Sabananyo ambo ingin diam sajo soal iko karano nan kiniko tajadi di tampek
tingga ambo di Riau.

Sapangatahuan ambo nan bodoh nangko sapanjang warih nan bajawek, pusako nan
batolong, limbago nan batuang, cupak tatagak nan baisi, jalan tarantang nan
batampuah, nan namonyo Gala di Minangkabau ado duo macam :

1. Gala Pusako, iko tabagi pulo kapado 2 :

1-1. Gala Pusakon Niniak mamak, gala pangulu, gala pamangku adat, atau disabuik
juo gala Andiko seperti gala datuak, gala malin, gala manti, dan gala dubalang
didalam suatu suku atau kaum nan panyandangnyo adolah dari salah satu laki-laki
dalam kaum itu sandiri baiak manuruik Bodi Caniago maupun manuruik Koto
Piliang,
dan gala iko idak dapek diagiahkan kapado urang salain nan ado didalam kaum itu
sendiri, karano gala pusako adolah gala jabatan nan mempunyoi hak dan tanggung
jawab kapado kaumnyo.

2-1. Gala pusako Kamanakan, dek di Minangkabau ketek dibari banamo gadang
dibari
bagala mako dalam suatu suku atau kaum urang laki-laki nan alah barumah tanggo
mako diagiah gala pusako dari mamak atau gala sako dari bako baiak manuruik
Bodi
Caniago mapun manuruik Koto Piliang, sadangkan gala iko buliah diagiahkan
kaurang lain sapanjang urang itu malakok kadalam suku itu sendiri.

2. Gala sako, iko adolah nan berasal dari bako (keluarga ayah) gala iko
dibarikan wakatu seorang laki-laki nan alah brumah tanggo nan bakonyo ingin
memakaikan gala kapado anak pisangnyo melalui persetujuan mamaknyo, namun gala
nan dibarikan itu bukanlah gala Pangulu dan niniak mamak, tapi adolah gala
Pusako kamanakan nan ado didalam suku atau kaum sibako.

Nan memiliki Gala (Gelar) di Minangkabau adolah suatu suku atau kaum, jadi yang
berhak memberikan gelar kapado seseorang adolah kaum itu sendiri melalui
pangulunyo atas persetujuan kaumnyo, dan itu diberikan biasonyo kapado urang
nan
datang malakok kadalam suatu kaum atau gala untuak anak pisang suatu kaum itu
sendiri.

Itu nan dapek dek ambo, mohon maaf ambo kanan pandai minta ampun kapado Allah
jikok apo nan ambo sapaikan indak pado tampeknyo

Tks
 Afrijon Ponggok
Katik Basa Batuah
44,L,Pisang,Batipuah Baruah, Luahak Nan Tuo, Pekanbaru