On Tuesday, April 26, 2011 12:54:51 pm Ionel Mugurel Ciobica wrote:
> Ma cam bate gindul sa le cumpar la parintii mei (ambii 70+) un laptop
> pe care sa-l conectez la internet cumva (probabil 3G, cu cartela).
> Inainte sa ma aventurez, stie cineva:
>
>  - daca acoperirea 3G este peste tot in tara? Daca nu, stie cineva
>    despre comuna Arbore din judetul Suceava?
>  - ce operatori sint demni de luat in seama?
>  - 3G asta merge cu linux din teava? (Nu voi avea mult timp sa ma joc
>    cu jucaria respectiva, imi voi vizita parinti scurt, 1-2 zile)
>  - internetul asta 3G (cu care nu am experienta absolut deloc) este
> [...]
La mine la tzara Romtelecom merge excelent. Poate si pentru ca initial nu a
fost centrala automata, si a fost instalata direct una moderna.
Din cate stiu IP-ul dat de Vodafone e privat; banuiesc insa ca poti pune un
script care sa faca un openvpn sau alt vpn undeva intr-o retea unde ai acces.

Pe Vodafone cu Skype mie imi merge multumitor fie sunet, fie video, nu ambele.
Conexiunea e intermitenta si probabil de aia, nu cred ca daca ar fi buna ar fi
probleme, insa probabil si tu o sa ai aceeasi problema cu semnalul.

(la mine e oarecum inversa situatia, la tzara dupa cum ziceam am net OK, la
mine acasa n-am si folosesc Vodafone :) )

Ca fapt divers, principala mea problema cu parintii ( recte mama) e ca nu aud
din curte/gradina telefonul care suna in casa. O vreme am adaugat afara o
sonerie de la telefoane "clasice" dezafectate , dar dupa o vreme condensatorul
de separare crapa - de la conditiile meteo-  si nu mai suna. Cum am epuizat
stocul de telefoane tip 1944, imi trebuie alta solutie.