Asadar , cu riscul de a ma repeta , acolo unde ai nevoie de tabele complexe
, macro-uri cacalau si alte cele , Microsoft Office is the answer , ca ne
place noua ori ba . Nu doar Excelul , Word-ul , Powerpointul sunt
problemele . Unora le vor trebui Access , OneNote , Publisher , InfoPath si
ce dracii mai ofera .
De multe ori , fiind aprener cu diversi colaboratori NU vei putea sa faci
fisierele aferenete sa fie compatibile cu MS Office nici daca te chinui tu
10 ore. Ala o sa urle ca nu se vede bine pe Office-ul lui.
Din Pacate nici LibreOffice si nici OpenOffice nu se descurca echitabil la
partea de compatibilitate cu MS Office.

La unul din locurile d emunca mai facusem o duda , desi stiam ca nu e ok
dar nu aveam ce face. EULA interzice acest lucru dar a venit ordin de la
directiune sa gasim o solutie sa punem MS Office pe toate statiile.
Ne-am stors creierii de nu se poate pina am facut ceva de genul ,  instalat
Office 2003 pe unn sistem ce se comporta ca server , mapat directorul
Office de pe server pe statiile locale si create scurtaturi pe statii.
Practic se lucra pe serverasul ala . Era vorba de vreo 30 de statii de
lucru . Contabilitate , RU , Conducere , etc , etc .
Facut tabel si proces verbal ca , conducerea isi asuma responsabilitatea in
caz de control si cu asta basta .
Eu ma degrevam de situatie. Duda lor ce faceau in caz de control.
De asemenea , proces verbal cu fiecare user si registru de evidenta a
programelor instalate legal pe sisteme. Ce era in plus fata de ceeea ce noi
scriam acolo si ei dadeau cu batul raspundeau personal.
Asa ca , solutii ca adminul sa se spele pe maini exista .
Insa , OpenOffice si Libre Office nu se prea pupa decat in interiorul
firmei . Daca trimiti ceva facut i OOffice su LOffice altcuiva ce are MS
Ofiice , chiit ca salvezi .doc , .xls sau , ppt la destinatie exista riscul
sa se vada ca naiba,