<[EMAIL PROTECTED]> scria la data de 14 Decembrie 2005:

> Funny. Poti sa ne dai si exemple de proiecte serioase in afara de
> postfix ?

    Ce incercam eu sa spun era ca poti avea un proiect care se dezvolta
rapid si substantial fara sa-ti obligi user-ii sa faca upgrade-uri din
doua in doua saptamani doar pentru ca pe tine te chinuie creativitatea.
Iar asta nu tine de resurse, ci de management-ul proiectului si de
mentalitatea (si poate de experienta) developer-ilor.  Am dat exemplul
Postfix pentru ca il cunosc bine, si pentru ca mi se pare ca ilustreaza
perfect aceasta idee.

    Personal nu stiu absolut nimic despre proiectul Yate (de la care a
pornit discutia), si nu as putea comenta nimic despre el sau despre ce
se intampla acolo.  Insa afirmatia "toate programele care au nevoie de
compatibilitate se schimba mai des de 6 luni" mi s-a parut deplasata.

lonely wolf <[EMAIL PROTECTED]> scria la data de 15 Decembrie 2005:
> plecind de la ipoteza ca ai intrebat fiindca vrei sa stii, nu doar ca
> sa te afli in treaba:
> aalib. alsa. at. bind. cups. db. dhcp. dialog. dosfstools. e2fsprogs.
> elfutils. exim. flex. gcc. glibc. httpd. iproute. lynx. m4. modutils.
> openoffice. samba. sed. sendmail. tar. vim.

    De acord, dar cu cateva obiectii. :-)

(1) Sleepycat db este departe de a fi un proiect stabil in sensul de
    mai sus.  Problema acolo este ca au facut atat de multe schimbari
    incompatibile de API, incat toate distributiile recente de Linux
    vin cu cate 3-4 versiuni de libdb instalate.  Si cum sub Linux
    bibliotecile NSS sunt link-ate cu db, rezultatul este incarnarea sub
    UNIX a "DLL hell" de sub Windows.

(2) Cam acelasi lucru este valabil si pentru gcc, de data asta din cauza
    incodarii simbolurilor C++ in fisierele obiect (v-ati pus vreodata
    intrebarea de ce programe ca Opera vin in cate 5-6 versiuni numai
    pentru a suporta diferentele dintre distributiile de Linux?).  In
    sfarsit, o parte din problema are direct legatura cu modul cum e
    definit limbajul in standarde si cu relatia acestuia cu STL-ul, dar
    evolutia pare sa fie in rau.

(3) Despre problemele din Glibc (a caror aparitie a coincis cu preluarea
    conducerii proiectului de catre Ulrich Drepper, acum vreo 10 ani)
    as putea scrie o carte. :-) Voi spune aici doar ca sistemele care
    nu sunt bazate pe Glibc sunt, in experienta mea, mai eficiente...
    Evolutia aici pare insa sa fie spre bine.

(4) Flex-ul a avut si el cateva momente de ratacire in care a schimbat
    interfata dupa 20 de ani, insa si-a revenit rapid.

(5) In sfarsit, multa lume continua sa nu fie de acord cu multe din
    schimbarile din Apache 2.x, insa acolo branch-ul 1.x este suportat,
    si probabil va ramane asa inca multa vreme.

> iti dau si exemple de chestii INSTABILE: autoconf. gaim. selinux.
[...]

    Salutari,

    Liviu Daia

--