Sekarang pegawai tetap 2.000, nggak sampai 3.000. Tapi pegawai tetap
banyak yang mau pensiun. Medekati pesiun, saya kontrak anak-anak muda.
Kontrak hampir 1.000 ini, kita lihat kemampuan kalau bagus kita angkat
menggantikan yang pensiun," tutur Budi kepada detikFinance, Selasa
(5/1/2013).

Bahkan, sekitar 200 tenaga ahli pesawat Dirgantara Indonesia terpaksa harus
hengkang dari tanah air kemudian memilih bekerja di beberapa perusahaan
terbang luar negeri seperti Boeing, Airbus dan Embraer pasca 1998.

"200 orang yang benar-benar engineer tersebar pas krisis N-250 berhenti,
mereka kan gak ada kerjaan, mereka akhirnya dapet tawaran yang menarik,"
tambahnya.

Budi menjelaskan, pasca krisis hingga saat ini, Dirgantara Indonesia tidak
memiliki produk baru yang bisa ditawarkan kepada konsumen.

Dirgantara Indonesia hanya mengandalkan desain pesawat lama seperti N-219.
Menurutnya, keterbatasan pengembangan pesawat baru ini, dipicu mahalnya
investasi untuk merancang dan mengembangkan prototipe model pesawat.
Setidaknya untuk merancang pesawat setara N-250, Dirgantara Indonesia harus
merogoh kocek minimal US$ 2 miliar.

"PT DI sekarang tidak punya produk di market komersial, kita kosentrasi di
govermance internasional. Seperti pesawat untuk coast guard, terus
pemerintahan. Seperti Pemerintah Thailand, Kementerian Pertanian di sana
pesan 1 sampai 2 pesawat N-219 setiap tahun seperti untuk bikin hujan. Atau
pemesanan untuk pesawat surveillance dan penerbangan perintis," cetusnya.

Curhat soal PHKnya karyawan PT DI:

*Malaysia Menyelamatkan Ratusan Bekas Karyawan PHK PT Dirgantara
*
HL | 05 April 2012 | 02:45

http://regional.kompasiana.com/2012/04/05/mal...<http://regional.kompasiana.com/2012/04/05/malaysia-menyelamatkan-ratusan-bekas-karyawan-phk-pt-dirgantara-447502.html>

Tercengang sekaligus miris membaca berita Yahoo.com Indonesia mengenai
ratusan bekas karyawan PT Dirgantara Indonesia yang dulu kena PHK
besar-besaran ternyata direkrut oleh Malaysia untuk dipekerjakan di
industri penerbangan mereka.

Di saat pemerintah disibukkan oleh koalisi dan resufle dan huru-hara sampah
korupsi dan pilkada, pemerintah Malaysia tengah giat-giatnya mengembangkan
industri pesawat dan penerbangannya yang diprediksikan bakal memproduksi
juga pesawat terbang. Uniknya tenaga-tenaga terampil mereka adalah para
bekas karyawanPT DI atau Nurtanio.

Memang jika dipikir, tenaga-tenaga ahli itu apa yg mereka bisa harapkan di
Indonesia. Ada yang peduli? Malaysia, ya Malaysia-lah yang peduli. Padahal
dulu disekolahkan di luar negeri bertahun-tahun dengan anggaran yang
banyak, eh sekembalinya tak dipakai, siapa yang BODOH?

KEBUTUHAN PERUTLAH yang MENGALAHKAN NASIONALISME. BANGSA INI LEBIH BAHAGIA
DENGAN KEBEBASAN BICARA DARIPADA BEKERJA. URUSAN POLITIK MENGALAHKAN
PEMBANGUNAN EKONOMI. TUKANG BECAK SAMPAI PROFESSOR SAMA CANGGIHNYA BICARA
POLITIK SAMPAI MEREKA LUPA KERJA SEBENARNYA UNTUK BANGSA DAN NEGARA.
menyedihkan….

Inilah pemerintah yang hanya memikirkan perut koleganya (politik). Harusnya
berpikir kalau sudah tidak mampu urus negara mundur saja. sedikit-sedikit
bentuk SATGAB , WAMEN , yang para ahli dilepas, padahal APBN minus!

Akibatnya kalau pemerintahannya BUTA akhirnya ditinggal oleh orang-orang
ahli yang tinggal hanya yang keminter.

Oh iya, dulu Malaysia caplok guru-guru pintar kita, sekarang teknologi kita
juga dicaplok. Sepertinya SBY sibuk pikirin Demokrat doang dan orang partai
hanya pikirin partainya doang dan kumpulin harta, mobil mewah dan mungkin
juga istri yang mewah.

Indonesia oh Indonesiaku. Kau hanya mengurus masalah-masalah kecil dan
sepele seperti RAS, HAM, kapan kamu majunya oh Indonesiaku. Pak Habibie
dulu presiden yang pintar, tapi kita maunya saja diadu domba pihak asing.

ITULAH BANGSA YANG HANYA SIBUK NGURUS POLITIK. ORANG-ORANG PINTAR PADA
HIJRAH KE NEGERI TETANGGA. DI SANA MEREKA DIHARGAI DENGAN GAJI YANG CUKUP.
SEBAGAI CONTOH, GAJI DOSEN BARU DI MALAYSIA MINIMAL 6.000 MYR (sekitar Rp.
18 juta/bulan). APA LAGI PROFESSOR, 12.000 s/d 15.000 MYR/bulan. Bandingkan
dengan gaji dosen di Indonesia!

Seberapa banyak dari kalangan pemerintah yang jeli pada hal yang tak remeh
ini? Negara tetangga terus melaju kencang. Ekspansi ekonomi mereka
menghantui kita terus. Pernah dengar kalau Malaysia juga akan membeli saham
Bank Muamalah? dan mengambil sejumlah saham BUMN?

Pernah dengar kalau keuntungan Petronas yang independen itu lebih besar
dari gabungan seluruh profit BUMN Indonesia? pernah dengar kalau BBM mereka
dijual di Palangkaraya seharga Rp 4.500 di tengah gejolak menaikkan BBM?
mereka bilang ada keuntungan dengan harga BBM semurah itu, itupun tanpa
subsidi.

Sekarang mereka bangun dua reaktor nuklir pembangkit listrik. Bandingkan
dengan reaktor yamg sudah kita punya puluhan tahun tapi cuma buat
penelitian dan penelitian doang. Rencana itu buat listrik yang akan di
ekspor juga ke Indonesia. Sekarang malah pemda Kalimantan tengah menego
pembelian listrik dari Sarawak.

BBM dan listrik memang melimpah di Malaysia. Sampai-sampai pancaran
lampu-lampu yang menyorot menara kembar petronas itu katanya mengakibatkan
polusi angkasa, saking terlalu banyaknya cahaya listrik dibuang ke angkasa.

.