> gresesti, gogu si yahoo sunt deja pe ipv6 si nu vor fi niciodata pe ipv6
> only.
>
> in schimb, odata ce se termina ipv4, daca 1m de chinezi se conecteaza la
> internet, ei vor primi ipv6 only (ca providerul nu va mai avea de unde
> sa ii dea ipv4).. abia atunci vor incepe sa apara probleme.. pentru ca
> gogu si yahoo sunt pe ipv6 dar site-ul.local.cn nu este.
asta e si marea problema cu ipv6; suntem intr-un cerc vicios, deoarece
sunt foarte putine firme care sa-si faca spre exemplu serverele web ipv6
enabled pentru ca sunt prea putini care sa-l foloseasca (zice lumea ca
ar fi cca 5% din internet ipv6 enabled, mie mi se pare o cifra cam mare
totusi, dar poate gresesc eu); la randul lor providerii nu se chinuiesc
sa implementeze ipv6 pentru ca momentan asta inseamna numai probleme in plus
faptul ca google si yahoo au inceput sa bage ipv6 si multi alti web
provideri incep sa-l foloseasca este un lucru bun, dar sincer cred ca
pana nu o sa ni se puna cutitul la gat ca s-au cam terminat adresele
ipv4 nu o sa se miste ceva cu adevarat in lumea it; momentan lumea cam
incearca marea cu degetul; ma bucur ca i-a dus pe unii capul sa dea
gratuit tunele de testare, ca vad ca 6to4 care ar trebui sa mearga din
fuleu nu prea functioneaza (ma rog, poate sunt eu batut in cap si-mi
scapa ceva, si nu providerii care filtreaza pe undeva)

> adresele ipv4 nefolosite (exceptand clasa E) ar putea amana momentul in
> care un RIR nu ar mai putea aloca clase cu 1-6 luni.. in momentul de
> fata 'burn rate'-ul este de peste un /8 pe luna (in toata lumea); cat
> crezi ca ar ajuta sa iei inapoi cateva /8-uri?
s-a pus problema candva de a lua inapoi adresele nefolosite, dar din
motive legate de costul prea mare al operatiunii si de faptul ca doar ar
amana inevitabilul cu mult prea putin timp (fara sa mai luam in
considerare miile de procese care ar putea decurge din aceasta operatie)
s-a renuntat din start la aceasta operatie; la fel clasa e nu poate fi
folosita pentru ca timp de zeci de ani a fost considerata adresa
invalida de toate device-urile si sistemele de operare, deci e mult prea
complicat sa o bagi in paine, daca nu chiar imposibil

in concluzie, ipv6 sa traiasca, dar atata timp cat doar faci teste, nu e
nimic interesant; astept vremea cand va putea fi bagat in productie
ceva, adica momentul in care ipv6 nu va mai fi vazut de 'lumea buna' ca
un simplu moft, asa cum este vazut in prezent

Alex