On 11/07/2014 11:36 AM, Adrian Popa wrote:
> Salut,
>
> Aș vrea să aflu și eu dacă cunoașteți soluții "oficiale" care să permită
> logging-ul comenzilor și al outputurilor (bonus points dacă asta e
> opțională) care sunt executate de diverși useri pe un sistem linux folosind
> bash interactiv.
>
> Planul e să pregătesc un server pe post de jump server în care userii să
> intre cu ssh și să poată executa comenzi bash de bază (gen cat, grep, cd,
> ls, etc) și să poată face telnet/ssh pe alte sisteme.
>
> S-a pus problema auditării tuturor comenzilor și outputurilor existente.

> [...]
linuxvm.org/present/SHARE113/S9203sw.pdf
https://www.netiq.com/documentation/change-guardian/changeguardianuserguide/data/b13v6jsf.html

pt a scurta prezentarea: subsystemul audit iti permite sa faci logging
la mult mai mult decit isi doreste orice om normal sa afle. poti loga
inclusiv ce taste au fost apasate ( ceea ce devine "amuzant" cind ai un
cetatean care scrie/sterge/sterge/scrie/sterge.. pt ca se memoreaza
*absolut toate* apasarile de taste)

ps: AFAIK e solutia acceptata de PCI pt compliance.