> 2. un rsync de tip pull (trag de la sursa de pe destinatie), dar comanda
> este pornita de un eveniment de pe sursa (de genul: s-a terminat o
> comanda pe sursa - stiu eu, un dump de baze de date sa zicem, sau s-au
> terminat niste procesari care nu se stie cat dureaza, am verde la
> initierea rsync-ului)
> mecanismul de push_server pe care l-ai precizat ar fi o solutie ok
> pentru problema emisa, nu neaparat cea mai buna (pentru ca nu poti
> controla direct ce se intampla spre destinatie); spre exemplu ai 50 de
> [...]

Varianta 1, cum cred ca s-a mai zis, faci poll. Nu e o mare tragedie ca
sa faci de pe destinatie :

ssh gigi@sursa_de_fisiere " test -f /cale/catre/fisierul_asteptat" &&
rsync gigi@sursa_de_fisiere /cale/catre /mybackup
Impactul ca performanta as zice ca e minimal, si poti sa faci asta
intr-o bucla ca sa verifici fiecare sursa pe rind. Exista chiar niste
tooluri cu care poti executa in paralel o suita de comenzi pe mai multe
masini, eventual cu un grad de paralelism configurat, daca nu vrei sa
faci tu manual un script care cicleaza printre toate masinile si vrei si
un anume grad de paralelism.

Varianta 2,daca astepti un numar limitat de fisiere produse de o
aplicatie pe care o controlezi, atunci fa aplicatia sa genereze initial
fisierele in /cale/secreta/  apoi la sfirsit redenumeste /cale/secreta
in /cale/catre pt ca urmatorul rsync sa gaseasca directorul populat.

De asemenea, nu ai spus pe cine vrei sa limitezi. In schema ta care
resursa (sursele sau destinatia) sint mai sensibile si le vrei protejate
de eventualul comportament eronal al celeilalte parti ? Vrei sa
protejezi sursele de fisiere de eventuale probleme venite dinspre
destinatie sau vrei sa protejezi destinatia (backup server ?) de
eventuale surse compromise ?