>         Deci ca sa intelegi ce se intimpla: noul IP desi este din alt
> subnet decit ce-l pe care-l ai deja pe router (o fi el server, dar in
> cazul asta e router) e tot in LAN-ul cu interfata publica a
> routerului/serverului tau. Deci niciodata nicaieri pe planeta asta nu poti
> configura acel IP cu gateway cu tot pe o rabla care are un router intre ea
> si gateway-ul propriu-zis.
>
> Oare?
Dacă înteleg eu bine poate face un „proxy arp”  pe router, vezi „man arp”:
-i If, --device If
              For  pub  entries the specified interface is the interface on
which ARP requests will be answered.
              NOTE: This has to be different from the interface to which
the IP datagrams will be routed.

Cu alte cuvinte trebuie ca pe interfața wan routerul să raspundă la arp
request și pentru ip-ul public din spatele interfeței lan. Bine-nțeles că
trebuie să aibă rută (/32) catre ipul de pe lan.
Am făcut acum mulți ani (să tot fie 15) ceva de genul și a mers foarte bine.