undeva in martie (daca inteleg eu bine din grafice) pe un ubuntu lts 12.04
(pe care l-am pus ca sa nu stau la fiecare doi ani sa surubaresc update-uri
de debian stable) s-a schimbat "ceva" cu efectele din imaginile de mai jos.

sistemul are rol de mail (imap, relay, mx) plus un pool
zfs(onlinux|auto-snapshot) pe care teoretic nu se schimba nimic in afara de
actualizari automate de securitate cu unattended-upgrades. schimbari in
exterior nu au fost (nr de useri, de mailuri - n-am uploadat dar se vede la
graficul de postfix -, etc)

memoria nu ma ajuta dar am niste backupuri lunare la inceput de luna.

ma intriga cel mai tare urmatoarele aspecte dupa schimbare:
- a scazut semnificativ (la jumatate) i/o wait time pe fiecare din cele 4
discuri (doua sunt mdraid1 os/data, doua zfs backup)
- a inceput sa faca swapping
- a crescut memoria alocata (daca vad eu bine culorile pe grafic)

unde as putea sa incep sapaturile mai intai, ca sa nu ma pierd in mii de
linii de diff intre doua backupuri?

http://imgur.com/a/k7Xn5#0

merci