Re: [FreeGeoCZ] geoinfostrategie - pripominejte upravy

2014-05-12 Thread Aleš Čepek
... a co  Internet? žádné licenční poplatky, žádné poplatky za připojení.
ač


2014-05-12 12:11 GMT+02:00 Ladislav Capek ladislav.ca...@geosense.cz:

  ...v tech USA to plati o datech, jinak SW si muzou poridit jaky chteji a
 nikomu ho davat nemusi...ale nektera mesta v EU (treba Mnichov nebo Viden)
 uz celkem slusne prosazuji pouzivani OpenSource na svych uradech (treba s
 vyjimkou nejakych serverovych bezpecnostnich aplikaci by se mel pouzivat
 uplne vsude), to co tady s Opencard by se tam stat nemelo...proste k tomu
 maji zdrojovy kod a ahoj pane Rittigu:-)
 Myslim, ze nam doba v tomhle preje!
 L.

 Dne 12.5.2014 10:53, Radek Augustýn napsal(a):

 jj, smutné čtení.

  -- Původní zpráva --
 Od: Aleš Čepek ales.ce...@gmail.com ales.ce...@gmail.com
 Komu: Svobodná geoinformační infrastruktura 
 freegeocz@fsv.cvut.czfreegeocz@fsv.cvut.cz
 Datum: 12. 5. 2014 10:29:19
 Předmět: Re: [FreeGeoCZ] geoinfostrategie - pripominejte upravy

   2014-05-12 10:22 GMT+02:00 Jachym Cepicky jachym.cepi...@gmail.com:

  Aby Praha mohla Opencard plně provozovat, potřebuje od zhotovitele
 odkoupit
 zdrojové kódy.  


  Prý platí v USA taková zásada, že co bylo pořízeno za peníze daňových
 poplatníků, musí být daňovým poplatníkům k dispozici zdrama. U nás je tomu
 naopak, politici za peníze daňových poplatníků zaplatí svým kamarádům
 monopol.
 ač



 ___
 FreeGeoCZ mailing 
 listfreege...@fsv.cvut.czhttp://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz



 ___
 FreeGeoCZ mailing list
 FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
 http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

2014-04-20 Thread Aleš Čepek
To není otázka něčího názoru, ale právo autorů. Autor si může se svým dílem
děla co chce. V obecné rovině bych se ale přimlouvál za dvojí licenci (
http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-licensing), jako příklad, kde to funguje
bych uvedl Qt platformu (http://qt-project.org/doc/qt-5/licensing.html).
a

P.S. s přechodem PyWPS na MIT licenci souhlasí všichni, kdo k projektu
přispěli?


2014-04-20 14:58 GMT+02:00 Jáchym Čepický jachym.cepi...@gmail.com:

 No, free software a ruzny derivaty open source maji ruzny licence, proto
 je dobry v tom rozlisovat a byt si toho vedomi.

 V PyWPS napr opoustime GNU/GPL a prechazime na MIT prave proto, ze
 nezijeme ve vakuu a MIT vnimame jako svobodnejsi licenci, nez GPL. A co my,
 ale hlavne uzivatele. S cimz Ales asi souhlasit nebude.. ?

 No, je dobry si v tom udelat jasno. Takze jsem za tuhle debatu rad.

 J

 Send from cellphone

 Leknín Řepánek godzilalal...@gmail.com wrote:

 Zdravím, já si myslim, že, pokud se bavíme o nasazování open ve státní
 správě, nebo kdekoli jinde. Tak je třeba brát v potaz, že člověka v
 pozici zákazníka bude zajímat licence, teda, za jakejch podmínek, může
 danej produkt použít tim či onim způsobem. Nikoliv ta filosofická kaše.
 Já samozřejmě nechci lehce pejorativnim označenim nějak snižovat význam
 svobody software, pouze poukazuju na fakt, že pokud chceme propagovat OS
 ve státních institucích, je třeba se smířit s faktem, že pokud bude
 někdo přecházet, budou ty důvody pragmatický (cena, dostupnost, možnost
 upravovat) a nikoliv politický, nebo ideologický. Nežijeme ve vakuu.
 
 Je;
 
 
 On Sun, Apr 20, 2014 at 12:48:51PM +0200, Aleš Čepek wrote:
  Jáchyme, máš můj obdiv, já bych to téma asi nechal plavat, ale je dobré
  připomínat a vysvětlovat věci, které jsou zdánlivě zřejmé a přitom
 zřejmé vůbec
  nejsou. V důsledku se open-source může vztahovat na ledasco a jak
 říkáš, je to
  jiné zvíře než free software (u nás obvykle překládáme jako svobodný
 software
  ... volný sw by se mi líbil víc). Uvedl bych jako příklad Numerical
 Recipes,
  monumentální dílo, všechny zdrojáky jsou k dispozici, jen můžete
 používat pouze
  pro svoji potřebu nebo za souhlasu držitelů autorských práv, takže ve
 free
  softwaru ani náhodou (http://www.nr.com/licenses/).
 
  Co se RMS týče, já myslím, že čas mu dává za pravdu.
  Aleš
 
 
  2014-04-20 0:16 GMT+02:00 Jachym Cepicky jachym.cepi...@gmail.com:
 
  Radku, za domácí úkol si nastudujete životopis RMS (Richard Matthew
  Stallman)[1]
  a rozdíl mezi Free Software a Open Source Software, já Vás z
 toho po
  Vašem
  návratu vyzkouším ;-)
 
  Za sebe bych řekl, že soulasím - tedy že Open Source je pro naše
 účely
  good
  enough. Asi jste nechtěl RMS opravovat, ale spíš přeformulovat
 jeho tezi
  tak,
  abyste s ní mohl souhlasit - za mě dobrý, klidně to dám do
 prezentace.
 
  RMS je fanatik, má to v popisu práce, díky němu máme Linux takový,
 jakým
  dnes
  je. I díky němu, když chce nějakej vykuk patentovat softwarově
 cokoliv v
  geo-
  oblasti, narazí, protože skorov všechny vzory jsou posaný v GRASSu,
 a to je
  *free software*. Je to otec všeho Free as Freedom v software, co
 máme
  kolem
  sebe. Ale nežijeme ve vakuu. Bavíme-li se o free software v Geo-
 oblasti,
  máme
  GRASS, GAMA, PyWPS 3.x ... a tím jsme tuším skončili, ostatní je
 jenom
  open
  source, za mě je ale (jak už jsem psal) open source good enough.
 
  Legrační je, že Vy jste si všimnul, že je to na Russia Today (já
 ne), a já
  si
  všimnul, že RMS říká už snad 30 let to samý, a je jedno, jestli na
 RT nebo
  např.
  v ČT (to mmchdm považuju za jedno z nejslabších vystoupení
 Drtinové, že
  jsme
  se tenkrát nasmáli... rok 2004 už v archivu ČT bohužel není (to je
 to vážně
  už
  10 let??!!)).
 
  J
 
 
 
  [1] http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Stallman
  On Sat, Apr 19, 2014 at 12:16:28PM +0200, Radek Augustýn wrote:
  Oky, moje neznalost. Bod 3 beru zpět.
  
  -- Původní zpráva --
  Od: Martin Landa landa.mar...@gmail.com
  Komu: Svobodná geoinformační infrastruktura 
 freegeocz@fsv.cvut.cz
  Datum: 19. 4. 2014 11:41:21
  Předmět: Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni
 spravy
  
Dobry den,
  
Dne 19. dubna 2014 8:32 Radek Augustýn raugus...@post.cz
 napsal
  (a):
 3. Zdůrazňoval že není fanda OpenSource (tj. nemluví o
 OpenSource
  ale
Free).
 V tom vidím zásadní problém, jestliže je software jenom
 Free, tak
  za
něj
 pouze neplatí. Ale opět private entity, tentokrát ale
 private
(person)
  
tady nevim, zda nedoslo k nedorozumeni, jenom Free tu
 neplati, RMS
nemluvil o free-ware, ale o Free Software, coz je rekneme
striktnejsi forma nez Open Source [1

Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

2014-04-20 Thread Aleš Čepek
2014-04-20 16:18 GMT+02:00 Radek Augustýn raugus...@post.cz:

 Aleši, to jako že JÁ pojmům moc nerozumím a dělám silné závěry, výroky a
 proklamace???


Nejen Ty, to co jsi psal na téma, jak lépe formulovat to, co řekl Stallman
bylo mírně řečeno nepochopení.
Aleš
___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

2014-04-20 Thread Aleš Čepek
Ano, takže jaké jsou české ekvivalenty anglických výrazů precision a
acuracy a jak se má do češtiny překládat třeba feature?
a


2014-04-20 15:00 GMT+02:00 Radek Augustýn raugus...@post.cz:

 To slyším prvně a podle životopisu to pan Eisner ví vědět opravdu dobře,
 takže se s ním nebudu přít.

 Přesto mne nenapadá ani jedna anglická věta bez frází, kterou neumíme
 přesně přeložit. Pro mne jako technického člověka je technická angličtina
 méně přesná než odpovídající český ekvivalent. Třeba mluví o básničkách,
 jinak mne nic nenapadá. Jako technik si to neumím vysvětlit. Když se
 podívám do výkladového slovníku českého, tak většina slov má méně než dva
 významy, v anglickém slovníku stěží najdu slovo s méně než třemi. Takže
 jakápak přesnost.

 Přiznám se, že nevím co znamená čeština je ve vyjadřování. Právě proto s
 obdivem chodím okolo terminologické komise a všech co se v tom vyznají,
 třeba Petr Rapant. Každý umíme něco.

 -- Původní zpráva --

 Od: Aleš Čepek ales.ce...@gmail.com

 Komu: Svobodná geoinformační infrastruktura freegeocz@fsv.cvut.cz
 Datum: 20. 4. 2014 12:59:34

 Předmět: Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy


 2014-04-20 7:52 GMT+02:00 Radek Augustýn raugus...@post.cz:

 Angličtina je na tom holt špatně.


 ... tak tomu opravdu, ale opravdu nerozumím. Pavel Eisner píše (patrně
 Chrám i tvrz), že čeština je ve vyjadřování méně přesná než některé jiné
 jazyky, mimo jiné i absencí členů, což vede k někdy neurčitosti.
 a.
 ___
 FreeGeoCZ mailing list
 FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
 http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


 ___
 FreeGeoCZ mailing list
 FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
 http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

2014-04-20 Thread Aleš Čepek
opravuji accuracy
a


2014-04-20 20:49 GMT+02:00 Aleš Čepek ales.ce...@gmail.com:

 Ano, takže jaké jsou české ekvivalenty anglických výrazů precision a
 acuracy a jak se má do češtiny překládat třeba feature?
 a


 2014-04-20 15:00 GMT+02:00 Radek Augustýn raugus...@post.cz:

 To slyším prvně a podle životopisu to pan Eisner ví vědět opravdu dobře,
 takže se s ním nebudu přít.

 Přesto mne nenapadá ani jedna anglická věta bez frází, kterou neumíme
 přesně přeložit. Pro mne jako technického člověka je technická angličtina
 méně přesná než odpovídající český ekvivalent. Třeba mluví o básničkách,
 jinak mne nic nenapadá. Jako technik si to neumím vysvětlit. Když se
 podívám do výkladového slovníku českého, tak většina slov má méně než dva
 významy, v anglickém slovníku stěží najdu slovo s méně než třemi. Takže
 jakápak přesnost.

 Přiznám se, že nevím co znamená čeština je ve vyjadřování. Právě proto
 s obdivem chodím okolo terminologické komise a všech co se v tom vyznají,
 třeba Petr Rapant. Každý umíme něco.

 -- Původní zpráva --

 Od: Aleš Čepek ales.ce...@gmail.com

 Komu: Svobodná geoinformační infrastruktura freegeocz@fsv.cvut.cz
 Datum: 20. 4. 2014 12:59:34

 Předmět: Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy


 2014-04-20 7:52 GMT+02:00 Radek Augustýn raugus...@post.cz:

 Angličtina je na tom holt špatně.


 ... tak tomu opravdu, ale opravdu nerozumím. Pavel Eisner píše (patrně
 Chrám i tvrz), že čeština je ve vyjadřování méně přesná než některé jiné
 jazyky, mimo jiné i absencí členů, což vede k někdy neurčitosti.
 a.
 ___
 FreeGeoCZ mailing list
 FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
 http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


 ___
 FreeGeoCZ mailing list
 FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
 http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz



___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

2014-04-20 Thread Aleš Čepek
... nedejbože, aby tedy někdo v anglickém použil i slovo element
a


2014-04-20 20:51 GMT+02:00 Martin Landa landa.mar...@gmail.com:

 Dne 20. dubna 2014 20:49 Aleš Čepek ales.ce...@gmail.com napsal(a):
  Ano, takže jaké jsou české ekvivalenty anglických výrazů precision a
 acuracy
  a jak se má do češtiny překládat třeba feature?

 feature: rekl bych, ze se to ustalilo na geoprvek/prvek (Rapant),
 nicmene v ceskych normach se pomerne vzletne mluvi o vzhledu prvku
 ;-) Martin

 ___
 FreeGeoCZ mailing list
 FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
 http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz

___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] neformální setkání příznivců a členů obč. sdruž. Otevřená GeoInfrastruktura na GIS Ostrava

2014-01-16 Thread Aleš Čepek
Nazdar přecedo! ;-)
napadlo mě, že když už máme seznam zakládajících členů s emaily, co
kdybychom to rozšířili volitelně o číslo mobilu (tj. doplnili u těch, kteří
by jej chtěli poskytnout )? ... to by ale měl být dokument přístupný pouze
členům, a ještě jeden námět k úvaze, budeme využívat pro interní účely
google dokumenty? pokud ano, neměli bychom si zřídit samostatný google
drive? ... ale to bychom kromě ale mohli probrat, krom jiného, v Ostravě.
Aleš


2014/1/16 Jachym Cepicky jachym.cepi...@gmail.com

 Zdravím,

 po dohodě s organizátory můžeme vyhlásit neformální setkání příznivců
 a členů našeho sdružení na GIS Ostrava [1]

 Stejně jako loni v pondělí večer někdy po začátku Welcome drinku V
 místnosti NA3, která je v centru dění.

 Jáchym Čepický - předseda
 --
 Jachym Cepicky
 e-mail: jachym.cepicky gmail com
 URL: http://les-ejk.cz
 GPG: http://les-ejk.cz/pgp/JachymCepicky.pgp

 ___
 FreeGeoCZ mailing list
 FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
 http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz

___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] obc. sdruzeni otevrena infrastruktura: svolavani ustanovujici schuze

2013-11-29 Thread Aleš Čepek
já bych byl pro
a.


2013/11/29 Jachym Cepicky jachym.cepi...@gmail.com

 (omlouvám se všem - nějak se mi ztratila složka z klienta)

 A co na - okolo - semináře opendata - 9.12. ?

 Jachym

 Dne 21.11.2013 08:44, Jan Růžička napsal(a):
  Ahoj,
 
  vyborně, děkuji velice za zařízení. Jsem pro osobní setkání, ale pokud
  tam nebudu taky se nic neděje, připojím se virtuálně.
 
  4-6.12. bohužel musím vyloučit, 5-6 jsem v Brně a 4 celý den učím a už
  se blíží konec semestru, tak jim v tom nechci dělat hokej.
 
  Zbytek by šel.
 
  Mějte se
 
  JR
 
  On 20.11.2013 10:30, Jachym Cepicky wrote:
  Drazí,
 
  podařilo se nám, zaregistrovat se na Ministerstvu vnitra a na stole mi v
  tuhle chvíli leží dopis s potvrzením registrace.
 
  Dalším krokem [1] je ustanovující členská schůze.
 
  Program (velice předběžně):
  * Schválení statutárních orgánů
  * Jmenování zakládajících členů
  * Přijmutí dalších členů
  * Finance
  * Plné moci
  * Vlastní činnost a plán na další rok
  * Diskuze
 
  Nějaké návrhy na datum a čas? Nějaké návrhy na akce, které už v ČR jsou:
 
  * 30.11. Wiki konference (Praha)
  * 4-6.12. Galileo (Praha)
  * 1.1. - Všichni mají volno
  * 27.-29.1. GIS Ostrava (Ostrava)
 
  Osobně bych to viděl *nejpozději* na Ostravě.
 
  Podle stanov [2] může být valná hromada i virtuální. Nemáme žádný
  termín, který musí uplynout od svolání (takže to klidně může být zítra).
  Ale myslím, že napoprvé by bylo hezké se fyzicky sejít a měli bychom si
  na to pár dní dát.
 
  Návrhy?
 
  Jachym
 
  [1] http://obcan.ecn.cz/index.shtml?w=ux=132554
  [2]
 
 https://docs.google.com/document/d/1T5JlaEgDCLLZG4cclEgtk8OkTOZZhsa7YJhzs6zboRI/edit#
 
 
 
  ___
  FreeGeoCZ mailing list
  FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
  http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
 
  ___
  FreeGeoCZ mailing list
  FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
  http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz

 --
 Jachym Cepicky
 jachym.cepicky at gmail.com
 http://les-ejk.cz
 PGP: http://les-ejk.cz/pgp/JachymCepicky.pgp


 ___
 FreeGeoCZ mailing list
 FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
 http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


Re: [FreeGeoCZ] name of the game

2013-07-03 Thread Aleš Čepek
*Otevrena geo infrastruktura* (Open Geo Infrastructure) .. zduvodneni, jsem
priznivcem free softwaru, v jistem smyslu jsou ale dulezitejsi otevrene
standardy a pod a v nazvu holt nemuze byt vsechno,  takze navrhuji OGI
ac


2013/7/3 Jachym Cepicky jachym.cepi...@gmail.com

 Dávám dohromady hlasovací formulář, pro optimální název sdružení

 můžete sem nebo na soukromý e-mail hodit pár návrhů - včetně zkratek, ze
 kterých bych vytvořil hlasovací formulář?

 Pořád se mi do toho pletou buď anglicismy nebo čechismy, co zní v
 angličtině přirozeně (open, free) zní v češtině neuvěřitelně blbě
 (alespoň mě) (otevřený/á, svobodný/á)

 Dík

 Jáchym

 --
 Jachym Cepicky
 Help Service - Remote Sensing s.r.o.
 jachym.cepi...@gmail.com
 HS-RS: jac...@hsrs.cz http://bnhelp.cz
 http://les-ejk.cz


 ___
 FreeGeoCZ mailing list
 FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
 http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz


___
FreeGeoCZ mailing list
FreeGeoCZ@fsv.cvut.cz
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz