Ondeh Uda Frison ko..
Kajian mengenai akal iko apokah salah?
Banyak ayat2 di Al-Qur'an yang mengisyaratkan awak untuak baraja dari Alam,
contoh Surat Lebah, Samuik, yang nyato2 maajak awak untuk mempelajari
sakaliang2 awak (supayo manusia ko indak sombong).. caliak lah ka Alam
ciptaan Allah swt ko.. insyaAllah akan samakin mandakekkan awak jo Sang
Pencipta...
Apokah Salah?

Lain halnyo tentang kehidupan bernegara, Kepemimpinan dan Fiqh/Hukum..
Dalam hal Fiqh indak ado Istilah Alam Takambang Jadi guru do.. Urang minang
menganut 2 Prinsip (Satahu ambo), yaitu:
1. Lareh Katamanggungan (Manurun Dari Ateh)
2. Lareh Bodi Caniago (Mambuncah dari bawah)
tolong mamak dikoreksi istilah2 ambo kalau salah :)

Intinyo urang minang ba-Wali, bapangulu, Mulai dari Kamanakan ka mamak,
mamak ka datuak, datuak ka rajo, dst..
Iko mirip jo struktur wilayatul Faqih yang kini diterapkan di pemerintahan
Republik Islam Iran (Syi'ah)
Ulama mejadi rujukan pendapat, tempat berbai'at meminta penyelesaian
masalah, solusi fiqh yang tentunya satu komando.

Hal iko bisa dibuktikan dengan peninggalan2 sejarah (lah disingguang jo Uda
Arman Bahar diateh)
labiah jalehnyo bacolah Buku Kafilah Budayo (Terbitan Lentera, Jakarta)

Kalau Masalah Fiqh tantu iyo awak indak buliah mendebatnyo, karano itu lah
diputuihan dek rajo (Ulamo/Wali/Nabi). tapi wilayah/Kajian Akal tantunyo
buliah.
Baa manuruik uda Firson? Apo Alam Yang Takambang iko bukan guru uda?

Salam