2010/2/7 Petru Ratiu <rpe...@gmail.com>

> 1. "raid != backup" inseamna ca raid te apara doar de cazurile in
> care-ti crapa vreunul din discurile fizice de sub el (raid0 nu intra
> in discutie), nu si de chestiile care se fac direct pe array, fie prin
> filesystem, fie pe block device-ul matricii.
>
> 2. resincronizarea unui array e o operatiune f. costisitoare atat ca
> i/o bandwidth cat si, se spune, ca scurtare a timpului de viata al
> discurilor. Explicatia e ca la resincronizare, se face o citire
> secventiala a intregii matrici, ceea ce sugruma foarte tare orice alte
> [...]

Sa va spun toata povestea, acum ca am recuperat destule si sunt mai calm

Era o masina XenServer 5.5.0 cu storage-ul (din lipsa de fonduri) pe
discurile locale.

Discurile locale erau 2x500GB Seagate puse in raid 1 software.

Aici incepe partea pentru care imi vine sa imi trag palme:

1. Nu am verificat daca cele 2 discuri se sincronizau intre ele
2. ca urmare toate datele s-au scris pe un singur disc (cel care a crapat),
celalalt ramanand cu datele de la instalare.

/boot-ul era pe flash, iar ROOT-ul era pe /dev/md1 (pentru a evita ca
swap-ul sa fie pe flash). Acum o sa mut tot ROOT-ul pe flash, mai putin
fisierul de SWAP

mai exista un /dev/md2 nefolosit si egal ca marime cu /dev/md1

iar /dev/md3 continea ISO repository si VM repository

Am recuperat ROOT-ul si discurile virtuale (unele imposibil de folosit, dar
altele utilizabile)

Situatia curenta sta in felul urmator: nu am /proc/mdstat, deci in
continuare nu se face sincronizarea discurilor. Aici as vrea putin ajutor,
daca se poate ...

Cat priveste back-up-ul, ma gandesc la snapshot-uri la masinile virtuale. De
asemenea ceva sistem de back-up-ul va trebui sa fie si pentru celelalte
servere fizice (windows sau linux).

Nu stiu daca va fi aceeasi solutie pentru ambele situatii, dar macar pentru
masinile virtuale pentru inceput.