Hi

Am remarcat ca uneori opera sta destul de mult (citeva secunde) ca sa rezolve o adresa accesata cu citeva minute/zeci de secunde inainte. M-am decis sa pun un fel de cache de name server ca sa nu mai fie timpii aia morti.
Probleme:

nscd (din glibc)- asta parea candidatul ideal. Problema e ca man page-ul e subtire si nu pare a face cache decit la (/etc/)hosts. A mai lucrat cineva cu el ?

bind - pe net zice ca e foarte usor de configurat ca caching name server. Nu ma prea incinta ca in trecut avea probleme si murea destul de des si efectiv nu prea am chef sa-l pun ;-). dar daca trebuie ...

dnscache - la http://cr.yp.to/djbdns/dnscache.html zice ca face ceva nu se intelege clar ce. Ei zic ca asculta pe 127.0.0.1. Resolv conf ii zice la program sa faca query pe ip-ul isp-ului. Presupun ca ar vrea in resolv.conf un nameserver 127.0.0.1 dar nu se specifica asa ceva la adresa de mai sus. SI in rest se lauda ca e mai bun ca bind chestie care ma lasa rece.

Asa ca pina acum alegerea ar fi bind.
A lucrat cineva cu aialalti doi (nscd si dnscache) in configuratia de name server cache ? Success stories ?

Danke
Calin

P.S. Query-ul pe google a fost: "name server cache" fara ghilimele asa ca daca recomandati google recomandati si un query ;-) P.P.S. nu l-am incercat decit acum citeva zile pe nscd pe care l-am pornit fara nici un argument pe linia de comanda si care are in fisierul de conf:
 enable-cache            hosts           yes
 positive-time-to-live   hosts           3600
 negative-time-to-live   hosts           20
 suggested-size          hosts           211
 check-files             hosts           yes
 persistent              hosts           yes
 shared                  hosts           yes

si nu s-a vazut nici o inbunatatire substantiala

--

"frate, trezeste-te, aici nu-i razboiul stelelor"
                                Radu R. pe offtopic at lug.ro