Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-31 Fir de Conversatie Matei Conovici
 WTF?? voi cu cine tineti?  Cu Red Hat care este open-source friendly si 
 contribuie la O-S sau cu Oracle?

Sa fiu sincer, eu tin cu Oracle. Nu ma intereseaza ca redhat e
open-source friendly. Redhat e in primul rand o companie, al carei
UNIC scop in viata e fericirea actionarilor ei. Ca si Oracle, sau
Microsoft.

IMHO, desi nu pare deocamdata foarte probabila, o eventuala disparitie a 
redhat de pe piata ar fi un castig pe termen lung pentru software-ul liber.

 Daca Oracle loveste sub centura pe unul dintre cei mai meseriasi 
 contribuitori, nu va indignati catusi de putin?  Nu va deranjeaza?

Lovitura, da. Sub centura, de unde pana unde? E o miscare in limitele
regulilor aceluiasi joc pe care-l face si redhat.

De asemenea, mi se pare ca pierzi din vedere faptul ca daca redhat a ajuns
acolo unde e, asta s-a datorat in foarte mare masura lu' oracle. 

 Eu propun sa-i dam de inteles lui Larry ca nu ne place deloc ce a facut, si e 
 cazul s-o dreaga cu Red Hat (adica sa faca un targ cumva cu ei, si cu SUSE) 
 daca vrea sa vanda Linux.

Sunt sigur ca Larry o sa fie profund emotionat. Poate o sa si planga :)

Matei


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-30 Fir de Conversatie sin
Silviu Marin-Caea wrote:
 On Saturday 28 October 2006 21:05, Bogdan Botez wrote:
 On 10/28/06, Radu Filip [EMAIL PROTECTED] wrote:
 Unele zvonuri spun ca Larry s-ar fi suparat pe cei de la JBOSS (praca
 circulase pe /. un zvon acum cateva luni). Acum daca zvonul e adevarat
 sau nu, cine stie, dar pana atunci m-am distrat de minune cu articolul
 din acest blog, garantat o buna portie de ras:

 http://fakesteve.blogspot.com/
 O manevra buna de business (dar proasta la PR): RH cumpara JBoss
 pentru ca Oracle nu joaca pe mana MF (MF e o alta personalitate puternica).
 Oracle oricum are nevoie de un linux - doar ca pretul de piata al RHAT este
 mult prea mare pentru un LE, plus raspunsul la cald al celor de la RHAT...
 O sa fie interesant. Dar pe termen lung RHAT este mancat - asta sau cei
 de la RHAT ii pupa in public mana lui LE.
 
 In oricare din cazuri, este un mare cacat, si Oracle este cel care il face.  
 WTF?? voi cu cine tineti?  Cu Red Hat care este open-source friendly si 
 contribuie la O-S sau cu Oracle?

cu ala de are mai multi bani :)

 
 Daca Oracle loveste sub centura pe unul dintre cei mai meseriasi 
 contribuitori, nu va indignati catusi de putin?  Nu va deranjeaza?

RedHat a vrut sa joace in aceeasi liga cu baietii mari. Acum vad si ei
ca nu e chiar asa roz pe acolo.

 
 Ce dracu?  Dam foc la grane, otravim fantanile si ne ascundem in paduri?
 

Daca merge, de ce nu ?

 
 Eu propun sa-i dam de inteles lui Larry ca nu ne place deloc ce a facut, si e 
 cazul s-o dreaga cu Red Hat (adica sa faca un targ cumva cu ei, si cu SUSE) 
 daca vrea sa vanda Linux.

Why ? Ce interes are sa dea purcoiul de bani la suport la RedHat cand
poate sa-l aiba inhouse ?

nu stiu cum vi se pare voua, da preturile lu redhat de suport mi se par
complet nesimtite pentru unii de vand munca altora.

sin

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-30 Fir de Conversatie Dorin Lazar

sin wrote:

nu stiu cum vi se pare voua, da preturile lu redhat de suport mi se par
complet nesimtite pentru unii de vand munca altora.


  Pînă aici... Pînă una alta, distribuţia aia e şi munca lor, nu doar a 
altora. Uită-te un pic la cîte contribuţii vin în proiectele OSS mari de 
la [EMAIL PROTECTED] . Banii ăia pe suport nu sunt daţi degeaba.

  Dorin


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-30 Fir de Conversatie sin
Dorin Lazar wrote:
 sin wrote:
 nu stiu cum vi se pare voua, da preturile lu redhat de suport mi se par
 complet nesimtite pentru unii de vand munca altora.
 
   Pînă aici... Pînă una alta, distribuţia aia e şi munca lor, nu doar a
 altora. Uită-te un pic la cîte contribuţii vin în proiectele OSS mari de
 la [EMAIL PROTECTED] . Banii ăia pe suport nu sunt daţi degeaba.
   Dorin

atunci sa platesti suport doar cand ai nevoie de el. nu doar asa aiurea.
si ce daca proiecte mari sunt sponsorizate de redhat atata timp cat eu
nu le folosesc ?


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-30 Fir de Conversatie Dorin Lazar

sin wrote:

Dorin Lazar wrote:

sin wrote:

nu stiu cum vi se pare voua, da preturile lu redhat de suport mi se par
complet nesimtite pentru unii de vand munca altora.

  Pînă aici... Pînă una alta, distribuţia aia e şi munca lor, nu doar a
altora. Uită-te un pic la cîte contribuţii vin în proiectele OSS mari de
la [EMAIL PROTECTED] . Banii ăia pe suport nu sunt daţi degeaba.
  Dorin

atunci sa platesti suport doar cand ai nevoie de el. nu doar asa aiurea.
si ce daca proiecte mari sunt sponsorizate de redhat atata timp cat eu
nu le folosesc ?
  :)) Nu foloseşti glibc-ul, nu? :) To'arşu' Embedded scrie pe tine. 
Busybox 'til death. Pînă una alta nu te cred, şi mă voi abţine de la a 
face comentarii pe seama a ceea ce zici tu aici.
  Nu spun că RH trebuie ţinut în viaţă împotriva naturii. Spun doar că 
Oracle o să-şi introducă picioarele în tine, marele lui fan. Pînă cînd 
nu o să văd măcar o parte din contribuţiile de la redhat.com secondate 
de contribuţii asemănătoare de la oracle.com, ceea ce au făcut cei de la 
Oracle e o mizerie.

  Dorin

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-30 Fir de Conversatie caszonyi

On Mon, 30 Oct 2006, Silviu Marin-Caea wrote:


In oricare din cazuri, este un mare cacat, si Oracle este cel care il face.
WTF?? voi cu cine tineti?  Cu Red Hat care este open-source friendly si
contribuie la O-S sau cu Oracle?



Man, diversitatea e buna. Red Hat e open source friendly doar din anumite 
puncte de vedere



Daca Oracle loveste sub centura pe unul dintre cei mai meseriasi
contribuitori, nu va indignati catusi de putin?  Nu va deranjeaza?



Asta e competitia man. In plus Oracle nu e singura baza de date de pe 
acest pamint. Mai sint si altele. Daca red hat a ales oracle si acuma se 
frig e prostia lor.



Ce dracu?  Dam foc la grane, otravim fantanile si ne ascundem in paduri?



Grow up.



Eu propun sa-i dam de inteles lui Larry ca nu ne place deloc ce a facut, si e
cazul s-o dreaga cu Red Hat (adica sa faca un targ cumva cu ei, si cu SUSE)
daca vrea sa vanda Linux.



Pai poti sa-i trimiti email sau sa faci o petitie. Putin probabil ca il 
doare pe el de frustrarile tale.



--

frate, trezeste-te, aici nu-i razboiul stelelor
Radu R. pe offtopic at lug.ro


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-29 Fir de Conversatie Dorin Lazar

Bogdan Botez wrote:

On 10/27/06, Laurentiu Coica [EMAIL PROTECTED] wrote:

  https://www.redhat.com/promo/unfakeable/

Din pacate pentru ei cred ca a fost o replica 'la cald' si
pe care o sa o regrete - daca ar fi studiat un pic personalitatea
ceo-ului oracle ar fi raspuns altfel. Sau poate au mai multe
 decat Nastase si nu stiu eu :-).
  Pînă una alta mi se pare o replică echilibrată. Şi pînă una alta 
RHAT, cu toate înjurăturile rlug-ilor, nu o să moară ci cred că o să o 
ducă destul de bine.

  Dorin

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-28 Fir de Conversatie caszonyi

On Fri, 27 Oct 2006, Tiberiu ATUDOREI wrote:


BTW, cati folosesc RHEL sa ridice mina sus. coboriti acum mina aia
care nu cumpara suport. Cati mai sunt cu mina pe sus?



Man, noi avem gura mare nu buzunarul larg ;)


--

frate, trezeste-te, aici nu-i razboiul stelelor
Radu R. pe offtopic at lug.ro


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-28 Fir de Conversatie Bogdan Botez

On 10/27/06, Laurentiu Coica [EMAIL PROTECTED] wrote:


Replica venita de la RedHat este:
  https://www.redhat.com/promo/unfakeable/
O zi buna,
--
Laurentiu Coica



Din pacate pentru ei cred ca a fost o replica 'la cald' si
pe care o sa o regrete - daca ar fi studiat un pic personalitatea
ceo-ului oracle ar fi raspuns altfel. Sau poate au mai multe
 decat Nastase si nu stiu eu :-).
L.E. are o memorie f. buna si raspunsul lui celor care l-au
calcat pe coada a fost original (si adesea disproportionat).

peace,
_bogdan_

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-28 Fir de Conversatie caszonyi

On Fri, 27 Oct 2006, arny wrote:



Da, ce, numai din distributiile .rpm se poate face Enterprise Linux ?



Pai daca n-are GUI de administrare nu e enterprize.


--

frate, trezeste-te, aici nu-i razboiul stelelor
Radu R. pe offtopic at lug.ro


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-28 Fir de Conversatie caszonyi

On Fri, 27 Oct 2006, Tiberiu ATUDOREI wrote:



Bai oameni buni, inainte de a spune ceva pe lista stati si cugetati un pic.


You must be new here ;)



Nici asta nu e ceva nou, puteti sa va amintiti ca acum cativa ani
Oracle oferea deja suport pentru OS + Oracle (asta era de fapt
unbreakable Linux, pentru anumite combinatii de OS + Oracle aveai
suport de OS inclus in suportul de RDBMS).
Acum s-a facut urmatoarea miscare logica: se ofera suport pentru OS
independent de RDBMS/AppServ/E-Biz si alte minunatii.
DPDV logic e o miscare buna: poti sa iei suport de la un furnizor
pentru tot stack-ul.


Man, te rugam sa nu faci apel la neuronii nostri; sint si asa suficienti 
de forjati


--

frate, trezeste-te, aici nu-i razboiul stelelor
Radu R. pe offtopic at lug.ro


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-28 Fir de Conversatie sin
[EMAIL PROTECTED] wrote:
 On Fri, 27 Oct 2006, Tiberiu ATUDOREI wrote:
 

 Bai oameni buni, inainte de a spune ceva pe lista stati si cugetati un
 pic.
 
 You must be new here ;)

it's the other way around.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-28 Fir de Conversatie Radu Filip
Unele zvonuri spun ca Larry s-ar fi suparat pe cei de la JBOSS (praca 
circulase pe /. un zvon acum cateva luni). Acum daca zvonul e adevarat sau 
nu, cine stie, dar pana atunci m-am distrat de minune cu articolul din acest 
blog, garantat o buna portie de ras:

http://fakesteve.blogspot.com/

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-28 Fir de Conversatie sin
arny wrote:
 [EMAIL PROTECTED] wrote:
 On Fri, 27 Oct 2006, arny wrote:
 Da, ce, numai din distributiile .rpm se poate face Enterprise Linux ?

 Pai daca n-are GUI de administrare nu e enterprize.
 
 Zau? Ce face un Linux sa fie enterprise?
 Este pe undeva un standard sau ceva doace care definesc EL-ul?
 
da, si zice acolo ca slackware nu se califica.

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-28 Fir de Conversatie Bogdan Botez

On 10/28/06, Radu Filip [EMAIL PROTECTED] wrote:

Unele zvonuri spun ca Larry s-ar fi suparat pe cei de la JBOSS (praca
circulase pe /. un zvon acum cateva luni). Acum daca zvonul e adevarat sau
nu, cine stie, dar pana atunci m-am distrat de minune cu articolul din acest
blog, garantat o buna portie de ras:

http://fakesteve.blogspot.com/



O manevra buna de business (dar proasta la PR): RH cumpara JBoss
pentru ca Oracle nu joaca pe mana MF (MF e o alta personalitate puternica).
Oracle oricum are nevoie de un linux - doar ca pretul de piata al RHAT este
mult prea mare pentru un LE, plus raspunsul la cald al celor de la RHAT...
O sa fie interesant. Dar pe termen lung RHAT este mancat - asta sau cei
de la RHAT ii pupa in public mana lui LE.

Parerea mea (tm).

peace,
_bogdan_

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-28 Fir de Conversatie arny

sin wrote:

arny wrote:

[EMAIL PROTECTED] wrote:

On Fri, 27 Oct 2006, arny wrote:

Da, ce, numai din distributiile .rpm se poate face Enterprise Linux ?


Pai daca n-are GUI de administrare nu e enterprize.

Zau? Ce face un Linux sa fie enterprise?
Este pe undeva un standard sau ceva doace care definesc EL-ul?


da, si zice acolo ca slackware nu se califica.


OK, then show me ... :)))

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-28 Fir de Conversatie Laurentiu Coica

On 10/28/06, arny [EMAIL PROTECTED] wrote:


OK, then show me ... :)))


Arny vezi ca o data cu trecerea timpului ti se diminueaza simtul
umorului. Nu mai sari asa.
Ai avut tu post pe rlug la care sa nu se fi raspunsul ceva cu slackware ?
Eu nu-mi amintesc. Pina si in lipsa s-a facut asocierea ;)
--
Laurentiu Coica

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


[rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Silviu Marin-Caea
Oracle a anuntat ca va oferi Enterprise Linux..  extraordinar, dar cum?  Ia 
Red Hat, sterge toate trademark-urile (logourile) si il vinde el pe mai 
putini bani.  Adica trage un CentOS (parasite leach clone - parerea mea), cu 
diferenta ca Oracle are o retea de suport meseriasa si o sa-i taie gro 
din cascavalul lui Red Hat.

Cacatul asta pute pana in inaltul cerului.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie arny

Silviu Marin-Caea wrote:
Oracle a anuntat ca va oferi Enterprise Linux..  extraordinar, dar cum?  Ia 
Red Hat, sterge toate trademark-urile (logourile) si il vinde el pe mai 
putini bani.  Adica trage un CentOS (parasite leach clone - parerea mea), cu 
diferenta ca Oracle are o retea de suport meseriasa si o sa-i taie gro 
din cascavalul lui Red Hat.


Cacatul asta pute pana in inaltul cerului.


Da, ce, numai din distributiile .rpm se poate face Enterprise Linux ?


--
The man who knows how, will always have a job.
The man who knows why, will always be his boss.
The man who knows both will be rich.

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Dorin Lazar

arny wrote:

Da, ce, numai din distributiile .rpm se poate face Enterprise Linux ?
  Pentru că în tgz-uri nu poţi să pui informaţii despre pachete, 
precum, să zicem, versiunea.

  Dorin

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
Stai calm man :) Oracle e total paralel cu sistemele de operare si
mentinerea lor, chiar daca e vorba doar de recompilat srpmurile de
redhat.



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Dragos CHIRIAC

arny wrote:

Silviu Marin-Caea wrote:
Oracle a anuntat ca va oferi Enterprise Linux..  extraordinar, dar 
cum?  Ia Red Hat, sterge toate trademark-urile (logourile) si il 
vinde el pe mai putini bani.  Adica trage un CentOS (parasite leach 
clone - parerea mea), cu diferenta ca Oracle are o retea de suport 
meseriasa si o sa-i taie gro din cascavalul lui Red Hat.


Cacatul asta pute pana in inaltul cerului.


Da, ce, numai din distributiile .rpm se poate face Enterprise Linux ?



hahahha. dah, good point.  slecuer enterpraiz linux rulz.

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Laurentiu Coica

din ce am citit eu despre aceasta miscare a lui Oracle, specialistii in
domeniu recomanda ca cel putin pentru o mica perioada (ceva mai lunga),
pana ce oracle isi pune la punct lucrurile, doritorii sa cumpere tot
produse certificate redhat.



Replica venita de la RedHat este:
 https://www.redhat.com/promo/unfakeable/
O zi buna,
--
Laurentiu Coica

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Ionut EANA
 arny wrote:
 Da, ce, numai din distributiile .rpm se poate face Enterprise Linux ?
Pentru cÄ#65533; ĂŽn tgz-uri nu poĹŁi sÄ#65533; pui informaĹŁii
despre pachete,
 precum, sÄ#65533; zicem, versiunea.
Dorin


Slackware foloseste tgz, nu rpm!!!

 ___
 RLUG mailing list
 RLUG@lists.lug.ro
 http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Silviu Marin-Caea
On Friday 27 October 2006 10:39, Stefan CRETIOIU wrote:

 din ce am citit eu despre aceasta miscare a lui Oracle, specialistii in
 domeniu recomanda ca cel putin pentru o mica perioada (ceva mai lunga),
 pana ce oracle isi pune la punct lucrurile, doritorii sa cumpere tot
 produse certificate redhat.

Da, si dupa perioada aia lunga?

Red Hat contribuie la Linux in general, plateste lume care scrie la kernel, 
glibc etc etc (la fel face si SUSE), pe cand, asa cum inteleg eu acum, Oracle 
nu are de gand sa faca asta pentru clona lor parazitica, ci doar sa produca 
un Red Hat jumulit de pene pe care sa-l vanda mai ieftin decat adevaratul Red 
Hat.

http://finance.google.com/finance?q=ORCL
http://finance.google.com/finance?q=RHAT
http://finance.google.com/finance?q=NOVL


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Adrian Maier

On 10/27/06, Silviu Marin-Caea [EMAIL PROTECTED] wrote:

On Friday 27 October 2006 10:39, Stefan CRETIOIU wrote:

 din ce am citit eu despre aceasta miscare a lui Oracle, specialistii in
 domeniu recomanda ca cel putin pentru o mica perioada (ceva mai lunga),
 pana ce oracle isi pune la punct lucrurile, doritorii sa cumpere tot
 produse certificate redhat.

Da, si dupa perioada aia lunga?

Red Hat contribuie la Linux in general, plateste lume care scrie la kernel,
glibc etc etc (la fel face si SUSE), pe cand, asa cum inteleg eu acum, Oracle
nu are de gand sa faca asta pentru clona lor parazitica, ci doar sa produca
un Red Hat jumulit de pene pe care sa-l vanda mai ieftin decat adevaratul Red
Hat.


Parerea mea este ca scopul Oracle nu este vinzarea mai ieftina a acestei
distributii. Mari cistiguri n-are cum sa obtina din vinzarea distributiei de
Linux. Presupun ca ideea este sa faca o distributie reglata, pre-configurata
pentru a rula pe ea produsele oracle. Daca e o idee buna sau nu - vom vedea.


--
Adrian Maier

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Stefan CRETIOIU

Adrian Maier wrote:
On 10/27/06, Silviu Marin-Caea [EMAIL PROTECTED] 
wrote:

On Friday 27 October 2006 10:39, Stefan CRETIOIU wrote:

 din ce am citit eu despre aceasta miscare a lui Oracle, 
specialistii in
 domeniu recomanda ca cel putin pentru o mica perioada (ceva mai 
lunga),

 pana ce oracle isi pune la punct lucrurile, doritorii sa cumpere tot
 produse certificate redhat.

Da, si dupa perioada aia lunga?

Red Hat contribuie la Linux in general, plateste lume care scrie la 
kernel,
glibc etc etc (la fel face si SUSE), pe cand, asa cum inteleg eu 
acum, Oracle
nu are de gand sa faca asta pentru clona lor parazitica, ci doar sa 
produca
un Red Hat jumulit de pene pe care sa-l vanda mai ieftin decat 
adevaratul Red

Hat.


Parerea mea este ca scopul Oracle nu este vinzarea mai ieftina a acestei
distributii. Mari cistiguri n-are cum sa obtina din vinzarea 
distributiei de
Linux. Presupun ca ideea este sa faca o distributie reglata, 
pre-configurata
pentru a rula pe ea produsele oracle. Daca e o idee buna sau nu - vom 
vedea.



e cazul sa nu se uite ca intr-o vreme oracle vroia pentru instalare o 
anumita versiune la care mergea pana la numar de compilare si numai pe 
aia, chiar daca intre timp aparusera fie versiuni noi fie patch-uri de 
securitate.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Tiberiu ATUDOREI

Parerea mea este ca scopul Oracle nu este vinzarea mai ieftina a acestei
distributii. Mari cistiguri n-are cum sa obtina din vinzarea distributiei de


Bai oameni buni, inainte de a spune ceva pe lista stati si cugetati un pic.
Am postat IERI link de download Enterprise Linux, in care se dau si
versiunile de 32 si de 64 de biti, si binarele si sursele. Cine si
unde a zis ceva de VANZAREA DISTRIBUTIEI?
Ia incercati va rog sa faceti download de RHEL AS/ES si mai vorbim.
Pina acum Enterprise linux e un fel de CentOS dar la care se asigura
suport (zic eu de calitate, pina la proba contrarie) la preturi mai
mici decat RedHat.



Linux. Presupun ca ideea este sa faca o distributie reglata, pre-configurata
pentru a rula pe ea produsele oracle. Daca e o idee buna sau nu - vom vedea.


Nici asta nu e ceva nou, puteti sa va amintiti ca acum cativa ani
Oracle oferea deja suport pentru OS + Oracle (asta era de fapt
unbreakable Linux, pentru anumite combinatii de OS + Oracle aveai
suport de OS inclus in suportul de RDBMS).
Acum s-a facut urmatoarea miscare logica: se ofera suport pentru OS
independent de RDBMS/AppServ/E-Biz si alte minunatii.
DPDV logic e o miscare buna: poti sa iei suport de la un furnizor
pentru tot stack-ul.
DPDV moral, intrebati CentOS (care face acelasi lucru, nu stiu partea
cu banii cum e) si RedHat (care nu scrie cred nici 1-2% din codul
distribuit :)) daca e moral sau nu. E drept ca actiunile RedHat au
scazut brusc cu vreun sfert parca, dar asta e economia de piata.
Nu va obliga nimeni sa luati suport de la Oracle. Dar bag mina in foc
ca o multime de manageri (nu de la noi :)) se vor gandi bine daca sa
dea banii la RedHat sau sa dea mai putini bani la Oracle.

Ender

Disclaimer: faptul ca la ora actuala lucrez la Oracle nu are nimic
de-a face cu cele scrise mai sus, ele reprezinta parerile mele si
nimic altceva..oricum acasa si cateva propiecte folosesc Ubuntu.

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Dumitru Ciobarcianu
On Fri, 2006-10-27 at 13:51 +0300, Tiberiu ATUDOREI wrote:
 DPDV moral, intrebati CentOS (care face acelasi lucru, nu stiu partea
 cu banii cum e) si RedHat (care nu scrie cred nici 1-2% din codul

Intrebarea este si _care_ 2%.
Una e  kernel/glibc/gcc si alta e gaim sau xchat.
Si da, RedHat plateste o grama de developeri atat pe partea de
kernel/glibc (ex: Alan Cox, Dave Jones), cat si pe partea de desktop
(ex: Christopher Aillon, Dan Williams). deci s-ar putea sa ajunga pe la
2-3%

-- 
Cioby gata, am plecat la munte, pacat, parea o flama frumoasa :)



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Tiberiu ATUDOREI

On 10/27/06, Dumitru Ciobarcianu [EMAIL PROTECTED] wrote:

On Fri, 2006-10-27 at 13:51 +0300, Tiberiu ATUDOREI wrote:
 DPDV moral, intrebati CentOS (care face acelasi lucru, nu stiu partea
 cu banii cum e) si RedHat (care nu scrie cred nici 1-2% din codul

Intrebarea este si _care_ 2%.
Una e  kernel/glibc/gcc si alta e gaim sau xchat.
Si da, RedHat plateste o grama de developeri atat pe partea de
kernel/glibc (ex: Alan Cox, Dave Jones), cat si pe partea de desktop
(ex: Christopher Aillon, Dan Williams). deci s-ar putea sa ajunga pe la
2-3%


corect, dar pe de alta parte si Oracle contribuie cu cod..de exemplu
OCFS bagat in kernel in ianuarie...si o multime de alte chestii..
ceea ce nu pricep eu e de ce cand cineva zice 'bai baieti, eu va dau
suport la 40% cat va da RedHat, si va mai dau si chestii in plus:
luati de aici binarele gratis, luati ieftin update-uri la 100 de para
pe an..si va mai dau suport premium de care nu va da redhat ..oricum
la preturi mult sub al lor'...de ce luati chestiile astea ca un atac
personal...
BTW, cati folosesc RHEL sa ridice mina sus. coboriti acum mina aia
care nu cumpara suport. Cati mai sunt cu mina pe sus?

Ender

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Silviu Marin-Caea
On Friday 27 October 2006 13:51, Tiberiu ATUDOREI wrote:

 DPDV logic e o miscare buna: poti sa iei suport de la un furnizor
 pentru tot stack-ul.

Miscarea corecta ar fi fost asta (si era al dracului de simplu, dar BOracle 
suge kkt):

Oracle face un deal cu RH si SUSE in care se spune ca Oracle poate vinde RH 
sau SUSE, acorda suport etc etc in conditiile in care o buna parte din banii 
aia ajung la RH  SUSE care au bunul simt sa contribuie la Linux!  RH si SUSE 
ar fi fost in al noualea cer.. totul ar fi fost extraordinar.

Dar asa, este o tiganie in care Oracle vinde gaina jumulita de pene pe post de 
paun.  Iar de banii care ies isi mai ia Larry un iacht.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Silviu Marin-Caea
On Friday 27 October 2006 14:44, Silviu Marin-Caea wrote:

 banii aia ajung la RH  SUSE care au bunul simt sa contribuie la Linux!  RH
 si SUSE ar fi fost in al noualea cer.. totul ar fi fost extraordinar.

Si apropo de contributia lui Oracle la Linux, da, au dat un filesystem, este 
bun merge bine, foarte fain.  Pe de alta parte, spun peste tot pe unde pot ca 
ASM-ul lor care va fi closed-source forever e mai bun mai jmeker si mai 
potent decat orice FS, ca urmare ASM e recomandat chiar daca suporta si 
OCFS2.  Eu cred ca managementul de la ei habar n-au ce le-a iesit.  
Intamplator cei care au scris OCFS2 au stiut cum, au muncit bine si pricep 
cum e treaba cu Open Source.

Foarte frumos.

DAR, un FS si cateva alte mizilicuri sunt departe de ce au facut RH si SUSE 
pt. Linux.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Adrian Maier

On 10/27/06, Tiberiu ATUDOREI [EMAIL PROTECTED] wrote:


corect, dar pe de alta parte si Oracle contribuie cu cod..de exemplu
OCFS bagat in kernel in ianuarie...si o multime de alte chestii..
ceea ce nu pricep eu e de ce cand cineva zice 'bai baieti, eu va dau
suport la 40% cat va da RedHat, si va mai dau si chestii in plus:
luati de aici binarele gratis, luati ieftin update-uri la 100 de para
pe an..si va mai dau suport premium de care nu va da redhat ..oricum
la preturi mult sub al lor'...
de ce luati chestiile astea ca un atac personal...


Asta ma intrebam si eu:  de ce este oare un lucru atit de nociv ca oracle
s-a apucat sa faca treaba asta?

(scuze ca mi-a scapat faptul ca download-ul e gratuit:  m-am luat dupa
mesajul care a deschis thread-ul  ,  si eu m-am inscris la lista seara asa
ca nu am vazut mailul de ieri despre enterprise linux ) .


--
Adrian Maier

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Adrian Maier

On 10/27/06, Silviu Marin-Caea [EMAIL PROTECTED] wrote:

On Friday 27 October 2006 13:51, Tiberiu ATUDOREI wrote:

 DPDV logic e o miscare buna: poti sa iei suport de la un furnizor
 pentru tot stack-ul.

Miscarea corecta ar fi fost asta (si era al dracului de simplu, dar BOracle
suge kkt):

Oracle face un deal cu RH si SUSE in care se spune ca Oracle poate vinde RH
sau SUSE, acorda suport etc etc in conditiile in care o buna parte din banii
aia ajung la RH  SUSE care au bunul simt sa contribuie la Linux!  RH si SUSE
ar fi fost in al noualea cer.. totul ar fi fost extraordinar.


Nu vad  de ce s-ar obosi sa redistribuie un Suse sau Redhat ne-modificat .

Motiv este ca : Oracle probabil ca vrea modifice pe ici pe colo sistemul de
operare respectiv , sa il optimizeze pt oracle .  Respectivele modificari nu
stiu in ce masura Redhat/Novell ar accepta sa le includa doar de dragul lui
Oracle.  Asa ca Oracle isi fork-eaza propria distributie.


Dar asa, este o tiganie in care Oracle vinde gaina jumulita de pene pe post de
paun.  Iar de banii care ies isi mai ia Larry un iacht.


Eu n-as interpreta asa, dar ma rog : fiecare cu parerea proprie.


Numai bine,
Adrian Maier

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Tiberiu ATUDOREI

On 10/27/06, sin [EMAIL PROTECTED] wrote:

Silviu Marin-Caea wrote:
 Oracle a anuntat ca va oferi Enterprise Linux..  extraordinar, dar cum?  Ia
 Red Hat, sterge toate trademark-urile (logourile) si il vinde el pe mai
 putini bani.  Adica trage un CentOS (parasite leach clone - parerea mea), cu
 diferenta ca Oracle are o retea de suport meseriasa si o sa-i taie gro
 din cascavalul lui Red Hat.

atata timp cat licenta ii permite, de ce sa n-o faca ?
oricum redhat pe langa oracle e doar un mic gandac.

apropos de centos, ce ti se pare asa incredibil ca exista o distributie
enterprise care e free si nu trebuie sa dau bani pe update-uri ?


CentOS NU cred ca e parasite leach clone, cat timp nu face o gramada
de bani din asta.
Altii ar putea spune acelasi lucru despre RedHat care CHIAR face o
gramada de bani din Linux. Si intre milioanele/miliardele  de dolari
care ii vin ca revenuie si salariile celor din comunitatea de
dezvoltatori care sunt angajati de RH cred ca e o mica diferenta.
Avea nevoie Oracle de banii din suport de Linux? Eu personal ma
indoiesc de asta, si cred ca multi altii. Deci nu cred ca BANII ar fi
motivul principal pentru miscarea asta.
Se vehicula de ceva timp ideea ca Oracle ar vrea sa isi faca propia
disctributie de linux, si toata lumea se gandea ca cel mai probabil o
sa cumpere Canonical/Ubuntu.
Dar Canonical/Ubuntu are ceva prea mult de 'comunity' in el, si
singurii jucatori care ramineau disponibili erau Mandriva si RedHat.
Mandriva n-a fost niciodata suportat pentru Oracle, si nu prea merita.
Iar RedHat incepe sa se miste in piata in care pina acum Oracle o
ducea destul de bine, cea a JAS-urilor, prin achizitia lui JBoss ( e
chiar dragutz sa vezi cum pina mai antzartz Szulik si Flery se
stucheau ca mitzele si amu se pupa in piata independentei ca sunt
consumer-oriented si complete stack and stuff...ma rog, avea si RedHat
ceva ce se chema Jonas, dar nu avea notorietatea JBoss). Sa nu uitam
ca si Sun biziei si el ca asigura suport de PostgreSQL doar-doar poa'
sa isi atarne insigna cu 'full stack' de bracinari.
Asa ca Oracle face cea mai simpla miscare posibila, care nu ii costa
prea mult, posibil sa le aduca si ceva parale. Unul dintre motivele
repetate este ca vor sa mareasca adoptarea Linuxului, si asta trebuie
sa recunoastem s-ar putea sa fie adevarat. S-ar putea sa fie un card
intreg de customeri care sa cumpere suport de Linux de la ORacle,
chiar daca e un RHEL rebranduit, mai ales daca ii costa numai 40%
suport fata de cat dau la RedHat. S-ar putea sa fie si un epsilon de
customeri care sa treaca pe Linux taman pentru chestia asta, sa scoata
niste sun-uri ceva mai batriioare la pensie si sa bage niste patifoane
cu AMD-64 si cu Linux si cu Oracle 10g pe ele in ciuda ecranului ala
de boot oribil de culaore magenta sau roz. Si eu zic ca acel epsilon
conteaza.
Nu imi frec miinile si ma simt bine ca lucrez la Oracle pentru chestia
asta, nu ii plang de mila lui RedHat. Daca RedHat nu poate sa
supravietuiasca unei competitii de genul asta..cu atat mai rau,
inseamna ca s-au inttins mai mult decat puteau duce.  si poate asta nu
e decat prima miscare (extrem de inteligenta, trebuie sa
recunoastem..) in procesul de preluare. dar pe de alta parte Larry
Ellison a zis ofarte deschis si foarte corect  ca nu e interesat sa
cheltuiasca miliarde de dolari ca sa cumpere RH:

quote

And, in the end, Ellison may approve a Linux distribution whether or
not it makes business sense.

I don't see how we could possibly buy Red Hat, Ellison said in an
interview earlier this year. I'm not going to spend $5bn, or $6bn,
for something that can just be so completely wiped off the map.

Later, he added:

I'd like to have a complete stack. We're missing an operating system.
You could argue that it makes a lot of sense for us to look at
distributing and supporting Linux.

/quote

Intrebare retorica: de ce  Novell nu a facut acelasi lucru? De ce
(bazindu-se pe echipa de la Ximian, fani Gnome de cand se stiu) nu au
scos propria lor distributie si s-au multumit sa cumpere nr.2 din
piata? Pe de o parte SuSe cam gafaia financiar si nu avea soliditatea
RH, pe de alta parte era enterprise, si in final mai era cineva care
statea pe un purcoi de bani taman peste gard de Suse: SAP.

Hai sa facem doua mici exercitii de imaginatie:
- cum reactionam daca IBM anunta ca ofera suport ptr Linux la 25% din
pretul lui RedHat? Sau daca IBM cumpara Ubuntu/Canonical?
- cum reactionam cand CentOs anunta ca ofera suport pentru RHEL la 10%
din pretul lui RedHat?
Lasind la o parte chestiile emotionale legate de RH si ORA, pina la
urma ramin la parerea ca in ansamblu miscarea asta e benefica pentru
Linux.

Ender

PS. Rog persoana aia care cumpara suport de la RedHat sa fie atat de
amabila sa recunoasca deschis in fata listei cum redistribuie el
profitul firmei la care lucreaza catre miscarea open -source, ca sa il
felicitam si noi si sa il dam de exmplu pozitiv :). Daca in decurs de
3 zile nu se anunta nimeni, inseamna ca asta n-ar 

Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Silviu Marin-Caea
On Friday 27 October 2006 16:05, Tiberiu ATUDOREI wrote:
 On 10/27/06, sin [EMAIL PROTECTED] wrote:
  Silviu Marin-Caea wrote:
   Oracle a anuntat ca va oferi Enterprise Linux..  extraordinar, dar cum?
Ia Red Hat, sterge toate trademark-urile (logourile) si il vinde el pe
   mai putini bani.  Adica trage un CentOS (parasite leach clone - parerea
   mea), cu diferenta ca Oracle are o retea de suport meseriasa si o sa-i
   taie gro din cascavalul lui Red Hat.
 
  atata timp cat licenta ii permite, de ce sa n-o faca ?
  oricum redhat pe langa oracle e doar un mic gandac.
 
  apropos de centos, ce ti se pare asa incredibil ca exista o distributie
  enterprise care e free si nu trebuie sa dau bani pe update-uri ?

 CentOS NU cred ca e parasite leach clone, cat timp nu face o gramada
 de bani din asta.

Este parasite leach clone atat timp cat nu contribuie cu _nimic_ dar taie din 
venitul unei entitati care contribuie, adica RH.

 Altii ar putea spune acelasi lucru despre RedHat care CHIAR face o
 gramada de bani din Linux. Si intre milioanele/miliardele  de dolari
 care ii vin ca revenuie si salariile celor din comunitatea de
 dezvoltatori care sunt angajati de RH cred ca e o mica diferenta.

Ne trebuie numere concrete ca sa putem comenta aici.

 Asa ca Oracle face cea mai simpla miscare posibila, care nu ii costa
 prea mult, posibil sa le aduca si ceva parale.

Le-o trage la Red Hat adica.  Nu ii costa prea mult, decat bruma de stima pe 
care o aveau de la comunitatea open source.

 Unul dintre motivele 
 repetate este ca vor sa mareasca adoptarea Linuxului, si asta trebuie
 sa recunoastem s-ar putea sa fie adevarat.

Da.

Dar puteau s-o faca mult mai onorabil.

 Nu imi frec miinile si ma simt bine ca lucrez la Oracle pentru chestia
 asta, nu ii plang de mila lui RedHat. Daca RedHat nu poate sa
 supravietuiasca unei competitii de genul asta..cu atat mai rau,

Exact, pana la urma piata de servere != servere care ruleaza Oracle.

Pe de alta parte serverele care ruleaza Oracle == servere care au RHEL si SLES 
cumparat cu suport.  Nu serverul de mail al lui Gica Gogosar SRL.

 I don't see how we could possibly buy Red Hat, Ellison said in an
 interview earlier this year. I'm not going to spend $5bn, or $6bn,
 for something that can just be so completely wiped off the map.

Stim deja cat de mult in doare in coor pe Larry de Linux si open-source.  Sa 
dat oarecum cu ele pentru ca stie ca MS sta cu MSSQL la cingatoare, chiar 
daca pana una alta nu e la nivelul lui Oracle.  Dar cate din celelalte 
chestii ale lui MS erau cele mai bune de pe piata?  Oracle stie ca n-are cum 
sa fie prieten cu MS.  De fapt, orice firma de software ar trebui sa stie ca 
nu poate fi prieten cu MS.  Asteptam MS CAD, e singurul domeniu in care nu 
s-au bagat inca.

Indraznesc sa afirm ca lui Red Hat ii mai pasa de Open Source.  Si daca ies si 
niste bani, cu atat mai bine.  Cu cat mai multi bani cu atat mai bine.

 Intrebare retorica: de ce  Novell nu a facut acelasi lucru? De ce
 (bazindu-se pe echipa de la Ximian, fani Gnome de cand se stiu) nu au
 scos propria lor distributie

Pentru ca n-ar fi stiut cum.  Ce pana mea, Gnome e acelasi lucru cu o 
distributie?

 Hai sa facem doua mici exercitii de imaginatie:
 - cum reactionam daca IBM anunta ca ofera suport ptr Linux la 25% din
 pretul lui RedHat?

Pana una alta, toate miscarile pe care le-a facut IBM in Open Source au fost 
brici.  Exact cum trebuie.  Si le-au iesit socotelile.  Nici nu se poate 
compara.  IBM este nepatat in privinta asta, so far.

Oracle a dat acum cu mucii-n fasole.

 - cum reactionam cand CentOs anunta ca ofera suport pentru RHEL la 10%
 din pretul lui RedHat?

Fucking parasite leach clone.

 Lasind la o parte chestiile emotionale legate de RH si ORA, pina la
 urma ramin la parerea ca in ansamblu miscarea asta e benefica pentru
 Linux.

Eu zic ca, per ansamblu, nu e.

 PS. Rog persoana aia care cumpara suport de la RedHat sa fie atat de
 amabila sa recunoasca deschis in fata listei cum redistribuie el
 profitul firmei la care lucreaza catre miscarea open -source, ca sa il
 felicitam si noi si sa il dam de exmplu pozitiv :). Daca in decurs de
 3 zile nu se anunta nimeni, inseamna ca asta n-ar trebui sa ne
 afecteze (cel putin direct).

Aici nu pricep ce vrei sa zici.


___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Tiberiu ATUDOREI

Este parasite leach clone atat timp cat nu contribuie cu _nimic_ dar taie din
venitul unei entitati care contribuie, adica RH.


CentOS NU taie din venitul lui RedHat.  S-ar putea chiar sa ii aduca
ceva venit, pentru ca s-ar putea sa existe n intreprinderi care sa
testeze CentOs si apoi sa mearga spre 'the real thing' , adica RHEL.
Pe de alta parte, recunosc, Oracle s-ar putea sa taie din veniturile
RHAT, mai ales ca RHAT a anuntat ca NU isi schimba preturile de
suport. Ma rog, alegerea lor. Si daca anuntau ca isi reajusteaza
preturile tot nasol era, ar fi fost ca o recunoastere ca preturile
sunt umflate. Sa vedem ce o sa conteze comercial, 'genuine' support
RHAt cu preturi mari sau 'leach clone support' de la Oracle la preturi
mult mai mici.


Ne trebuie numere concrete ca sa putem comenta aici.


Sa pornim de la urmaotalrele sume: vreo 278 milioane de dolari
venituri in 2006 si vreo 400 de milioane date lui JBoss, si o o
capitalizare de vreo 2.88 miliarde de dolari, (spre comparatie Novell
are 2.01 miliarde, Oracle are 94 si ceva,  MS are 286 si ceva, IBM are
138 si ceva,  SAP are 60 si ceva).


Dar puteau s-o faca mult mai onorabil.

A la guerre comme a la guerre.



Stim deja cat de mult in doare in coor pe Larry de Linux si open-source.  Sa
Indraznesc sa afirm ca lui Red Hat ii mai pasa de Open Source.  Si daca ies si
niste bani, cu atat mai bine.  Cu cat mai multi bani cu atat mai bine.

Hai sa o luam altfel: de ce pana mea RHAT nu pune binarele / iso la
download, iar Oracle le da? :)

Fucking parasite leach clone.

Man, tu ai un fix. CentOS is good ..really. E exact un mic ghimpe
comunitar in coasta RedHat care sa le reaminteasca cat depind de
comunitate, si intre ce limite trebuie sa joace nice conform GPL. Iar
acum Oracle le mai baga un ghimpe si in cealalta coasta care sa le
reaminteasca de fapt si niste reguli ale economiei de piata. La urma
urmei, nu-ti place, nu cumperi..it's a free market.


 PS. Rog persoana aia care cumpara suport de la RedHat sa fie atat de
 amabila sa recunoasca deschis in fata listei cum redistribuie el
 profitul firmei la care lucreaza catre miscarea open -source, ca sa il
 felicitam si noi si sa il dam de exmplu pozitiv :). Daca in decurs de
 3 zile nu se anunta nimeni, inseamna ca asta n-ar trebui sa ne
 afecteze (cel putin direct).

Aici nu pricep ce vrei sa zici.



Cat timp ai lucrat la Genesys, cati clienti de suse ati avut? Cati au
luat suport?
Cati clienti cu suport are RedHat in .ro? Daca ar fi iso-urile libere
cati ar prefera sa instaleze CentOS in loc de RHES? Daca suportul ar
fi ceva mai ieftin cati ar folosi RHES cu suoport platit fata de
altceva (CentOS/ Debian/Ubuntu Server)? Daca cursurile/certificarile
nu ar fi asa de scumpe, cati nu ar vrea sa aiba  si ei o insignuta cu
RHCE dar pe deplin meritata atarnata la rever?

Bun, pina la urma cadem de acord ca CentOs is Oracle are f..ing leach
parasites ..
Clar RHAT n-a murit din cauza lui CentOs..si amu a aparut un parazit mai mare.
Un parazit care isi omoara gazda e un parazit prost..dar nu cred ca o
sa se intample asta.
La urma urmei LINUX NU E REDHAT..si mesajul asta cred ca e foarte clar.

Mai e un aspect: dupa anunt actiunile lui Oracle nu au crescut (ma
rog, 0.6% nu e crestere..) dar au scazut spectaculos cele de la RHAT
(26%). Iar daca te uiti bine actiunile RHAT au evoluat anul asta intre
32 si pina pe la vreo 14..acum au atins minimul din an.
Concluzia mea e ca nu sunt pe deplin stabili financiar.
Vrei sa joci cu 'big boys' in liga si bagi JBoss la tescherea, atunci
trebuie sa fii pregatit si pentru astfel de contra-lovituri. Mai ales
daca te-ai cam intersectat cu Oracle cand faceai potecuta acum cateva
luni spre sediul JBoss.
Sa ne reamintim: a murit MySQL ca Oracle a cumparat InnoDB si
Sleepycat (BerkeleyDB). NU. Ba chair a iesit de curind o noua versiune
de BerkeleyDB, tot open-source, si cu ceva features notabile in plus.
Ender

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Vali Dragnuta
On Fri, 2006-10-27 at 17:59 +0300, Tiberiu ATUDOREI wrote:
  Este parasite leach clone atat timp cat nu contribuie cu _nimic_ dar taie 
  din
  venitul unei entitati care contribuie, adica RH.
 
 CentOS NU taie din venitul lui RedHat.  S-ar putea chiar sa ii aduca
 ceva venit, pentru ca s-ar putea sa existe n intreprinderi care sa
 testeze CentOs si apoi sa mearga spre 'the real thing' , adica RHEL.

--Da, dar oracle ar putea taia. De ce ? Pentru ca centos nu e
certificat de oracle, si probabil nu va fi vreodata, in vreme ce
distroul lu' oracle probabil ca o sa fie fatat gata certificat si fara
prea mare bataie de cap la capitolul QA. 
Oracle NU joaca de la nivelul lui centos. Centos e pentru oamenii saraci
care risca sa mearga pe o platforma necertificata, RHEL pentru aia care
au bani si au politica oficiala sa cumpere numai produse cu suport
comercial. Si sa nu cumpere decit - subliniez - produse certificate
oracle. Piata lu' redhat acolo era de fapt, nu la userii de centos. 
Cit despre ce spui tu cu preturile piperate ale lui RedHat, ei
bine ...admit ca ar fi posibil sa fie asa. Dar nu cred. Si nu cred din
urmatorul motiv :

Pentru RedHat, RHEL reprezinta probabil principala sursa de venit. Ca
atare,din linux redhat trebuie sa isi plateasca toate cheltuielile,
inclusiv cele de infrastructura, care nu au in mod direct legatura cu
oferirea produsului/serviciului sau.
Pentru oracle insa, aceste costuri sint infime. Infrastructura are
deja.Hell, oracle isi permite chiar sa piarda bani din toata afacerea
asta in mod constant atita vreme cit scopul politic este atins.La
sfirsitul anului pierderile din linux ale lui oracle sint oricum
acoperite de celelalte arii de activitate in care oracle cere preturi de
80k EUR/procesor sau chiar mai mult.Politica de dumping se cheama ce
face oracle, si nu este tocmai fair. 
BTW, daca oracle crede ca poate face software business atit de eficient
incit sa poata oferi suport pentru un sistem de operare la doar
100usd/an, de ce nu practica dumpingul asta si pentru baza de date spre
exemplu ? :) 

Anyway, in ciuda faptului ca unii au o reputatie in a reusi sa vinda
produse de rahat scrise de maimute la preturi ridicole, sper ca va
exista destul common sense printre factorii de decizie incit sa nu se
arunce orbeste in barca asta - pentru citeva motive de bun simt a se
vedea raspunsul meu din threadul cu yael.



___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug


Re: [rlug] Oracle: noul [EMAIL PROTECTED]

2006-10-27 Fir de Conversatie Dizzy
On Friday 27 October 2006 16:52, Silviu Marin-Caea wrote:
 Este parasite leach clone atat timp cat nu contribuie cu _nimic_ dar taie
 din venitul unei entitati care contribuie, adica RH.

Este licenta in sine (in speta GPL) care face ca softul open source sa fie 
ceea ce este nu jucatorii mari din el (pt ca acesti jucatori lucreaza la el 
tocmai datorita licentei in final, chiar daca asta e indirect, ei direct 
vrand bani sau stiu eu ce alte interese personale si egoiste).

Astfel, CentOS (de care habar nu am) aduce in comunitate daca vrei tu prin 
insasi faptul ca este folosit. Clar fiind folosit apar bug reporturi, care 
duc la bug fix-uri. Insasi folosirea open source-ului reprezinta o 
contributie la el, nu trebuie neaparat sa platesti niste persoane sa dezvolte 
ca sa ai o contributie.

Intrebarea de baza, ce a fost mai intai, oul (licenta GPL) sau gaina 
(dezvoltatorii pe GPL) ? Clar ca oul in cazul de fata (dezvoltatorii 
respectivi ca oameni evident ca existau si inainte de GPL doar ca nelucrand 
pe baza de cod GPL sau fara sa ofere cod sub GPL nu contribuiau la 
comunitatea GPL astfel dezvoltatorii GPL au aparut dupa licenta, simplu :) ).

Deci repet, dupa parerea mea licenta GPL (impreuna cu dezvoltarea Internetului 
ca suport tehnic) a facut comunitatea open source ceea ce este astazi (a se 
nota ca pun pe acelasi loc in mod voit comunitate open source 
vs comunitate GPL). Pt ca este infrastructura care regleaza procesul 
principal al open source-ului: sharing de surse si cresterea aidoma unui 
virus :) Aparent potentialul exista dintodeauna, GPL si Internetul au 
oferit mijloacele sa se dezvolte (se pare ca intotdeauna vor exista oameni 
dispusi sa lucreze la ceva fara sa ceara neaparat bani cata vreme au 
posibilitatea - ie Internet - si stiu sigur ca de modificarile lor pot 
profita si altii - ie licenta GPL).

-- 
Mihai RUSU  Email: [EMAIL PROTECTED]
GPG : http://dizzy.roedu.net/dizzy-gpg.txt  WWW: http://dizzy.roedu.net
Linux is obsolete -- AST

___
RLUG mailing list
RLUG@lists.lug.ro
http://lists.lug.ro/mailman/listinfo/rlug