[EMAIL PROTECTED] Re: Wisata Sejarah, ... Triangle Pagaruyuang - Buo -
Sumpu Kudus

Oiy Oiy, Ayam Den Lapeh ....

Maa Angku Saaf, Angku Mantari Sutan sarato Rang Lapau nan Basamo,
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,

Rancak bana.  Kalau awak pai ka sinan, rasonyo iko bukan sakadar
wisata lai. Wisata Plus. Iko adolah langkah-langkah serius untuak
mandalami Sejarah nan Takalimbun. Iko dapek dilakukan oleh grup-grup
nan serius dalam bidang itu, baik diorganisir oleh Jurusan Sejarah
di Universstas-universitas awak di Padang dan lain-lain, atau
pencinta-pencandu sejarah daerah atau lokal, atau pribadi. Hasilnyo
diharapkan akan manjadi dokumentasi nan sistematis manjadi data
untuak pariset dan panulih sejarah angkatan kemudian.

Sasudah ambo maota-ota salincau jo Angku Mantari Sutan via YM (Yahoo
Messenger) tangiang-ngiang di Talingo ambo lagu Si Kutilang Minang,
Suaro Elly Kasim (?)di ulang-ulang baliak oleh Penyanyi Singapura
(lupo namonyo), Ayam Den Lapeh, kiro-kiro:

Pagaruyuang Batu Sangka
Sasimpang ka Biaro
Duduak tamanong tiok sabanta
Oiy Oiy Ayam den Lapeh....

[Sangajo ambo tulih "tamanong" karano itu nan tadanga suaro panyanyi
Singapura tu, dengan ejaan dan logatnyo, Oh Mamak Kandong...]

Nah,sajak itu ambo cubo-cubo manggali, maintepretasikan latar
bulakang sejarah "Ayam Den Lapeh" ko. Bateori surang se lah MakNgah
mainterpretasikan Sejarah nan Takalimbun, Tamapaknyo ado Nan Lapeh
dari Kenangan.

Dimaa tu Si Kutilang Minang dapek Rangkaian kato Pantun, Pagaruyuang
jo Biaro? Dimaa tu Pagaryuyang, dimaa tu Biaro? Kito tahu basomo
indak sasimpang doh, jaraknyo malahan jauah indak balancik-lancikan
dibaliak Marapi.  Pagaruyuang di Tanah Data, Biaro di Agam Tuo.
Agak  jauah laweh saketek dari Piaman ka Kitaji.....:)

Nah, manuruik angan-angan ambo, "Biaro jo Pagaruyung"ko adolah
kato "Terpendam dalam Lubuak Hati Sejarah," dalam "Bawah Sadar
Sejarah" nan kini takalimbun dalam pndangan umum dan panulisan
Sejarah.

Baliak setting kito k Kumani, Angku Mantari Sutan bacarito memang
ado nan dinamokan "Kuburan Rajo" dan dakek itu ado pulo tampek nan
dinamokan "Biaro". Biaro di Kumani? Ahaa! Di sinan Ambo Takangkang!
Iyo ado Biaro di Kumani,  di "Pagaruyuang Lamo"atau "Pagaruyuang
Tuo" nan ambo singguang singguang salamo ko. Pagaruyuang Lamo
nanlabih tuo dariPagaruyuang di Batusangka kini ko.  Iyo ruponyo
dari Bawah Sadar Sejarah ruponyo mancogok istilah Pagaruyung nan
sasimpang jalan ka Biaro tu, Pagaruyuang Lamo!

Kini, Ayam tu \Lapeh dalam Sejarah.  Mari kito cari Basamo-samo,
sambia malagukan "Oiy Oiy Ayam Den Dapeh".

Salam,
--MakNgah
Sjamsir Sjarif

Assalamualaikum w.w. Mak Ngah - Inyiak Sunguik dan para sanak sa
palanta,

Kok buliah ambo usul, baa kok kito atur bana program wisata sejarah
ka lokasi nan alun banyak  ditampuah urang ko, pado hal nilai
sejarahnyo tinggi bana. Kalau alah tasusun, akan ambo bao ka
panguruih MAPPAS nan kabatulan [masih] ambo pimpin.

Bilo bisa ambo tarimo rencana tu, Mak Ngah ?

Wassalam,
Saafroedin Bahar
(L, 70+6+13, Jakarta)
'Ya Allah, tunjukilah selalu aku jalan yang lurus dan Engkau ridhoi'
'Sebaik-baik manusia adalah yang bermanfaat bagi manusia lainnya'
'Taqdir di tangan Allah swt, Nasib di tangan Manusia'
'Puji syukur aku sampaikan pada-Mu ya Allah, atas segala rahmat dan
nikmat yang telah Engkau anugerahkan kepada aku dan keluargaku'.
'Mari berlomba berbuat kebaikan'
'Setiap manusia adalah baik, sampai terbukti sebaliknya'
'Jangan pernah berhutang dan jangan mudah berpiutang'