Pasajul relevant din TFM:

http://httpd.apache.org/docs/2.2/mod/core.html#files

"The directives given within this section will be applied to any object
with a basename (last component of filename) matching the specified
filename."

<Location> și <Directory> implică "path", <Files> și <FilesMatch>
implică "basename" (fișierul poate fi în orice Location sau Directory)
Pe de altă parte citimi mai departe: "Note that <Files> can be nested
inside <Directory> sections to restrict the portion of the filesystem
they apply to."

Revenind, care este de fapt problema pe care încerci să o rezolvi ?
Sau este doar o discuție filozofică ?

Dumitru "-Doctor, it hurts when I do that! -Then don't do it..."