From: "Dr Saafroedin Bahar" <saaf10...@yahoo.com>
Sender: rantaunet@googlegroups.com
Date: Sat, 27 Aug 2011 16:54:33
To: Catri, Indra<indra_ca...@yahoo.com>
Subject: RE: Re: [R@ntau-Net] Fwd: Hentikan Praktek Premanisme di Obyek Wisata

Sanak Indra Catri Dt Malako Nan Putiah, ambo baco thread Sanak nan manjalehkan
baa susahnyo manangani masalah premanisme ko, dari sudut pejabat yg harus
menanganinyo. Ambo yakin bhs banyak urang rantau nan indak tahu baa sariknyo
manangani urang-urang bagak iko.
Ambo kiro memang ado masalah psikologis antaro urang rantau nan pulang kampung
jo sanak kito di kampuang. Ado kesan bahaso orang rantau nan pulkam agak
palagak, bahkan agak ongeh dek lai barado. Kalau ambo manatap di kampuang dan
hiduik pas-pasan, rasonyo ambo juo akan bereaksi macam itu.
Tapi ambo yakin bahaso ado jalan kaluanyo, antaro lain baa supayo urang rantau
nan pulkam ko mangurangi kesan malagak dan baa pulo supayo sanak kito di
kampuang indak mudah tasingguang. Mungkin kalau taraf hiduik para sanak kito di
ranah alah samo jo sanak kito nan di rantau, masalah premanisme iko bisa
dikurangi.
Untuak itu ambo setuju jo saran Sanak utk duduak basamo, antaro wakia urang
rantau, jo wakia sanak kito di ranah, ditambah jo wakia pemerintah.
Kalau mungkin, dimintak pandapek dari pakar antropologi dan sosiologi sarato
ahli psikologi sosial, supayo jaleh apo bana nan jadi penyebab dan baa caro
mananganinyo.
Ambo tertarik jo penjelasan Sanak wakatu dimaki habis-habisan dek tukang
parkir, nan kudian malah manangih mangadukan nasibnyo ka Sanak sebagai
datuaknyo, padohal Sanak maraso alun panah basuo jo tukang parkir nan mangaku
kamanakan Sanak tu.
Mungkin iko salah satu tantangan nan kito hadoki kini, yaitu baa caronyo supayo
ikatan kesukuan nan dipimpin dek para ninik mamak bana-bana bafungsi baliak.
Dalam hal iko sajak 2003 ambo mangikuti kegiatan pengurus Solok Saiyo Sakato
(SSS), nan alah berhasil merumuskan konsepsi manajemen suku, tamasuak maadokan
inventarisasi anak kamanakan dan harato pusako. Kok Sanak baminat bisa
manghubungi pak Marwan Paris, Firdaus Oemar, pak Muchlis Hamid, bisa malalui
thread di milis RantauNet iko.
Dalam hubungan iko ambo heran mancaliak urang Jawa nan pulkam - mungkin jauah
labiah banyak dari urang awak nan pulkam - tapi kok indak ado masalah
premanisme di kampuang halamannyo,  saroman nan kito hadoki kini. Ambo batanyo
ka diri ambo sendiri, baa mako di Jawa - dan Madura - pulkam iko aman-aman
sajo, dibandiangkan jo kito nan malah jadi masalah ?
Kini ambo hanyo bisa mangiro-ngiro. Baa jalan kalua nan labiah rancak, rasonyo
iyo paralu duduak basamo.
Tapi sia nan ka manjadi janang dalam duduak basamo iko ? Pak Gubernur ? Atau
Sanak sendiri sebagai Bupati Agam ?

Wassalam,