On Mon, 17 May 2021 at 19:12, Iulian Roman <iulian.ro...@gmail.com> wrote:

> Salut,
>
> Am un setup in care /home folder e intr-un NFS share. Vreau sa migrez
> vechiul ldap la FreeIPA/IdM cu AD trust si cu aceasta ocazie as vrea sa
> renunt la NFS share pentru  /home.
> Deoarece pina acum nu am folosit NFS pentru /home in nici un setup (deci
> s-ar putea ca opinia mea sa fie biassed) as dori sa intreb daca folositi
> sau nu NFS ca shared fs pentru /home. Daca da, care ar fi motivele, daca
> nu,  din nou care ar fi motivele ?
> Mai exact, sunt suficiente argumente  in favoarea folosirii NFS share-ului
> [...]

Daca ai zeci-sute de servere si zeci de utiizatori si tot ai LDAP/AD Auth e
preferabil ca in loc sa faci un /home/<user> pentru fiecare, sa aiba
home-ul pe NFS.
1. Nu-si duplica lumea degeaba o gramada de configuratii/scripturi/etc
2. Nu faci /home/<user> la fiecare login pe un server nou, care se
"amplifica" daca serverele le inlocuiesti (immutable infra) in loc sa le
tii pe timp lung
3. Daca "pleaca" un user e mult mai simplu, disable user din AD, si mv
/home/<user> in /home/nu_mai_este/<user> pe serverul NFS (sau oriunde
altundeva), comparat cu non-NFS unde trebuie sa rulezi scripturi de cleanup
peste toata infrastructura.
Dezavantaje:
1. NFS, depinde de network, ai probleme cu network sau cu serverul NFS,
ai probleme cu /home/<user>
2. Depinde ce performanta ai nevoie in /home/<user>,. daca te astepti la
zeci de mii de fisiere si SSD speeds, mai bine nu.
Intrebarea mea: Daca tot ai AD, dece nu SMB/CIFS ?

 Numai bine.