Matei Conovici <[EMAIL PROTECTED]> scria la data de 15 Decembrie 2005:

> Nu stiu despre ce vorbesti, postfix e in debian cam de prin '99 - '00
> cel mai tarziu.  Imi imaginez ca daca a intrat, era destul de free. Ca
> o fi fost deja matur atunci, se poate, chiar nu stiu, dar ca nu au
> avut nici un rol developerii distro-urilor dupa momentul respectiv,
> lasa-ma sa ma indoiesc.

    E interesant cum am ajuns de la o discutie despre principii de
dezvoltare la una de pareri si la un pissing contest despre exemplul meu
particular.

    Ca sa-ti raspund totusi: eu nu am cum sa iti demonstrez ca gresesti,
si oricum, the burden of proof cade in sarcina ta, pentru ca tu contesti
afirmatia mea.  Iti poti transforma indoiala in certitudine (si totodata
transa discutia) luand fisierul HISTORY din sursele Postfix, facand
o statistica cu cine ce a contribuit, si gasind pe lista rezultata,
aproape de top, developer-i ai distributiilor Linux.  Toate datele de
care ai nevoie pentru asta sunt publice. :-)

> Despre faptul ca postfix e un proiect matur (in sensul ca e mai mult
> sau mai putin "complet") si nu are de ce sa se schimbe fundamental
> in 6 luni, dar nu toate proiectele sunt/pot fi la fel. Un ciclu de
> dezvoltare la postfix poate sa fie aproape oricat de lung, comparabil
> cu debian, sa spunem.

    Nu e nevoie sa faci presupuneri, poti afla exact care a fost
ritmul de dezvoltare al proiectului Postfix tot din fisierul HISTORY.
Renuntand insa pentru o clipa la pissing contest, ce face sau nu
proiectul in acest moment (sau ce a facut in ultimele 6 luni) nu e
relevant pentru argumentul meu.  Postfix a aplicat principiile de care
vorbeam inca de la inceput, si cumva a reusit sa ajunga, cu un sef de
proiect, 3-4 developer-i ocazionali si galeria user-ilor in stadiul in
care e acum.  Mai precis toate versiunile oficiale sunt (si au fost in
tot timpul asta) suportate.

> Sunt proiecte la care un ciclu de dezvoltare atat de lung e
> neproductiv si daunator, de exemplu pentru ca trebuie sa tina pasul cu
> dezvoltarile comerciale din acel domeniu.
[...]

    De acord.  Cine a zis ca ciclul de dezvoltare trebuie sa fie lung?
Uita-te din nou la exemplul Postfix. :-)

    Salutari,

    Liviu Daia

--
Dr. Liviu Daia                                  http://www.imar.ro/~daia