Re: [Lug-bg] [Members] OpenFest 2005 - Начало на организирането

2019-05-19 Thread Vasil Kolev
Писах вече на изпращащите тия писма b2.d6.net (6b.0d.78.57.d6.net
[87.120.13.107]) да кажат какво точно правят...

On Thu, 30 Jun 2005 20:31:15 +0300
Vasil Kolev  wrote:

> Здравейте всички,
> (нали сте виждали и преди , ТОВА НЕ Е СПАМ :) )
> 
> Време е да започнем организацията на събитието :) Това ще се прави в
> листата tech-ev...@ludost.net , желаещите да бъдат записани да ми
> пишат директно, или да посетят
> http://ludost.net/cgi-bin/mailman/listinfo/tech-events .
> 
> Йовко е написал пръвоначално описание на проекта, което може да се
> види на http://www.yovko.net/download/openfest/2005/ . За момента има
> няколко въпроса за разискване:
> 
> 1) Искаме ли да е само събота и неделя, или да включим и петък?
> 2) Има ли по-добра зала от тази в ИЕЦ ?
> 3) Спонсори
> 4) Чуждестранни гости (канене, билети, хотели, дундуркане и т.н.)
> 5) Идеи за лекции
> 6) Дали да него направим само в един град, да не делим хората и т.н.
> 
> и т.н., и т.н. :) Помислете по въпросите, който иска - да пише за да
> го запишем в листата, и да започнем основните обсъждания.
> 
> п.с. отписването може да стане от страницата на листа, или с писмо до
> мен.
> 
> ___
> Members mailing list
> memb...@fsa-bg.org
> http://zver.fsa-bg.org/cgi-bin/mailman/listinfo/members
> 
> 
> ___
> Lug-bg mailing list
> Lug-bg@linux-bulgaria.org
> http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg



pgpSLH1zqgDyB.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] [Members] OpenFest 2005 - Начало на организирането

2019-05-19 Thread Vasil Kolev
Здравейте всички,
(нали сте виждали и преди , ТОВА НЕ Е СПАМ :) )

Време е да започнем организацията на събитието :) Това ще се прави в
листата tech-ev...@ludost.net , желаещите да бъдат записани да ми пишат
директно, или да посетят
http://ludost.net/cgi-bin/mailman/listinfo/tech-events .

Йовко е написал пръвоначално описание на проекта, което може да се види
на http://www.yovko.net/download/openfest/2005/ . За момента има няколко
въпроса за разискване:

1) Искаме ли да е само събота и неделя, или да включим и петък?
2) Има ли по-добра зала от тази в ИЕЦ ?
3) Спонсори
4) Чуждестранни гости (канене, билети, хотели, дундуркане и т.н.)
5) Идеи за лекции
6) Дали да него направим само в един град, да не делим хората и т.н.

и т.н., и т.н. :) Помислете по въпросите, който иска - да пише за да го
запишем в листата, и да започнем основните обсъждания.

п.с. отписването може да стане от страницата на листа, или с писмо до
мен.

___
Members mailing list
memb...@fsa-bg.org
http://zver.fsa-bg.org/cgi-bin/mailman/listinfo/members


___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] [Members] Re: patenti

2019-05-19 Thread Vasil Kolev
В ср, 2005-07-06 в 10:48 +0300, Bogomil Shopov написа:
> Гласуването на патентите,днес, можете да гледате от тук:
> http://wm.streampower.be/ep-video1_en
> 
> Очаква се да е днес около 13.00 часа/

Току-що европейския парламент отхвърли софтуерните патенти с ОГРОМНО
мнозинство :) Днес е ден за запой :)

Европейската комисия каза, че няма да дава ново предложение, освен ако
парламентът не поиска. Има още да дъвчат ситуацията...

___
Members mailing list
memb...@fsa-bg.org
http://zver.fsa-bg.org/cgi-bin/mailman/listinfo/members


___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] patenti

2019-05-19 Thread Vasil Kolev
В ср, 2005-07-06 в 13:31 +0300, Vasil Kolev написа:

> Току-що европейския парламент отхвърли софтуерните патенти с ОГРОМНО
> мнозинство :) Днес е ден за запой :)
> 
> Европейската комисия каза, че няма да дава ново предложение, освен ако
> парламентът не поиска. Има още да дъвчат ситуацията...
> 

Желаещите да отпразнуват ситуацията могат да дойдат в Кривото днес от
19:00 на ИББ, запазени са 4 маси, току-виж ни стигнали :)

___
Discussion mailing list
discuss...@fsa-bg.org
http://zver.fsa-bg.org/cgi-bin/mailman/listinfo/discussion


___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Лесен софтуер за проверка на стабилността на мрежови връзки

2017-11-10 Thread Vasil Kolev
On Fri, 10 Nov 2017 15:03:32 +0200
Yanko Kaneti  wrote:

> 
> SmokePing - https://oss.oetiker.ch/smokeping/
> 
> Не знам баш дали е за потребители , но не е особено трудно за пускане
> 
> apt-get/yum install smokeping
> # редкатиране на /etc/smokeping/config който е достатъчно обяснителен
> systemctl start smokeping
> systemctl enable smokeping
> 
> Графиките които генерира се глeдат през CGI вързано на локален http
> сървър. Във Fedora идва вързан по подразбиране към апаха ако си го
> инсталираш
> 
> За разлика от забикса, който е по-тежка риба, не му трябва отделно
> база данни.

+1 за smokeping-а, аз имам един публичен, който можеш да видиш как
изглежда: http://ludost.net/cgi-bin/smokeping.cgi?target=Connectivity


pgpRrom9YWkPM.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Информативно гласуване за лекции за OpenFest 2017

2017-10-02 Thread Vasil Kolev
Колкото и да ни е силна, не те оправдава не си подал лекция :) Ще се
радваме, ако имаш някаква тема за догодина.

On Mon, 02 Oct 2017 11:21:32 +
Alexander Shopov  wrote:

> Много ви е силна програмата, браво
> 
> На пт, 29.09.2017 г., 13:31 Vasil Kolev  написа:
> 
> > http://github.com/openfest/gauge
> >
> > Публикували сме я :) Пращайте :)
> >
> > On Fri, 29 Sep 2017 13:49:10 +0300
> > Yordan Ivanov  wrote:
> >  
> > > Защо не я публикувате в GitHub, пък ние ще пуснем някой друг Pull
> > > Request.
> > >
> > > Данчо
> > >  
> > > > On Sep 29, 2017, at 01:49, Marian Marinov  wrote:
> > > >
> > > > За съжаление толкова време сме отделили на системата...
> > > > Та, да, така работи :(
> > > >
> > > > Ако имаш желание да я подобриш, може да се включиш като
> > > > доброволец :)
> > > >
> > > > Мариян
> > > >
> > > > On 09/28/2017 11:22 PM, Nikolay Zaynelov wrote:  
> > > >> Здравейте,
> > > >> много интересни теми, не знам как ще се вредя да чуя всичко,
> > > >> което ме вълнува :)
> > > >>
> > > >> Имам само един ламерски въпрос... Нормално ли е да няма никакво
> > > >> съобщение при изпращане на анкетата, че гласът ми е приет или
> > > >> че вече съм гласувал? Поздрави :)
> > > >>
> > > >> 2017-09-28 14:56 GMT+03:00 Vasil Kolev  > > >> <mailto:va...@ludost.net>>:
> > > >>
> > > >>Добро утро, добри хора.
> > > >>
> > > >>Стана студено, натрупаха се лекции и се обръщаме към вас с
> > > >> молба да оцените кои лекции от подадените за OpenFest 2017 ви
> > > >> се гледат, за да може програмният комитет да вземе малко
> > > >> по-информирано решение. Сайтът пак е
> > > >> https://vote.openfest.org/ , ще се радваме на вашата обратна
> > > >> връзка :)
> > > >>
> > > >>___
> > > >>Lug-bg mailing list
> > > >>Lug-bg@linux-bulgaria.org <mailto:Lug-bg@linux-bulgaria.org>
> > > >>http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg
> > > >> <http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >>
> > > >> ___
> > > >> Lug-bg mailing list
> > > >> Lug-bg@linux-bulgaria.org
> > > >> http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg
> > > >>  
> > > >
> > > > ___
> > > > Lug-bg mailing list
> > > > Lug-bg@linux-bulgaria.org
> > > > http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg  
> >
> > ___
> > Lug-bg mailing list
> > Lug-bg@linux-bulgaria.org
> > http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg
> >  



pgp1AIfFbUvC4.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Информативно гласуване за лекции за OpenFest 2017

2017-09-29 Thread Vasil Kolev
http://github.com/openfest/gauge

Публикували сме я :) Пращайте :)

On Fri, 29 Sep 2017 13:49:10 +0300
Yordan Ivanov  wrote:

> Защо не я публикувате в GitHub, пък ние ще пуснем някой друг Pull
> Request.
> 
> Данчо
> 
> > On Sep 29, 2017, at 01:49, Marian Marinov  wrote:
> > 
> > За съжаление толкова време сме отделили на системата...
> > Та, да, така работи :(
> > 
> > Ако имаш желание да я подобриш, може да се включиш като
> > доброволец :)
> > 
> > Мариян
> > 
> > On 09/28/2017 11:22 PM, Nikolay Zaynelov wrote:  
> >> Здравейте,
> >> много интересни теми, не знам как ще се вредя да чуя всичко, което
> >> ме вълнува :)
> >> 
> >> Имам само един ламерски въпрос... Нормално ли е да няма никакво
> >> съобщение при изпращане на анкетата, че гласът ми е приет или че
> >> вече съм гласувал? Поздрави :)
> >> 
> >> 2017-09-28 14:56 GMT+03:00 Vasil Kolev  >> <mailto:va...@ludost.net>>:
> >> 
> >>Добро утро, добри хора.
> >> 
> >>Стана студено, натрупаха се лекции и се обръщаме към вас с
> >> молба да оцените кои лекции от подадените за OpenFest 2017 ви се
> >> гледат, за да може програмният комитет да вземе малко
> >> по-информирано решение. Сайтът пак е https://vote.openfest.org/ ,
> >> ще се радваме на вашата обратна връзка :)
> >> 
> >>___
> >>Lug-bg mailing list
> >>Lug-bg@linux-bulgaria.org <mailto:Lug-bg@linux-bulgaria.org>
> >>http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg
> >> <http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg>
> >> 
> >> 
> >> 
> >> 
> >> ___
> >> Lug-bg mailing list
> >> Lug-bg@linux-bulgaria.org
> >> http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg
> >>   
> > 
> > ___
> > Lug-bg mailing list
> > Lug-bg@linux-bulgaria.org
> > http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg  



pgp7DnE3WDUoH.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] Информативно гласуване за лекции за OpenFest 2017

2017-09-28 Thread Vasil Kolev
Добро утро, добри хора.

Стана студено, натрупаха се лекции и се обръщаме към вас с молба да
оцените кои лекции от подадените за OpenFest 2017 ви се гледат, за да
може програмният комитет да вземе малко по-информирано решение. Сайтът
пак е https://vote.openfest.org/ , ще се радваме на вашата обратна
връзка :)


pgplDA2plfLfK.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] LUG-BG meetup 2017

2017-02-15 Thread Vasil Kolev
On Wed, 15 Feb 2017 09:22:42 +0200
Marian Marinov  wrote:

> On 02/14/2017 10:53 PM, Юлий Димитров - cont...@juliodimitrov.com
> wrote:
> > Да, срещата беше много приятна. Поздравления и за организацията
> > 
> > Надявам се другия път да има стрийм, че имаше някакви хора, които
> > мрънкаха  
> Да, следващият път ще има stream, подготвям два box-а, като тези на
> FOSDEM за записване и ще stream-ваме директно от linux-bulgaria.org.
> 

По принцип се разминаха нещата, иначе в мен има два от fosdem-ските и
за следващия път може да се deploy-нат, като цяло текущия fosdem-ски
setup се оказва едно от най-лесните за употреба неща.


pgpXlBPySVj_X.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] olinuxino

2016-11-13 Thread Vasil Kolev
Като проблем, който имаме в момента с A20 и още не можем да решим е, че
от EMI се случва да crash-нат по особено неприятен начин (чак часовника
им отива назад), като още гледаме какво трябва да екранираме, че да не
се случва (влизат едни 5м USB кабели, на които след слагане на ферити
нещата станаха малко по-добре, но още се появява).

Имаше и нещо по темата за това, че стават по-стабилни като им се смъкне
timing-а на паметта, но не съм гледал подробности.

On Sun, 13 Nov 2016 14:49:56 +0200
Григор  wrote:

> Без графика изобщо. Ще трябва през сокет да взима цифри от 30 - 40
> компютъра, да пресмята 5 процента и да записва резултата. По
> възможност да работи с индусъриал флаш а не с sd карта. И втори борд
> ми трябва да държи база mysql или  postgresql . Важно е първият да не
> спира.
> 
> На 13.11.2016 09:46 "Radoslav Kolev"  написа:
> 
> > Кой модел по-точно и за какво ще го ползваш? Ще ти трябва ли
> > графично ускорение?
> > On Nov 13, 2016 9:25 AM, "Григор"  wrote:
> >  
> >> Някой пробвал ли е тази играчка. Дайте мнение.
> >> Колко стабилно работи.
> >>


pgpDxoisGZFIN.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] Лекциите на OpenFest 2016

2016-10-04 Thread Vasil Kolev
TL;DR - http://vote.openfest.org

Добрутро, добри хора.

Както и миналата година, програмният комитет на OpenFest ще се радва на
малко помощ от общността за подреждането на програмата. На
http://vote.openfest.org/ може да кажете кои лекции са ви интересни, за
да можем да придобием някаква допълнителна представа как трябва да
изглежда финалната ни програма.

Ще се радваме на приноса ви :)


pgpBvTug_R6V5.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] OpenFest 2016 - зов за лектори

2016-07-26 Thread Vasil Kolev
Добрутро, добри хора,

Както всяка година, приемаме заявки за лекции за OpenFest 2016, на
https://cfp.openfest.org/. Повечето би трябвало да сте запознати с
темите, тази година има още една отделена - "Образование".

(пак сме в зала "България", на 5-6 ноември).


pgpQxO1Eobqig.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] OpenFest 2015 CfP

2015-08-21 Thread Vasil Kolev
Добрутро, добри хора

Всички знаете упражнението - на който му се води лекция на OpenFest
2015, да подаде заявка на https://cfp.openfest.org :)


pgpGnyLCHSlCQ.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] новият LUG

2015-06-17 Thread Vasil Kolev
Предположение - SPF record-ите не включват ipv6 адреси и това може да
има влияние (при мен е влязло по v6). Иначе, Росене, ако можеш да
извадиш нещо от header-ите, което да влияе, също може да помогне :)

On Wed, 17 Jun 2015 15:34:21 +0300
Rossen Antonov  wrote:

> Благодаря ти! На мен писмото ми влезе в спам. Това забелязвам.
> 
> Поздрави!
> --Росен
> 
> 2015-06-17 15:08 GMT+03:00 Spas Pavlov :
> 
> > Здравейте,
> >
> > Преди година-две си задавах въпроса дали е нужно linux-bulgaria.org
> > да продължи да съществува. Семинари не бяхме правили от 2008 г. ...
> > писма почти
> > не се пишеха до групата. Машината беше доста стара ( Pentium III
> > 466 MHz / 512
> > RAM )  и се движеше на самоход отдавна.
> >
> > След провеждането обаче на семинара тази година се амбицирах да
> > съживя домейна. Върнах си достъп до машината и с изненада
> > установих, че има записани
> > повече от 350 човека. Даже продължават да се записват нови членове!
> >
> > Поисках регистрацията от предишния собственик и тя ми беше дадена.
> >
> > При един разговор по време на семинара, Мариян Маринов ми предложи
> > да задвижим
> > нещата заедно. Мариян осигури нова машина и  co-location.
> > Като резултат имаме чисто нова машина, с много добра интернат
> > свързаност, за
> > което съм благодарен на Мариян и неговите колеги.
> >
> > За момента съм прехвърлил нещата от стария сървър без да променям
> > почти нищо.
> > Разбира се имам още работа, но за момента вече основните неща
> > работят.
> >
> > Ако забележите някакви нередности, моля сигнализирайте ми.
> >
> > В следващите 24 часа може да има смущения, докато се рефрешнат
> > DNS-ите.
> >
> > Да ни е честит новия LUG!!!
> >
> > Спас Павлов
> >
> >
> >
> > ___
> > Lug-bg mailing list
> > Lug-bg@linux-bulgaria.org
> > http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg
> >



pgp95w3sA2Qci.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] LUG-BG meeting this weekend

2015-04-30 Thread Vasil Kolev
https://va.ludost.net/files/lug-bg/2015/

Това са записите, без лекцията на Дамян Димитров за linux
дистрибуциите, в която има проблеми (в общи линии по моя вина) и ще я
кача в идващите ден-два. Понеже нямам точни заглавия за някои от
лекциите (които не са описани на http://hydra.azilian.net/lug-bg/ ),
може ли да погледнете и да кажете кое съм объркал? Мисля, че най-вече
на Радослав лекцията не знам за какво е (и се надявам, че съм познал,
че е той :) ).

On Tue, 28 Apr 2015 13:03:36 +0300
Vasil Kolev  wrote:

> Не съм стигнал до лаптопа със записите все още, но трябва да има.
> Надявам се в близките няколко дни да мога да го кача.
> 
> On Tue, 28 Apr 2015 12:56:00 +0300
> Kristian Kirilov  wrote:
> 
> > Здравейте,
> > 
> > има ли видео от конференцията в Стара Загора?
> > 
> > 2015-04-28 12:45 GMT+03:00 Marian Marinov :
> > 
> > > Поемам ангажимента, догодина април-май месец да го повторим :)
> > >
> > > Мариян
> > >
> > > On 04/28/2015 09:14 AM, Валентин Петков wrote:
> > > > Поздравления за чудесната организация!
> > > > За жалост имахме състезание по ориентиране на яз. Копринка и
> > > > трябваше да
> > > изчезна на обед, но лично аз останах много доволен. Надявам се
> > > догодина традицията да се запази.
> > > > Още веднъж поздрави!
> > > >
> > > > На 25 април 2015 г., 12:00, Vasil Kolev  > > >  > > va...@ludost.net>> написа:
> > > >
> > > > On Thu, 23 Apr 2015 10:12:32 +0300
> > > > Vasil Kolev mailto:va...@ludost.net>>
> > > > wrote:
> > > >
> > > > > rtmp://strm.ludost.net/st/lugbg
> > > > > <http://strm.ludost.net/st/lugbg>
> > > или
> > > > > http://strm.ludost.net/lugbg.html , ще има streaming :)
> > > >
> > > > Stream-а вече ще работи, имаха проблем с локалния internet.
> > > >
> > > > ___
> > > > Lug-bg mailing list
> > > > Lug-bg@linux-bulgaria.org <mailto:Lug-bg@linux-bulgaria.org>
> > > > http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > ___
> > > > Lug-bg mailing list
> > > > Lug-bg@linux-bulgaria.org
> > > > http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg
> > > >
> > >
> > >
> > > ___
> > > Lug-bg mailing list
> > > Lug-bg@linux-bulgaria.org
> > > http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg
> > >
> > >
> 



pgpHJAhuxXqUy.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] LUG-BG meeting this weekend

2015-04-28 Thread Vasil Kolev
Не съм стигнал до лаптопа със записите все още, но трябва да има.
Надявам се в близките няколко дни да мога да го кача.

On Tue, 28 Apr 2015 12:56:00 +0300
Kristian Kirilov  wrote:

> Здравейте,
> 
> има ли видео от конференцията в Стара Загора?
> 
> 2015-04-28 12:45 GMT+03:00 Marian Marinov :
> 
> > Поемам ангажимента, догодина април-май месец да го повторим :)
> >
> > Мариян
> >
> > On 04/28/2015 09:14 AM, Валентин Петков wrote:
> > > Поздравления за чудесната организация!
> > > За жалост имахме състезание по ориентиране на яз. Копринка и
> > > трябваше да
> > изчезна на обед, но лично аз останах много доволен. Надявам се
> > догодина традицията да се запази.
> > > Още веднъж поздрави!
> > >
> > > На 25 април 2015 г., 12:00, Vasil Kolev  > va...@ludost.net>> написа:
> > >
> > > On Thu, 23 Apr 2015 10:12:32 +0300
> > > Vasil Kolev mailto:va...@ludost.net>>
> > > wrote:
> > >
> > > > rtmp://strm.ludost.net/st/lugbg
> > > > <http://strm.ludost.net/st/lugbg>
> > или
> > > > http://strm.ludost.net/lugbg.html , ще има streaming :)
> > >
> > > Stream-а вече ще работи, имаха проблем с локалния internet.
> > >
> > > ___
> > > Lug-bg mailing list
> > > Lug-bg@linux-bulgaria.org <mailto:Lug-bg@linux-bulgaria.org>
> > > http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg
> > >
> > >
> > >
> > >
> > > ___
> > > Lug-bg mailing list
> > > Lug-bg@linux-bulgaria.org
> > > http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg
> > >
> >
> >
> > ___
> > Lug-bg mailing list
> > Lug-bg@linux-bulgaria.org
> > http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg
> >
> >



pgpG3IUXWP4DH.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] LUG-BG meeting this weekend

2015-04-25 Thread Vasil Kolev
On Thu, 23 Apr 2015 10:12:32 +0300
Vasil Kolev  wrote:
 
> rtmp://strm.ludost.net/st/lugbg или
> http://strm.ludost.net/lugbg.html , ще има streaming :)

Stream-а вече ще работи, имаха проблем с локалния internet.


pgpHW9KLgPRZ1.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] LUG-BG meeting this weekend

2015-04-23 Thread Vasil Kolev
On Wed, 22 Apr 2015 09:13:29 +0300
Marian Marinov  wrote:

> Здравейте,
> напомням ви, че този weekend в Стара Загора ще се проведе годишната
> среща на LUG-BG.
> 
> Всички сте поканени.
> 
> Повече информация можете да намерите тук:
>http://hydra.azilian.net/lug-bg/
> 
> Ако имате някакви проблеми, звъннете ми:
>   088 666 0270
> 
> Организирал съм храна.
> 
> Единственото, което още не е сигурно е записи и streaming.
> 

rtmp://strm.ludost.net/st/lugbg или http://strm.ludost.net/lugbg.html ,
ще има streaming :)


pgpnGivJJJREU.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] LUG-BG talk proposal

2015-03-31 Thread Vasil Kolev
Така като гледам, нещата клонят към unconference :)

On Tue, 31 Mar 2015 13:18:43 +0300
Marian Marinov  wrote:

> Хора, наистина ли на никой не му се говори за НИЩО свързано с Linux ?
> 
> Мариян
> 
> On 03/25/2015 05:46 PM, Marian Marinov wrote:
> > Здравейте,
> > тъй като явно сме много срамежливи... :)
> >
> > Аз ще започна с първото предложение. Моята тема ще бъде:
> >
> > The live with multiple Linux distros under One kernel.
> >
> > Ще ви разкажа, как съм си организирал средата на моя лаптоп на
> > който run-вам Slackware, Debian и Fedora без да рестартирам и без
> > виртуални машини.
> >
> > Ще ви покажа улесненията, които съм си направил за да работя с
> > трите дистрибуции.
> >
> >
> > Поздрави,
> > Мариян
> >
> > ___
> > Lug-bg mailing list
> > Lug-bg@linux-bulgaria.org
> > http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg
> 
> 
> ___
> Lug-bg mailing list
> Lug-bg@linux-bulgaria.org
> http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg



pgpwcnVJG_6G2.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Безжичен маршрутизатор за домашна мрежа

2015-03-15 Thread Vasil Kolev
On Sun, 15 Mar 2015 13:05:39 +0200
Иван Бъчваров  wrote:

> Не говоря за SSID тата а за устройства с скрити SSID-та на 5 Ghz
> Както са половината линкове и впрочие но е и въпрос на населено място
> де.. При мен в Бургас 5Ghz се използва на макс

Другия момент е, че на 5ghz реално има около 100на канала, като дори за
България регулаторния режим пуска официално около 6-7 непокриващи се
канали на 40mhz или нещо близо до това (има доста информация някъде по
net-а, съответно там има мнго повече място :)


pgp5lFV3at3ry.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Annual LUG meeting

2015-03-15 Thread Vasil Kolev
On Sun, 15 Mar 2015 13:50:44 +0200
"Neter"  wrote:

> Дотук против 25-ти април виждам само (с най-голямо уважение) явно
> болните стави на Пенчев, които не търпят хлад :) Макар че, според
> синоптиците от gismeteo, тогава дневните температури ще са си над 20
> градуса, а в Ст.Загора винаги е по-топло от София. Иначе, за да е
> по-топло и да не съвпада със синджир от празници, бих предложил 23-ти
> май, стига някой да не е планирал на другия ден да казва
> стихотворение далеч от Ст.Загора.
> 

(все още неофициално) мислехме 25ти април да е ПловдивConf, нека да
видя как стои въпроса там с плановете :)


pgpIlOyiPxUFT.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Безжичен маршрутизатор за домашна мрежа

2015-03-15 Thread Vasil Kolev
On Sun, 15 Mar 2015 10:28:08 +0200
Иван Бъчваров  wrote:

> Не съм съгласен че ефира на 5Ghz е празен тъй като вече всеки "ISP"
> лъчи на 5Гхз за линкове access points и какво ли още не.. от много
> време на сам 5Ghz е мега засран

Нашия практически опит показва, че в сравнение с 2.4ghz 5ghz обхвата е
направо празен, т.е. където и да сме пускали някакъв wifi наоколо почти
е нямало нещо в тоя обхват. За сега наблюденията са основно от София.

(сравнението е нещо като на всеки 50 essid-та на 2.4 да има 1 на 5ghz).


pgpHAADgZ0JKA.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Безжичен маршрутизатор за домашна мрежа

2015-03-13 Thread Vasil Kolev
On Fri, 13 Mar 2015 15:06:31 +0200
Beezdi Beezdi  wrote:

> чета, чета и неразбрах тези 5 GHz от къде се появиха ? няма такова
> изискване, при положение, че ще използва разнообразни клиенти, част от
> които неподдържат и неработят на тази честота ???

Някои обаче ще ги ползват, а ефира на 5ghz е направо празен и може да
се постигат забележителни скорости. Няма да зависва всичко, като се
пусне torrent и т.н., т.е. това си е future-proofing. По същия начин
препоръчвам и 802.11n, въпреки че не всичко го поддържа, понеже се
справя много по-добре от останалите.

(например планираме за в бъдеще да разкараме поддръжката за всичко,
което няма 802.11n от мрежата на openfest)


pgpn7bw7MHut8.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Безжичен маршрутизатор за домашна мрежа

2015-03-13 Thread Vasil Kolev
On Fri, 13 Mar 2015 09:57:36 +0200
Tihomir Plachkov  wrote:

> Можете ли да ми препоръчате устройства предназначено за домашни мрежи?
> Площа, която трябва да покрива е около 70/80m^2, а бюджета е до около
> 80 лева.


Лошото е, че устройствата, от което имаме добри впечатления (TP-link
WDR4300 и tplink archer ac-2) са над твоя бюджет,за това по-скоро ще ти
кажа какво да търсиш - нещо, което поддържа 802.11n и 5-ghz мрежи.


pgpmeInYa7O9u.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Annual LUG meeting

2014-11-27 Thread Vasil Kolev
On Wed, 26 Nov 2014 09:38:43 +0200
Alexander Shopov  wrote:

> Понеже има доста конференции, искате ли тази да е unconference?

Аз съм МНОГО МНОГО за unconference - далеч по-спокойно се получава, и
ще е много повече в духа на старата конференция.

(освен това тая година толкова конференции направихме, че е време да
разнообразим :) )


pgpbsn3yQDUuf.pgp
Description: OpenPGP digital signature
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] 20ти рожден ден на Debian

2013-08-09 Thread Vasil Kolev
Съратници,

Най-великата дистрибуция става на 20 години, та по случая сме запазили
няколко маси в Кривото на ъгъла на Дондуков и Будапеща (в София), та на
16.08 сте поканени да пием по една бира по случая :)


-- 
Regards,
Vasil Kolev



signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Sysadmin's day?

2013-07-23 Thread Vasil Kolev
В 16:40 +0300 на 23.07.2013 (вт), Kristian Kirilov написа:
> Здравейте,
> 
> 
> ще има ли някакво организирано събиране на групата по повод
> празника? :-)
> 

Да, стандартното в София - в Кривото на ъгъла на Дондуков и Будапеща,
тоя петък, след 19:00 (запазил съм маси).

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] наследяване на сървъри

2013-06-20 Thread Vasil Kolev
В 07:23 +0300 на 20.06.2013 (чт), Yordan Radunchev написа:
> Хора, попадали ли сте в ситуация да ви връчат сървър, за който няма нито ред 
> документирано? 
> Какво работи, защо работи, кой го ползва? При това сървъра си е production, 
> има над 400 дена 
> ъптайм, ползва се сериозно... Какво правите в такава ситуация, какви са 
> стъпките за 
> инвентаризиране? Идентифицарне на потребителите в passwd, на сървисиз...? От 
> къде почвате и 
> как бихте подходили?
> 
> r.,
> yra
> ___


Принципът е да разбереш какво точно се случва на машината (какво прави,
какви услуги и хора има на нея), да ограничиш достъпа на който не трябва
да го има и да почнеш малко по малко да update-ваш каквото има нужда
(щото всичко с 400 дни uptime поне kernel трябва да му се смени).

Може да тръгнеш от отворените портове или процесите в ps auxw, може
първо от passwd файла, от инсталираните пакети (въпреки че това е малко
тежко) и т.н., вероятно някъде има списъци за ред за security audit на
сървъри, може да са ти полезна отправна точка.

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Linux install ден

2013-03-06 Thread Vasil Kolev
В 15:33 +0200 на 06.03.2013 (ср), neycho mihov написа:
> Здрасти,
> Мисля, това да се случи или по Великден, или в началото на Май - когато 
> хората ще са по-свободни и повече хора евентуално ще се върнат за 
> празниците при роднините си.

Редовния проблем в нашата държава с тия неща са изборите - по принцип
май на 13ти май ще са изборите тая година, може да е проблем да правите
нещо паралелно с тях.

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Block level backup за CentOS без да бекъпвам празното пространство

2013-02-07 Thread Vasil Kolev
В 11:40 +0200 на 07.02.2013 (чт), Kristian Kirilov написа:
> Здравейте,
> 
> сигурен съм, че този въпрос не се разисква за пръв път тук и, че имате
> опит с подобни инструменти.
> Реално обаче по пътя на логиката си мисля, че няма как да се направи
> block level без да се съхранява white space.
> А защо block level?? Ами защото бекъпва boot loader и едва ли не ми
> гарантира, че всичко ще е ок.
> 
> Имате ли някави предложения за такъв тип софутер?


partimage правеше точно това, доколкото си спомням.


-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] FOSDEM 2013

2012-11-22 Thread Vasil Kolev
В 09:39 +0200 на 22.11.2012 (чт), Ivan Dimitrov написа:
> Привет колеги
> Обмислям да посетя FOSDEM 2013 за първи път и се чудех дали някои от вас 
> ще ходят до Белгия за този кон и евентуално да се съберем. Били ли сте в 
> предишни години и имате ли хубави впечатления от конференцията?
> https://fosdem.org/2013/
> 

Ходил съм веднъж, не беше зле. Иначе, BSD хората (Щеряна Шопова, Михаил
Пунов) ходят натам всяка година, може да се разберете нещо с тях.

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] free uptime monitoring hosted service for intranet servers

2012-11-02 Thread Vasil Kolev
В 21:21 +0200 на 02.11.2012 (пт), Svetlin Nakov написа:
> Според теб Nagios ще тръгне ли на Respberry Pi контролерче. То ползва малко 
> орязана Linux дистрибуция, но все пак е Линукс.
> 
> Мога ли да ползвам твоя server като back-end (pnag.ludost.net), че иначе ще 
> трябва да си подкарвам мой?
> 
> Наков
> 

Ами не е особен проблем, стига да са по-малко от стотина хоста. Аз ще
съм на openfest тия два дни, мини да се видим и да го мислим :)

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] free uptime monitoring hosted service for intranet servers

2012-10-31 Thread Vasil Kolev
В 13:21 +0200 на 31.10.2012 (ср), Svetlin Nakov написа:
> Да, това ще сработи. Аз исках да избегна да си пиша всичко сам. Ясно
> е, че мога да си напиша за 5 минути един сървис, който слуша на HTTP
> порт 80 и ако никой не му се обади за 15 минути, да пуска алармата по
> e-mail, евентуално SMS и т.н.
> 
> 
> Обаче трябва да си напиша сма 100 неща:
> 1) пращане на мейли - лесно е
> 2) пращане на SMS - ще е разправия
> 3) автентикация
> 4) администрация - добавяне на сайтове, потребители, пароли
> 5) статистика, графики, репорти
> 
> 
> Защо да пиша всичко това на ръка, ако може да кажем да ползвам един
> Pingdom и през някакво тяхно API да си пусна програмно нотификация "аз
> съм жив".
> 

Nagios и passive services notification, аз ползвам такива в огромни
количества. Прави всичко това, ако искаш разцъкай на pnag.ludost.net,
service-ите за 3ware контролерите са такива.

Пращането на sms-и май всички го правим през email-to-sms на mtel, все
още работи много хубаво.

За администрация имаше нещо, ама аз основно пиша скриптове, които
генерират конфигурации (даже ще говоря за това на openfest).



-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] RBL за източници на български спам

2012-08-22 Thread Vasil Kolev
Здравейте,

След много канене вече има rbl.fccf.net (на http://rbl.fccf.net има
подробности), blacklist със източници на български спам, поддържан от
Александър Велин (който по някаква причина не е записан тук, та за това
го пращам аз). Отворен е за ползване, на собствена отговорност. Попълнен
е от малко мои blacklist-и и малко негови, ще видим колко ще расте за в
бъдеще.

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] OT - Програма за изучаване на Linux

2012-07-31 Thread Vasil Kolev
В 13:13 +0300 на 31.07.2012 (вт), Alexander Shopov =?UTF-8?Q? написа:
> Извинявайте за късното намесване, ако имате възможност - запишете лекциите
> във видео вариант.
> В зависимост от възможностите - това може да са хубави записи, които да се
> качват в YouTube или VBOX, но може да са и с много зле - просто да
> документират какво сте говорили, от какво са се интересували младежите,
> как да се подобрят нещата в бъдеще.

Очертава се да съм във Варна около 11.08, мога да споделя малко опит за
записването и т.н..

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] BGNOG

2012-07-03 Thread Vasil Kolev
В 02:36 +0300 на 03.07.2012 (вт), b2 написа:
> Мисля че имаше такава идея преди време, има ли такава листа някъде?
> Някой пише ли там? 

Имаше, но интересът беше много малък и след като няколко години нямаше
писма в нея, преди година-две я спрях.

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Invitation to connect on LinkedIn

2012-07-02 Thread Vasil Kolev
Спасе, дали ще може да се филтрират за листата писмата от linkedin?


В 07:46 + на 02.07.2012 (пн), Tsvyatko Makazchiev via LinkedIn
написа:
> LinkedIn
> Tsvyatko Makazchiev requested to add you as a connection on LinkedIn: 
> 
> Linux,
> 
> I'd like to add you to my professional network on LinkedIn.
> 
> - Tsvyatko 
> 
>  
> Accept
> View invitation from Tsvyatko
> Makazchiev 
> 
>  
> 
> 
> 
> WHY MIGHT CONNECTING WITH TSVYATKO MAKAZCHIEV BE A GOOD IDEA?
> 
> Tsvyatko Makazchiev's connections could be useful to you
> 
> After accepting Tsvyatko Makazchiev's invitation, check Tsvyatko
> Makazchiev's connections to see who else you may know and who you
> might want an introduction to. Building these connections can create
> opportunities in the future.
> 
>  
> © 2012, LinkedIn Corporation 
> 
> ___
> Lug-bg mailing list
> Lug-bg@linux-bulgaria.org
> http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg
> 
> 
-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] TTL exceeded false positive nagios

2012-05-21 Thread Vasil Kolev
В 10:23 +0300 на 21.05.2012 (пн), Kristian Kirilov написа:
> Здравейте пичове,
> 
> на работа си "гледам" сървърите и мрежата с nagios3. Преди време обаче
> мрежата претърпя малко промени (сегментиране - VLAN's) и от известрно
> време насам като "падне" някоя от отдалечение локации получавам - Time to
> live exceeded и nagios-a не праща мейл, че нещо е паднало.
> 
> Интересно е, че ползвам темплейт - generic host където като команда за
> тестване на хост-а е описано: check_command check-host-alive, да обаче
> такава команда няма..
> root@nighthawk:/usr/lib/nagios/plugins# locate check-host-alive
> root@nighthawk:/usr/lib/nagios/plugins#
> 
> Имам идея да сменя check-host-alive с check_ping или check_fping, но не
> знам кое е по-удачно и това ще рефлектира ли понякакъв начин на проблема с
> TTL exceeded. Някакви идеи???
> Благодаря.
> 


Виж check-host-alive някъде в commands.cfg, то е дефиниция за викане на
команда:

# 'check-host-alive' command definition
define command{
command_namecheck-host-alive
command_line/usr/lib/nagios/plugins/check_ping -H '$HOSTADDRESS$' 
-w 5000,100% -c 5000,100% -p 1 -4
    }


Специално в debian това е в /etc/nagios-plugins/config/ping.cfg

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Free софтуер за управление на Debian базирани дистрота

2012-03-28 Thread Vasil Kolev
В 10:28 +0300 на 28.03.2012 (ср), Kristian Kirilov написа:
> Здравейте,
> 
> интересува ме можете ли да ми препоръчате някакъв софтуер за управление и
> инсталация на Debian базирани дистрибуциии?
> Машините напоследък станаха повечеко и се заформя яко работа по тях.
> Лошото е, че работата е една и съща.
> 
> Благодаря.
> 

Аз бих препоръчал да се придържаш към базовите неща:

1) да ползваш точно една дистрибуция;
2) да имаш същия начин на влизане по машините и да ги имаш описани
някъде;
3) да ползваш pssh и да гледаш основните неща на всяка машина да са
същите;
4) да ги подкарваш от същия image

изобщо, колкото се може по-еднакви неща, да ги разделиш по роли и след
това с малко вкарване на конфигурации в svn да правиш промяната на едно
място, да commit-ва и да се пренася по останалите.

Това в повечето случаи е предостатъчно, ако машините са малко, а
услугите не са особено много.

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Проблем с акаунт на posfix

2012-02-13 Thread Vasil Kolev
В 23:14 +0200 на 13.02.2012 (пн), Milen Karastoyanov написа:
> някой такъв който го има?

Извади си го от пакета, има dpkg-vextract за тая цел.

п.с. почисти си малко малко сигнатурата :)


-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Nagios3 no notification

2012-02-13 Thread Vasil Kolev
В 22:18 +0200 на 12.02.2012 (нд), Kristian Kirilov написа:
> Здравейте,
> 
> преди време трябваше да инсталирам инструмент за мониторинг на мрежата и
> сървърите. Спрях се на nagios3.
> Доволен съм като цяло, като изключим моменти (случващи се много рядко) в
> които не праща нотификации/уведомления.
> 
> Вчера ми се случи да имам "host down" от час и половина и в Event Log-a
> виждам, че има 3 проверки в които nagios е установил, че има 100% загуба
> на пакети и по принцип след 3-тата HARD проверка би трябвало да изпрати
> мейл, но уви това не е станало.

Ако между тия три проверки е имало някоя, която е минала или е дал друг
тип статус, може да не го счита за такъв случай. Иначе, точно такъв
номер не съм правил, на 3тата hard проверка, това което съм виждал е на
3 soft да става hard и тогава да праща поща.

Има и друг момент, flap detection - може да е маркирало хоста, че ще си
мълчи за него, щото flap-ва (т.е. пада и се вдига) много често, това се
отбелязва в логовете.


-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] squirrelmail доставяне на поща

2012-02-12 Thread Vasil Kolev
В 13:46 +0200 на 12.02.2012 (нд), Georgi Georgiev написа:
> Ето резултата, мисля, че проблема е от procmail-a, но го пускам тук за
> да съм сигурен, защото за пръв път сетъпвам мейл и не съм много
> наясно. 

В man-а на strace си пише как да trace-ва и child процеси (-f), тук нищо
не се вижда. Ако пуска procmail, вероятно трябва да му кажеш да не го
прави.

Иначе - нищо сложно няма в mail-а и има тонове документация по net-а,
които обясняват какво, как и защо, що не почетеш малко в тях вместо да
чакаш по половин час отговори в листата?

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] squirrelmail доставяне на поща

2012-02-12 Thread Vasil Kolev
В 13:14 +0200 на 12.02.2012 (нд), Georgi Georgiev написа:
> Така е нагласено, с / накрая. 
> ___

Пусни целия postfix през strace и гледай резултата, достатъчно бързо ще
видиш къде и каква мизерия се случва (може да доставя през procmail или
maildrop и заради това да става така).

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Проблем с акаунт на posfix

2012-02-11 Thread Vasil Kolev
В 23:32 +0200 на 11.02.2012 (сб), Milen Karastoyanov написа:
> ето какво казват логовете:
> 
> 
> Feb 10 10:34:58 dclean postfix/smtpd[26077]: warning:
> wsip-24-234-151-60.lv.lv.cox.net[24.234.151.60]: SASL LOGIN
> authentication failed: authentication failure
> Feb 10 10:34:58 dclean postfix/smtpd[26040]: warning: SASL
> authentication problem: unable to open Berkeley db /etc/sasldb2: No
> such file or directory
> Feb 10 10:34:58 dclean postfix/smtpd[26040]: warning: SASL
> authentication problem: unable to open Berkeley db /etc/sasldb2: No
> such file or directory
> Feb 10 10:34:58 dclean postfix/smtpd[26040]: warning:
> wsip-24-234-151-60.lv.lv.cox.net[24.234.151.60]: SASL LOGIN
> authentication failed: authentication failure
> Feb 11 05:17:17 dclean postfix/smtpd[27494]: warning: 201.116.123.125:
> hostname static.customer-201-116-123-125.uninet-ide.com.mx
> verification failed: Name or service not known
> 

Добре де, това са тривиални проблеми по настройката на sasl, откъде да
чете данните, с които да оторизира потребителите, и в момента му е
казано да си чете от db файл, който го няма. Проблемът е в типа auth,
който се опитва да направи клиентът и това, че не се поддържа правилно.
Мисля, че с 15 минути разговори с google и документацията ще намериш как
точно да го направиш за твоя случай.



-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] squirrelmail доставяне на поща

2012-02-11 Thread Vasil Kolev
В 23:20 +0200 на 11.02.2012 (сб), Georgi Georgiev написа:
> Промених home_mailbox на home_maildir, но същата работа. Логовете
> плюят  Error: opendir(/var/mail/georgi/Maildir) failed: Not a
> directory
> Error: stat(/var/mail/georgi/Maildir/tmp) failed: Not a directory
> а squirrelmaila: http://sethra.info/files/Screenshot.png
> 

Е то е очевидно - има стария файл, и не може да се създаде директория
със същото име отгоре. Изтрий, направи директория, направи вътре maildir
и т.н., и т.н., и т.н..


-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] squirrelmail доставяне на поща

2012-02-11 Thread Vasil Kolev
В 23:12 +0200 на 11.02.2012 (сб), Georgi Georgiev написа:
> Искам да е с maildir, както и уж съм го настроил, но явно не както
> трябва. 


Беше казал:

> Мога да
> изпращам и получавам съобщения, но получените съобщения мога да ги
> видя единственно чрез cat /var/mail/user, не и през squirrelmail (или
> друг клиент).

Това е явен mailbox. В maildir-а имаш директория с 3 под-директории -
cur, new и tmp и в тях всяко писмо е отделен файл, определено не става
да се чете с cat :) Рови в postfix-а.


-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Проблем с акаунт на posfix

2012-02-11 Thread Vasil Kolev
В 22:32 +0200 на 11.02.2012 (сб), Milen Karastoyanov написа:
> не не съм, с оутлука се свързва с потребител и парола, ето какво казва
> нмапа: 
> 
> 
> 25/tcp   open  smtpPostfix smtpd
> |_ smtp-commands: EHLO dclean.icnhost.net, PIPELINING, SIZE 1024,
> VRFY, ETRN, STARTTLS, AUTH LOGIN NTLM PLAIN DIGEST-MD5 CRAM-MD5,
> AUTH=LOGIN NTLM PLAIN DIGEST-MD5 CRAM-MD5, ENHANCEDSTATUSCODES,
> 8BITMIME, DSN
> 

Заслушай какво става с tcpdump, вероятно не са отворени очакваните
портове за приложението, или ssl-а не се справя както трябва.


-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] squirrelmail доставяне на поща

2012-02-11 Thread Vasil Kolev
В 21:57 +0200 на 11.02.2012 (сб), Georgi Georgiev написа:
> Здравейте, инсталирах postfix+dovecot+sasl+squirrelmail. Мога да
> изпращам и получавам съобщения, но получените съобщения мога да ги
> видя единственно чрез cat /var/mail/user, не и през squirrelmail (или
> друг клиент). Пробвах различни проба-грешка и човъркания по
> кинфигурационния файл и логовете, но стигнах до там, че проблема си
> остава, а в логовете вече няма нищо (тоест грешките съм ги репернал -
> основно по права и създаване на директории). Проблемът според мен е
> следния: Автоматично са създадени директориите /var/mail/user (където
> се доставя пощата) и /var/mail/u/user, където има INBOX, INBOX.drafts,
> INBOX.Sent (където се съхраняват изпратените). Мисля, че проблема е в
> това, че /var/mail/user трябва да се редайректне към /var/mail/u/user
> в конфига на dovecot, но явно редът ми е гершен, а какви ли не
> комбинации пробвах, че дори и squirrelmail-a спираше да се отваря (а
> грешки в логове няма).  
> 
> 
> mail_location=Maildir:/var/mail/%u/Maildir, съответно съм добавил и
> в main.cf на postfix-a редът: home_mailbox=Maildir/ (пробвах и с
> Maildri и mbox).
> 
> 


Ти по принцип maildir или mailbox искаш да ползваш? Така като гледам,
проблемът ти е, че ползваш mailbox за доставката (от postfix-а), а се
опитваш да четеш пощата от maildir-а. Насторй postfix-а да сипва пощата
както трябва и ще ти се реши проблема.

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] ipv6 свързаност в bg

2012-01-23 Thread Vasil Kolev
В 17:45 +0200 на 23.01.2012 (пн), Georgi Chorbadzhiyski написа:
> Around 01/23/2012 05:07 PM, Nikolay Kabaivanov scribbled:
> > Georgi Chorbadzhiyski wrote:
> >> Да знаете някой български доставчик, който може да ми пусне ipv6 
> >> свързаност?
> >>
> > Комерсиален доставчик като Спектърнет може.
> > Доколкото чувам може би и Нетера.
> 
> Ок, да коригирам въпроса, защото при напъване всеки може да пусне. Някой 
> ползва
> ли ipv6 през български доставчик (не говоря за тунели).
> 
Доколкото знам, spnet имат без напъване на разни места native v6, както
и netissat. Аз лично чакам от evolink, но май още не са готови.

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Линукс дистрибуция

2012-01-06 Thread Vasil Kolev
В 00:01 +0100 на 06.01.2012 (пт), Anatoli Hristov написа:
> Предполагах, че отговора ще бъде подобен. Нямам приятели, които
> ползват линукс, ние сме уиндоус админ се около мене а и такава ми е
> работата за съжаление всичко е 2003 и 2008 за това реших да се
> подготвя самостоятелно... CentOS как ви се струва или убунту ?
> 
Ubuntu прави много неща вместо теб, но по принцип е добър избор. Ако
искаш наистина да задълбаеш, може да отделиш две-три седмици от живота
си, да подкараш един linux from scratch, за да схванеш основите и после
един debian, за да схванеш идеята на пакетната система, след което
останалите ще ти се виждат лесни :)

Иначе, ако си в София, в inilab (initlab.org) се организира поне веднъж
месечно linux вечеринка, на която можеш да идваш и да си задаваш
въпросите :)
-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] [Fwd: Re: [Pool] Odd surge in traffic today]

2011-12-10 Thread Vasil Kolev
Наскоро разни хора са започнали да използват NTP сървъри за усилватели
на атаки. Attach-нал съм писмо от mail list-а за pool.ntp.org. Вътре има
идея какво може да се направи да се спре тоя тип атака.
-- 
Regards,
Vasil Kolev
--- Begin Message ---
On Sat, Dec 10, 2011 at 12:40, Kiss Gábor  wrote:
>> It happened again today. This time I had tcpdump running and captured the
>> traffic: http://tursas.miuku.net/tmp/ntp.tursas.2.tcpdump.gz
>>
>> 13:26:19.545411 IP 27.50.2.183.http > tursas.miuku.net.ntp: NTPv2, Reserved,
>> length 160
>> 13:26:19.545452 IP tursas.miuku.net.ntp > 27.50.2.183.http: NTPv2, Reserved,
>> length 488
>> 13:26:19.545461 IP tursas.miuku.net.ntp > 27.50.2.183.http: NTPv2, Reserved,
>> length 488
>> 13:26:19.545466 IP tursas.miuku.net.ntp > 27.50.2.183.http: NTPv2, Reserved,
>> length 488
>> ...
>
> Confirmed:
>
> 13:37:32.761089 IP 27.50.2.183.http > service1-eth3.debrecen.hpc.niif.hu.ntp: 
> NTPv2, Reserved, length 160
> 13:37:32.781662 IP 27.50.2.183.http > service1-eth3.debrecen.hpc.niif.hu.ntp: 
> NTPv2, Reserved, length 160
...

There is only one avenue I'm aware of that can result in 10x (or 20x,
but not 80x) amplification from ntpd: mode 7 monlist requests are a
solitary unauthenticated packet with a spoofable source address, which
result in a series of near-maximum-size (for mode 7) responses
containing the client addresses and stats displayed by ntpdc -c
monlist.  A kind soul alerted us to the risk a couple of years ago,
triggering the removal of monlist functionality from ntpd and its
replacement by a source-address-validating alternative, ntpq -c
mrulist.

One mitigation option for the monlist amplification abuse is
illustrated by the two pool members quoted above.  The first allows
ntpdc & ntpq queries from the public, which I value and praise in
general.  The second server does not, likely due to a "restrict
default noquery ..." configuration, and as a result avoided sending
many packets to 27.50.2.183:123, likely a forged source address
meaning the monlist requests originated elsewhere via a network path
failing to validate source addresses in the access layer, enabling
reflection.

Another mitigation option is to take the dive into ntp-dev.  By
default, recent 4.2.7 ntpd defaults to ignoring all mode 7 requests,
unless "enable mode7" is added to ntp.conf.  In 4.2.7p26, the monlist
support code in ntpd was removed due to amplification risk, so that
even with "enable mode7" monlist queries are ignored.  ntpq -c mrulist
provides a more capable and flexible replacement that requires
requests carry evidence of ability to receive traffic sent to the
claimed source address, making blind reflection + amplification
attacks impossible.

While you are looking at your NTP server configuration, please
consider enabling rate limiting and kod by including both keywords
"limited kod" in your restrict default configuration.  This makes a
NTP server much less powerful as a reflection vector, picking on a
single remote address at less than a packet per second.  See also the
"discard average" and "discard minimum" options to fine-tune rate
limits.

Thanks for your attention to this problem,
Dave Hart
___
pool mailing list
p...@lists.ntp.org
http://lists.ntp.org/listinfo/pool
--- End Message ---


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] swap partition

2011-11-22 Thread Vasil Kolev
В 11:40 +0200 на 22.11.2011 (вт), pagu написа:
> On 11/22/2011 07:22 AM, Yordan Radunchev wrote:
> > При наличие на +1Gb RAM правите ли още swap дялове на десктоп?
> > А на сървър оправдано ли е?
> > И в сила ли е правилото х2? Тоест правите ли 4Gb swap при 2Gb RAM?
> >
> > поздрави,
> > yra
> Swap си трябва. Спасявал е сървъри от умиране доста пъти.
> Като не искате да "суапи" машината просто си добавяте в sysctl ->
> vm.swappiness=10 и проблема е решен. Ако се стигне до суап е истина, че
> има някакъв проблем, но поне няма да умре сървъра (машината).

Какво точно имат впредвид всички, като казват, че ще умре машината? Няма
да можеш да се логнеш на нея, или ще умре някой важен демон? Щото ако
има swap шансът да не можеш да си говориш с нея е доста по-голям.

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] swap partition

2011-11-22 Thread Vasil Kolev
В 07:22 +0200 на 22.11.2011 (вт), Yordan Radunchev написа:
> При наличие на +1Gb RAM правите ли още swap дялове на десктоп?
> А на сървър оправдано ли е?
> И в сила ли е правилото х2? Тоест правите ли 4Gb swap при 2Gb RAM?

Аз отдавна не правя или директно махам swap-а по сървърите си. Ако опре
до там, машината просто ще зависне скърцайки докато работи с диска,
вместо да утрепе каквото трябва и да остане жива.

Много хубав пример е последния DoS за apache, който излезе - при него
ако имаш swap за 5 минути машината ти е тотално заминала и трябва да
мине после поне половин час, че да може да си говориш с нея.

Слагай си 4-6-8GB памет и се радвай на живота, в общи линии.

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Mac address question?

2011-11-18 Thread Vasil Kolev
Ограничи ги по количество трафик по mac адрес. Няма друг свестен вариант
- всички са неточни, подлежат на фалшификация и нямат нищо общо със
задачата ти (щото и мобилно устройство може да направи много трафик).

В 13:24 +0200 на 18.11.2011 (пт), pagu написа:
> @Цел: Имам отворен хот спот и искам да давам интернет само на мобилни
> у-ва, не искам лаптопи да ми се закачат и да правят по 10-20 GBytes за
> денонощие.
> @www.coffer.com/mac_find/ - това е обща база, не може да разбереш дали е
> телефон, таблет или лаптоп (или USB/PCI/PCMCIA wireless adapter)
> @Tsetso: ти хостнейма ли си смени, че се идентифицираш така? :) Иначе
> идеята с hostnames наистина ми хрумна като за начало, но не ми е достатъчно.
> 
> Някой с други идеи?
> 
> On 11/18/2011 11:53 AM, Tsetso Zdravkov wrote:
> > @Свилен - не всеки Андроид се идентифицира така, моят се идентифицира
> > като 'Ceco's DesireHD" ;-)
> >
> > А по темата, едва ли ще успееш да го засечеш по МАК, защото много от
> > устройствата ползват обикновени чипове, примерно доста HTC-та, особено
> > таблетите ползват ralink - rt2870... A не някакви специални партиди...
> > Честно казано не съм  чувал за такъв тип специално идентифициране...
> >
> > На 18.11.11, Georgi Chorbadzhiyski  написа:
> >> Around 11/18/2011 10:41 AM, pagu scribbled:
> >>> Някой да се сеща за метод как бих могъл да разпозная мобилно устройство
> >>> (телефон, таблет) по мак адрес? Или ако няма такова чудо, някой сеща ли
> >>> се за нещо по което биха могли да се "уловят" на layer 3/4 ?
> >> С каква цел искаш да разпознаваш мобилните устройства?
> >>
> >> --
> >> Georgi Chorbadzhiyski
> >> http://georgi.unixsol.org/
> >> ___
> >> Lug-bg mailing list
> >> Lug-bg@linux-bulgaria.org
> >> http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg
> >>
> > ___
> > Lug-bg mailing list
> > Lug-bg@linux-bulgaria.org
> > http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg
> 
> 
> ___
> Lug-bg mailing list
> Lug-bg@linux-bulgaria.org
> http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Mac address question?

2011-11-18 Thread Vasil Kolev
В 10:41 +0200 на 18.11.2011 (пт), pagu написа:
> Здравейте,
> 
> Някой да се сеща за метод как бих могъл да разпозная мобилно устройство
> (телефон, таблет) по мак адрес? Или ако няма такова чудо, някой сеща ли
> се за нещо по което биха могли да се "уловят" на layer 3/4 ?
> 
> Благодаря предварително за идеите (ако има такива) :)

Повечето производители на хардуер се разпознават по mac адрес, и има
някъде таблици кой range на кого е (например на
http://www.coffer.com/mac_find/ ), даже arpwatch-а ги ползва. Може да го
ползваш като начална идея.

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] OpenFest 2011 - зов за лектори

2011-09-19 Thread Vasil Kolev
Добър вечер, добри хора,

И тази година ще има OpenFest - на 5 и 6 ноември, в Interpred, София
(подробности има на http://openfest.org/).

По случая пускаме зов за лектори - ако има желаещи да говорят по тема,
свързана със свободния софтуер, бизнесът с него или нещо свързано, моля
да посетят http://openfest.org/call-for-papers/ и да пуснат една кратка
формичка с описание за какво искате да говорите, а ние ще се свържем с
вас.

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Проблем с Evolution

2011-08-02 Thread Vasil Kolev
В 17:29 +0300 на 02.08.2011 (вт), b2 написа:
> Дам , това е , обаче не се получава , даже стана по-зле , като гледам du
> -sh казва 12GB папката .evolution ... не иска да работи както преди ,
> днеска какво ли не пробвах , ако имате други хинтове - благодаря
> предварително.
> 

Другият възможен проблем е да нямаш индекси на базите с писмата.
http://vasil.ludost.net/blog/?p=2467  е описанието на решението, ама
силно ме съмнява, че твоя evolution не го е направил.
-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Проблем с Evolution

2011-07-31 Thread Vasil Kolev
В 03:56 +0300 на 31.07.2011 (нд), b2 написа:
> Здравейте , преди време някъде бях чел (мисля в блога на Васил Колев ,
> обаче блога му няма търсачка) за проблеми с Evolution мейл клиента , че
> по някое време нещо се препълва в ДБ-то му и започва да работи мега
> бавно , от преди няколко дни ми яде половината рам , и се бави много ,
> ама много докато прочете и сортира писмата според филтрите , ама то даже
> и филтрите не работят ... абе нещо му става и цялата ми машина се
> замотва, бях чел , че като забози така се прави нещо с някой от
> файловете в /home/$user/.evolution, ама кои файлове бяха не помня , ако
> трябват детайли мога да дам. 
> 

Трябва да си оправя търсачката :) Иначе, post-а е
http://vasil.ludost.net/blog/?p=2599 (към края).

cat ~/evolution/mail/imap/*/folders.db > /dev/null
е самата команда.

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Закъснение

2011-07-13 Thread Vasil Kolev
В 09:48 +0300 на 13.07.2011 (ср), Milen Nikolov написа:
> Някой може ли да провери защо мейлите, които изпращам до групата
> пристигат с няколко часа закъснение. Влизам в някаква модерация или ...?
> 
> Милен.
> 
> 

Странно - аз погледнах твоя mail и тоя на Йордан след теб, поне по
header-ите отнема по 2 минути, за да стигне пощата от вас до мен. Това
за много ли го броим?

Иначе, погледнете си в received header-ите къде става бавенето, да не би
изпращането до вас да е проблемът?

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] бърз начин да се затрие информация от хард?

2011-07-07 Thread Vasil Kolev
В 07:49 +0300 на 07.07.2011 (чт), Marian Marinov написа:

> > Поне до момента не съм попадал на описан случай на възстановени данни
> > след
> > dd if=/dev/zero of=/dev/sda
> > (това за всичките дискове)
> > 
> > Това е което аз ползвам за машините, които трябва да махна от употреба.
> 
> От това се възстановява срещу 100$ на MB.

Кой го прави, и ти виждал ли си наистина да го направят?

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] бърз начин да се затрие информация от хард?

2011-07-06 Thread Vasil Kolev
В 18:25 +0300 на 06.07.2011 (ср), Yordan Radunchev написа:
> как го правите? dd? shred? wipe? кой е най-бързия начин (не
> задължително най-сигурния)?

Поне до момента не съм попадал на описан случай на възстановени данни
след
dd if=/dev/zero of=/dev/sda
(това за всичките дискове)

Това е което аз ползвам за машините, които трябва да махна от употреба.

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] (no subject)

2011-07-05 Thread Vasil Kolev
В 08:10 +0300 на 05.07.2011 (вт), Spas Pavlov написа:

> Да, второ такова е, но първото идва от друг адрес от gmail.
> Той също си е редовно абониран.
> 
А, в тоя смисъл е третото - аз поне виждам две от h.pav...@yahoo.com и
едно от vurgozu...@gmail.com.

p.s. има ли някакъв spamassassin или нещо такова на входа на листата?

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] (no subject)

2011-07-04 Thread Vasil Kolev
В 16:54 +0300 на 04.07.2011 (пн), Spas Pavlov написа:

> Писмото си идва от абониран в списъка адрес.
> Бих могъл да го отпиша, но не ми се иска да прилагам такива мерки.
> Ако се наложи все пак ще бъде направено.
> 


Ами то е второто такова, и изглежда като някакъв сравнително автоматичен
spam. Гледайки header-ите, идва от правилното място (yahoo, с
подходящите DKIM и т.н. гадости). Човекът не изглежда да се усеща, или е
хакнат, или го прави нарочно, мисля, че и в двата случая си е за
филтриране.
-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] (no subject)

2011-07-04 Thread Vasil Kolev
Спасе, може ли да го филтрираш тоя spammer?:)

В 05:08 -0700 на 04.07.2011 (пн), Hristo Pavlov написа:
xx
> ___ Lug-bg mailing list 
> Lug-bg@linux-bulgaria.org http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] spamassassin правила за български спам

2011-03-14 Thread Vasil Kolev
В 10:46 +0200 на 14.03.2011 (пн), Nickola Kolev написа:
> Тцъ. Аз поне не съм виждал.
> 
> А в какво кодиране ще са? Има пидирази, които бухат KOI-8, има и такива с 
> windows-1251, а
> има и с UTF-8.
> 
> 
Ами ще е във всичките, те и вариациите не са малко, то за това трябват
20-30 различни правила.


-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Optical route maps

2011-03-14 Thread Vasil Kolev
Единственото, което съм виждал и което е бая старо е
http://www.capital.bg/shimg/oo_525031.jpg 

В 15:21 +0200 на 14.03.2011 (пн), Daniel Ivanov написа:
> Има ли ресурс от който да видя изградените оптични трасета навън от 
> нашата мила република? Искам да изчисля дестинациите с най-ниско 
> закъснение на статистически или предиктивен принцип. Ако някой се сеща 
> за карта или нещо подобно да сподели сега или да мълчи завинаги :)
> ___
> Lug-bg mailing list
> Lug-bg@linux-bulgaria.org
> http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] spamassassin правила за български спам

2011-03-13 Thread Vasil Kolev
Добрутро, добри хора,

Някой да е писал/виждал правила за spamassassin за българския spam, т.е.
за писма, които съдържат "Непоискано търговско съобщение", "ЗЕТ" (с
подходящия член от закона) и т.н.?

Ако няма, да седна да напиша?
-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Exim exploit!!!

2010-12-21 Thread Vasil Kolev
В 01:32 +0200 на 22.12.2010 (ср), Anastas Giokov написа:
> Колеги,
> 
> Ако някой още не е чул, открит е експлойт на пощенския сървър exim,
> който дава възможност за получаване на root достъп до сървъра, върху
> който работи. Аз вече преинсталирах два сървъра хакнати по този начин.
> Ето повече инфо:
> 
> http://www.exim.org/lurker/message/20101207.215955.bb32d4f2.en.html
> 
> http://www.exploit-db.com/exploits/15725/
> 
> Вземете мерки навреме, да нямате моите проблеми.
> 

Само за изясняване - това CVE-2010-4344 (DSA-2131-1) ли е, или нещо
по-ново? Ако е това, поне debian има update, който го хваща, не виждам
за момента другите дистрибуци да са изкарали нещо.
(ако някой види, нека да пусне тук. exim е доста стандартен MTA и би
било добра традиция и тук да се появява информация за подобни проблеми)

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] video hosting

2010-11-15 Thread Vasil Kolev
Мога да те host-на при мене, стига да си намериш софтуер (мисля, че има
подобни напред-назад), имам достатъчно място.

В 11:19 +0200 на 15.11.2010 (пн), Svetlin Nakov написа:
> Колеги, имам още едно питане:
> 
>  
> 
> Къде мога да хоствам обемни видеофайлове? Става дума за десетки часове
> безплатни видеоуроци от обученията по практическо програмиране за
> ученици
> (http://schoolacademy.telerik.com)?
> 
>  
> 
> Сега ползвам archive.org, но хич не работи добре и търся друг вариант:
> 
> http://www.archive.org/details/TelerikSchoolAcademy-ItTestpart2November2010
> 
>  
> 
> Ето примерно видео качено там:
> 
> http://www.archive.org/download/TelerikSchoolAcademy-ItTestpart2November2010
> /IT-Test-Part-1.avi
> 
>  
> 
> Има следните сериозни проблеми:
> 
> - Работи много бавно и на практика не може да се гледа нормално
> 
> - При стартиране на видео се чака 2-3 минути в началото, а след това
> накъсва
> 
> - Няма видео плеър за вграждане в сайта и това затруднява гледането
> 
> - Archive.org не е видео сайт, където да има коментари, категории и
> подобни
> 
>  
> 
> Знаете ли някой сайт, където може да се качат тези лекции?
> 
>  
> 
> Svetlin Nakov
> 
> Manager Technical Training
> 
> Telerik Corporation 
-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] nsupdate - could not read key

2010-10-22 Thread Vasil Kolev
В 15:15 +0300 на 22.10.2010 (пт), Martin Kolev написа:
> 
> 
> Здравейте.

> Имам следния проблем:

> От няколко дена се опитвам да ползвам nsupdate с указване на файл
> съдържащ
> ключ за електронно подписване на заявките, т.е. с опцията -k, но
> програмата
> не го приема и извежда следната грешка:

> could not read key from Ktest-key.+157+10728.private: file not found

> Когато ползвам nsupdate с опцията -y и подавам името на ключа и
> стойността
> на ключа всичко си сработва без никакви проблеми.
> 

Имал съм същия проблем, и аз така го реших, с -y, въпреки че е бая
грозно и донякъде проблемно.

Решението ти е да го strace-неш и да видиш какво точно се случва,
вероятно се опитва да го чете от грешното място.
  
-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] UDP packet mangling

2010-09-20 Thread Vasil Kolev
В 17:35 +0300 на 20.09.2010 (пн), Daniel Ivanov написа:


Приемаме, че рутера с НАТ-а е с фиксиран udp hole punch от 120 секунди.
Ако се пращат пакети, които не стигат до клиента( => не хабят батерия),
  те дали ще държат дупката отворена?



  Много зависи от NAT-а, но ако е на последния hop преди устройството,
  най-вероятно не, понеже tcp стека поне под linux мисля, че ги режеше
преди това. Ако има още един hop навътре след NAT-а, вероятно ще свърши
работа.

Разбира се, дължината на пътя се променя динамично, той internet-а не е
  особено статичен :)

Пакетът, който може да ти свърши работа е hping2, може да направи в общи
 линии всякакъв пакет.




-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: Това  е цифрово  подписана  част от  писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] CMS с висока произв одителност

2010-08-27 Thread Vasil Kolev
В 15:49 +0300 на 27.08.2010 (пт), Анастас Гьоков написа:
> Здравейте!
> 
> Необходима ми е CMS с висока производителност (поне 50К уникални посещения
> на ден).
>  Можете ли да ми препоръчате какво да огледам? Става дума за система под GPL
> разбира се.
> 

Почти всичко ти върши работа, стига да не го пускаш на много стара
машина. Всеки сървър от последната една година изобщо няма да усети
натоварването.

Всъщност, 5 на ден са (при стандартното синусоидално разпределение)
една-две заявки в секунда. Аз на marla.ludost.net бутам по поне 8-9 в
секунда (говоря за заявките към динамично съдържание, не броя картинки и
т.н.) на хардуер, който е на около 3 години вече, от CMS-и, събирани от
кол и въже.

Един wordpress, една базичка и спокойно можеш да докараш поне до 300k на
ден посещения.


-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: Това  е цифрово  подписана  част от  писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Система за управл ение ( онагледяване ) на м режата

2010-03-10 Thread Vasil Kolev
В 06:42 +0200 на 10.03.2010 (ср), Hristo Hristov написа:
> И аз се извинявам за нетаматичното обаждане, но понеже гледам че се споменава 
> oodraw и се твърдят неверни неща не се стърпях.
> Твърдението че не може да се върти текст и че не може да се пише текст на 
> линия 
> в oodraw НЕ Е ВЯРНО. 
> Текстов обект може да се завърти по 2 начина.
> 1. След като е избран текстовия обект от главното меню се избира Промяна - 
> Въртене. Обекта преминава в режим на въртене и може да се върти на където и 
> колото желае потребителя. В статус линията се изписват градусите на завъртане.
> 2. На избрания текстов обект се извежда контекстното меню с дясно щракване на 
> мишката и от него се избира Позиция и размер и в отворилия се диалога 
> Ротация. 
> Там може да се зададат градусите или да се избере ч от 8 дефинирани позиции.
> 
> За да се напише текст на линия. Щраква се 2 пъти с мишката върху обекта линия 
> и 
> пишеш текста. Отделно си има обект оразмерителна линия за която си има доста 
> настройки и тя си има текст.
> 
> Поздрави,

Не знаех :) Изброил бях генерални проблеми, не всички важат за всеки
продукт, който изброих, май трябваше да съм по-точен.

Седнах да погледна пак oodraw, и има някои такива възможности - мога да
надпиша connector м/у два обекта или линия с две стрелки, само дето
текста на connector-а стои все хоризонтален, докато този на линията си я
следва както трябва.

Има и някави слоеве, но определено не изглежда да са използваеми.

Не ми е под ръка visio-то, за да драсна нещо бързо, а единственото, дето
мога да покажа е http://tiki.securax.net/mx/fax-test-setup.png (което
няма слоеве и няма доста от нещата, които ползвам), но такова нещо с
oodraw да се направи си е мъка.

Не е лош инструмента, става като за нещо като за презентация, но при над
20на обекта става ужас. Един колега беше успял да нарисува нещо за една
система и се мъчи цял ден :)


-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Система за управл ение ( онагледяване ) на м режата

2010-03-09 Thread Vasil Kolev
В 15:38 +0200 на 09.03.2010 (вт), pagu написа:
> Здравей,
> Не съм сигурен дали правилно те разбирам, но би ли погледнал
> приложението Microsoft VISIO? Нещо такова ли ти трябва по принцип? Бях
> срещал наскоро подобно приложение работещо под линукс и ако това е
> програмата която ти е необходима ще се опитам да се сетя за името и.

Малко offtopic, но ако някой знае нещо, което има възможностите на Visio
и работи под linux, нека да каже. Аз досега съм пробвал dia, kivio,
oodraw, sodipodi и нито едно от тях не върши свястна работа (например,
НИТО едно няма въртене на текста, както и текст върху линиите, някои
имаха слоеве, някои нямат и т.н.).


-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] snimane na lekcii

2010-01-30 Thread Vasil Kolev
В 20:22 +0200 на 30.01.2010 (сб), Svetlin Nakov написа:
> Благодаря за съветите. Все пак никой не ми препоръча каква камера да си купя
> и колко ще струва. Мога ли да се вместя в бюджет 400-500 лв.?
> 

В общи линии ти трябва някаква прилична miniDV камера,дето има firewire
изход и някакъв статив, на който да я държиш. Като гледам в google, има
за по $200, ако се поровиш из българските сайтове, вероятно ще намериш
нещо подходящо.


-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] snimane na lekcii

2010-01-29 Thread Vasil Kolev
В 16:33 +0200 на 29.01.2010 (пт), Svetlin Nakov написа:
> Здравейте колеги,
> 
>  
> 
> Предстои да правя серия безплатни обучения по програмиране за
> начинаещи и планирам да ги заснема и да ги пусна свободно в Интернет.
> Необходимо е да лекциите с достатъчно добро качество, така че сорс
> кодът от примерните проекти, които правим и обясняваме, да се чете
> ясно и отчетливо.
> 

Ники Бачийски и Стефан Кънев бяха намерили поне един service, на който
можеше да върви видеото паралелно с някакви други неща и source да е
отделно, това е един от вариантите. Иначе screen capture, снимане на
лектора и монтаж да се сменят двете (или лектора да се вижда в ъгъла) ми
се вижда най-добрия вариант.



-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] .БГ зона

2009-11-12 Thread Vasil Kolev
В 09:30 +0200 на 12.11.2009 (чт), Rossen Antonov написа:
> Здравейте,
> 
> Изглежда, че проекта Точка.bg не се обновява много често. Не знам към
> кой друг да се обърна и за това пиша тук. Ако има друго място, към
> което да ме насочите, моля да ме извините, че Ви отнемам от времето.
> 

Няма друго място, ама и това не е от най-подходящите :) .бг като идея
(поне според мен) е рядко глупава идея, предполагам и за доста други
хора, а и това е lug-bg, не мрежова листа.

-- 
Regards,
Vasil Kolev


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Какво става със Sou rceforge.net ?

2009-09-14 Thread Vasil Kolev
В 11:21 +0300 на 14.09.2009 (пн), Ivaylo Toshev написа:
> От няколко дена сайта им дава грешка 500, а както знаете една камара
> ОС проекти се хостват там . 
> Някой има ли информация какъв им е проблема ?
> 

Най-вероятно никой няма информация за проблем - при мен си работи без
никакви грешки. Ако искаш, дай едно URL да видим де точно ти дава 500.


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] OpenFest2009

2009-09-02 Thread Vasil Kolev
В 12:46 +0300 на 02.09.2009 (ср), Yordan Radunchev написа:
> On Wed, Sep 02, 2009 at 11:43:18AM +0300, Damyan Ivanov wrote:
> > -=| Yordan Radunchev, Wed, Sep 02, 2009 at 11:24:10AM +0300 |=-
> > > На сайта няма информация.
> > > 
> > > Някой от организаторите или близък до тях чете ли тук?
> > 
> > http://openfest.org/contacts/ би трябвало да стигне до организаторите.
> > 
> > -- 
> > dam
> 
> Така е, вече използвах формата, и все пак...
> 
> преди години организацията на фестовете се обсъждаше в листа на fsa-bg, но 
> като влязох днес
> на сайта им забелязах, че май не вървят нещата там... и скоро май не са 
> вървели...
> 
> на openfest.org също няма информация за сега...
> 

Получихме ти писмото, ще има отговор по някое време (и вероятно ще има
нещо на сайта) :)


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Debian Lenny - как да мах на Evolution?

2009-06-09 Thread Vasil Kolev
В 11:46 +0300 на 09.06.2009 (вт), Yordan Radunchev написа:

> http://pastebin.com/m77049ca0
> 
> това маркране като ръчно инсталирани, няма ли в последствие да се отрази
> на ъпдейтването им?
> 

The following packages will be REMOVED:
  evolution evolution-exchange evolution-plugins gnome
  gnome-desktop-environment


Да не ти пука, това са мета-пакети и няма голямо значение дали ги имаш
или не, най-много при upgrade да не ти свали някой нов пакет, който са
решили (най-вероятно в надрусано състояние) че трябва да е част от gnome
и да трябва после да си го сложиш на ръка, ако го искаш.


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Въпрос относно iptv и Squid.

2009-05-12 Thread Vasil Kolev
В 00:27 +0300 на 12.05.2009 (вт), Georgi Chorbadzhiyski написа:
> Ivan Ivanov wrote:
> > Не е задължително да е по udp.
> 
> За да работи добре, по-скоро е задължително да не е по udp :)
> 

Абе зависи. Пусни видео-разговори по TCP и ще си говорим :) Вашия случай
е адски частен, имате много дебела мрежа, не особено много потребители и
изобщо не ви пука за 30те секунди буфер :)


Иначе - tinyproxy едно време се справяше прекрасно с тая работа, няма
нужда от цял squid.


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Падове на скорост та при използване на Network Manager

2009-04-28 Thread Vasil Kolev
В 01:18 +0300 на 28.04.2009 (вт), Marian Marinov написа:
> Здравей,
> аз съм с Fedora Development, имам абсолютно същият проблем с Intel 4965 AGN.
> Аз обаче съм 100% сигурен, че проблема ми е в iwlagn модула който незнайно 
> защо не работи хич добре.
> 
> Не съм си играл да debug-на точно къде в модула е проблема но ако продължава 
> да ми дропи в хола ще report-на bug-че :)
> 

На AGN-то проблема вероятно е друг (аз го имах с моята машина) - оправих
го, като подавам
11n_disable=1
като опция на модула - имат проблем с 802.11n поддръжката.


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Проблем с dhcpd и static ip.

2009-03-04 Thread Vasil Kolev
В 13:15 -0200 на 04.03.2009 (ср), Kristian Kirilov написа:
> Okey съгласен съм, но ако задам 255.255.255.0 получавам:
> 
> Динамична и статична декларация за 192.168.0.50 и т.н.
> 
> Какво предлагаш?
> 

Примерна конфигурация (в общи линии старата, s/224/128/ ):



option domain-name "d3v1ous.info";
option domain-name-servers 192.168.0.1;

subnet 192.168.0.0 netmask 255.255.255.128 {
  range 192.168.0.2 192.168.0.30;
  option routers 192.168.0.1;
  option subnet-mask 255.255.255.128;
  option broadcast-address 192.168.0.31;
  default-lease-time 600;
  max-lease-time 7200;
}

host d3v1ous {
  hardware ethernet 00:1a:4d:4c:4a:a6;
  fixed-address 192.168.0.50;
}



signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Проблем с dhcpd и static ip.

2009-03-04 Thread Vasil Kolev
В 11:45 -0200 на 04.03.2009 (ср), Kristian Kirilov написа:
> Здравейте група,
> 
> ситуацията е следната, имам dhpcd който раздава ип адреси, нарочно не съм
> задал маска 255.255.255.0 за да не ми покрива цялата мрежа т.е.
> 192.168.0.0/24
> или казано по друг начин 192.168.0.*
> 
> dhcpd раздава ип адреси от 2 до 30, именно поради тази причина съм избрал
> ип адрес 50 да бъде статичен, като съм упоменал това изрично в
> конфигурацията на dhpcd, проблема е че тази машина НЕ взима точно този ип
> адрес.
> 
> По - долу давам конфигурацията на dhcpd.
> 
> r...@router:~# cat /etc/dhcp3/dhcpd.conf | grep -v "#"
> 
> option domain-name "d3v1ous.info";
> option domain-name-servers 192.168.0.1;
> 
> subnet 192.168.0.0 netmask 255.255.255.224 {
>   range 192.168.0.2 192.168.0.30;
>   option routers 192.168.0.1;
>   option subnet-mask 255.255.255.224;
>   option broadcast-address 192.168.0.31;
>   default-lease-time 600;
>   max-lease-time 7200;
> }
> 
> host d3v1ous {
>   hardware ethernet 00:1a:4d:4c:4a:a6;
>   fixed-address 192.168.0.50;
> }
> 
> r...@router:~#
> 
> Ето и мак адреса на windows-a.
> 
> Ethernet adapter Local Area Connection:
> 
> Connection-specific DNS Suffix  . : d3v1ous.info
> Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8168/8111 PCI-E
> Gigabit Ethernet NIC
> Physical Address. . . . . . . . . : 00-1A-4D-4C-4A-A6
> Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
> Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
> IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.5
> Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.224
> Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1
> DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
> DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
> Lease Obtained. . . . . . . . . . : 04 Март 2009 11:39:15
> Lease Expires . . . . . . . . . . : 04 Март 2009 11:49:15


Мда, мрежата ти не стига до .50, няма начин да даде адрес от нея - тя
стига до .31, смени си маската на 255.255.255.128 например.


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Lug-bg Digest, Vol 27, Issue 9

2009-01-27 Thread Vasil Kolev
В 00:17 +0200 на 28.01.2009 (ср), Anton Titov написа:
> Според мен все пак проблема е в сървъра на мейллистата. Вижда се, че
> става дума за писмо, в което са агрегирани други две, с различна
> кодировка. Може би просто софтуера вместо да ги конвертира към UTF-8
> (май единственото смислено решение) решава да не прави нищо и не пуска
> никакъв енкодинг.
> 
> Абв получават нормално UTF-8. Нормално е българска поща да са
> направили каквото могат, за да четат кирилица.
> 
> Антон

По мои спомени abv.bg бяха много зле по темата UTF-8, а в текущия случай
има още един проблем - става въпрос за digest, в който се намазват
няколко encoding-а, та проблема може да е къде ли не. Аз бих препоръчал
просто да не се ползва digest-а в случая, че знае ли се какво точно и
как праща...


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Специалисти или ф ирма, които се занимават с Drupal

2008-11-09 Thread Vasil Kolev
В 10:25 +0200 на 09.11.2008 (нд), Александър Шопов написа:
> Здравейте,
> Има ли български фирми или специалисти, които се занимават с Drupal?
> 
> Има ли потребитилска група или нещо подобно?
> 

Май основния човек, който се занимаваше с Drupal беше Ясен Праматаров,
не знам дали още чете lug-bg, ама ти би трябвало да имаш негови
координати.


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] OT: Re: DMA: OUT OF SW-IIOMMU SPACE

2008-10-20 Thread Vasil Kolev
В 17:02 +0300 на 20.10.2008 (пн), Dimitar Tomow написа:
> Ми да , сам си го каза , и на всичкото от горе пре фирмата с 1
> клиент и 1 фирма на минус , демек грубо 50-60 лева , но то пука ти
> българино  
> 

Добре дошъл в моя spam филтър.
> 


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Wi-Fi APs за панелни б локове

2008-10-19 Thread Vasil Kolev
В 19:26 +0300 на 19.10.2008 (нд), Dimitar Vasilev написа:
> Здравейте!
> Може ли някой да препоръча Wi-Fi AP за панелка?
> Изискванията са  да предава през 2-3 стени и врати, съвместимо с *WRT.
> Благодаря предварително!
> 

Страшно зависи от панелката. Аз ползвам едно WRT150N и нямам особени
проблеми, но съм го сложил доста централно, и в най-лошия случай има да
мине 2-3 стени. Старото WRT5GL също се справяше прилично добре.

Абе без тестове няма да минеш, имай го в предвид :)




signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] OT: Re: DMA: OUT OF SW-IIOMMU SPACE

2008-10-19 Thread Vasil Kolev
В 15:23 +0300 на 19.10.2008 (нд), Dimitar Tomow написа:

> 

Не ти ли писна да пишеш глупости? Да беше се опитал да си ги прочетеш
един път, да видиш за какво става въпрос.


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Телевизия по Инте рнет в България за Лину кс

2008-09-09 Thread Vasil Kolev
В 21:47 +0300 на 09.09.2008 (вт), Александър Шопов написа:
> Здравейте, има ли някой информация какви са възможностите да се гледа
> телевизия аналогична на кабелната в България по Интернет, която да може
> да се подкара под Линукс.
> За каналите ме интересува да има Канал 1, Нова телевизия, РеТВ,
> Дискавъри*, Енимъл планет, ЕвроНюз, ЕвроСпорт, CNN. Допълнителни
> предимства са да не илъчва СКАТ и еБиТВ, но май се размечтах.
> Начинът на излъчване да позволява гледане под линукс.
> Поздрави:
> ал_шопов
> 

Хм, какво излъчват по принцип IPTV.bg ? Те работят спокойно под linux.
За други в момента не се сещам, ама май не се и сещам за някоя, дето да
не може да се подкара под linux...


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Happy SysAdmin Day

2008-07-25 Thread Vasil Kolev
В 15:00 +0300 на 25.07.2008 (пт), Милен Панков написа:
> Честит празник на всички и от мен.
> 
> Наистина ако все още не си запазил места защо не отложим напиването за
> утре?
> 

Запазили сме маси от миналата седмица, а все пак днес си е празника :)
Нищо, и след 12 ще има хора :)


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Happy SysAdmin Day

2008-07-25 Thread Vasil Kolev
В 11:30 +0300 на 25.07.2008 (пт), Marian Marinov написа:
> Здравейте колеги и колешки,
> Честит ви професионален празник.
> 
> Много бира, стабилни машини и безбъгав живот :)
> 

И за който не е разбрал -  празнуването в София е в Кривото на
"Дондуков" и "Будапеща", след 19:00.


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] PgSQL table optimization.

2008-06-26 Thread Vasil Kolev
В 21:42 +0300 на 26.06.2008 (чт), Marian Marinov написа:
> Здравейте колеги,
> 
> днес цял ден се мъча с една табличка на Postgre.
> 

...

Можеш ли да качиш нейде един dump, да си поиграя малко? Също така, защо
не минеш на 8.3., 7.4 е адски старо...


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] [offtopic] Re: Монитори нг на захранващото нап режение

2008-03-20 Thread Vasil Kolev
В 00:33 +0200 на 21.03.2008 (пт), Frant Frant написа:
> Здрасти Митко,
> 
> това вече си е оффтопик
> 
> но малко майтап не вреди :-))... та как ще мога да "поглеждам"
> аналоговите волтметри през интернет, например? Или като ми се прииска
> да разбера да звъня на комшийката да хвърли едно око през
> балкона :-
> 
> Поздрав :-)))

Цццц, никаква техническа мисъл няма във вас. Една web камера да снима
аналоговия волтметър и да се гледа през web, може да се комбинира с
някакъв разпознаващ софтуер да казва на колко градуса е стрелката :)


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Блокиране на зле к онфигуриран DHCP

2008-03-10 Thread Vasil Kolev
В 10:49 +0200 на 10.03.2008 (пн), Svilen Ivanov написа:
> Здравейте,
> 
> В локалната мрежа на моя интернет доставчик има зле конфигуриран DHCP
> сървър, който "раздава" IP адреси вместо DHCP сървъра на доставчика.
> Имате ли идея как да го блокирам, и да използвам само този на
> доставчика? Използвам dhclient на убунту в който мога да кажа "reject"
> [1], но това не помага - DHCP сървъра на доставчика не желае да ми
> върне адрес след като reject-на "фалшивия" DHCP. След това опитах да
> блокирам този host с iptables -A INPUT -m mac --mac-source
> xx:xx:xx:xx:xx:xx -j DROP - отново без успех - пакетите от този адрес
> продължават да се получават. Преполагам, че има значение това, че DHCP
> сървъра отговаря по broadcast, но не знам дали това е проблем. Опитах
> и по IP адрес (192.168.1.1) на "фалшивия" DHCP - отново без успех.
> 

Говори си с доставчика да го набара тоя и да му счупи ръцете... Или да
си направи филтри по въпроса (възможно е, ако му е свястна топологията).
Проблемът не е в теб в крайна сметка :)


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Проблем с cron

2007-12-17 Thread Vasil Kolev
В пн, 2007-12-17 в 21:14 +0200, Georgi Hristozov написа:

> Привет!
> Ами точно това е проблемът, явно се опитва да пренасочи всичко към
> /dev/nul, въпреки че в crontab-а е зададено /dev/null. :)
> А иначе потребителят си има права за изпълнение.

А какво има в тоя script всъщност ?:) да не си направиш нещо от типа
do_something & /dev/nul
вместо
do_something &> /dev/null

Щото на мен на нещо такова ми прилича, да се опитва да
стартира /dev/null...


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] AT-9924T

2007-12-06 Thread Vasil Kolev
В чт, 2007-12-06 в 11:15 +0200, Victor Keremedchiev написа:
> И ако и след такъв злобен отговор някой реши да потърси помощ тук...
> "зз сам толкова велик българин, че всички други са много назад"

Жоро се изрази твърде внимателно. Това не е warez листа, за да се
задават подобни въпроси, още малко щеше да се поиска и сериен номер за
windows. Да не говорим от колко време официално правило на листата е да
се пише на кирилица.

Ако искаш, ти отговори на човека. Само че извън листата, щото е твърде
offtopic.


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] счупен пакет

2007-12-05 Thread Vasil Kolev
В вт, 2007-12-04 в 19:38 +0200, Philip Georgiev написа:
> здр,
> от няколко дни съм със sidux (debian sid). поради липса на по-нова 
> версия на valknut (dc++ клиент) ползвам пакет от ubuntu. проблема е, че 
> тръси пакет специфичен за убунту, но се инсталира и работи без проблем с:
> 
> dpkg -i --ignore-depends=libqt3-mt 
> /data/Linux/valknut_0.3.10-1~getdeb1_i386.deb
> 
> дотук добре, само че при всеки update иска да премахне "счупения" 
> valknut :(
> пробвах:
> 
> echo 'valknut hold' | dpkg --set-selections
> 
> но явно това не върши работа в случая. някакви идеи как да му обясня, че 
> няма счупени пакети? или просто да не го взема под внимание?

Не е това начина. По-скоро направи apt-get source пакета, пипни квото
трябва, та да се компилира без проблеми с dependancies, инсталирай го и
го hold-ни тогава - аз така го решавам в общи линии това.


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] [OT] Re: OpenFest 2007

2007-10-17 Thread Vasil Kolev
В ср, 2007-10-17 в 13:27 +0300, milen nikolov написа:
> On Wed, 2007-10-17 at 12:03 +0300, Vladimir Vitkov wrote:
> > Корекция ... по време на OpenFest не трябва да се правят избори. Какво
> > да направим като политиците ни се избират неподходящо време да се
> > избират/трепят ...
> 
> то не пр4ечи да е по избори, само да не забранят бирата пак.
> 

Как ще я забранят, кой ще гласува иначе ...


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] свързаност беше п ревод

2007-10-13 Thread Vasil Kolev
В сб, 2007-10-13 в 09:05 +0300, Dimitar Vasilev написа:
> 
> 
> На 13.10.07, Alexander Shopov <[EMAIL PROTECTED]> написа:
> > Предварително се извинявам ако темата се приеме за
> offtopic.
> Ще бъдеш точно ontopic в списъка [EMAIL PROTECTED]
> В 7 сутринта има някакъв проблем със свързаността. Може би
> по-късно ще 
> се оправи.
> Някой да знае де е проблема?
> СУ не се вижда  от към мене - estnet/cabletel.
> Стига до btc-su-local-primary.btc-net.bg и после следва едно хубаво
> руско слово. 
> 
> 

Проблеми с тока във ФМИ най-вероятно, целия университет не се вижда.


signature.asc
Description: Това е	 цифрово	 подписана	 част от	 писмото
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


  1   2   3   4   5   6   7   8   >