Csak olvasható postafiókok

2010-02-12 Thread Norbert Vastagh
Sziasztok!

Nagyon gyorsan meg kellene oldanom egy cégnél, hogy
a dolgozók ne tudják törölni a leveleiket...

courier-pop és imap van, a gépeken Outlook + pop3, a
webmail meg imap. A lényeg: sem a webmailen bejelentkezve,
sem az Outlook-ban bármit állítgatva ne törlődjenek a levelek.

Esetleg az jöhetne még szóba, hogy minden bejövő és kimenő
levélről kerüljön egy példány archiválásra, hogy később lehessen
bennük keresgetni...

Merre induljak el? A csak olvasható pop3 / imap szerintem
elég hülye ötlet, és nem is biztos, hogy megvalósítható: az
archiválás jobb lenne talán. Exim4 van a szerveren.

Üdv:

-- 
Vastagh Norbert
_
linux lista  -  linux@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.org/mailman/listinfo/linux


Re: Csak olvasható postafiókok

2010-02-12 Thread Hofferek Attila
Norbert Vastagh írta:

> Merre induljak el? A csak olvasható pop3 / imap szerintem
> elég hülye ötlet, és nem is biztos, hogy megvalósítható: az
> archiválás jobb lenne talán. Exim4 van a szerveren.

Olyan userrel tud futni az imap/pop szerver, ami csak olvasni tudja a 
maildireket(?), vagy akkor elhasal meg az elejen?
_
linux lista  -  linux@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.org/mailman/listinfo/linux


Re: Csak olvasható postafiókok

2010-02-12 Thread milo...@gmail.com
>
> Merre induljak el? A csak olvasható pop3 / imap szerintem
> elég hülye ötlet, és nem is biztos, hogy megvalósítható: az
> archiválás jobb lenne talán. Exim4 van a szerveren.

Emlekeim szerint az IMAP-ban nincs mozgatas, csak masolas es torles,
tehat ha jol tevedek akkor valami igen okos proxyval szurheto ki.
Pop3-nal nemileg egyszerubb a helyzet, bar az meg szeirntem nem fog
sok evig mukodni, mert annyira sok level lesz az inbox-ban.

Postfix-nel van always_bcc opcio ami hasznalhato erre,
valoszinutlennek tartom, hogy exim nem tudna ilyet, szoval ez az irany
ami meg szerintem a legjobbnak tunik.
_
linux lista  -  linux@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.org/mailman/listinfo/linux


Re: Csak olvasható postafiókok

2010-02-12 Thread Erdelyi Gabor

Norbert Vastagh  wrote:

> Merre induljak el? A csak olvasható pop3 / imap szerintem
> elég hülye ötlet, és nem is biztos, hogy megvalósítható: az
> archiválás jobb lenne talán. Exim4 van a szerveren.

Jo sok eve nem eximeztem, nem is akartam beleszolni, de aztan
csak nem jon eximes tuti valasz, igy leirom halvany emlekeim
a temaban :)

Amikor csinaltam ilyet, akkor azt hiszem, hogy system filterrel
csinaltam meg eloszor, aztan csinaltam egy transport/router
parost erre. Mindent letett egy mailboxba (akkor meg az volt
a divat) es egyebkent nem avatkozott bele a routerek melojaba.
Azt hiszem, unseen volt a kulcsszo.

Sajnos a konfigokat mar nem igen hiszem, hogy elo tudnam asni.

Tudom ez nem sok, de hatha a ket kulcsszo segit valamit.

-- 
Udv:
Erdelyi Gabor
_
linux lista  -  linux@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.org/mailman/listinfo/linux


Re: Csak olvasható postafiókok

2010-02-12 Thread Pápai Balázs
Norbert Vastagh írta:

> Merre induljak el? A csak olvasható pop3 / imap szerintem
> elég hülye ötlet, és nem is biztos, hogy megvalósítható: az
> archiválás jobb lenne talán. Exim4 van a szerveren.
> 
A pop3 esetén, ha a forrást megnézed és kikommentezed/kitörlöd belőle a
DELE utasítást, fordíthatsz magadnak egy olyan pop3 démont amin nem
lehet majd levelet törölni.
Hogy mi értelme van, az kérdés, de ez is egy mód lehet.

Balage

_
linux lista  -  linux@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.org/mailman/listinfo/linux


Re: Csak olvasható postafiókok

2010-02-13 Thread Norbert Vastagh
2010/2/12 Norbert Vastagh :
> Nagyon gyorsan meg kellene oldanom egy cégnél, hogy
> a dolgozók ne tudják törölni a leveleiket...
>

Köszönöm a hozzászólásaitokat!

A lényeg: egy cégnél néha "zsebre" dolgoznak az emberek, és
vannak olyan lököttek, hogy a céges levelezést használják erre,
és utána törlik a fogadott / küldött leveleket ezzel kapcsolatban.

A vezetés úgy tudná a legegyszerűbben bizonyítani a dolgot, ha
minden felhasználó minden küldött és fogadott leveléről menne
egy példány valami archív mappába, amihez csak a kijelölt
emberek férnének hozzá...

A dolgozók munkaszerződésében benne van, hogy az e-mailek
és telefonhívások rögzítésre kerülhetnek, még mielőtt valaki
leharapja a fejemet, hogy ez ronda dolog ;-)))

Szóval azt hiszem, a csak olvasható levelezés hülye ötlet
volt (a helyi rendszergazda találta ki, mint egy lehetőség):
jobb lenne minden, az exim-en átmenő levelet szépen
továbbküldeni egy postafiókba, ott esetleg procmail-el cím
és "irány" szerint szétválogatni, és akkor még jól is olvasható,
ha kell...

Ebbe az irányba fogok indulni ;-) always_bcc kontra exim.

Üdv:


-- 
Vastagh Norbert
_
linux lista  -  linux@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.org/mailman/listinfo/linux


Re: Csak olvasható postafiókok

2010-02-13 Thread Zsolt
>továbbküldeni egy postafiókba, ott esetleg procmail-el cím

nagyon jól mondod,  procmail egy lehetéges megoldás.
én már évek óta így archíválom és spam szűrőzöm a leveleket.

az általános alap spam szűrés után egy másolat kerül egy fájlba:

:0 c
/var/mail/mailbak

amit aztán időnként akármilyen módon lehet menteni, elemezni, stb...

zsolt

_
linux lista  -  linux@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.org/mailman/listinfo/linux


Re: Csak olvasható postafiókok

2010-02-13 Thread Erdelyi Gabor

Zsolt  wrote:

> nagyon jól mondod,  procmail egy lehetéges megoldás.
> én már évek óta így archíválom és spam szűrőzöm a leveleket.

a kuldott levelekkel mi a helyzet?
mert befele egy sima alias is jo lenne...

-- 
Udv:
Erdelyi Gabor
_
linux lista  -  linux@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.org/mailman/listinfo/linux


Re: Csak olvasható postafiókok

2010-02-13 Thread Kovács Attila
Norbert Vastagh írta:
> vannak olyan lököttek, hogy a céges levelezést használják erre,
> és utána törlik a fogadott / küldött leveleket ezzel kapcsolatban.
>   
Áttér valami webes kutyafülére és már kész is. Persze ha az neki az 
"üzlet", hogy
a céges mailt használja, akkor még jogos is a dolog.

-- 
k-atti-

_
linux lista  -  linux@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.org/mailman/listinfo/linux


Re: Csak olvasható postafiókok

2010-02-13 Thread Norbert Vastagh
2010/2/13 Erdelyi Gabor :
> a kuldott levelekkel mi a helyzet?

Hát igen, ezért kell az mta-t bevonni a dologba...

Üdv:

-- 
Vastagh Norbert
_
linux lista  -  linux@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.org/mailman/listinfo/linux


Re: Csak olvasható postafiókok

2010-02-13 Thread Norbert Vastagh
2010/2/13 Kovács Attila :
> Áttér valami webes kutyafülére és már kész is. Persze ha az neki az
> "üzlet", hogy

Pont az a dolog lényege, hogy a céges levelezőn keresztül feketéznek ;-)
Ha hétfőtől valami külső webes levelezőre térnek át, akkor persze nem
tudok mit tenni...

Csak az is benne van a dologba, hogy feketézni csak a céges címükkel
tudnak, mert a másik fél felé hivatalosnak kell tűnni a dolognak! Szóval
marad a hivatalos feketézés, mert még nem tudják, hogy a vezetés
tudja ;-) Ezért kellene archiválnom hétfő reggeltől, amikor beérnek a
kollégák.

Most egy 11 gyerekes szülinapi buli után már nincs erőm linux
parancssort nézegetni ;-)) , de holnap nekiállok keresni és olvasgatni.

Üdv:

-- 
Vastagh Norbert
_
linux lista  -  linux@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.org/mailman/listinfo/linux


Re: Csak olvasható postafiókok

2010-02-13 Thread Erdelyi Gabor

Norbert Vastagh   wrote:

> 2010/2/13 Erdelyi Gabor :
> > a kuldott levelekkel mi a helyzet?

> Hát igen, ezért kell az mta-t bevonni a dologba...

Kozben turtam egy kicsit :)

A konfigot nem talaltam meg ugyan, de egy feljegyzest igen:

router:
sajat_domainek_all_to_one_mailbox_adminnak:
 driver = accept
 domains = XXX (mert csak egyet kellett menteni)
 transport = sajat_mailboxok_all_to_one_mailbox_adminnak

transport:
sajat_mailboxok_all_to_one_mailbox_adminnak:
 driver = appendfile
 user = mail
 maildir_format = true
 directory = /var/mail/$domain/admin

2004-es a file, amiben volt :)

Nem vagyok mar kepben a dologgal kapcsolatban,
tehat nem tudom, hogy mukodik-e vagy ez lett-e
a vegleges, de a lenyeg, hogy elindulni el
lehet ez alapjan.

Felelosseget nem vallalok, jol ki kell tesztelni :)

Vagy postfixre cserelni az egeszet es bcc_maps :)

-- 
Udv:
Erdelyi Gabor
_
linux lista  -  linux@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.org/mailman/listinfo/linux


Re: Csak olvasható postafiókok

2010-02-13 Thread Kovács Attila
Norbert Vastagh írta:
> Most egy 11 gyerekes szülinapi buli után már nincs erőm linux
> parancssort nézegetni ;-)) , de holnap nekiállok keresni és olvasgatni.
>   
Always bcc exim + google konkrét konfigot fog neked kidobni eximhez.
Ha nem megy, sikíts, mert egyszer nekem is kellett ilyesmi, és ha kell
ránézek arra a konfigra

-- 
k-atti-

_
linux lista  -  linux@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.org/mailman/listinfo/linux


Re: Csak olvasható postafiókok

2010-02-15 Thread Gabor HALASZ
Norbert Vastagh wrote:
> 2010/2/12 Norbert Vastagh :
>> Nagyon gyorsan meg kellene oldanom egy cégnél, hogy
>> a dolgozók ne tudják törölni a leveleiket...
>>
> 
> Köszönöm a hozzászólásaitokat!
> 
> A lényeg: egy cégnél néha "zsebre" dolgoznak az emberek, és
> vannak olyan lököttek, hogy a céges levelezést használják erre,
> és utána törlik a fogadott / küldött leveleket ezzel kapcsolatban.
> 

A legtobb smtp szerver tud bigbrother-t, mert jopar orszagban kotelezo 
feautre.

-- 
Gabor HALASZ 

_
linux lista  -  linux@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.org/mailman/listinfo/linux


Re: Csak olvasható postafiókok

2010-02-15 Thread Norbert Vastagh
2010/2/13 Norbert Vastagh :
> jobb lenne minden, az exim-en átmenő levelet szépen
> továbbküldeni egy postafiókba, ott esetleg procmail-el cím
> és "irány" szerint szétválogatni, és akkor még jól is olvasható,
> ha kell...

Meglett a megoldás ;-)) Csináltam egy filtert, benne egy unseen
deliver, és már megy is minden levél a postafiókba.

A procmail-el kapcsolatban meg külön topicban kérdeezek ;-)))

Mindenkinek köszönöm a segítséget, üdv:

-- 
Vastagh Norbert
_
linux lista  -  linux@mlf.linux.rulez.org
http://mlf2.linux.rulez.org/mailman/listinfo/linux