Re: [Lug-bg] Asterisk GSM хардуер (Mobigater?)

2014-04-07 Thread Victor Keremedchiev
 Някой може ли да ми предложи друг хардуер или друга идея към този проблем?

Мога да препоръчам Portech mv-370  работи идеално със всичко астериск
базирано.

On Monday, April 7, 2014, Rossen Antonov rossen.anto...@gmail.com wrote:

 Здравейте,

 Предстои ми пътуване. Искам да си оставя sim картата в БГ и да мога чрез
 smartphone със инсталиран SIP клиент да си се връзвам към инсталиран мой
 Asterisk сървър. С него искам да си направя и телефонен секретар дори.

 Под ръка в момента имам някакъв Mobigater Pro хардуер. Дали някой има опит
 с подкарването на това нещо към Астериск? Искам да мога да си получавам
 SMS-ите, а защо не и да ги препращам към SIP клиента или по имейл.

 Някой може ли да ми предложи друг хардуер или друга идея към този проблем?

 Благодаря ви!
 --Росен

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Въпрос за Cacti графики на мрежови интерфейси

2013-10-25 Thread Victor Keremedchiev
Мерси,

Интерфейсите под въпрос са с удебелен шрифт

 Ако всичко изглежда добре потърси нещо нередно в Data Queries*** *на
Cacti.

iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.1.1 = STRING: lo
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.1.2 = STRING: eth0
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.1.3 = STRING: eth1
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.1.4 = STRING: eth2
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.1.5 = STRING: eth3
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.1.6 = STRING: eth4
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.1.7 = STRING: eth5
*iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.1.8 = STRING: eth1.32
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.1.9 = STRING: eth2.965
*iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.1.10 = STRING: eth2.966*
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.1.11 = STRING: eth3.104
*iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.1.14 = STRING: eth1.307


root@cacti:~# snmpwalk -v2c -c bla-bla1 172.22.0.200:9161
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.6.1 = Counter64: 32574181
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.6.2 = Counter64: 0
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.6.3 = Counter64: 27817083962320
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.6.4 = Counter64: 852190825856
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.6.5 = Counter64: 1225549093761
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.6.6 = Counter64: 42403495960
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.6.7 = Counter64: 0
*iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.6.8 = Counter64: 26957092094414
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.6.9 = Counter64: 772044679573*
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.6.10 = Counter64: 1223599785
*iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.6.11 = Counter64: 1134141177901
*iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.6.14 = Counter64: 575697504

iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.10.1 = Counter64: 32574181
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.10.2 = Counter64: 0
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.10.3 = Counter64: 2073144763962
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.10.4 = Counter64: 15974172427622
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.10.5 = Counter64: 11831908804370
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.10.6 = Counter64: 97729049
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.10.7 = Counter64: 0
*iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.10.8 = Counter64: 2011882977638
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.10.9 = Counter64: 15856536048397*
iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.10.10 = Counter64: 949847228
*iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.10.11 = Counter64: 11737900216563
*iso.3.6.1.2.1.31.1.1.1.10.14 = Counter64: 15164


 Ако всичко изглежда добре потърси нещо нередно в Data Queries*** *на
Cacti.

Нещо като?


2013/10/25 Georgi Kosev geo...@kosev.eu

  Здравей,

 Като за начало можеш да провериш дали снмп ти връща някаква стойност за
 отчетения входящ и изходящ трафик.

 за Counter32:

 snmpwalk -v2c -c community 192.168.1.1 ifInOctets
 snmpwalk -v2c -c community 192.168.1.1 ifOutOctets

 за Counter64:

 snmpwalk -v2c -c community 192.168.1.1 ifHCInOctets
 snmpwalk -v2c -c community 192.168.1.1 ifHCOutOctets

 Ако всичко изглежда добре потърси нещо нередно в Data Queries*** *на
 Cacti.


  http://87.246.56.11/cacti/data_queries.php
 On 10/25/2013 12:37 AM, Victor Keremedchiev wrote:

   Здравейте,

  Имам една малка играчка с 6  x 1 гбит порта. Въпросната ползва 3 порта:
  1 - към интернет
  2 - към вътрешна мрежа

  Не прави NAT,  действа като рутер. Търкаля quagga/ospf

  Графиките за мрежовите в интерфейси в Cacti си излизат, има числа.
  Обаче има една подробност. Графиките сумират входящия и изходящия трафик
 е сумиран. Тоест имам 20мбит входящ и 20 изходящ . На графика излиза 40
 входящ и никакъв изходящ.

  На двете вътрешни интерфейси излизат 20 мбит изходящ и никакъв входящ
 трафик на всеки интерфейс

  Всички интерфейси са VLAN




  п.с. Мога да пиша още поясния ако не съм го обяснил добре
  п.с.2 На други мишини този проблем го няма.

 п.с.3 rp_filter е даден на '2'


 Сега ако някой има идея от къде може да е проблема?

  Мерси



 ___
 Lug-bg mailing 
 listLug-bg@linux-bulgaria.orghttp://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg



 ___
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] Въпрос за Cacti графики на мрежови интерфейси

2013-10-24 Thread Victor Keremedchiev
Здравейте,

Имам една малка играчка с 6  x 1 гбит порта. Въпросната ползва 3 порта:
1 - към интернет
2 - към вътрешна мрежа

Не прави NAT,  действа като рутер. Търкаля quagga/ospf

Графиките за мрежовите в интерфейси в Cacti си излизат, има числа.
Обаче има една подробност. Графиките сумират входящия и изходящия трафик е
сумиран. Тоест имам 20мбит входящ и 20 изходящ . На графика излиза 40
входящ и никакъв изходящ.

На двете вътрешни интерфейси излизат 20 мбит изходящ и никакъв входящ
трафик на всеки интерфейс

Всички интерфейси са VLAN




п.с. Мога да пиша още поясния ако не съм го обяснил добре
п.с.2 На други мишини този проблем го няма.

п.с.3 rp_filter е даден на '2'


Сега ако някой има идея от къде може да е проблема?

Мерси
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] supermicro eth0 with mac 88:88:88:88:87:88

2012-02-16 Thread Victor Keremedchiev
Пробва ли да потърсиш firmware update? Може би е бъг

2012/2/16 Georgi Chorbadzhiyski g...@unixsol.org

 Имам доста странен проблем на един supermicro сървър. MAC адресът на
 първата мрежова
 карта изобщо не ми изглежда уникален 88:88:88:88:87:88 и вероятно ще
 настъпи сериозна
 драма ако пусна втори сървър с подобен mac.

 Зная, че мога да си сменя MAC адреса, но това не ми помага да разбра какъв
 точно е
 проблема. Сървърът е с DMI: Supermicro X9SCL/X9SCM/X9SCL/X9SCM, BIOS 4.6.4
 06/30/2011
 като има включено ipmi и console redirection. Съмнява ме console
 redirection-а, но
 предпочитам първо да питам преди да го рестартирам и ръчкам.

 [9.313276] e1000e :00:19.0: eth0: (PCI Express:2.5GB/s:Width x1)
 88:88:88:88:87:88
 [9.321474] e1000e :00:19.0: eth0: Intel(R) PRO/1000 Network
 Connection
 [9.328594] e1000e :00:19.0: eth0: MAC: 10, PHY: 11, PBA No:
 FF-0FF
 [9.337152] e1000e :02:00.0: PCI INT A - GSI 16 (level, low) -
 IRQ 16
 [9.337177] i801_smbus :00:1f.3: PCI INT C - GSI 18 (level, low)
 - IRQ 18
 [9.337180] ACPI: resource :00:1f.3 [io  0x1180-0x119f] conflicts
 with ACPI region SMIO [io 0x1180-0x119f]
 [9.337181] ACPI: If an ACPI driver is available for this device, you
 should use it instead of the native driver
 [9.372289] e1000e :02:00.0: setting latency timer to 64
 [9.372569] e1000e :02:00.0: irq 44 for MSI/MSI-X
 [9.372571] e1000e :02:00.0: irq 45 for MSI/MSI-X
 [9.372572] e1000e :02:00.0: irq 46 for MSI/MSI-X
 [9.373087] e1000e :02:00.0: Disabling ASPM L0s
 [9.471869] e1000e :02:00.0: eth1: (PCI Express:2.5GB/s:Width x1)
 00:25:90:24:4c:d6
 [9.480060] e1000e :02:00.0: eth1: Intel(R) PRO/1000 Network
 Connection
 [9.487222] e1000e :02:00.0: eth1: MAC: 3, PHY: 8, PBA No:
 0101FF-0FF

 --
 Georgi Chorbadzhiyski
 http://georgi.unixsol.org/
 ___
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] website monitoring

2011-12-09 Thread Victor Keremedchiev
Класика в жанра: Nagios + Qpage + sms gateway/modem

2011/12/9 Nikolay Kabaivanov n...@uni-ruse.bg

 Препоръчвам това http://www.hyperspin.com/bg/
 Използвам го от няколко години. Има безплатен ограничен абонамент -
 подходящ главно за тестване и платен абонамент при който праща и SMS.
 Поздрави


 Stoyan Lalovsky wrote:

 Здраевйте,

 Искам да наблюдавам сайтовете си, който са на няколко сървъра. Цлета ми
 е да получавам инфо (mail, sms) ако някои сайт падне. Добре е да има и
 допълнителна информация - за колко време е бил offline ...

 Ползвали ли сте това? http://www.pingdom.com/ или друг инструмент

 10х
 __**_
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/**mailman/listinfo/lug-bghttp://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg



 --
 __**
 Nikolay Kabaivanov n...@uni-ruse.bg
 University of Ruse, Bulgaria



 __**_
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/**mailman/listinfo/lug-bghttp://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] syslog server .. с готин parser поне?

2011-11-29 Thread Victor Keremedchiev
Splunk?

On Tuesday, November 29, 2011, Stoyan Stoyanov s.stoia...@maxtelecom.bg
wrote:
 Zabixx-a си е мониторинг система, а аз искам само syslog server, разбира
се пълна или поне богата функционалност но само на syslog server/parser
алабала


 On Nov 29, 2011, at 3:10 PM, Stoyan Lalovsky wrote:

 Ползвал съм zabbix и съм доволен, но с малко закачени неща за следене. С
200 и повече .. незнам.


 On 29.11.2011 г. 14:43 ч., Stoyan Stoyanov wrote: Здравьейте,

  директно ше ви питам  имате ли си любим syslog сървър?

 Иска ми се да вярвам в 8pussy-то, ама не съм сигурен колко е готин тоя
ресурс дето го иска за да върви..., а на мен ми трябва да е с поне ~200
devices които да го пълнят, вярно чертае писка праща даже IM..

 Някакви съвети?


 Stoyan Stoyanov
 Core System Administrator





 ___
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg
 ATT1.txt

 Stoyan Stoyanov
 Core System Administrator


___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] iproute TC въпрос

2011-11-18 Thread Victor Keremedchiev
Нещо като това ли търсиш?
tc filter add dev $LAN parent : protocol ip prio 5 u32 match ip src
192.168.16.4 police rate 260kbit burst 5k drop flowid :1


2011/11/18 b2 b...@playtime.bg

 **
 Да , знам за IMQ , но все още търся решение без IMQ , ако не намеря явно
 натам ще се насоча , благодаря ти.


 On пт, 2011-11-18 at 15:11 +0200, pagu wrote:

 Не че съм много компетентен относно линукс + трафик контролиране, но до
 колкото съм запознат, ако искаш да контролираш изходящ и входящ трафик се
 правят imq devices  http://www.linuximq.net/  
 http://www.linuximq.net/(т.е виртуални устройства) през които се прекарва 
 трафика в едната посока и
 се контролира през него. Трафика в другата посока се ограничава на
 стандартният ти интерфейс (както вече си го направил ingress-a).

 On 11/18/2011 02:49 PM, b2 wrote:

 Здравейте , искам да ви попитам за нещо свързано с пакета tc ,
 мога ли да си аддна class  на ingress qdisc ?
 имам route филтър който match-ва по realms , но искам да го сложа в class
 с rate на ingress ?
 с egress трафика всичко е чудесно ...
 това възможно ли е ? общо взето вие как решавате нещата с ingress трафика
 ако имате само един интерфейс ?


 Мерси предварително.

 ___
 Lug-bg mailing 
 listLug-bg@linux-bulgaria.orghttp://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


 ___
 Lug-bg mailing 
 listLug-bg@linux-bulgaria.orghttp://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg



 ___
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Миграция на 3ware от RAID1 към RAID10 има ли смисъл/ефект/процедури?

2011-03-28 Thread Victor Keremedchiev
Здрасти и на теб,

За типа RAID си зависи от естеството на операциите на върпосната машина, и
това което търсиш като резултат. RAID 5 според мен е някакво оптимално
отношение производителност/обем/надеждност.

Относно контролера мога да изкажа положилтено мнение. Работил съм с 16
портов подобен, доста надеждни както и CLI което идва от 3ware/SLI.
Такава миграция не съм правил, но  щом ще променяш съществуващ масив в друг
си направи пълен архив от който да възтановиш.

Поздрави

2011/3/28 Vladimir Vitkov vvit...@gmail.com

 Здрасти Група,

 На една машинка има 3ware контролер с 4 диска в момента има създадени
 един RAID1 масив един единичен диск (беше за scratch ама от доста
 време не се използва) и един неизползван.

 Машинката си носи спокойно натоварването но в определени ситуации
 диска се оказва тясно място, някои процеси почват да висят (state D)
 забавят се останалите процеси и като цяло става мазало.

 Та какви са ми опциите:
  * миграция към RAID5 + SPARE - коментар?
  * миграция към RAID10 - коментар?

 Въпросите по които искам коментари са:
  * Има ли смисъл от такава миграция?
  * някой има ли наблюдения какво подобрение може да очаквам в дисковия
 трансфер?
  * има ли нещо по разумно?
  * има ли някакви камъни за които да внимавам? Версия на firmware, bios i
 t.n.

 инфо за контролера

 /c0 Driver Version = 2.26.04.009
 /c0 Model = 9550SX-4LP
 /c0 Available Memory = 112MB
 /c0 Firmware Version = FE9X 3.04.00.005
 /c0 Bios Version = BE9X 3.04.00.002
 /c0 Boot Loader Version = BL9X 3.01.00.006
 /c0 Serial Number = L20905A5400987
 /c0 PCB Version = Rev 032
 /c0 PCHIP Version = 1.60
 /c0 ACHIP Version = 1.70
 /c0 Number of Ports = 4
 /c0 Number of Drives = 4
 /c0 Number of Units = 2
 /c0 Total Optimal Units = 2
 /c0 Not Optimal Units = 0
 /c0 JBOD Export Policy = off
 /c0 Disk Spinup Policy = 1
 /c0 Spinup Stagger Time Policy (sec) = 2
 /c0 Auto-Carving Policy = off
 /c0 Auto-Carving Size = 2048 GB
 /c0 Auto-Rebuild Policy = on
 /c0 Controller Bus Type = PCIX
 /c0 Controller Bus Width = 64 bits
 /c0 Controller Bus Speed = 100 Mhz

 Unit  UnitType  Status %RCmpl  %V/I/M  Stripe  Size(GB)  Cache
  AVrfy

 --
 u0RAID-1OK -   -   -   232.885   ON OFF
 u1SINGLEOK -   -   -   232.82ON OFF

 Port   Status   Unit   SizeBlocksSerial
 ---
 p0 OK   u0 232.88 GB   488397168 VFC100R11H5MXD
 p1 OK   u0 232.88 GB   488397168 VDS41LT8DKGB5H
 p2 OK   -  232.88 GB   488397168 VDB41BT4EUTAHC
 p3 OK   u1 232.88 GB   488397168 VDB41BT4ETKYMC

 Пътят ми за действие от тук нататък:
  * u1 del
  * u0 migrate type= disk=3:4
  * wait and pray something not to break
  * най вероятно ще съборя услугите за да не тормозя излишно дисковете

 Имате ли коментари по този път?
 Инструмента по избор ще е tw_cli не 3DM

 --
 С уважение,
 Владимир Витков

 http://www.netsecad.com
 http://www.supportbg.com

 ___
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Uubuntu 10.04 LTS

2010-05-03 Thread Victor Keremedchiev
Здравей,

Единствения проблем който забелязах при upgrade -а е, че драйвърите на АТИ
леко се оплескват и се налага няколко ръчни манипулации. Иначе изглежда по
интересно. А и няма mpayer (-:

2010/5/3 Ognyan Rangelov ognyan.range...@gmail.com

 Здравейте,

 Това ми е първото писмо до този списък. Искам да ви поздравя и да ви кажа,
 че се радвам, че има място, където можем да дискутираме Линукс ;)

 Въпросът ми е има ли някой от тук, който вече да е пробвал Ubuntu 10.04 LTS
 и да може да сподели мнение. Аз в момента съм с Ubuntu 9.10 и не съм сигурен
 дали да обновявам до по-новата версия. Прочетох, че при някои потребители
 има проблем с grub, при което не се разпознават повече от една операционна
 система, но май вече са оправили този бъг.

 Поздрави.

 --
 Огнян

 ___
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Система за управление ( она гледяване ) на мрежата

2010-03-09 Thread Victor Keremedchiev
Здравей,

Разгледай приложение наречено Intermapper. Не е най-доброто на света,
но има възможност графично да наредиш всичките си станции, съръври,
принтери и др. Позволява известяване по e-mail, дава сравнително
надеждна информация. Има инсталации за няколко ОС. Единствения проблем
е че е платено, но пък ти ще му търсиш решението.


http://www.intermapper.com/

2010/3/9 pagu t...@plcnet.org:
 Здравей,
 Не съм сигурен дали правилно те разбирам, но би ли погледнал приложението
 Microsoft VISIO? Нещо такова ли ти трябва по принцип? Бях срещал наскоро
 подобно приложение работещо под линукс и ако това е програмата която ти е
 необходима ще се опитам да се сетя за името и.

 ivan stoianov wrote:

 Здравейте,

 Имам следното питане. Фирмата в която работя доста се разрасна в последните
 години и ми е необходим софтуер, чрез който да мога да визуализирам и опиша
 цялата мрежа - компютри, принтери, рутери, сървари и всякакви такива.
 Фирмата е доста разкъсана и имаме офиси в други градове. Преди време ми бяха
 показали подобна система за управление на локални мрежи, но не помня как се
 казваше тази система. В нета попаднах на разни платени приложения което е
 непреемливо освен ако нямат крак. Както знаете криза е... :)

 Благодаря Ви предварително за всички отговори.

 
 ___
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


 ___
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] стартиране на tty1 но през ssh

2009-05-22 Thread Victor Keremedchiev
Благодаря на всички за мненията и идеите, успях да измисля нещо.
Но все пак не намирам, а може би няма начин да виждам конзолата по същия
начин както би се виждал Х през VNC (VNC ама само за tty1)
Това ми беше идеята като започнах темата

2009/5/22 Momchil Ivanov slogs...@gmail.com

 На Thursday 21 May 2009 10:47:51 Victor Keremedchiev написа:
  2009/5/21 Georgi Chorbadzhiyski g...@unixsol.org
 
   Around 05/21/09 11:10, Victor Keremedchiev scribbled:
Не, искам Х да се стартира на самия компютър все едно съм пред него (
пред монитора и клавиатурата ).
  
   Не пиши над текста на отговора, не е прилично.
  
   Командата, която търсиш е startx 
  
   --
   Georgi Chorbadzhiyski
   http://georgi.unixsol.org/
   ___
   Lug-bg mailing list
   Lug-bg@linux-bulgaria.org
   http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg
 
  startx  не върши работа, това кара Х да отива в background  нали?
 
  Ще навляза в подробност: вместо баща ми да натисне login: XXX и password:
  XXX и после startx  и да тръгне KDE искам аз да го направя през ssh

 Това е което ти трябва. Процесът отива в background, това го искаш, за да
 може
 като прекратиш ssh сесията, X-а да продължи  да върви на машината. Ако
 нямаш
 друга стартирана X сесия, на монитора ще ти излезе сегашната и съответния
 tty, на който ти се пуска X-а, ще бъде избран; т.е. като цъкнеш startx  и
 нямаш вече стартирана X сесия, баща ти ще види как X-а се  пуска и зарежда
 съответния windows  manager, който си сетнал в ~/.xinitrc

 Момчил
 ___
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] стартиране на tty1 но през ssh

2009-05-21 Thread Victor Keremedchiev
Не, искам Х да се стартира на самия компютър все едно съм пред него ( пред
монитора и клавиатурата ).

2009/5/21 Yulian Stefanov stefanov.yul...@gmail.com

 Здрасти,
 ако правилно съм те разбрал ти искаш X сесси да пускаш от един компот на
 друг
 на първия копм сетваш в енвиромента export DISPLAY=purvo.ip:0
 на другия xhost +vtoro.ip и през ssh примерно пускаш xterm или k3b...  би
 трябвало терминала/k3b на отдалечената машина да се появи при тебе. Ако
 нямаш линукс и при тебе е боза можеш да ползваш X-win32 което емулира
 x-server...

 p.s. карам по памет така, че ползвай гугъла за по-достоверно...

 Yulian Stefanov
 +359 (885) 161 535
 stefanov.yul...@gmail.com


 2009/5/21 Victor Keremedchiev victor.victo...@gmail.com

 Здравейте група,

 Има ли начин да се стартира скрипт/програма от  даден потребител  сръвзан
 през ssh, ни това да стане все едно потребителя е на tty1.
 Пример е стартиране на X от потребител на комп. в нас, но да го направя аз
 без да използвам kdm/gdm  и т.н.

 Виктор

 ___
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg



 ___
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] стартиране на tty1 но през ssh

2009-05-21 Thread Victor Keremedchiev
2009/5/21 Georgi Chorbadzhiyski g...@unixsol.org

 Around 05/21/09 11:10, Victor Keremedchiev scribbled:
  Не, искам Х да се стартира на самия компютър все едно съм пред него (
  пред монитора и клавиатурата ).

 Не пиши над текста на отговора, не е прилично.

 Командата, която търсиш е startx 

 --
 Georgi Chorbadzhiyski
 http://georgi.unixsol.org/
 ___
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg

startx  не върши работа, това кара Х да отива в background  нали?

Ще навляза в подробност: вместо баща ми да натисне login: XXX и password:
XXX и после startx  и да тръгне KDE искам аз да го направя през ssh
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] стартиране на tty1 но през ssh

2009-05-21 Thread Victor Keremedchiev
2009/5/21 Ivan Petrushev ivanat...@gmail.com

 Можеш да използваш и Cygwin + xinit пакета. Цялото заема около 150МВ.
 Ето ти един пиниз с който можеш да си пуснеш цяла десктоп Х сесия:
 startx -- /usr/X11R6/bin/Xnest :5 -geometry 800x600
 Не ти трябват никакви xhost и смяна на $DISPLAY. Всичкото което ти
 трявба е настроен X11 Forwarding в sshd.
 Просто се логваш със
 ssh -XC u...@host
 и пишеш горното в командия ред.
 Да отбележа че ти трябва много бърз нет! На половин мегабит десктопа
 върви с един кадър в секунда.

 Поздрави, Иван.
 ___
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg

Това което ми предлагате е да тръгне Х при мен, аз не искам това. Искам да
тръгне на самия комп с линукс и да се ползва на самия него.
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] стартиране на tty1 но през ssh

2009-05-21 Thread Victor Keremedchiev
2009/5/21 Ivan Petrushev ivanat...@gmail.com

 Ааа, той иска Х да се стартира за локалния потребител, не за него като
 отдалечен потребител...

 Може да буутваш машината в runlevel, който автоматично си пуска Х-а (с
 мениджърите му) вместо буутване в команден режим. /etc/inittab
 ___
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Да, точно това искам.
Ползвам debian, и мога да си добавя да ми вдига Х и в сегашния runlevel.
(предполагам на всяка дистиб. е така)
Но въпроса ми е има ли начин, да се логна се едно съм на самита машина -
тоест дори и да се стартира Х пак трябва да се въведе потребител и парола.
Има ли начин да го направя без да трябва да го обеснявам на баща ми направи
това, после друго после трето... искам като си включи монитора да си види
'иконките' за интернет.
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] стартиране на tty1 но през ssh

2009-05-20 Thread Victor Keremedchiev
Здравейте група,

Има ли начин да се стартира скрипт/програма от  даден потребител  сръвзан
през ssh, ни това да стане все едно потребителя е на tty1.
Пример е стартиране на X от потребител на комп. в нас, но да го направя аз
без да използвам kdm/gdm  и т.н.

Виктор
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


[Lug-bg] върпос за скорост трансфер на flash памет

2009-02-13 Thread Victor Keremedchiev
Здравейте група,
Наскоро се с добиш с flash памет Apacer, от евтините серии. Оказа се обаче,
че в MS XXX копирането от и към нея става значитлно по бързо от използвания
от мен debian stable.
Като пусна да копира индикатотора (полето ) което показва статуса на
копиране започва от 16MB/sec  и завърша на 100k/sec. Общатта скорост
наистина е смешно малка, около 5 пъти по бавни при копиране с XP(примерно)
на едни и същи файлове от и към устройството (350MB файлове).
На какво се дължи това?

Ядрото е 2.6.18-6, KDE 3.5, компютъра е FS PIV 3Ghz, 1.5GB ddr 400
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] AT-9924T

2007-12-06 Thread Victor Keremedchiev
И ако и след такъв злобен отговор някой реши да потърси помощ тук...
зз сам толкова велик българин, че всички други са много назад

On Dec 5, 2007 11:52 PM, Georgi Chorbadzhiyski [EMAIL PROTECTED] wrote:

 On 12/05/07 18:40, Martin Vassilev wrote:
  Privet,
  Kupih si Layer 3 switch AT-9924T ot ebay no se okaza che ne poddurja BGP
 i
  tursq Advanced Layer3 upgrade AT-9900ADVL3UPGRD za po-malko ot 1850USD
 ako
  nqkoi go ima molq da kaje.

 Мога да ги продам за 1749 долара + две бири (стела голяма бутилка).

 Този лист не е място за warez, тъй че търси другаде ако обичаш. Да не
 говорим, че посрания ти layer 3 по-добре го замени с хубава машина
 с Linux и ще си по-доволен, да не говорим, че ще спестиш и някой лев.

 Колко трафик местиш, че мислиш че ти трябва layer 3 switch каквото
 и да значи това?


 --
 Georgi Chorbadzhiyski
 http://georgi.unixsol.org/
 ___
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] mail migration Thunderbird -- Thunderbird

2007-11-02 Thread Victor Keremedchiev
Здравей,
Всички клиенти за поща ползващи ПОП3 съхраняват писмата във файл с определен
формат. Намираш го кой е, копираш, оправяш праваta и го добавяш. Нямам
Thinderbirth пред себе си, но мисля е някъде в опциите (Data Files)

On Nov 1, 2007 11:12 PM, Nick Angelow [EMAIL PROTECTED] wrote:

 здравейте, групари.

 има ли начин при вече направена инсталация на thunderbird към него да се
 добави стара поща (примерно от друг thunderbird клиент)? в tools --
 import няма посочена такава възможност, а ми се налага да направя
 подобна гимнастика. за съжаление, в новата инсталация вече има натрупани
 някакви писма, затова си мисля, че простото копиране на файловете с
 писмата няма да ми свърши работа.

 мисля да прехвърля всички нови писма в някаква специално създадена папка
 и след това да опитам номера с копирането на файловете в профила на
 потребителя, но не съм сигурен, че това ще е достатъчно, затова ще съм
 благодарен и на други идеи за решаване на проблема.

 благодаря предварително.

 --
 the lunatics are in my head
 ---
 Nick Angelow
 ___
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Умирам бавно!!! (DELL C400 fan pr oblem)

2007-03-21 Thread Victor Keremedchiev

Аз имах latitude LS (П3 500мхз, 256рам и т.н) 12 инчов, вентилатора въобще
не се пускаше, при никакви ОС. Ако токова те притеснява - направи го да
работи постоянно.
Жалко че машинката изгоря - беше страхотна. Което ми напомня че имам кабели
за ЦД/флопи захранване и други подобни.

On 3/21/07, Алекс Панов [EMAIL PROTECTED] wrote:


Здравейте

Умирам бавно!!!
1. АБВ.БГ изпраща html писма, много се дразня.
2. Имам лаптоп DELL C400 бизнес класа 12 ултра компактен и както е
известно фирмата му е rнсталирала buggy BIOS който не ще да управлява
вентилатора на процесора.

Днес аха, аха да делна Debian-а и да остана на Windows'98 (за '89 имам
софт за управление на вентилатора) попрачетох една две страници в интернет.
За '89 софта е на http://www.diefer.de/i8kfan/index.html и най-отдолу чак
сега видях че има два линка:
http://people.debian.org/~dz/i8k/ http://people.debian.org/%7Edz/i8k/
и
http://dellfand.dinglisch.net/
До преди малко не знаех за втория линк и се опитвах за компилирам
http://people.debian.org/~dz/i8k/ http://people.debian.org/%7Edz/i8k/ а
то ме заплюва с грешки. Довечера ще пробвам долния линк (
http://dellfand.dinglisch.net/) и ще ви кажа дали съм постигнал управление
на вентилаторчето под Debian.

Та въпроса ми е, дали някой е правил подобно нещо?

--
Best Regards
Alex Panov
ICQ: 18926904
00359 888 207750
www.karatebulgaria.com
www.karatebulgaria.com/alex

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] ftp vs samba ?!

2007-02-16 Thread Victor Keremedchiev

Искам само да те уверя за наблюдението ти за скоростта е вярно, фтп е
значително ( да не казвам в пъти ) по-бързо.

On 2/16/07, Ivan Adams [EMAIL PROTECTED] wrote:


Здравейте,
имам едно малко (теоретично) въпросче свързано със запазване на атрибутите
на файл (това кога е създаден, променян и отварян) при трансфер. Ползвам
дебиан ънстейбъл.
Ползвам proftpd стандартно инсталиран. Когато копирам през ftp файла, на
destination машината файла е със текуща дата и час (а не както на source
машината, където е с датата на точното създаване на файла и часа).
При трансфер със самба, файла който се копира е с еднакви атрибути както
на source така и на destination.
Друго което забелязах, че през самба трансфера ми е почти 2 пъти по малко
(approx. 2 Mb/s) от колкото със ftp (approx. 4Mb/s)

Благодаря ви много.



___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Изпращане на SMS-и

2007-02-08 Thread Victor Keremedchiev

Не се уточних - ако цената е фактор, а тя сигурно е при голям трафик (СМС
-и) тогава пращането от 1 оператор на 2 в големи обеми ще излезе по-скъпо от
3 отделни устройства.
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Изпращане на SMS-и

2007-01-29 Thread Victor Keremedchiev

Струва доста пък освен за СМС за друго не може да се ползва - GPRS Клас 8 ,
до 85.6 kbps*
GSM gateway -a е по-добро решение, повече функционалност може да предложи.
Пък и при него има направо ethernet порт и се конфигурира веднъж през
серийния порт.


On 1/29/07, Frant Frant [EMAIL PROTECTED] wrote:


Здравей,

Устройството се казва [ GSM modem ], всякакви други изпълнения с поялник,
стърчащи жици и прочие щуротии могат да бъдат само и единствено в сферата на
ТНТМ-то. Затова - купи си такъв модем управлява се като всеки един модем ( с
АТ команди ) и ще си спокоен за цялата система. Провери преди това какво се
продава на пазара, попитай тук и/или чичи Гугъл и ще си продължим
коментарите.


За отправна точка ще ти кажа, че този на Сименс е хубав и работи много
добре:

http://www.mtel.net/corporate/services/mtelecom/pbx_systems/siemens.php?sid=83dabd466bc9ba69410adf5cd0c12754;

разбира се, няма нужда да го купуваш от Мтел, най-вероятно ще ти поискат
двойно по-висока цена ( те все още смятат че всичко, което
лети става за ядене... )


тук можеш да намериш малко информация по въпроса ( да си поотвориш очите
както се казва :-) ) http://www.developershome.com/sms/GSMModemIntro.asp


Поздрави,
Франт

 Оригинално писмо 
От: Ivaylo Toshev
Относно: [Lug-bg] Изпращане на SMS-и
До: lug-bg@linux-bulgaria.org
Изпратено на: Петък, 2007, Януари 26 13:43:49 GMT+02:00
--

Здравейте,
Имам такава задача:

Трябва през Linux да изпращам СМС-и до различни телефони ( и мрежи -
Мтел,Глобул,Вивател ).

С какво устройство може да стане това нещо ?


___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


-
 Заложете на късмета си със Спортингбет!
http://adv.abv.bg/new/clickCountpro.php?banID=22885SID=3PID=link=http://bg.sportingbet.com/content/home.asp

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg



___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Изпращане на SMS-и

2007-01-26 Thread Victor Keremedchiev

GSM Gateway(по един за всеки оператор), и карти на съответните оператори.

On 1/26/07, Ivaylo Toshev [EMAIL PROTECTED] wrote:


Здравейте,
Имам такава задача:

Трябва през Linux да изпращам СМС-и до различни телефони ( и мрежи -
Мтел,Глобул,Вивател ).

С какво устройство може да стане това нещо ?


___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Apace profptd virtual account

2007-01-19 Thread Victor Keremedchiev

Здравей,

Ако просто искаш директорията по подразбиране на ftp потребителя да е
директорият по подразбиране на уеб страница просто настрой в /etc/passwd,
/usr/share/apache/htdocs да  e home директорията на User -a. Другия вариант
с виртуални потребители мисля ще е по-сложен(база данни и други).

On 1/19/07, Nikolay Balov [EMAIL PROTECTED] wrote:


Привет на всички. Имам следният проблем на сървър (gentoo)  с пуснат
Apache, PHP и Proftpd. Трябва да направя фтп акаунт, чийто home  да е
htdocs  на Apache-to. Целта е да може Web developer-a  да си качва
страниците на Apache-a без да е необходима намесата на някой друг.
Доколкото разбрах след малко google трябва да се направи някакъв virtual
account, но не можах да разбера какво точно :(. Много ще съм благодарен
за всяка помощ :)
Btw не е задължително да се използва proftpd, всяка идея ще е добре дошла
:)
Благодаря предварително :)

Поздрави,
Ники
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Apace profptd virtual account

2007-01-19 Thread Victor Keremedchiev

Да така е. Но все пак ставаше дума за 1 акаунт.

On 1/19/07, Frant Frant [EMAIL PROTECTED] wrote:


Причини, поради които да предпочетем виртуален потребител на FTP:

- Сигурност: този тип потребители не могат да ползват телнет с тoзи
акаунт.

- Управление: /etc/passwd  не се пълни с много акаунти, които не ползват 
системата ( само ftpd ). Когато се създава виртуален потребител, практически не 
се създава потребител на системата.


Калин Гоев

 Оригинално писмо 
От: Georgi Chorbadzhiyski
Относно: Re: [Lug-bg] Apace  profptd virtual account
До: Linux Users Group - Bulgaria
Изпратено на: Петък, 2007, Януари 19 13:15:47 GMT+02:00
--

Nikolay Balov wrote:
 Привет на всички. Имам следният проблем на сървър (gentoo) с пуснат
 Apache, PHP и Proftpd. Трябва да направя фтп акаунт, чийто home да е
 htdocs на Apache-to. Целта е да може Web developer-a да си качва
 страниците на Apache-a без да е необходима намесата на някой друг.
 Доколкото разбрах след малко google трябва да се направи някакъв
virtual
 account, но не можах да разбера какво точно :(. Много ще съм благодарен

 за всяка помощ :)
 Btw не е задължително да се използва proftpd, всяка идея ще е добре
дошла :)
 Благодаря предварително :)

Че за какво ти е виаруален акаунта (каквото и да е това).

useradd webdeveloper -g ftp -d /var/htdocs/somewebsite -m
passwd webdeveloper

и готово


--
Georgi Chorbadzhiyski
http://georgi.unixsol.org/
___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


-
 Заложете на късмета си със Спортингбет!
http://adv.abv.bg/new/clickCountpro.php?banID=22885SID=3PID=link=http://bg.sportingbet.com/content/home.asp

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg



___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Драйвър за вградено видео i945?

2007-01-16 Thread Victor Keremedchiev

Значи днес се задълбочих с темата: бях с ядро 2.6.19.1(собственоръчно
модифицирано) и xorg 7.0, след ъпдейт до xorg 7.1 и ядро 2.6.17 нещатата си
дойдоха на мястото (става дума за ъпдейт на убунту от 6.06 до 6.10). Просто
върви перфектно!
Явно не става дума за ядрото ами за драйвъра от xorg.

On 1/15/07, Dimitar G. Katerinski [EMAIL PROTECTED] wrote:


On Sunday 14 January 2007 13:44, Ivan Petrushev wrote:
 Здравейте!
Здравей,

 Това е първия ми опит с вградно видео. Чипсета ми е i945, а видеото
GMA950.
 В Х-а върви с драйвър vesa. Няма ли нещо по-добро от това? С glxgears
вади
 около 600 fps, а филмите секат и не могат да им се сменят яркост и
контраст
 (mplayer бутони 1-4). В Х-а също не мога да променям яркостта на дисплея
 (xgamma -gamma 2, примерно).
 На стария компютър бях с GeForce 2 MX 200, драйвър nv и всичко беше ОК.

Съвсем наскоро ми се наложи да решавам подобна задача:

00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 82946GZ/GL Integrated
Graphics Controller (rev 02)

X драйвера си беше наред общо взето, но DRI-а въобще го нямаше. След
инсталиране на 2.6.20-rcX всичко си дойде на мястото. Мисля, че от 2.6.19се
включи експерименталната поддръжка за този чипсет (945, 946 ..). Моят
съвет е
да пробваш с по-ново ядро.

Поздрави,
Димитър

--
http://tropot.net/photoblog/ - my life. in pictures.

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Драйвър за вградено видео i945?

2007-01-15 Thread Victor Keremedchiev

Дали само с интел картите е така? Имах щастието да видя Radeon X300 -
вървеше страхотно, мисля по-добре от  колкото при MS.


On 1/15/07, Dimitar Tomow [EMAIL PROTECTED] wrote:


Не съм слагал линукс на I945  въпреи че за 1 месец имах при мене 2 машини
с Core2duo 965, 975 чипсет съответно , но нямах време :-((( а така исках да
им сложа по един линукс.

Но едната машниоа е при приятле, така че няма да се спаси.

Но на въпроса !

Знам че i810 точно има подръжката за 945, но за т.н hardware rending -
direct rending в glxinfo-то едва ли ще го дочакаме всички :_) Просто защото
няма да стане, освен ако интел не дадят необходимата информация.

А вгр. видео карти от 9хх са доста добри , даже бих казал едно следващо
ниво.
IEG2 -, което беше в 8хх серията най-доброто като вгр. видео не беше кой
знае какво, но показа, че може вгр. видео карта разботена с тази идея, а не
чипсет взет от видеокарта преработен ... ; да покаже зъби. (пример са Mobile
версиите на ATI). Докато IEG, IEG2 и новото поколиение 9xx на интел са си
чисто вгр. графични чипове :-)

И т.н.

Давам Ви просто информация, която знам , не знам обаче дали ще Ви е от
ползва да знаете че положението не е розово (както вече някои каза)  :-)
On 1/14/07, Ivan Petrushev [EMAIL PROTECTED] wrote:

 Успях да го пусна в Х-а с i810!
 intelfb съм го компилирал с ядрото, точно там се споменаваше i945G
 Работата не е много зле. Филмите тръгнаха както трябва, вече мога да
 контролирам яркостта и контраста. xgamma също работи.
 glxgears дава около 800 кадъра в секунда.
 Май положението се позакрепи.

 On 1/14/07, Victor Keremedchiev  [EMAIL PROTECTED] wrote:
 
  Здравей,
 
  Съвсем скоро се борих със същия чипсет. Положението е сравнително
  трагично. Драйвърът за Х е i810 - в документацията пише че именно в него е
  подръжката и за i945.. Драйвъра  в ядрото е  i915.Компилираш зареждаш
  и е долу-горе ОК. Сега при мен се оказа - UBUNTU 6.06 че драйвъра
  който е с дистрото е компилиран с подржка на opengl, а този от ванила сорса
  не е. А може би греша но е факт че оригиналния е по-добър от този компилиран
  от мен. След разни тестове и т.н пуснах фреймбудер на тази карти както
  и рани други дребни неща и нещатата значително се подбриха.
  Направи ми впечатление също и че със SuSE нещата са доста по-добри. Но
  до колкото знам то е още по наблъскано с патчове - сигурно от там идва и
  разликата.
 


 ___
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg




___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg



___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Драйвър за вградено видео i945?

2007-01-14 Thread Victor Keremedchiev

Здравей,

Съвсем скоро се борих със същия чипсет. Положението е сравнително трагично.
Драйвърът за Х е i810 - в документацията пише че именно в него е подръжката
и за i945.. Драйвъра  в ядрото е  i915.Компилираш зареждаш и е долу-горе ОК.
Сега при мен се оказа - UBUNTU 6.06 че драйвъра който е с дистрото е
компилиран с подржка на opengl, а този от ванила сорса не е. А може би греша
но е факт че оригиналния е по-добър от този компилиран от мен. След разни
тестове и т.н пуснах фреймбудер на тази карти както и рани други дребни неща
и нещатата значително се подбриха.
Направи ми впечатление също и че със SuSE нещата са доста по-добри. Но до
колкото знам то е още по наблъскано с патчове - сигурно от там идва и
разликата.

On 1/14/07, Ivan Petrushev [EMAIL PROTECTED] wrote:


Здравейте!
Това е първия ми опит с вградно видео. Чипсета ми е i945, а видеото
GMA950. В Х-а върви с драйвър vesa. Няма ли нещо по-добро от това? С
glxgears вади около 600 fps, а филмите секат и не могат да им се сменят
яркост и контраст (mplayer бутони 1-4). В Х-а също не мога да променям
яркостта на дисплея (xgamma -gamma 2, примерно).
На стария компютър бях с GeForce 2 MX 200, драйвър nv и всичко беше ОК.

___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg



___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


Re: [Lug-bg] Baven obmen s HDD Seagate

2006-12-17 Thread Victor Keremedchiev

Здравей,

Като се има предвид, че именно дисковия трансфер е един основните параметри
за производителността как така казваш че системата ти работи добре с тия
параметри.


Ето малко за моята система:
hdparm -tT /dev/hda2

/dev/hda2:
Timing cached reads:   380 MB in  2.02 seconds = 188.57 MB/sec
Timing buffered disk reads:   60 MB in  3.10 seconds =  19.33 MB/sec


cat /proc/cpuinfo
processor   : 0
vendor_id   : GenuineIntel
cpu family  : 6
model   : 6
model name  : Celeron (Mendocino)
stepping: 0
cpu MHz : 365.025
cache size  : 128 KB
fdiv_bug: no
hlt_bug : no
f00f_bug: no
coma_bug: no
fpu : yes
fpu_exception   : yes
cpuid level : 2
wp  : yes
flags   : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 sep mtrr pge mca cmov
pat pse36 mmx fxsr
bogomips: 730.78


hdparm -i /dev/hda

/dev/hda:

Model=ST320414A, FwRev=3.05, SerialNo=7EC00G85
Config={ HardSect NotMFM HdSw15uSec Fixed DTR10Mbs RotSpdTol.5% }
RawCHS=16383/16/63, TrkSize=0, SectSize=0, ECCbytes=4
BuffType=unknown, BuffSize=2048kB, MaxMultSect=16, MultSect=off
CurCHS=16383/16/63, CurSects=16514064, LBA=yes, LBAsects=39851760
IORDY=on/off, tPIO={min:240,w/IORDY:120}, tDMA={min:120,rec:120}
PIO modes:  pio0 pio1 pio2 pio3 pio4
DMA modes:  mdma0 mdma1 mdma2
UDMA modes: udma0 udma1 *udma2 udma3 udma4 udma5
AdvancedPM=no WriteCache=enabled
Drive conforms to: device does not report version:  1 2 3 4

* signifies the current active mode
PII 366Mhz 256SDRAM pc133 , HDD Seagate 20gb

On 12/17/06, Danail Petrov [EMAIL PROTECTED] wrote:


Здрасти,
за мен причината е ясна , а така като гледам и ти си я открил. Просто
трябва да намериш начин да си пуснеш DMA-то , и всичко ще ти е ОК.
Сам ли си компилирал кернела или ползваш стандартен който ти идва с
дистрибуциата ?

Поздрави,
Данаил Петров

Nikolay Kabaivanov wrote:
 Здравейте
 Имам дънна платка Asus M2N-E със Sempron 2800+, 512 MB RAM, HDD PATA 120
 GB, 8 MB кеш, 7200 оборота (ST3120814A) и линукс CentOS 4.4
 Системата ми работи добре, но много бавно при дискови операции.
 При single user mode ситуациата е такава :
 -
 [EMAIL PROTECTED] ~]# hdparm -tT /dev/hda
 /dev/hda:
   Timing cached reads:   3508 MB in  2.00 seconds = 1753.39 MB/sec
   Timing buffered disk reads:   20 MB in  3.15 seconds =   6.35 MB/sec
   ---
 [EMAIL PROTECTED] ~]# hdparm  /dev/hda

 /dev/hda:
   multcount= 16 (on)
   IO_support   =  3 (32-bit w/sync)
   unmaskirq=  0 (off)
   using_dma=  0 (off)
   keepsettings =  0 (off)
   readonly =  0 (off)
   readahead= 256 (on)
   geometry = 16383/255/63, sectors = 120034123776, start = 0
 -
 [EMAIL PROTECTED] ~]# hdparm  -d 1 /dev/hda

 /dev/hda:
   setting using_dma to 1 (on)
   HDIO_SET_DMA failed: Operation not permitted
   using_dma=  0 (off)
 --
 Кернелът ми е 2.6.9-42.0.3.plus.c4 , системата е 64 битова и ъпдейтвана.
 BIOS-a на дънната платка е от декември. Чипсетът е NVIDIA nForce(r) 570
 Ultra™ MCP.
 Има ли някой идея как може да се забързи този диск и да си работи
 нормално (по-бързо) ?

 Поздрави
 Nikolay Kabaivanov
 ___
 Lug-bg mailing list
 Lug-bg@linux-bulgaria.org
 http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


--
Danail Petrov
Network Administrator
Evolink, Sofia
+359(2)9691650
www.evolink.com



___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg




___
Lug-bg mailing list
Lug-bg@linux-bulgaria.org
http://linux-bulgaria.org/mailman/listinfo/lug-bg


lug-bg: Re: lug-bg: пускане на принтер - паралелен порт

2006-10-26 Thread Victor Keremedchiev
parport_1284 Не знам дали задължително ти трябва, може да пробвашOn 10/26/06, Alexander N. [EMAIL PROTECTED]
 wrote:Добре. Последнотрябва ли да се заредят други модули освен:parport_pc
parportppdev за да заработи пар. порт?Stoyan Tzalev wrote: Здрасти, Почти сигурно ще ти трябва и ppdev модула... Какво прави и защо ти трябва - документации под и над път :)
... 1.Зареждам модула за пар. порт - modprobe parport_pc - modprobe parport..


lug-bg: въпрос за apt-build

2006-10-03 Thread Victor Keremedchiev
Наскоро прочетох за инструмента apt-build. Нещо не мога да разбера при следните операции защо става такаapt-get
source bind9; настройки; dpkg-buildpackages -b; получават се пакетите
.deb; премествам ги в необходимата директория; apt-build update и ето
какво се получава: apt-get upgrade -VReading Package Lists... DoneBuilding Dependency Tree... DoneThe following packages will be upgraded:  bind9 (9.2.4-1 = 9.2.4-1sarge1)  libdns16 (9.2.4-1
 = 9.2.4-1sarge1)  libisc7 (9.2.4-1 = 9.2.4-1sarge1)  libisccc0 (9.2.4-1 = 9.2.4-1sarge1)  libisccfg0 (9.2.4-1 = 9.2.4-1sarge1)С други думи пак иска да се обновява от интеренет. Единствената разлика е това sarge1
Става дума за debian stable


lug-bg: Re: lug-bg: Проблеми с udev и мрежова карта

2006-08-09 Thread Victor Keremedchiev
И при мен при ъпдейт стана нещо подобно - дава ми грешки във файловата система. Спрях udev и се оправиOn 8/9/06, Vladimir Vitkov 
[EMAIL PROTECTED] wrote:Здравейте група,система:Slackware-current
kernel 2.6.17.7udev-0.91nic: eepro100 (или е100) работи и с двата модулакернел конфиг (извадка)===CONFIG_EEPRO100=mCONFIG_E100=mCONFIG_SYSFS=yCONFIG_PROC_FS=y
CONFIG_MODULES=yCONFIG_MODULE_UNLOAD=yCONFIG_MODULE_FORCE_UNLOAD=yCONFIG_KMOD=y===Ъпдейтнах udev -a и вече не ми зарежда автоматично модула за мрежовата карта. Предизареждаше автоматично модула e100. Да не говорим че rc скрипта беше сериозно променен
и не искаше да ми зареди нито хардовете нито дявол.в /etc/modprobe.d/blacklist модула е100 е зачернен заради някакъв конфликт. Какъв?До колкото разбирам в тази директория по някакъв начин трябва да опиша мрежовата
карта но нямам идея как?Въпроси:Какъв е конфликта при модула е100 и защо е зачернен?Как да си напиша файла който да го сложа в modprobe.d--If everything fails, use a hammerVladimir Vitkov vvitkov [at] gmail [dot] com
pgp KeyID: 0x9215F7F7Fingerprint: DDC0 DC86 AE97 D9EE F654 7EDC 5F03 309C 9215 F7F7


Re: lug-bg: btk-ADSL + mail server + mail.bg

2006-06-20 Thread Victor Keremedchiev
БТК Reverse по смъртно няма да ти направят!mail.bg не е виновна, всеки би трябвало да има настройките които имат теOn 6/20/06, 
Delcho Georgiev [EMAIL PROTECTED] wrote:
Ilia Lindov wrote: Здравей, това се получава защото антисапам защитата на mail.bg проверява обратното съответствие м/у IP и име, както ти самия си написал. Тази проверка може да се изключи от настройките на акаунта в
 mail.bg. По подразбиране тази настройка е включена там. В интерес на истината никога не съм звънял в БТК да ги питам дали могат да напишат моя домейн срещу IP-то ми. Ама малко ме съмнява на
 някой да му се занимава :)Аз съм звънял. Не са навити! Поздрави: Илия Ivaylo Josifov wrote: Zdraveite, izviniavam se predvaritelno che pisha na latinica.
 Polzvam Sendmail-8.13.7 za mail server instaliran na linux sled adsl na btk. Kogato se prashtat syobshtenia do *@mail.bg v mail log-a se poluchava slednoto syobshtenie za greshka:
 Jun 19 21:47:43 neshto sendmail[316]: k5JIlhrX000316: to=[EMAIL PROTECTED], ctladdr=root (0/0), delay=00:00:00, xdelay=00:00:00, mailer=relay, pri=30027, relay=[
127.0.0.1] [127.0.0.1], dsn=2.0.0, stat=Sent (k5JIlhAT000317 Message accepted for delivery) Jun 19 21:47:44 neshto sm-mta[319]: k5JIlhAT000317: to=
[EMAIL PROTECTED], ctladdr=[EMAIL PROTECTED] (0/0), delay=00:00:01, xdelay=00:00:01, mailer=esmtp, pri=120282, relay=
mx1.mail.bg. [193.201.172.114], dsn=5.1.1, stat=User unknown Jun 19 21:47:44 neshto sm-mta[319]: k5JIlhAT000317: k5JIliAT000319: DSN: User unknown
 A v doklada vyrnat ot MAILER-DAEMON- The following addresses had permanent fatal errors - [EMAIL PROTECTED]
 (reason: 550 Client host rejected: cannot find your hostname, [btk.adsl.ip.adres]) Ima li sred vas niakoi koito polzva uslugata adsl na btk i moje da prashta e-mails do *@
mail.bg prez localen mail server? [Spored men problema e v obratnia resolve: mail server-a na mail.bg e nastroen da pravi prav i obraten resolve koito triabva da syvpadat, a
 btk ne praviat obraten resolve na ip-tata na adslite si] Spored vas prichinata v obratnia resolve li e ili niakade drugade ? [primerno v moiata konfiguracia na sendmail-a]
 Niakakvo eventualno razreshenie na problema [bez mnenia ot sorta smeni si dostavchika :), smeni si mail hostera :)]? --Ivaylo.
 __ NOD32 1.1608 (20060619) Information __ This message was checked by NOD32 antivirus system. http://www.eset.com



Re: lug-bg: offtopic: ADSL na BTC

2006-06-16 Thread Victor Keremedchiev
Не може да се ползва 192.168.1.1 за DNS.On 6/16/06, Ilia Lindov [EMAIL PROTECTED]
 wrote:Пробвай да използваш 192.168.1.1 за DNS.
Поздрави: ИлияPeter wrote: Здравейте, Имам големи проблеми с DNS на БТК. Ползвам: 212.39.90.42 
212.39.90.43 Ако опитам да отворя някой сайт дето не супер популярен като yahoo и не e кеширан в DNSзаявката таймоутва и не мога да съфирам кротко :-) Обадих се на поддръжа ама момчето каза , че тоя топик не е от неговата
 комптетност и да пиша на [EMAIL PROTECTED] Конфигурациата е Windows XP - Linksys - BTC modem Някой имал ли тоя проблем и имате ли идеи как да го реша...
 Поздрави, Петър


Re: lug-bg: offtopic: ADSL na BTC

2006-06-16 Thread Victor Keremedchiev
Щом при теб е така не мога да споря. Аз имам други наблюдения при които дава винаги 212.39.90.42 212.39.90.43, и за бизнес и домашни пакети.
On 6/16/06, Ilia Lindov [EMAIL PROTECTED] wrote:
Аз го ползвам на няколко места. Даже когато оставиш компютъра да сидръпне настройките по DHCP от модема, той самия му дава IP:192.168.1.2,GW: 192.168.1.1
 и DNS: 192.168.1.1.Във фирмата имаме ADSL в 4-5 обекта и навсякъде е така.Ето какво връща dig:---
[EMAIL PROTECTED]:~# dig @192.168.1.1 www.hit.bg;  DiG 9.3.0  @192.168.1.1 
www.hit.bg;; global options:printcmd;; Got answer:;; -HEADER- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 35287;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 2, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0;; QUESTION SECTION:
;www.hit.bg.INA;; ANSWER SECTION:www.hit.bg. 81238 INCNAME hit.bg.hit.bg
. 81238 INA 195.24.37.245;; Query time: 30 msec;; SERVER: 192.168.1.1#53(192.168.1.1);; WHEN: Fri Jun 16 13:37:55 2006
;; MSG SIZErcvd: 58[EMAIL PROTECTED]:~#---Допускам, че е възможно всички устройства на БТК да не са с едни и същинастройки.Поздрави: Илия
Victor Keremedchiev wrote: Не може да се ползва 192.168.1.1 http://192.168.1.1 за DNS. On 6/16/06, *Ilia Lindov* 
[EMAIL PROTECTED] mailto:[EMAIL PROTECTED] wrote: Пробвай да използваш 
192.168.1.1 http://192.168.1.1 за DNS. Поздрави: Илия Peter wrote: Здравейте, Имам големи проблеми с DNS на БТК. Ползвам:
 212.39.90.42 http://212.39.90.42 212.39.90.43 
http://212.39.90.43 Ако опитам да отворя някой сайт дето не супер популярен като yahoo и не e кеширан в DNSзаявката таймоутва и не мога да съфирам кротко :-)
 Обадих се на поддръжа ама момчето каза , че тоя топик не е от неговата комптетност и да пиша на [EMAIL PROTECTED] mailto:
[EMAIL PROTECTED] Конфигурациата е Windows XP - Linksys - BTC modem Някой имал ли тоя проблем и имате ли идеи как да го реша...
 Поздрави, Петър