On 02/02/2011 12:46 PM, Alex 'CAVE' Cernat wrote:
> sunt foarte putine firme care sa-si faca spre exemplu serverele web
> ipv6 enabled pentru ca sunt prea putini care sa-l foloseasca (zice
> lumea ca ar fi cca 5% din internet ipv6 enabled, mie mi se pare o
> cifra cam mare totusi, dar poate gresesc eu); la randul lor
> providerii nu se chinuiesc sa implementeze ipv6 pentru ca momentan
> asta inseamna numai probleme in plus

Wordpress.com și blogspot.com nu au IPv6 deloc. Ah, și blogspot.com e a
lui Google. Astea sunt platforme de blogging gratuit pe care găsești
găzduite multe bloguri. Instalări de Wordpress sunt vreo 40% din totalul
de bloguri dar au mai pus oamenii și pe alte servere, nu doar la
wordpress.com așa că probabil procentul nu e chiar relevant. Totuși,
atâta vreme cât provideri mari de conținut nu fac mișcare către IPv6 (în
paralel cu v4, evident) chestia cu clienți v6 only e cam trasă de păr.
Că ăla n-o sa poată accesa mare parte din internet. YouTube nu e
singurul provider de conținut care are share mare de market așa că atâta
timp cât e singur nu prea e relevant. Și atunci probabil providerul lui
"v6 only" îi va oferi o formă gratuită sau contra cost de conversie
6to4. Altfel spus o să fie un fel de mega-NAT pe toată Asia de o să-i
doară dinții pe toți cei care vor să facă statistici. Că pe v4 o să
apară doar IP-ul providerului indiferent câți licurici v6 sunt în spate.

Problema mare va fi când va intra tare pe piață 4G-ul (nu 3.5G) care n-o
să poată nimic fără net și unde v6 e default dau deloc. Că dacă n-o să
poată ăia de pe telefoane mobile să acceseze diverse resurse, se lasă cu
scandal în trepte. User -> telco -> guvern...

Flower
--
http://tech.serafimpantea.ro/