Trenul asta cu systemd a cam plecat din gara de cativa ani, sunt din ce in
ce mai multe soafte care pleaca de la premisa ca asa stau lucrurile. De
bine de rau pe Debian e suficient de domesticit incat foarte rar trebuie
sa-mi aduc aminte ca e acolo (in principiu cand vreun destept decide ca
systemd timers sunt mai cool decat crontab).

Da, deși trenurile au tot venit și au plecat :)

Nu stiu daca ai vazut vreun RH/Centos recent (7+) da' are un zoo mult mai
colorat de animale (si sper ca moda cu dockereala sa nu se generalizeze in
asa hal incat sa devina noul normal).

Dar dincolo de flame, cam pe unde am vazut eu ca era adoptat centos era
basicaly pe sistemul "curul in doua luntri"; sa fie opensource si
community-maintained da' sa poata fi vandut la vendori si auditori ca fiind
RH compatible ca sa bifeze acolo bifa cu "ce linux ai, redhat sau suse?".
De cativa ani incoace chestia asta cu adoptia enterprise nu prea mai e asa
o problema (faceau unii mai bicurious si deb-uri primar pentru ubuntu, acu
se fac destul de des primar pentru Debian, probabil pentru ca si Mark a
schimbat supplierul de droguri de ceva vreme).

Flame-ul e doar că n-a mai fost unul de ani :)

Eu am mai avut nevoie de CentOS pe unde aveam nevoie de drivere ( RAID de cele mai multe ori dar și altele) pe care nu le aveai GPL și vendorul le dădea doar pentru SuSe și RedHat. Acum nu prea mai e cazul, dar tot mai găsești . Uneori ca să mă distrez puneam kernelul de la un CentOS pe slackware :)

În plus nu totdeauna e că îl vinzi tu ca redhat compatible, ci invers, vine vendorul și te întreabă: da' ai pachetul x versiunea 2.7.35 ? Tu știi bine că nu e de acolo problema, dar nu ai ce să îi zici :)

Si nazismul birocratic al Debian face o gramada de lucruri sa fie boring,
mentinand aproape orice pachet cat de cat folosit in main repo (pe centos
prima chestie pe care o faci e sa pui EPEL si alti 3rd parties ca sa ai si
tu ce sa instalezi).

Si bine, daca vrei sa pui SAP sau Oracle, poti sa pui OEL pe masinile alea,
oricum nu mai sunt ale tale cand devin colonizate de Borg.