  From: Dr.Saafroedin BAHAR
  To: RantauNet@googlegroups.com
  Sent: Tuesday, March 10, 2009 5:07 PM
  Subject: [...@ntau-net] Re: Manjawek Tentang Tifatul jo Suku Dibalakang Namo

  Waalaikumsalam w.w., Riri. Hebat, langsuang Riri mancari data statistik dari
namo dan gala kito-kito nan bawacana di RN ko. Rasonyo salamo ko memang alun
ado di antaro kito nan alah manyigi soal ko sarupo nan Riri lakukan. Rancak
dilanjuikkan taruih.Batambah pangatahuan kito.
  Tasirek dalam data dan analisis Riri tu adolah simpulan, bahaso awak-awak ko
indak sistematis bana dalam soal manggunokan namo suku jo soal gala ko.
Raso-rasonyo memang baitulah simpulan nan dapek kito tarik dari kenyataan
konkrit ko.
  Tipak di ambo, ambo memang tagalitik bana jo soal ABS SBK ko -- sajak tahun
2004 -- khususnya tantang bara bana serius dan sistematisnya urang awak dalam
managakkan doktrin ABS SBK ko dalam kahidupan sahari-hari.
  Dalam hubuangan ikolah ambo luncuakan gagasan 'Ranji ABS SBK' dan 'Namo ABS
SBK'. Gagasan namo ABS SBK ko ambo kambangkan  dari fatwa Buya Mas'oed Abidin.
Salain itu ambo sato mandorong supayo ado rumusan nan jaleh tantang kandungan
nilai ABS SBK, nan alah disambuik baiak dek Gebu Minang jo Pemda Sumbar, walau
alun salasai lai.
  Saran dan gagasan tu  ambo mukasuikkan untuak  maso datang, bukan untuak
maubah namo kito-kito nan alah batahun-tahun kito pakai.
  Bahaso indak banyak bana di antaro kito nan alah mamakai namo suku dan gala
adat -- tamasuak ambo sandiri -- itu memang kenyataan juo.
  Sairiang jo itu memang paralu juo kito ranuangkan masalah lanjutannyo: lai
sungguah-sungguah dan lai konsistenkah kito untuak malaksanakan doktrin ABS SBK
sabagai 'jati diri Minangkabau' nan alah dicanangkan salamo ko ? Atau sakadar
untuak buah bibia sajo ? Ambo sampai kini juo masih batanyo-tanyo ka diri ambo
surang.
  Atau nan alah kito biasokan kini alah cukuik rancak, indak paralu
diapo-apokan lai ?
  Kalau memang baitu nan kito sapakati, ambo juo samo sakali indak bakabaratan.
Bak kato para pakar, Minangkabau tu memang alah banyak barubah.
  Kalau soal urgent, tantu indak. Banyak soal lain nan labiah mandasak untuak
kito paratikan.
  Iko sakadar gagasan teoretikal parintang hari. Tapi, mano tahu ado gunonyo
nanti.

  Wassalam,
  Saafroedin Bahar
  (L, masuk 72 th, Jakarta; Tanjuang, Soetan Madjolelo)
  "Basuku ka Ibu; banasab ka Bapak; basako ka Mamak".
  Alternate e-mail address: saaf10...@gmail.com;
  saafroedin.ba...@rantaunet.org