On 4/27/07, Cosmin Dumitru <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
Salut,
Datele problemei:
* Dell Perc RAID 3/Di (aic7xxx)
* 2 discuri de 9Gb in Raid 1(hardware) pe care este instalat debian etch
* 2 discuri noi de 18gb ce vreau sa le pun in locul celor doua de mai
sus.
Sistemul merge ok si nu mi-as dori sa il instalez de la 0 doar pentru ca
schimb discurile. Ma gandesc la o solutie de a migra continutul
discurilor de pe cele noi. Cum as putea sa fac asta cu un downtime
minim?

Bagi discurile noi in alt sistem. Faci raid software intre ele si il
montezi undeva.
rsync -ax --numeric-ids [EMAIL PROTECTED]:/ /mnt/unde/e/raidu
Daca ai baze de date, le faci dump, ca pasul de mai sus e posibil sa
le lase intr-o stare nitel incerta (sau opresti serverul de db
inainte).
chroot pe raid, instalezi grubul pe discuri, pui mdX in loc de sdX
prin fstab si grub
opresti totul, schimbi discurile, dezactivezi raidul de pe dell,
bootezi de pe raid (daca n-ai facut corect toate scamatoriile, e
posibil sa ai nevoie de un rescue disk la indemana)

Ta-da!

1. Stiu ca sunt un porc ordinar ca recomand sa schimbi raid hardware
cu raid software, dar daca nu stie sa faca scamatorii de-astea, de
ce-l mai ai?
2. mi-a trecut acum prin cap ca e poti inlocui pe rand discurile si sa
cresti raid-ul din controller, urmand sa faci resize la filesystem
dupa aia, dar depinde de cat coopereaza sculele de management ale
controllerului
3. vezi ca in debian etch trebuie sa declari in mdadm.conf
device-urile, arunca un ochi prin /usr/share/doc/mdadm

Petre.