2015.04.17. 10:02 keltezéssel, Nagy Ákos írta:
BTRFS ca structură de sistem de fișiere este stabil și final din 2014 august. Acesta înseamnă cu structura lui nu se dezvoltă și nici nu se modifică. Implementările de la kernelul 3.10 sunt stabile, și pot folosite chiar și în producție (ubuntu 14.04 lts și centos 7.x deja e stabil/recomandat, debian 7.x și centos 6.x nu e stabil/recomandat pentru btrfs). Singurul capitol unde încă e ceva de dezvoltat sunt utilitarele, ca fsck. Acesta înseamnă că pot exista situații din care fsck nu poate repare sistemul de fișiere, dar asemenea situații în principiu apar la crash sau întrerupere de curent. După trimiterea metadatelor la dezvoltatori, în scrurt timp (max o lună) rezolvarea problemei va fi implementată, și cu noul fsck problema se poate corecta. Snapshoturile sunt foarte ușoare de folosit, sunt practic foldere cu starea fișierelor în momentul snapshotului, în care datele se pot chiar și modificat, și într-un nici un caz nu influențează datele din sistemul live.

zfs este într-adevăr mai matur, dar de exemplu la o configurație storage de 5-15 TB experții recomandă 64-128 GB de ram. Dar în general pentru sistemele solaris 16-32 GB de ram în general este recomandat pentru o funcționalitate optimă.

Eu btrfs și snapshot îl folosesc pe sisteme de backup, realizând backup detaliat în timp. În principiu 1 gb de ram e lejer de ajuns.

Am uitat să scriu că și ZFS on Linux este deja stabil și pregătit pentru utilizare în producție:
https://clusterhq.com/blog/state-zfs-on-linux/

Prin FUSE deja de mult se putea folosi ZFS în linux, dar acest proiect, zfsonlinux, a integrat la nivel de kernel sistemul de fișiere ZFS.