sebagai orang yang tinggal di padang waspada itu perlu. saya pribadi
menyerahkan hidup dan mati pada Allah termasuk rezeki, dll. bukankah
ditangan-Nyalah semua apa yang ada di langit dan di bumi ini. mudah saja
bagi Allah meremukkan sebuah daerah dan mudah pula bagi Allah membuat sebuah
daerah subur makmur aman dan sentosa.

analisis yang berkaitan dengan gempa boleh boleh saja di keluarkan oleh
ahli, politikus, pejabat atau rakyat jelata. semua kita serahkan pada
pemilik bumi ini. kita perlu waspada, tapi berdoa dan tawakal itu lebih
penting.....

semoga Allah yang Maha Pengasih dan Penyayang, yang Maha Pemurah memberikan
keselamatan untuk kita semua, khususnya warga padang dan mereka yangtinggal
dibibir pantai.......

salam hangat
yesi elsandra 36 tahun
padang