Angku ZulTan, kok soal mancari makan ko, kalau namuah bajalan agak salangkah
duo dari pakarangan hotel, banyak makanan-makanan murah jauah labiah murah dari
hotel. Bahkan ado masakan Indonesia bagai dijua di tapi jalan. Tapi misti
baguluik mambalinyo, sabab panjua makanan Indonesia ko pindah-pindah, takuik ka
dapek kalua indentitinyo.

Jan takajuik, banyak urang-urang padusi manggqaleh tu pakai purdah, baju hitam
tutuik muko itam tampak mato sajo. Sakali ambo dapek makanan Indonesia tu dari
urang pakai purdah tu. Ambo indak tahu nan bahaso ambo lah diparatikannyo dari
jauah bajalan manuju inyo. Sudah tu lah dakek dakek, inyo lunak-lunak mangecek
bahaso Indonesia, "jangan bilang-bilang ya Pak!" Ambo takajuik mandanga suaro
tu, saroman suaro urang padusi Surabaya nan ambo tamui di rumahnyo patang.
"Yah" kecek ambo maklum. Sudah baguluik-guluik manyanduakan nasi jo gulainyo,
sudah tu, keceknyo "Maaf ya Pak, saya harus gerak cepat. Mereka datang tu".
Ruponyo nan dimukasuik "mereka" tu ruponyo Polisi Bajubah nan marazzia
urang-urang manggaleh nan indak basurek.

Ambo kenal jo mareka, karano kapatangnyo ado urang babaju tarawang, sarawa
batiak bakupiah beka mampakenalkan diri hai-hati indak jauah dari Hotel. Inyo
maajak ambo untuak judi guide  mancaliak-caliak kuliliang Makah. Ambo jadihkan,
kami sewo taksi, dn sudah tu tarimo kasih jo tip nan rancak karano akhirnhyo
kami bakawan dan dibawonyo ka rumahnuyo tampek mando-mandok banyak urang
Indonesia. Masuak rumahnyo pakai kode sandiri. Di dalam ambo tamui babarapo
keluarga nanasyik karajo mambuek kupiah haji. Kupiah haji ko dijua jauah labiah
murah di sakitar Makah...

Salain fungsi guide inyo mangecekkan kok ado urng nan ka manyarayoan mawakiakan
naiak haji inyuo bisa juo malakukannyo. Macam-macam juo rasaki nan dapek.

Salam,
--MakNgah
Sjamsir Sjarif