2010/2/7 Eugeniu Patrascu <eu...@imacandi.net>:

> Teoretic fiecare disc e futizat doar jumate la RAID5 in configuratie
> minima si direct proportional cu numarul de discuri in configuratii
> mai complexe, logica (zic io) fiind ca o sa citeasca de pe discuri
> doar datele de paritate, nu tot ca la RAID1.

Nu.

Uite un exemplu (ca sa nu fac eu ascii art, luam poza de pe wikipedia,
de la http://tinyurl.com/yjhadpk ).

Ap este format dupa algoritmul Ap = A1 xor A2 xor A3 samd.

In cazul in care vrei sa calculezi blocul de paritate, iti trebuie
_toate_ celelalte blocuri din stripe, nu doar unul .
Daca iti lipseste unul din blocurile "normale", se foloseste exact
acelasi algoritm (A2 = A1 xor A3 xor Ap).

> La RAID6 nu stiu f. sigur care e schema de calcul a
>
> Nu mai putin, ca fiecare disc contine mai putine date de paritate cu
> cat numarul de discuri din array creste ?

Repet, mi-s mai neclari algoritmii de paritate de la raid6 (am cautat
acu pe net si deocamdata sunt la fel de prost ca inainte), asa ca n-as
prea da exemple. In orice caz, ma bazez pe faptul ca un bloc de
paritate se calculeaza pe baza a N-2 discuri, ca atare din oricare N-1
blocuri bune dintr-un stripe, se citesc N-2, de unde formula mea de
mai sus. Care tinde spre 100% cu cresterea lui N (75% la 5 discuri,
80% la 6 discuri, 90% la 10 discuri, samd.). Pe undeva e logic: cu cat
ai mai putina redundanta, cu atat ai nevoie de mai multe date ca sa o
refaci.

--
Petre "don't thread on me" Ratiu