Re: [FreeGeoCZ] konference Geoinformatics - oznameni

2015-04-28 Thread Aleš Čepek
Martine, zavolej mi na hangout, až budeš mít chvilku a náladu.
Aleš

2015-04-28 10:50 GMT+02:00 Martin Landa :

> Vážení přátelé,
>
> dovolujeme si vás pozvat na konferenci Geoinformatics, která proběhne
> 11. a 12. června 2015 na půdě Fakulty stavební Českého vysokého učení
> technického v Praze.
>
> Stěžejním tématem konference jsou letos Otevřená data. Dopoledne ve
> čtvrtek 11. června proběhnou workshopy (o jaké workshopy půjde můžete
> rozhodnout i vy v anketě v přihlašovacím formuláři). Odpoledne
> proběhne první část konference, ve které budou předneseny obecné
> příspěvky na témata spojená s otevřenými daty, otevřeným software,
> GISem a geoinformačními vědami.
>
> V pátek 12. června bude probíhat klíčová část konference, ve které
> budou předneseny příspěvky spojené se stěžejním tématem Otevřená data.
> Mezi nimi vystoupí i klíčoví řečníci, kterými jsou Mgr. Jiří Čtyroký z
> Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR), Ing. Jiří
> Poláček CSc. z Českého úřadu katastrálního a zeměměřického, Ing. Petr
> Dvořáček ze Zeměměřického úřadu zástupce (bude doplněno později) z
> Českého statistického úřadu.
>
> Konference i workshop jsou bez účastnického poplatku.
>
> Ve čtvrtek večer proběhne přátelské posezení v některé z blízkých
> restaurací.
>
> Více o konferenci najdete na internetových stránkách
> http://geoinformatics.fsv.cvut.cz/konference/.
>
> Online přihláška: http://geoinformatics.fsv.cvut.cz/konference/prihlaska/
>
> Stále sháníme další řečníky, kteří by rádi promluvili o svých
> projektech ať už na poli otevřených dat, nebo dalších témat, které
> jsou probírány na naší konferenci.
>
> Zájemci ať se obrátí na email martin.la...@fsv.cvut.cz a
> michal@fsv.cvut.cz.
>
> Dále bychom vás rádi pozvali na spřátelenou akci Prague Hacks
> pořádanou Fondem Otakara Motejla, více informací na adrese
> http://www.praguehacks.cz/.
>
> Za organizační tým konference Martin Landa a Michal Med.
>
> --
> Martin Landa
> http://geo.fsv.cvut.cz/gwiki/Landa
> http://gismentors.cz/mentors/landa
>
> ___
> FreeGeoCZ mailing list
> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] geopivo 21.3.

2015-03-17 Thread Aleš Čepek
Martine, kam Ty na to chodíš? Asi bych o tom neuvažoval, ale Zlý časy je
tak pozoruhodná hospoda, že snad i přijdu (byl jsem tam jednou, K. za rohem
cvičí akrobacii, jejich cirkus měl představení a pak jsme šli na pivo).
Aleš

2015-03-17 13:01 GMT+01:00 Martin Landa :

> Vazeni pratele,
>
> rad bych vas pozval na dalsi geopivo, ktere jsem planovano na sobotu
> 21.3. od 17.30h v Praze (Zly casy) [1]. Svoji ucast prosim potvrdte na
> [1] co nejdrive, rezervaci budu delat ve ctvrtek kolem 13h.
>
> Setkani s Ivanem Mincikem (GIS.lab).
>
> Martin
>
> [1]
> http://srazy.info/geopivo-sraz-geo-dezie-grafie-info-komunity-s-otev/5271
>
> --
> Martin Landa
> http://geo.fsv.cvut.cz/gwiki/Landa
> http://gismentors.cz/mentors/landa
>
> ___
> FreeGeoCZ mailing list
> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
>
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] GISDay @ Fsv v Praze

2014-11-18 Thread Aleš Čepek
další kolo bude opět za rok ;-)
ač

2014-11-18 21:51 GMT+01:00 Jiří Sedláček :

> Prosil bych příště o chvilku dřív, zítra to nedám a nejsem určitě jedinej,
> koho by to zajímalo (nebo by to aspoň mohl poslat dále).
>
> Díky za info.
>
> J.
>
> 2014-11-18 14:42 GMT+01:00 Martin Landa :
>
>> Vážení kolegové,
>>
>> [uplne to sem nepatri, ale presto]
>>
>> rád bych Vás za organizační tým společně s Ing. Arnoštem Mullerem
>> pozval na akci GIS Day 2014, která se bude konat na fakultě stavební
>> ČVUT v Praze 19.11.2014 v C-217 od 17h. Více informací zde [1].
>>
>> Prosím Vás také o registraci přes formulář [2] - především pokud se
>> chcete zúčastnit workshopu OpenStreetMap v B973 od 16h a navazujícího
>> posezení v restauraci od 19.30 (místo bude upřesněno později).
>>
>> Těším se na viděnou, s pozdravem Martin Landa
>>
>> [1]
>> https://drive.google.com/file/d/0BxwKVD8FwoZ-MHlPaWQyN0lrcHM/view?usp=sharing
>> [2]
>> https://docs.google.com/forms/d/1xOCGUe2mzJWpkM1JvicpUdbraTmLNy82vsrEjObmxpY/viewform
>>
>> --
>> Martin Landa
>> http://geo.fsv.cvut.cz/gwiki/Landa
>> http://gismentors.eu/mentors/landa
>>
>> ___
>> FreeGeoCZ mailing list
>> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
>> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>>
>
>
>
> --
> S pozdravem,
> Jirka Sedláček
> ---
> jirisedla...@gmail.com
>
> ___
> FreeGeoCZ mailing list
> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
>
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] geoinfostrategie - pripominejte upravy

2014-05-12 Thread Aleš Čepek
... a co  Internet? žádné licenční poplatky, žádné poplatky za připojení.
ač


2014-05-12 12:11 GMT+02:00 Ladislav Capek :

>  ...v tech USA to plati o datech, jinak SW si muzou poridit jaky chteji a
> nikomu ho davat nemusi...ale nektera mesta v EU (treba Mnichov nebo Viden)
> uz celkem slusne prosazuji pouzivani OpenSource na svych uradech (treba s
> vyjimkou nejakych serverovych bezpecnostnich aplikaci by se mel pouzivat
> uplne vsude), to co tady s Opencard by se tam stat nemelo...proste k tomu
> maji zdrojovy kod a ahoj pane Rittigu:-)
> Myslim, ze nam doba v tomhle preje!
> L.
>
> Dne 12.5.2014 10:53, Radek Augustýn napsal(a):
>
> jj, smutné čtení.
>
>  -- Původní zpráva --
> Od: Aleš Čepek  
> Komu: Svobodná geoinformační infrastruktura 
> 
> Datum: 12. 5. 2014 10:29:19
> Předmět: Re: [FreeGeoCZ] geoinfostrategie - pripominejte upravy
>
>   2014-05-12 10:22 GMT+02:00 Jachym Cepicky :
>
> """ Aby Praha mohla Opencard plně provozovat, potřebuje od zhotovitele
> odkoupit
> zdrojové kódy.  """
>
>
>  Prý platí v USA taková zásada, že co bylo pořízeno za peníze daňových
> poplatníků, musí být daňovým poplatníkům k dispozici zdrama. U nás je tomu
> naopak, politici za peníze daňových poplatníků zaplatí svým kamarádům
> monopol.
> ač
>
>
>
> ___
> FreeGeoCZ mailing 
> listfreege...@fsv.cvut.czhttp://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
>
>
> ___
> FreeGeoCZ mailing list
> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
>
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] geoinfostrategie - pripominejte upravy

2014-05-12 Thread Aleš Čepek
2014-05-12 10:22 GMT+02:00 Jachym Cepicky :

> """ Aby Praha mohla Opencard plně provozovat, potřebuje od zhotovitele
> odkoupit
> zdrojové kódy.  """
>

Prý platí v USA taková zásada, že co bylo pořízeno za peníze daňových
poplatníků, musí být daňovým poplatníkům k dispozici zdrama. U nás je tomu
naopak, politici za peníze daňových poplatníků zaplatí svým kamarádům
monopol.
ač
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

2014-04-20 Thread Aleš Čepek
... nedejbože, aby tedy někdo v anglickém použil i slovo element
a


2014-04-20 20:51 GMT+02:00 Martin Landa :

> Dne 20. dubna 2014 20:49 Aleš Čepek  napsal(a):
> > Ano, takže jaké jsou české ekvivalenty anglických výrazů precision a
> acuracy
> > a jak se má do češtiny překládat třeba feature?
>
> feature: rekl bych, ze se to ustalilo na geoprvek/prvek (Rapant),
> nicmene v ceskych normach se pomerne vzletne mluvi o "vzhledu prvku"
> ;-) Martin
>
> ___
> FreeGeoCZ mailing list
> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

2014-04-20 Thread Aleš Čepek
opravuji accuracy
a


2014-04-20 20:49 GMT+02:00 Aleš Čepek :

> Ano, takže jaké jsou české ekvivalenty anglických výrazů precision a
> acuracy a jak se má do češtiny překládat třeba feature?
> a
>
>
> 2014-04-20 15:00 GMT+02:00 Radek Augustýn :
>
> To slyším prvně a podle životopisu to pan Eisner ví vědět opravdu dobře,
>> takže se s ním nebudu přít.
>>
>> Přesto mne nenapadá ani jedna anglická věta bez frází, kterou neumíme
>> přesně přeložit. Pro mne jako technického člověka je technická angličtina
>> méně přesná než odpovídající český ekvivalent. Třeba mluví o básničkách,
>> jinak mne nic nenapadá. Jako technik si to neumím vysvětlit. Když se
>> podívám do výkladového slovníku českého, tak většina slov má méně než dva
>> významy, v anglickém slovníku stěží najdu slovo s méně než třemi. Takže
>> jakápak přesnost.
>>
>> Přiznám se, že nevím co znamená "čeština je ve vyjadřování". Právě proto
>> s obdivem chodím okolo terminologické komise a všech co se v tom vyznají,
>> třeba Petr Rapant. Každý umíme něco.
>>
>> -- Původní zpráva --
>>
>> Od: Aleš Čepek 
>>
>> Komu: Svobodná geoinformační infrastruktura 
>> Datum: 20. 4. 2014 12:59:34
>>
>> Předmět: Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy
>>
>>
>> 2014-04-20 7:52 GMT+02:00 Radek Augustýn :
>>
>> Angličtina je na tom holt špatně.
>>
>>
>> ... tak tomu opravdu, ale opravdu nerozumím. Pavel Eisner píše (patrně
>> Chrám i tvrz), že čeština je ve vyjadřování méně přesná než některé jiné
>> jazyky, mimo jiné i absencí členů, což vede k někdy neurčitosti.
>> a.
>> ___
>> FreeGeoCZ mailing list
>> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
>> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>>
>>
>> ___
>> FreeGeoCZ mailing list
>> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
>> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>>
>>
>
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

2014-04-20 Thread Aleš Čepek
Ano, takže jaké jsou české ekvivalenty anglických výrazů precision a
acuracy a jak se má do češtiny překládat třeba feature?
a


2014-04-20 15:00 GMT+02:00 Radek Augustýn :

> To slyším prvně a podle životopisu to pan Eisner ví vědět opravdu dobře,
> takže se s ním nebudu přít.
>
> Přesto mne nenapadá ani jedna anglická věta bez frází, kterou neumíme
> přesně přeložit. Pro mne jako technického člověka je technická angličtina
> méně přesná než odpovídající český ekvivalent. Třeba mluví o básničkách,
> jinak mne nic nenapadá. Jako technik si to neumím vysvětlit. Když se
> podívám do výkladového slovníku českého, tak většina slov má méně než dva
> významy, v anglickém slovníku stěží najdu slovo s méně než třemi. Takže
> jakápak přesnost.
>
> Přiznám se, že nevím co znamená "čeština je ve vyjadřování". Právě proto s
> obdivem chodím okolo terminologické komise a všech co se v tom vyznají,
> třeba Petr Rapant. Každý umíme něco.
>
> -- Původní zpráva --
>
> Od: Aleš Čepek 
>
> Komu: Svobodná geoinformační infrastruktura 
> Datum: 20. 4. 2014 12:59:34
>
> Předmět: Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy
>
>
> 2014-04-20 7:52 GMT+02:00 Radek Augustýn :
>
> Angličtina je na tom holt špatně.
>
>
> ... tak tomu opravdu, ale opravdu nerozumím. Pavel Eisner píše (patrně
> Chrám i tvrz), že čeština je ve vyjadřování méně přesná než některé jiné
> jazyky, mimo jiné i absencí členů, což vede k někdy neurčitosti.
> a.
> ___
> FreeGeoCZ mailing list
> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
>
> ___
> FreeGeoCZ mailing list
> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
>
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

2014-04-20 Thread Aleš Čepek
2014-04-20 16:18 GMT+02:00 Radek Augustýn :

> Aleši, to jako že JÁ pojmům moc nerozumím a dělám silné závěry, výroky a
> proklamace???
>

Nejen Ty, to co jsi psal na téma, jak lépe formulovat to, co řekl Stallman
bylo mírně řečeno nepochopení.
Aleš
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

2014-04-20 Thread Aleš Čepek
To není otázka něčího názoru, ale právo autorů. Autor si může se svým dílem
děla co chce. V obecné rovině bych se ale přimlouvál za dvojí licenci (
http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-licensing), jako příklad, kde to funguje
bych uvedl Qt platformu (http://qt-project.org/doc/qt-5/licensing.html).
a

P.S. s přechodem PyWPS na MIT licenci souhlasí všichni, kdo k projektu
přispěli?


2014-04-20 14:58 GMT+02:00 Jáchym Čepický :

> No, free software a ruzny derivaty open source maji ruzny licence, proto
> je dobry v tom rozlisovat a byt si toho vedomi.
>
> V PyWPS napr opoustime GNU/GPL a prechazime na MIT prave proto, ze
> nezijeme ve vakuu a MIT vnimame jako svobodnejsi licenci, nez GPL. A co my,
> ale hlavne uzivatele. S cimz Ales asi souhlasit nebude.. ?
>
> No, je dobry si v tom udelat jasno. Takze jsem za tuhle debatu rad.
>
> J
>
> Send from cellphone
>
> Leknín Řepánek  wrote:
>
> >Zdravím, já si myslim, že, pokud se bavíme o nasazování open ve státní
> >správě, nebo kdekoli jinde. Tak je třeba brát v potaz, že člověka v
> >pozici "zákazníka" bude zajímat licence, teda, za jakejch podmínek, může
> >danej produkt použít tim či onim způsobem. Nikoliv ta filosofická kaše.
> >Já samozřejmě nechci lehce pejorativnim označenim nějak snižovat význam
> >svobody software, pouze poukazuju na fakt, že pokud chceme propagovat OS
> >ve státních institucích, je třeba se smířit s faktem, že pokud bude
> >někdo přecházet, budou ty důvody pragmatický (cena, dostupnost, možnost
> >upravovat) a nikoliv politický, nebo ideologický. Nežijeme ve vakuu.
> >
> >Je;
> >
> >
> >On Sun, Apr 20, 2014 at 12:48:51PM +0200, Aleš Čepek wrote:
> >> Jáchyme, máš můj obdiv, já bych to téma asi nechal plavat, ale je dobré
> >> připomínat a vysvětlovat věci, které jsou zdánlivě zřejmé a přitom
> zřejmé vůbec
> >> nejsou. V důsledku se open-source může vztahovat na ledasco a jak
> říkáš, je to
> >> jiné zvíře než free software (u nás obvykle překládáme jako svobodný
> software
> >> ... volný sw by se mi líbil víc). Uvedl bych jako příklad Numerical
> Recipes,
> >> monumentální dílo, všechny zdrojáky jsou k dispozici, jen můžete
> používat pouze
> >> pro svoji potřebu nebo za souhlasu držitelů autorských práv, takže ve
> free
> >> softwaru ani náhodou (http://www.nr.com/licenses/).
> >>
> >> Co se RMS týče, já myslím, že čas mu dává za pravdu.
> >> Aleš
> >>
> >>
> >> 2014-04-20 0:16 GMT+02:00 Jachym Cepicky :
> >>
> >> Radku, za domácí úkol si nastudujete životopis RMS (Richard Matthew
> >> Stallman)[1]
> >> a rozdíl mezi "Free Software" a "Open Source Software", já Vás z
> toho po
> >> Vašem
> >> návratu vyzkouším ;-)
> >>
> >> Za sebe bych řekl, že soulasím - tedy že "Open Source" je pro naše
> účely
> >> "good
> >> enough". Asi jste nechtěl RMS opravovat, ale spíš přeformulovat
> jeho tezi
> >> tak,
> >> abyste s ní mohl souhlasit - za mě dobrý, klidně to dám do
> prezentace.
> >>
> >> RMS je fanatik, má to v popisu práce, díky němu máme Linux takový,
> jakým
> >> dnes
> >> je. I díky němu, když chce nějakej vykuk patentovat softwarově
> cokoliv v
> >> geo-
> >> oblasti, narazí, protože skorov všechny vzory jsou posaný v GRASSu,
> a to je
> >> *free software*. Je to otec všeho "Free as Freedom" v software, co
> máme
> >> kolem
> >> sebe. Ale nežijeme ve vakuu. Bavíme-li se o free software v Geo-
> oblasti,
> >> máme
> >> GRASS, GAMA, PyWPS 3.x ... a tím jsme tuším skončili, ostatní je
> "jenom"
> >> open
> >> source, za mě je ale (jak už jsem psal) "open source good enough".
> >>
> >> Legrační je, že Vy jste si všimnul, že je to na Russia Today (já
> ne), a já
> >> si
> >> všimnul, že RMS říká už snad 30 let to samý, a je jedno, jestli na
> RT nebo
> >> např.
> >> v ČT (to mmchdm považuju za jedno z nejslabších vystoupení
> Drtinové, že
> >> jsme
> >> se tenkrát nasmáli... rok 2004 už v archivu ČT bohužel není (to je
> to vážně
> >> už
> >> 10 let??!!)).
> >>
> >> J
> >>
> >>
> >>
> >> [1] http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Stallman
> >> On Sat, Apr 19, 2014 at 12:16:28PM +0200, Radek Augustýn wrote:
> >> >Oky, mo

Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

2014-04-20 Thread Aleš Čepek
2014-04-20 7:52 GMT+02:00 Radek Augustýn :
>
> Angličtina je na tom holt špatně.
>

... tak tomu opravdu, ale opravdu nerozumím. Pavel Eisner píše (patrně
Chrám i tvrz), že čeština je ve vyjadřování méně přesná než některé jiné
jazyky, mimo jiné i absencí členů, což vede k někdy neurčitosti.
a.
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

2014-04-20 Thread Aleš Čepek
RMS kdesi jasně říká/píše, že pro některé lidi je snad téměř neslušné
mluvit o svobodě (takové dívné slovo) a proto je pro ně termín free
software nestravitelný. To, že si někdo plete pojmy, kterým moc nerozumí,
je celkem běžné, zajímavé ale je (a typické), že čím méně znalostí, tím
silnější závěry, výroky a proklamace.
a


2014-04-20 0:57 GMT+02:00 Vaclav Petras :

>
> 2014-04-19 18:16 GMT-04:00 Jachym Cepicky :
>
> Za sebe bych řekl, že soulasím - tedy že "Open Source" je pro naše účely
>> "good
>> enough". Asi jste nechtěl RMS opravovat, ale spíš přeformulovat jeho tezi
>> tak,
>> abyste s ní mohl souhlasit - za mě dobrý, klidně to dám do prezentace.
>>
>
> To názvosloví je problém, už jsem se setkal i s lidmi, kteří mluvili o
> freewaru jako o open source (a byli to rodilý mluvčí jazyka anglického).
>
> ___
> FreeGeoCZ mailing list
> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
>
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

2014-04-20 Thread Aleš Čepek
Jáchyme, máš můj obdiv, já bych to téma asi nechal plavat, ale je dobré
připomínat a vysvětlovat věci, které jsou zdánlivě zřejmé a přitom zřejmé
vůbec nejsou. V důsledku se open-source může vztahovat na ledasco a jak
říkáš, je to jiné zvíře než free software (u nás obvykle překládáme jako
svobodný software ... volný sw by se mi líbil víc). Uvedl bych jako příklad
Numerical Recipes, monumentální dílo, všechny zdrojáky jsou k dispozici,
jen můžete používat pouze pro svoji potřebu nebo za souhlasu držitelů
autorských práv, takže ve free softwaru ani náhodou (
http://www.nr.com/licenses/).

Co se RMS týče, já myslím, že čas mu dává za pravdu.
Aleš


2014-04-20 0:16 GMT+02:00 Jachym Cepicky :

> Radku, za domácí úkol si nastudujete životopis RMS (Richard Matthew
> Stallman)[1]
> a rozdíl mezi "Free Software" a "Open Source Software", já Vás z toho po
> Vašem
> návratu vyzkouším ;-)
>
> Za sebe bych řekl, že soulasím - tedy že "Open Source" je pro naše účely
> "good
> enough". Asi jste nechtěl RMS opravovat, ale spíš přeformulovat jeho tezi
> tak,
> abyste s ní mohl souhlasit - za mě dobrý, klidně to dám do prezentace.
>
> RMS je fanatik, má to v popisu práce, díky němu máme Linux takový, jakým
> dnes
> je. I díky němu, když chce nějakej vykuk patentovat softwarově cokoliv v
> geo-
> oblasti, narazí, protože skorov všechny vzory jsou posaný v GRASSu, a to je
> *free software*. Je to otec všeho "Free as Freedom" v software, co máme
> kolem
> sebe. Ale nežijeme ve vakuu. Bavíme-li se o free software v Geo- oblasti,
> máme
> GRASS, GAMA, PyWPS 3.x ... a tím jsme tuším skončili, ostatní je "jenom"
> open
> source, za mě je ale (jak už jsem psal) "open source good enough".
>
> Legrační je, že Vy jste si všimnul, že je to na Russia Today (já ne), a já
> si
> všimnul, že RMS říká už snad 30 let to samý, a je jedno, jestli na RT nebo
> např.
> v ČT (to mmchdm považuju za jedno z nejslabších vystoupení Drtinové, že
> jsme
> se tenkrát nasmáli... rok 2004 už v archivu ČT bohužel není (to je to
> vážně už
> 10 let??!!)).
>
> J
>
>
>
> [1] http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Stallman
> On Sat, Apr 19, 2014 at 12:16:28PM +0200, Radek Augustýn wrote:
> >Oky, moje neznalost. Bod 3 beru zpět.
> >
> >-- Původní zpráva --
> >Od: Martin Landa 
> >Komu: Svobodná geoinformační infrastruktura 
> >Datum: 19. 4. 2014 11:41:21
> >Předmět: Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy
> >
> >  Dobry den,
> >
> >  Dne 19. dubna 2014 8:32 Radek Augustýn 
> napsal(a):
> >  > 3. Zdůrazňoval že není fanda OpenSource (tj. nemluví o OpenSource
> ale
> >  Free).
> >  > V tom vidím zásadní problém, jestliže je software jenom Free, tak
> za
> >  něj
> >  > pouze neplatí. Ale opět "private entity", tentokrát ale "private
> >  (person)
> >
> >  tady nevim, zda nedoslo k nedorozumeni, "jenom" Free tu neplati, RMS
> >  nemluvil o "free-ware", ale o Free Software, coz je rekneme
> >  "striktnejsi" forma nez Open Source [1], kladouci zasadni duraz na 4
> >  zakladni svobody [2].
> >
> >  S pozdrave ML
> >
> >  [1] https://www.gnu.org/philosophy/free-software-for-freedom.html
> >  [2] http://cs.wikipedia.org/wiki/Svobodn%C3%BD_software
> >
> >  ___
> >  FreeGeoCZ mailing list
> >  FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> >  http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
> > ___
> > FreeGeoCZ mailing list
> > FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> > http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
>
> --
> Jachym Cepicky
> URL: http://les-ejk.cz
> e-mail: jachym.cepicky at gmail com
> PGP: http://les-ejk.cz/pgp/JachymCepicky.pgp
> @jachymc
>
> ___
> FreeGeoCZ mailing list
> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
>
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


[FreeGeoCZ] Re: Návrh na uspořádání setkání akademiků k odborné termoinologii

2014-03-30 Thread Aleš Čepek
Zdravím, přátelé,

odpovídám s menším zpožděním, přemýšlel jsem o té navržené schůzce a hlavně
o tématu terminologie.

1)  Má vaše pracoviště zájem zapojit se do diskuse a vystoupit v první
části semináře se svým pohledem na odbornou terminologii v oblasti
geoinformatiky/geomatiky?

odpověď je ano, posílám kopii dalším kolegům

2)  Vzhledem k prostorovým možnostem pořadatelského pracoviště se jako
optimální pro uspořádání semináře jeví čtvrtky – který z následujících
čtvrtků (pro jistotu až do června) byste bili schopni do Brna přijet?

osobně se mi čtvrtky nehodí, třeba by ale přijel od  nás někdo jiný

3)  Kterou z výše uvedených variant vymezení účastníků (ryze akademická
akce vs. široce otevřená akce) preferujete?

Na tuto otázku se pokusím odpovědět obšírněji.

Podle mne není podstatné, jestli na počátku budou jen akademici nebo širší
odborná komunita (posílám kopii i na FreeGeoCZ). Já osobně jsem pro širší
vymezení než jsou jen zástupci vysokých škol. Můj názor na terminologii je
spíše nestandardní, tj. ponechal bych na jazyku a přirozeném vývoji, co se
v praxi ujme.

Pokud bychom uvažovali o aktivitě sjednocení terminologie ve vymezené
oblasti, pak trvám na tom, že nejprve musíme stanovit co/kdo je závaznou
terminologií v angličtině. Existuje něco takového? Je anglická terminologie
jednotná? Pokud odpovědi na všechny tyto otázky není ano, pak se ptám, o co
se chceme snažit.

Nechci ani na okamžik snižovat nebo bagatelizovat Petrův návrh, ale rád
bych měl jasno, jak budeme postupovat po technické stránce a co bude
výsledkem. Pokud by to byl slovník volných geo-synonym, který by odkazoval
na zavedenou anglickou terminologii (a ani ta by nemusela být striktně
jednoznačná, být z jediného zdroje), pak by to bylo něco, čemu stojí za to
věnovat čas a úsilí.

Za zásadní podmínku bych v takovém případě viděl zapojení celé odborné
veřejnosti a ne jen akademické sféry. Myslím, že technické řešení je celkem
nasnadě, pro komunikaci bych doporučoval některou z wiki, Wikislovník
https://cs.wiktionary.org je skvělým příkladem (najmě diskuzní stránky
jednotlivých hesel). Pak se ovšem musím ptát, jestli je nezbytné se fyzicky
scházet. Já bych navrhoval začít tak, že si uděláme inventuru pojmů a
kategorizujeme je, například na jednoznačné, neustálené a pod. To vše
můžeme začít připravovat okamžitě.

Aleš




2014-03-27 8:51 GMT+01:00 Rapant Petr :

>  Vážení kolegové,
>
>
>
> dlouhodobě se potýkáme s problematikou terminologie v oblasti
> geoinformatiky/geomatiky a je zřejmé, že velký díl zodpovědnosti za tento
> neutěšený stav spočívá na našich akademických bedrech. Z diskusí na
> konferenci GIS Ostrava 2014 vyplynul návrh na uspořádání pracovního
> semináře, na němž by zástupci jednotlivých akademických pracovišť mohli
> prezentovat svůj pohled na základní termíny spolu s podpůrnými argumenty.
> Tak bychom se mohli navzájem v koncentrované podobě seznámit s názory
> reprezentantů jednotlivých pracovišť a v následné diskusi začít hledat
> obecně přijatelná řešení. Nejspíš nám jedno setkání nebude stačit, ale po
> dvou třech setkáních bychom snad mohli být v cíli. Vypořádání se s odbornou
> terminologií by se tím přesunulo tam, kam dle mého názoru patří, tedy na
> akademickou půdu.
>
>
>
> První část úvodního semináře by byla prezentační, druhá pak diskusní.
>
>
>
> Co se týče účastníků, zde jsou dvě možnosti:
>
>
>
> 1)  buďto ponechat první setkání výhradně na akademické bázi s cílem
> domluvit se nejprve v menším okruhu mezi sebou, a teprve k další schůzce
> přizvat širší odbornou veřejnost,
>
> 2)  nebo i již toto první setkání otevřít celé odborné veřejnosti
> s tím, že zástupci neakademických subjektů by se mohli zapojit v rámci
> diskuse; ta se však může takto hodně rozmělnit.
>
>
>
> Vlastního uspořádání semináře se ujala Laboratoř geoinformatiky a
> kartografie MU Brno pod záštitou CAGI – viz přiložený návrh pozvánky.
>
>
>
> Mám na vás následující dotazy:
>
>
>
> 1)  Má vaše pracoviště zájem zapojit se do diskuse a vystoupit
> v první části semináře se svým pohledem na odbornou terminologii v oblasti
> geoinformatiky/geomatiky?
>
> 2)  Vzhledem k prostorovým možnostem pořadatelského pracoviště se
> jako optimální pro uspořádání semináře jeví čtvrtky – který z následujících
> čtvrtků (pro jistotu až do června) byste bili schopni do Brna přijet?
>
> 3)  Kterou z výše uvedených variant vymezení účastníků (ryze
> akademická akce vs. široce otevřená akce) preferujete?
>
>
>
> Prosím o vaše rychlé vyjádření, ideálně všem.
>
>
>
> Ahoj Petr
>
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] neformální setkání příznivců a členů obč. sdruž. Otevřená GeoInfrastruktura na GIS Ostrava

2014-01-22 Thread Aleš Čepek
hmm ... já s dropboxem nemám žádnou zkušenost a protože používám google
drive moc se mi nechce začínat s dalším novým systémeme
Aleš


2014/1/19 Jachym Cepicky 

> Ciao,
>
> souhlasím v podstatě se vším, co píšeš. Možná ještě založit dropbox/drive
> na
> sdílení souborů?
>
> J
>
>
> P.S. Po mnoha letech zase z muttu, snad to dojde
>
> On Fri, Jan 17, 2014 at 01:24:24AM +0100, Aleš Čepek wrote:
> > Nazdar přecedo! ;-)
> > napadlo mě, že když už máme seznam zakládajících členů s emaily, co
> > kdybychom to rozšířili volitelně o číslo mobilu (tj. doplnili u těch,
> kteří
> > by jej chtěli poskytnout )? ... to by ale měl být dokument přístupný
> pouze
> > členům, a ještě jeden námět k úvaze, budeme využívat pro interní účely
> > google dokumenty? pokud ano, neměli bychom si zřídit samostatný google
> > drive? ... ale to bychom kromě ale mohli probrat, krom jiného, v Ostravě.
> > Aleš
> >
> >
> > 2014/1/16 Jachym Cepicky 
> >
> > > Zdravím,
> > >
> > > po dohodě s organizátory můžeme vyhlásit neformální setkání příznivců
> > > a členů našeho sdružení na GIS Ostrava [1]
> > >
> > > Stejně jako loni v pondělí večer někdy po začátku Welcome drinku V
> > > místnosti NA3, která je "v centru" dění.
> > >
> > > Jáchym Čepický - předseda
> > > --
> > > Jachym Cepicky
> > > e-mail: jachym.cepicky gmail com
> > > URL: http://les-ejk.cz
> > > GPG: http://les-ejk.cz/pgp/JachymCepicky.pgp
> > >
> > > ___
> > > FreeGeoCZ mailing list
> > > FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> > > http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
> > >
>
> > ___
> > FreeGeoCZ mailing list
> > FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> > http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
>
> --
> Jachym Cepicky
> URL: http://les-ejk.cz
> e-mail: jachym.cepicky at gmail com
> PGP: http://les-ejk.cz/pgp/JachymCepicky.pgp
> @jachymc
>
> ___
> FreeGeoCZ mailing list
> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
>
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] neformální setkání příznivců a členů obč. sdruž. Otevřená GeoInfrastruktura na GIS Ostrava

2014-01-16 Thread Aleš Čepek
Nazdar přecedo! ;-)
napadlo mě, že když už máme seznam zakládajících členů s emaily, co
kdybychom to rozšířili volitelně o číslo mobilu (tj. doplnili u těch, kteří
by jej chtěli poskytnout )? ... to by ale měl být dokument přístupný pouze
členům, a ještě jeden námět k úvaze, budeme využívat pro interní účely
google dokumenty? pokud ano, neměli bychom si zřídit samostatný google
drive? ... ale to bychom kromě ale mohli probrat, krom jiného, v Ostravě.
Aleš


2014/1/16 Jachym Cepicky 

> Zdravím,
>
> po dohodě s organizátory můžeme vyhlásit neformální setkání příznivců
> a členů našeho sdružení na GIS Ostrava [1]
>
> Stejně jako loni v pondělí večer někdy po začátku Welcome drinku V
> místnosti NA3, která je "v centru" dění.
>
> Jáchym Čepický - předseda
> --
> Jachym Cepicky
> e-mail: jachym.cepicky gmail com
> URL: http://les-ejk.cz
> GPG: http://les-ejk.cz/pgp/JachymCepicky.pgp
>
> ___
> FreeGeoCZ mailing list
> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] Ustavující členská schůze Občanského sdružení Svobodná GeoInfrastruktura

2014-01-02 Thread Aleš Čepek
Mně se nejvíc líbí varianta 5, je graficky nejjednodušší, pouze dvě barvy
ač


2014/1/1 Rostislav Nétek 

> Ahoj, ja se vrtualni schuze zucasntim, nick asi rosta.netek
>
> 1) v priloze posilam nejaky navrhy loga, s tim orlojem se moc
> vykouzlit trasovanim rastru neda,leda ze by se za nejakych 20eur
> koupil vektor,ale to je myslim zbytecny...osobne bych byl asi pro
> variantu 7, jinak kdyby mel nekdo nejakej napad nebudu se branit
>
> 2) web - k domene budes u IGNUM kupovat i hosting? nebo to mam
> rozhodit na univerzitnim? (mam to predbezne schavelene, jak se vrati
> do prace na univerzite tak bych to pristi tyden zaridil)
>
> Rosta
> ---
> S pozdravem Mgr. Rostislav Nétek
>
> Katedra Geoinformatiky | Univerzita Palackého v Olomouci
> +420 585 634 584 |
> http://geoinformatics.upol.cz/pracovnici-det.php?menu=rone
> +420 721 319 100 | http://rostanetek.cz
>
>
> Dne 1. ledna 2014 17:18 Jáchym Čepický 
> napsal(a):
> > Zdravím všechny,
> >
> > dovoluji si vás pozvat na ustavující členskou schůzi občanského sdružení
> > Otevřená GeoInfrastruktura (OSGeo.cz) [1]
> >
> > Datum a čas: středa 15.1.2014 19:00 CET
> > Místo: Místnost #osgeocz na serveru irc.freenode.net[2]
> >
> > Program (může se ještě měnit/doplnit):
> > --
> > 1. Seznam přítomných "Zakládajících členů" občanského sdružení
> > 2. Volba předsedy Ustavující schůze, který bude dále řídit jednání.
> > Předseda o schůzi pořídí zápis.
> > 3. Volba dvou ověřovatelů zápisu
> > 4. Volba orgánů podle stanov
> > a. Výkonné rady
> > b. Kontrolní komise (3 členové)
> > 5. Volba předsedů dle stanov:
> > a. Členové výkonné rady zvolí Předsedu sdružení
> > b. Členové kontrolní komise zvolí Předsedu komise
> > 6. Udělení plné moci Předsedovi k zastupování sdružení
> > 7. Schválení výše členských poplatků na rok 2014
> > 8. Diskuze
> > 9. Závěr
> >
> > Předpokládaná délka schůze: 60min
> >
> > Přihlášení na schůzi:
> > -
> > 1. Na k tomu vytvořené google+ stránce [3]
> > 2. E-mailem na jachym.cepicky na gmail.com s uvedením jména a přezdívky,
> > pod kterou bude na IRC vystupovat
> > Účastnit se mohou samozřejmě i nepřihlášení, jde jenom o to, získat
> > přehled kdo se účastní a urychlit začátek. Z principu je zřejmé, že
> > schůze je veřejná, sledovat nás může kdokoliv, bez účasti na hlasování.
> >
> > Formát schůze a hlasování:
> > 1. Schůze je  "virtuální"
> > 2. Komunikace je textová, žádné video ani hlasový přenos
> > 3. Jsou-li přítomní členové vyzváni k hlasování, hlasují podle
> > následujícího schématu:
> >
> > +1 - pro návrh
> > -1 - proti návrhu
> > 0 - zdržel se
> >
> >
> > Další kroky:
> > 
> > 1. Zápis bude poslán do mailing listu  FreeGeoCZ 
> > 2. Každý člen odešle v odpovědi na tento zápis po schůzi e-mail, kde
> > ještě jednou potvrdí své hlasování. Může stačit souhrnné "+1 pro všechna
> > hlasování".
> > 3. Bude vyrobena prezenční listina, kterou musí zakládající členové
> > podepsat. Tato listina bude k dispozici na dalších akcích (např. GIS
> > Ostrava). Listina bude uchována spolu s dalšími dokumenty.
> >
> >
> > Závěrečné poznámky:
> > ---
> > Potřebujeme stránky, na nich potřebujeme wiki, pomocí které bychom mohli
> > zorganizovat příští schůze. Služby Google berte jenom jako nouzovku.
> > Rosťa Neték na něčem dělá, návrh loga se mě osobně moc líbí, ale někoho
> > by mohl dráždit, že je dost pragocentrický.
> >
> > Myslím, že na GIS Ostrava by se slušelo svolat řádnou Valnou hromadu. Na
> > GIS Ostrava je přihlášena prezentace o našem Sdružení.
> >
> > Prosím kandidáty na členy v Kontrolní komisi a Výkonné rady, aby se do
> > Ustavující schůze rozmysleli (a ideálně mi napsali, že do toho jdou),
> > aby věci rychleji ubíhaly. Stejně tak prosím kandidáty na předsedy
> > (komise i sdružení).
> >
> > Šiřte, komentujte, kritizujte
> >
> > Za přípravný výbor
> >
> > Jáchym Čepický
> >
> > [1]
> >
> https://docs.google.com/document/d/1T5JlaEgDCLLZG4cclEgtk8OkTOZZhsa7YJhzs6zboRI/edit?usp=drive_web
> > [2] Použít můžete i webového IRC klienta http://webchat.freenode.net/
> > [3]
> >
> https://plus.google.com/events/c6qindb2ie010ocoqq239k2oqb0?authkey=CIH9ufGWwaf4lwE
> >
> >
> > ___
> > FreeGeoCZ mailing list
> > FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> > http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
> >
>
> ___
> FreeGeoCZ mailing list
> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
>
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] Ustavující členská schůze Občanského sdružení Svobodná GeoInfrastruktura

2014-01-02 Thread Aleš Čepek
Zdar, pokud se mi podaří přihlásit, pak jako alescepek (nainstaloval jsem
si circ ale ... pevně jsem roky doufal, že takovou hrůzu jako IRC už nikdy
nebudu muset používat ... asi je to ale nejschůdnější varianta). Cvičně
jsem přihlášen na #osgeocz ... pokud by komunikicai chtěl také někdo
vyzkoušet
ač


2014/1/1 Jáchym Čepický 

> Zdravím všechny,
>
> dovoluji si vás pozvat na ustavující členskou schůzi občanského sdružení
> Otevřená GeoInfrastruktura (OSGeo.cz) [1]
>
> Datum a čas: středa 15.1.2014 19:00 CET
> Místo: Místnost #osgeocz na serveru irc.freenode.net[2]
>
> Program (může se ještě měnit/doplnit):
> --
> 1. Seznam přítomných "Zakládajících členů" občanského sdružení
> 2. Volba předsedy Ustavující schůze, který bude dále řídit jednání.
> Předseda o schůzi pořídí zápis.
> 3. Volba dvou ověřovatelů zápisu
> 4. Volba orgánů podle stanov
> a. Výkonné rady
> b. Kontrolní komise (3 členové)
> 5. Volba předsedů dle stanov:
> a. Členové výkonné rady zvolí Předsedu sdružení
> b. Členové kontrolní komise zvolí Předsedu komise
> 6. Udělení plné moci Předsedovi k zastupování sdružení
> 7. Schválení výše členských poplatků na rok 2014
> 8. Diskuze
> 9. Závěr
>
> Předpokládaná délka schůze: 60min
>
> Přihlášení na schůzi:
> -
> 1. Na k tomu vytvořené google+ stránce [3]
> 2. E-mailem na jachym.cepicky na gmail.com s uvedením jména a přezdívky,
> pod kterou bude na IRC vystupovat
> Účastnit se mohou samozřejmě i nepřihlášení, jde jenom o to, získat
> přehled kdo se účastní a urychlit začátek. Z principu je zřejmé, že
> schůze je veřejná, sledovat nás může kdokoliv, bez účasti na hlasování.
>
> Formát schůze a hlasování:
> 1. Schůze je  "virtuální"
> 2. Komunikace je textová, žádné video ani hlasový přenos
> 3. Jsou-li přítomní členové vyzváni k hlasování, hlasují podle
> následujícího schématu:
>
> +1 - pro návrh
> -1 - proti návrhu
> 0 - zdržel se
>
>
> Další kroky:
> 
> 1. Zápis bude poslán do mailing listu  FreeGeoCZ 
> 2. Každý člen odešle v odpovědi na tento zápis po schůzi e-mail, kde
> ještě jednou potvrdí své hlasování. Může stačit souhrnné "+1 pro všechna
> hlasování".
> 3. Bude vyrobena prezenční listina, kterou musí zakládající členové
> podepsat. Tato listina bude k dispozici na dalších akcích (např. GIS
> Ostrava). Listina bude uchována spolu s dalšími dokumenty.
>
>
> Závěrečné poznámky:
> ---
> Potřebujeme stránky, na nich potřebujeme wiki, pomocí které bychom mohli
> zorganizovat příští schůze. Služby Google berte jenom jako nouzovku.
> Rosťa Neték na něčem dělá, návrh loga se mě osobně moc líbí, ale někoho
> by mohl dráždit, že je dost pragocentrický.
>
> Myslím, že na GIS Ostrava by se slušelo svolat řádnou Valnou hromadu. Na
> GIS Ostrava je přihlášena prezentace o našem Sdružení.
>
> Prosím kandidáty na členy v Kontrolní komisi a Výkonné rady, aby se do
> Ustavující schůze rozmysleli (a ideálně mi napsali, že do toho jdou),
> aby věci rychleji ubíhaly. Stejně tak prosím kandidáty na předsedy
> (komise i sdružení).
>
> Šiřte, komentujte, kritizujte
>
> Za přípravný výbor
>
> Jáchym Čepický
>
> [1]
>
> https://docs.google.com/document/d/1T5JlaEgDCLLZG4cclEgtk8OkTOZZhsa7YJhzs6zboRI/edit?usp=drive_web
> [2] Použít můžete i webového IRC klienta http://webchat.freenode.net/
> [3]
>
> https://plus.google.com/events/c6qindb2ie010ocoqq239k2oqb0?authkey=CIH9ufGWwaf4lwE
>
>
> ___
> FreeGeoCZ mailing list
> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
>
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] obc. sdruzeni otevrena infrastruktura: svolavani ustanovujici schuze

2013-12-04 Thread Aleš Čepek
Opravdu se musíme scházet osobně?  Než se pořád dohadovat kdy a kde, dal
bych přednost virtualizaci prvního setkání (třeba zde na mailinglistu přes
email). Nicméně, ať se někam konečně dostaneme navrhuji, ať formu, termín a
místo na základě dosavadní komunikace určí Jáchym.
Aleš


2013/11/30 Radek Augustýn 

> no, teď to taky nevidím...a to jsem ráno nic nepil a včera taky ne. a už
> dlouho nic. tak to bude tím. :-( :-(
>
>
>
> -- Původní zpráva --
> Od: Martin Landa 
> Datum: 30. 11. 2013
>
> Předmět: Re: [FreeGeoCZ] obc. sdruzeni otevrena infrastruktura: svolavani
> ustanovujici schuze
>
>
> Zdravim,
>
> Dne 30. listopadu 2013 6:35 Radek Augustýn  napsal(a):
> > Koukal jsem na ten doodle (btw. primitivní, ale účinná věc, to mne
> potěšilo
> > že něco takového existuje) a fšichni zaškrtli 9.12. ano. pravda, asi ne
> > každý tehdy věděl o té akci na novotného lávce, já teda ne.
>
> na [1] vubec 9.12. nevidim (?) ...
>
> Martin
>
> [1] http://doodle.com/pcwbnaeq8qgu4u74
>
> ___
> FreeGeoCZ mailing list
> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
>
> ___
> FreeGeoCZ mailing list
> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
>
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] obc. sdruzeni otevrena infrastruktura: svolavani ustanovujici schuze

2013-11-29 Thread Aleš Čepek
já bych byl pro
a.


2013/11/29 Jachym Cepicky 

> (omlouvám se všem - nějak se mi ztratila složka z klienta)
>
> A co na - okolo - semináře opendata - 9.12. ?
>
> Jachym
>
> Dne 21.11.2013 08:44, Jan Růžička napsal(a):
> > Ahoj,
> >
> > vyborně, děkuji velice za zařízení. Jsem pro osobní setkání, ale pokud
> > tam nebudu taky se nic neděje, připojím se virtuálně.
> >
> > 4-6.12. bohužel musím vyloučit, 5-6 jsem v Brně a 4 celý den učím a už
> > se blíží konec semestru, tak jim v tom nechci dělat hokej.
> >
> > Zbytek by šel.
> >
> > Mějte se
> >
> > JR
> >
> > On 20.11.2013 10:30, Jachym Cepicky wrote:
> >> Drazí,
> >>
> >> podařilo se nám, zaregistrovat se na Ministerstvu vnitra a na stole mi v
> >> tuhle chvíli leží dopis s potvrzením registrace.
> >>
> >> Dalším krokem [1] je ustanovující členská schůze.
> >>
> >> Program (velice předběžně):
> >> * Schválení statutárních orgánů
> >> * Jmenování zakládajících členů
> >> * Přijmutí dalších členů
> >> * Finance
> >> * Plné moci
> >> * Vlastní činnost a plán na další rok
> >> * Diskuze
> >>
> >> Nějaké návrhy na datum a čas? Nějaké návrhy na akce, které už v ČR jsou:
> >>
> >> * 30.11. Wiki konference (Praha)
> >> * 4-6.12. Galileo (Praha)
> >> * 1.1. - Všichni mají volno
> >> * 27.-29.1. GIS Ostrava (Ostrava)
> >>
> >> Osobně bych to viděl *nejpozději* na Ostravě.
> >>
> >> Podle stanov [2] může být valná hromada i virtuální. Nemáme žádný
> >> termín, který musí uplynout od svolání (takže to klidně může být zítra).
> >> Ale myslím, že napoprvé by bylo hezké se fyzicky sejít a měli bychom si
> >> na to pár dní dát.
> >>
> >> Návrhy?
> >>
> >> Jachym
> >>
> >> [1] http://obcan.ecn.cz/index.shtml?w=u&x=132554
> >> [2]
> >>
> https://docs.google.com/document/d/1T5JlaEgDCLLZG4cclEgtk8OkTOZZhsa7YJhzs6zboRI/edit#
> >>
> >>
> >>
> >> ___
> >> FreeGeoCZ mailing list
> >> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> >> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
> >
> > ___
> > FreeGeoCZ mailing list
> > FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> > http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
> --
> Jachym Cepicky
> jachym.cepicky at gmail.com
> http://les-ejk.cz
> PGP: http://les-ejk.cz/pgp/JachymCepicky.pgp
>
>
> ___
> FreeGeoCZ mailing list
> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
>
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] name of the game

2013-07-03 Thread Aleš Čepek
resp. geoprostorova / geospatial


2013/7/3 Aleš Čepek 

> *Otevrena geo infrastruktura* (Open Geo Infrastructure) .. zduvodneni,
> jsem priznivcem free softwaru, v jistem smyslu jsou ale dulezitejsi
> otevrene standardy a pod a v nazvu holt nemuze byt vsechno,  takze navrhuji
> OGI
> ac
>
>
> 2013/7/3 Jachym Cepicky 
>
>> Dávám dohromady hlasovací formulář, pro optimální název sdružení
>>
>> můžete sem nebo na soukromý e-mail hodit pár návrhů - včetně zkratek, ze
>> kterých bych vytvořil hlasovací formulář?
>>
>> Pořád se mi do toho pletou buď anglicismy nebo čechismy, co zní v
>> angličtině přirozeně (open, free) zní v češtině neuvěřitelně blbě
>> (alespoň mě) (otevřený/á, svobodný/á)
>>
>> Dík
>>
>> Jáchym
>>
>> --
>> Jachym Cepicky
>> Help Service - Remote Sensing s.r.o.
>> jachym.cepi...@gmail.com
>> HS-RS: jac...@hsrs.cz http://bnhelp.cz
>> http://les-ejk.cz
>>
>>
>> ___
>> FreeGeoCZ mailing list
>> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
>> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>>
>>
>
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] name of the game

2013-07-03 Thread Aleš Čepek
*Otevrena geo infrastruktura* (Open Geo Infrastructure) .. zduvodneni, jsem
priznivcem free softwaru, v jistem smyslu jsou ale dulezitejsi otevrene
standardy a pod a v nazvu holt nemuze byt vsechno,  takze navrhuji OGI
ac


2013/7/3 Jachym Cepicky 

> Dávám dohromady hlasovací formulář, pro optimální název sdružení
>
> můžete sem nebo na soukromý e-mail hodit pár návrhů - včetně zkratek, ze
> kterých bych vytvořil hlasovací formulář?
>
> Pořád se mi do toho pletou buď anglicismy nebo čechismy, co zní v
> angličtině přirozeně (open, free) zní v češtině neuvěřitelně blbě
> (alespoň mě) (otevřený/á, svobodný/á)
>
> Dík
>
> Jáchym
>
> --
> Jachym Cepicky
> Help Service - Remote Sensing s.r.o.
> jachym.cepi...@gmail.com
> HS-RS: jac...@hsrs.cz http://bnhelp.cz
> http://les-ejk.cz
>
>
> ___
> FreeGeoCZ mailing list
> FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
> http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
>
>
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz