On Friday 27 April 2007 21:07:06 Cosmin Dumitru wrote:
> Salut,
> Datele problemei:
> * Dell Perc RAID 3/Di (aic7xxx)
> * 2 discuri de 9Gb in Raid 1(hardware) pe care este instalat debian etch
> * 2 discuri noi de 18gb ce vreau sa le pun in locul celor doua de mai
> sus.
> Sistemul merge ok si nu mi-as dori sa il instalez de la 0 doar pentru ca
> schimb discurile. Ma gandesc la o solutie de a migra continutul
> discurilor de pe cele noi. Cum as putea sa fac asta cu un downtime
> minim?
> [...]

Da, exista si o alta varianta, probabil cea care iti ofera cel mai mic
downtime:

1. faci rost de aplicatia de management pentru controller-ul respectiv

2. studiezi documentatia aplicatiei si mai ales "container split"
sau "container unmirror" pentru a imparti RAID-ul 1 de 9 GB in 2 volume
separate

3. unul din volume il stergi

4. scoti discul de 9 GB (aferent volumul sters) si il inlocuiesti cu unul de
18 GB

5. creezi un nou volum pe discul de 18 GB

6. creezi filesystemul pe volumul nou creat

7. copiezi toate fisierele de pe volumul curent pe cel nou (vezi optiunile
speciale de la cp sau cauta pe Google cum trebuie sa faci)

8. instalezi bootloader-ul pe acest nou volum

9. rebootezi de pe noul volum

10. stergi volumul vechi de 9 GB

11. inlocuiesti discul de 9 GB cu celalalt disc de 18 GB

12. folosesti comanda "container create mirror" pentru a crea un RAID 1 din
cele 2 discuri

13. enjoy!

Bineinteles, pasul 0 ar presupune si un backup pentru ca nu se stie niciodata.
Daca vrei o masura de siguranta suplimentara poti pastra discul de 9 GB pe
care il scoti primul. El va contine datele tale intacte si in caz de nevoie,
cu putine artificii ai putea repune pe picioare serverul.

Mihai