Mulțumesc tuturor pentru sugestii.
Varianta profi pare să fie cu auditd, dar necesită investiții de timp în
înțelegere, configurare și parsare loguri.

Pentru telnet/ssh cred că o să merg pe o variantă simplă, cu tee (cel puțin
la început) și cu un wrapper care să pună tee în coada procesului.
Avantajul e că poate scrie în mai multe locuri (un log pentru user, altul
într-un dir al admin-ului și al 3-lea - un named pipe din care un proces
poate să toarne în continuu către un syslog extern).

Pentru bash cred că pot folosi script (îmi place mult scriptreplay), așa
cum mi-a fost recomandat de un colistaș.

Ce-i drept, soluția nu e foolproof - un user iscusit o să reușească să
execute lucruri și fără să fie logat, dar e un start.

Mulțumesc încă odată pentru sugestii!