Exista mai multe tipuri de uitare.
Si mai multe tipuri de memorie, la om. :)

La limita putem asemana memoria umana cu un calculator.
Avem memorie de lunga durata (hard discul) si de (foarte) scurta durata
(RAM-ul)
Exista cazuri in care in urma unor accidente fizice sau psihice, boli,
oamenii pierd memoria de scurta durata,
si habar nu mai au ce au facut ieri sau cu 5 ore in urma.
Sau invers, (amnezia) se uita mari perioade de timp sau chiar toata viata
anterioara.
Mai exista si o memorie senzoriala, ca atunci cand vedeti o lamaie si
simtiti acru in gura.

Toate aceste "memorii" sunt grevate diverse tipuri de uitare.
Asa cum calculatorul blocheaza zonele de "beduri" de pe hard disc, tot asa
procesele de aparare automata pot bloca accesul la reamintirea unui
eveniment socant pt. persoana respectiva.

Cum bine spuneati exista si o "uitare naturala", mai bine spus o filtrare a
ce este necesar/important si ce nu, pentru activitatea zilnica.
Sunt voci care sustin ca de fapt nu se uita nimic dar creierul blocheaza
accesul la ce este nesemnificativ pt. ansamblu.
Acest proces automat de uitare  poate fi activat de anumite persoane si ca
urmare a unui act de vointa.
Personal mi-am impus sa uit ca dl. Branea cenzureaza, pardon modereaza, in
favoarea amicilor domniei sale. :)
"Uitarea" crestina cred ca trebuie luata nu in sens fizic, de stergere a
memoriei, cu toate ca eu consider ca este posibil, ci in sensul de stergere
a semnificatiei actului rauvoitor fata de crestinul respectiv.

From: "Horatiu Sasu" <[EMAIL PROTECTED]>

> Nu stiu cine a interpolat acest comentariu, dar poate
> sa isi traga doua palme. Si crestinismul, indiferent
> daca face parte din Biserica Adevarata (ortodoxa) sau
> din sectele nascocite de diavol, propovaduieste
> iubirea aproapelui (la cei rataciti doar cu titlu de
> glazura, sa dea o fata crestina). Iar pentru ortodocsi
> iertarea (fara de care Dumnezeu nu ne iarta) se
> insoteste de uitare. Iertarea nu e completa fara
> uitare. Deci se asociaza crestinismul ortodox cu
> dementa senila? Aveti grija ce vorbiti, ca dati in
> gropi!
> [...]

Raspunde prin e-mail lui