Esti sigur ca kernelul nu scuipa nimic in legatura cu placa ? Cumva
network manager activate/deactivate nu scoate/baga modulele in kernel ?
Daca e asa, probabil placa e facuta pe vapor, lipsesc piese din ea, si
modulul de kernel ingheata. rmmod / modprobe rezolva problema ? Cand
ingheata uita cumva si ARP-urile ?

Ce placa e ? Unele chipseturi au mai multe module "compatibile" sau
"partial compatibile" (RTL8139 de ex). Poate se rezolva schimband
modulul pe care-l incarci pentru ea. Am avut o placa mai veche 8139 care
cu 8139too crapa spectaculos (freeze de consola, te reconactai, mergea
si apoi dupa un timp dadea cate un oops cand puneam vlan-uri pe ea), si
cu 8139cp mergea ok. Si nu nu era versiunea C, era D. Daca ai C si
incarci too pt ea, e aproape sigur de la asta.

lspci, lsmod pliz.

Dragos