> Chiar si asa, pt o firma de 30 de oameni 10*30*12=3600$/an  poate fi o
> suma considerabila. Excluzind serviciile colaterale,pentru o utilizare
> estimata de peste 30 zile tot mai convenabil este sa-ti iei licente
> home&business pt fiecare utilizator, cu dezavantajul ca nu beneficiezi
> de versiuni mai noi si ca sa faci upgrade trebuie sa platesti din nou,
> probabil cam la fiecare 3..4 ani. Cind incepi sa aduni toate taxele de
> protectie ms ajungi la niste sume considerabile care se simt pe bugetele
> multianuale.

Ma astept ca 30 de oameni intr-o firma sa produca ceva mai mult de 10
dolari pe luna :)

Lasand gluma la o parte, mi se pare mai usor suportabili ~ 300 de dolari pe
luna decat dintr-un foc mult mai multi bani pe Office standalone, care
costa cateva sute de dolari (cred ca undeva la 250 daca imi aduc bine
aminte) plus suportul aferent.

Legat de "taxa de protectie", cam tot software-ul comercial necesita
achizitionarea de contracte de suport pe langa licentele efective daca vrei
actualizari si/sau suport tehnic. La unii producatori, cel putin pentru
primul an de utilizare, nu poti scapa de "taxa de protectie".

La extrema cealalta nu te opreste nimeni sa ceri de la clienti/parteneri
numai documente in format OpenOffice.