Itulah, takana di ambo saketek Latar Belakang pembangunan Taman Bung Hatta di
Bawah Jam Gadang. Pado awalnyo, artis perancang Taman tu mendesain Patuang Pak
Hatta pakai Saluak. Draft awal dan asli gambar patuang tu antaro lain dikirim
ka ambo via jalua pribadi. Ambo sanang dan kagum mancaliak Pemimpin Besar kito
ko Basaluak, persis sarupo Datuak-datuak Niniak Mamak di Kampuang Kito. Sabana
manakah, impresif. Ambo nyatokan penghargaan tinggi ka artis-desainer kito ko.

Tapi, apo nan tajadi? Sasudah dipalegaan ka urang-urang ahli  bakapantiangan
nan paralu-paralu, mangko datanglah teguran ka artis kito ko supayo patuang Pak
Hatta tu jan dibari basaluak! Akhianyo artis kito dengan raso sedih
mancaritokan ka ambo, baliau tapaso Maungkai Saluak Pak Hatta tu, manggantinyo
jo Kupiah Beka, saroman gambar Pak Hatta nan biaso tampak dek kito dalam
gambar-gambar resmi nasional. Mangko kini kok ado nan mamparatikan patuang Pak
Hatta di Bawah Jam Gadang tu, baliau Pakai Kupiah Beka, Peci Nasional.
Sakitulah sakadar latar bulakang Sejarah Taman dan Patuang Pak Hatta nan indak
diketahui urang banyak...

[Ambo sandiri alun panah mancaliak Taman dan Patuang Pak Hatta tu lai, karano
Taman tu dibangun sasudah ambo barangkek dan sasudah basuo batamu muko jo artis
kito di Rumah [kini Museum] Pak Hatta tu sandiri di Jalan Payokumbuah babarapo
tahun nan lalu, 2004].

Takana lo Pantun Anak-anak di Kampuang Maso Dahulu:

Pandan Den du Pandan Gau?
Pandan Den baduri-duri.
Ayah Den du Ayah Gau?
Ayah Den Basaluak Tinggi ...

Sayang, ibo awak anak-anak Pak Hatta nan indak ka dapek malagu bapantun saroman
itu ...
Tapi, pantun tu dapek dikarehkan lagu-e [sakareh musik-musik angkot di Padang]
dek anak-anak Urang-urang Jauah nan dianugerah-hormati jo Saluak Baru ...

Salam,
--Nyiak Sunguik
Sjamsir Sjarif