On 7/13/20 3:21 PM, Dumitru Moldovan wrote:
On Mon, Jul 13, 2020 at 11:59:38AM +0300, manuel "lonely wolf" wolfshant wrote:
On 7/13/20 11:35 AM, Dumitru Moldovan wrote:

Și revenind la discuția cu salvat câțiva MB de RAM…  Kernelul implicit
din RHEL/CentOS cred că nu e optimizat pentru un asemenea scenariu.

LOL :)

este. din greu.

Deși îs curios de rezultat, nu am vreme de pierdut cu recompilatul unui
kernel CentOS doar pentru a vedea cât se poate economisi

dupa cum ti-am zis deja de 3 ori in priv: nu cistigi absolut nimic fiindca modulele nefolosite oricum nu se incarca in memorie. _poate_ cistigi ceva daca scoti din partea care e built-in, doar ca nu prea ai ce scoate de acolo.

, dar am să dau
niște cifre comparative CentOS 8 vs. Alpine Linux 3.12 din VM-uri
configurate identic și automat în acel setup Buildbot de care am pomenit.
Așa, pentru o impresie generală…  :-]

Prima dată le-am repornit, just in case.  Apoi am golit cache-urile pe
ambele VM-uri cu:

   echo 3 > /proc/sys/vm/drop_caches

O măsurătoare grosieră:

   [root@bs1f-lnx-centos8-x64-123 ~]# grep Slab /proc/meminfo
   Slab:              73884 kB

   bs1l-lnx-alpine312-x64-135:~# grep Slab /proc/meminfo
   Slab:              16612 kB

informatia asta nu ne ajuta la mare lucru fara sa stim ce si cum e folosit de fapt acolo...

Uitându-ne doar la module, ia să vedem ce mâncă mai mult:

   [root@bs1f-lnx-centos8-x64-123 ~]# awk '{print $2 " " $1 }'
   /proc/modules | sort -nr | head -10
   1474560 xfs
   761856 kvm
   749568 ext4
   524288 drm
   425984 sunrpc
   385024 fscache
   315392 nfs
   290816 kvm_intel
   270336 libata
   217088 drm_kms_helper

   bs1l-lnx-alpine312-x64-135:~# awk '{print $2 " " $1 }' /proc/modules
   | sort -nr | head -10
   765952 kvm
   761856 ext4
   536576 drm
   528384 ipv6
   421888 sunrpc
   393216 fscache
   327680 nfs
   315392 kvm_intel
   278528 libata
   266240 usbcore

În concluzie, e o pâine de mâncat la capitolul ăsta de vânezi mai mult
de 1MB de RAM economisit în CentOS.

mi-am permis sa reformatez sub forma de tabel comparativ ce ai dat tu mai sus. faza cu xfs care e in plus se rezolva pur si simplu formatind toate partitiile cu ext4 iar referitor la ipv6... cred ca ai confundat masina virtuala la care l-ai socotit; oricum exista modalitati simple de dezactivare pentru cei carora inca nu le e necesar

        centos  alpine
xfs     1474560
kvm     761856  765952
ext4    749568  761856
drm     524288  536576
ipv6
        528384
sunrpc  425984  421888
fscache         385024  393216
nfs     315392  327680
kvm_intel       290816  315392
libata  270336  278528
drm_kms_helper  217088
usbcore
        266240
total   5414912         4595712
total fara xfs si ipv6  3940352         4067328

Chiar și numai având grijă să nu
folosești XFS (cum e mai nou opțiunea implicită pentru /),

FSVO "nou" pt ca xfs e implicit in rhel/centos de cel putin 5 ani

ci EXT4 pentru toate partițiile.  Pentru asta nici măcar nu tre' să recompilezi ceva…  :-p

aici sint de acord cu tine .

Dar kernelul CentOS pare să aibă mult mai multe chestii incluse implicit
(printre care și ipv6, responsabil pentru un juma de MB).

amendamentul fiind ca in exemplele date de tine, ipv6 era trecut doar la alpine