Re: [Talk-cz] Mistni nazvy z cuzk:km - place=locality?

2014-05-29 Thread JV
Dobrý den,
jedná se částečně o obsah Geonames (psal to tu už Petr Souček) - http://
geoportal.cuzk.cz/(S(3cyowy45r2dj2p4533aom555))/default.aspx?mode=TextMeta
text=geonames_uvodside=geonamesmenu=26

Jiank k souřadnicovým systémům - doporučuji přečíst http://geoportal.cuzk.
cz/(S(samcqa45wl5yrtvgwgijlqac))/Default.aspx?lng=CZmode=TextMetatext=
souradsystemyside=WMS.verejnemenu=311head_tab=sekce-03-gp, možná se tam 
někdo poučí :-)

Přeji příjemný den
Jiří Veselý

-- Původní zpráva --
Od: Dalibor Jelínek dali...@dalibor.cz
Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' talk-cz@openstreetmap.org
Datum: 29. 5. 2014 10:01:46
Předmět: Re: [Talk-cz] Mistni nazvy z cuzk:km - place=locality?

Cau,
- to, co je v KM, je to totéž co ZSJ v RUIAN?
Ne, myslim, ze ne. Tohle jsou hlavne jmena poli a lesu,
to by v ZSJ by nemelo. A o zadnem jinem zdroji nevim.

Hledat Nominatimem jsem to predtim nezkousel,
ale najde to spravne jako Locatility (cesky Oblast).

S tim reverznim hledanim to dela nejakych problem?

Dalibor

 -Original Message-
 From: Petr Vejsada [mailto:o...@propsychology.cz]
 Sent: Thursday, May 29, 2014 9:26 AM
 To: OpenStreetMap Czech Republic
 Subject: Re: [Talk-cz] Mistni nazvy z cuzk:km - place=locality?
 
 Ahoj,
 
 jen se zeptám - to, co je v KM, je to totéž co ZSJ v RUIAN? (Základní
sídelní
 jednotky)? Pak nějak nedává smysl to překreslovat. ZSJ mají polygony i
 definiční body. Polygony už není kam dát, u definičních bodů se dá dát to
 place=*.
 
 Jináč Nominatim na to docela dost intenzivně reaguje, někdy až moc a hlásí
 places v dost velkých vzdálenostech, kde už by člověk asi ten název
nepoužil
 (v případě použití bodů). Mám na mysli reverzní geokodér.
 
 Dne Čt 29. května 2014 09:10:19, Dalibor Jelínek napsal(a):
 
  Ahoj,
 
  jojo, to jsem delal ja. ;-)
 
  Kdyz uz se to nejak jmenuje, tak at to mame v mape, ne?
 
  S tim jak je to nahusto to by asi mela byt starost pro renderer
 
  a ne pro toho, kdo to z KM prekresluje. V tomhle zvetseni,
 
  na ktere jsi poslal odkaz, by to asi vubec nemel vykreslovat.
 
  Asi je to jinde o dost ridsi.
 
  V kazdem pripade si myslim, ze je lepsi to v mape mit,
 
  nez to neprekreslit, kdyz uz se ta oblast mapuje.
 
 
 
  Zdravi,
 
  Dalibor
 
 
 
 
 
  From: Jan Dudík [mailto:jan.du...@gmail.com]
  Sent: Tuesday, May 27, 2014 9:13 PM
  To: OpenStreetMap Czech Republic
  Subject: Re: [Talk-cz] Mistni nazvy z cuzk:km - place=locality?
 
 
 
  Zjevně nejsi sám
 
  http://www.openstreetmap.org/#map=14/49.1242/14.3598
 
 
 
  JAnD
 
 
 
  Dne 27. května 2014 20:42 Martin Švec - OSM o...@maatts.cz
  mailto:o...@maatts.cz  napsal(a):
 
  Ahoj,
 
  při přidávání lesních cest jsem začal opisovat z CUZK:KM lokální
  označení neobydlených míst (polesí, pole...) poblíž Brna. Zaplevelil
  jsem tím mapu trochu víc než jsem původně čekal, tak se chci ujistit,
  že nedělám něco nežádoucího. Viz
  http://www.openstreetmap.org/#map=14/49.2423/16.4198
 
  Názvy jsou nody s tagem place=locality, po vzoru hopeta kousek
  severněji u Lažánek. Je to ok? Popis na wiki vcelku sedí
  (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:place%3Dlocality), ale prý by
  těch tagů mělo spíš ubývat. Vhodnější označení jsem ale nenašel.
 
  Turistické mapy tyhle názvy běžně obsahují, ale nevím jak je zkousnou
  renderery OSM...
 
  Díky
  Martin
 
 
 
  ___
  Talk-cz mailing list
  Talk-cz@openstreetmap.org mailto:Talk-cz@openstreetmap.org
  https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz;___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Nový S-JTSK grid, kdo pomůže?

2014-05-28 Thread JV
Zdravím všechny,
ano, mapové služby (jak na geoportal.cuzk.cz, tak na services.cuzk.cz - WMS 
i WFS nebo GML) obsahují oficiálně schválené algoritmy pro transformaci 
(http://www.cuzk.cz/Zememerictvi/Geodeticke-zaklady-na-uzemi-CR/GNSS/
Programy-pouzitelne-pro-data-ziskana-pomoci-GN-%281%29.aspx).

J. Veselý


-- Původní zpráva --
Od: Martin Kokes sh...@typo3-hosting.com
Komu: talk-cz@openstreetmap.org
Datum: 28. 5. 2014 18:04:45
Předmět: Re: [Talk-cz] Nový S-JTSK grid, kdo pomůže?

Kdybych nebyl zrovna na dovolené, určitě bych přišel poznat české OSMaře a 
ČÚZKy na vlastní oko... Tak třeba byste si o tom mohli nějak popovídat sami,

cílem by mělo být dosáhnout přesnosti
oficiální transformační služby 
http://geoportal.cuzk.cz/Default.aspx?head_tab=sekce-01-gpmode=TextMeta;
text=wctsmenu=19 
v prostředí PROJ4 a GDAL. Té IMHO ve vztahu k využitelnosti dat v OSM 
dosahuje jen WFS ČÚZKu - služba INSPIRE (CP, případně AU, AD). Předpokládám 
tedy, že tam Petr Souček má zabudovanou jejich oficiální transformaci, když 
nabízí data i ve WGS84 
http://services.cuzk.cz/wfs/inspire-cp-wfs.asp?service=WFSrequest=
GetCapabilities 
...

MK

Martin Landa píše v diskusním příspěvku 
news:ca+ei1od97auwc_8b4+nyo2x+tyornqb8jm8qb9qtxc_+mgn...@mail.gmail.com...

Dne 28. května 2014 17:26 Martin Kokes 
sh...@typo3-hosting.com napsal(a):
 Netuším to je spíš otázka na Ondřeje Chlupa - chtěl to asi prostě spočítat

 v
 PGSQL v R :-). Proto jsem ostatně chtěl urychlit výsledek a prostě vzít
 DATAZ body a jít nějakou jinou cestou (Jan Ježek-way) nebo způsob 
 naznačený
 v http://lists.maptools.org/pipermail/proj/2013-January/006539.html

 Ale sám to nezvládnu, já jsem spíš IT allrounder, tohle je na mne už vyšší
 GDAL dívčí.

tema na diskuzi na Geoinformatics [1] ? ;-)

Martin

[1] http://geoinformatics.fsv.cvut.cz/gwiki/Geoinformatics_FCE_CTU_2014 



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz;___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Nový S-JTSK grid, kdo pomůže?

2014-05-14 Thread JV
Velice stručně - dotransformace pomocí gridu se dělá kvůli tomu, že S-JTSK 
není homogenní a má lokální deformace (dané už historicky od jeho vzniku). 
Jednoznačný matematický vztah je mezi WSG84 a S-JTSK/05 a grid právě 
vyjadřuje rozdíly mezi hladkým S-JTSK/05 a lokálně deformovaným S-JTSK. 
Takže jeho použitím se zvýší přesnost transformace a lze používat globální 
transformační klíč pro celou republiku s přesností, vyhovující katastru.

J. Veselý


-- Původní zpráva --
Od: Jachym Cepicky jachym.cepi...@geosense.cz
Komu: OpenStreetMap Czech Republic talk-cz@openstreetmap.org
Datum: 14. 5. 2014 10:56:12
Předmět: Re: [Talk-cz] Nový S-JTSK grid, kdo pomůže?

Mno, děkuji pěkně za důvěru. GDAL sice obsluhovat umím (nebo jsem si to do 
teď
myslel), ale pro tuhle oblast aplikace si tedy nejsem jistý ...

Na GDAL je po největší zvíře (i když tak nevypadá) Martin Landa - a kromě 
toho
ví, o čem mluvíš :-)

Honza Ježek pokud vím se v tom problému fakt vyzná, i když je spíš přes Javu
(což je detail), ale počítám, že teď má celkem plno rodinných a pracovních
povinností.

Můžete mi zkusit když tak po lopatě, jako někomu kdo sice držel Theo 20 v 
ruce a
chápe z rychlíku problém transformace mezi souř. systémy vysvětlit, co
potřebujete a proč nestačí standardní 7prvká transformace (alias +towgs84) a
k
čemu je tenhle grid vlasně dobre do OSM? 

Jestli by to bylo moc vysvětlování, tak se omlouvám, ..., holt jsem studoval
špatnou školu

dík

J

On Wed, May 14, 2014 at 09:32:15AM +0200, hanoj wrote:
  Mám celou databázi polohového bodového pole TB, ZhB a CZEPOS v
  ETRS89(ETRF2000)  S-JTSK, nechtěl by mi někdo, kdo se víc orientuje v 
GDAL
  (Jáchym Čepický?) pomoci vytvoři nový nadgrid ntv2?
 *** ten grid je už spočtený, jen je třeba ho převést do správného
 formátu pro GDAL.
 http://www.cuzk.cz/Zememerictvi/Geodeticke-zaklady-na-uzemi-CR/GNSS/Nova-
realizace-systemu-ETRS89-v-CR.aspx
 
 ha
 hanoj
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

-- 
Jachym Cepicky
URL: http://geosense.cz
e-mail: jachym.cepicky at geosense cz
PGP: http://les-ejk.cz/pgp/JachymCepicky.pgp
@jachymc

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz;___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Tracer plugin - ruian update

2014-02-10 Thread JV
Zdravím všechny,
před časem se tu mluvilo o transformaci z/do S-JTSK. Kolega mi odpověděl na 
dotaz - je to tak, že transformační program od VÚGTK, zmíněný na http://www.
cuzk.cz/Zememerictvi/Geodeticke-zaklady-na-uzemi-CR/GNSS/Nova-realizace-
systemu-ETRS89-v-CR.aspx, je placený a tedy ani není možné získat jeho 
fortranovský zdroják, o kterém se píše v Metodice převodu (odkaz na konci 
zmíněné stránky). Případné dotazy směrujte přímo na VÚGTK (http://www.vugtk.
cz) :-).
K té přesnosti - tohle je přesně ten důvod, proč neexistuje jednoznačný 
matematický vztah pro transformaci mezi S-JTSK a ETRS89 (WGS84). Odchylky se
řeší interpolací oprav podle zveřejněné tabulky odchylek mezi S-JTSK/95 a S-
JTSK. Rozdíl proti odkazu dole je, že se do výpočtu matice ochylek braly 
nejen body DOPNUL, ale i další body základního polohového bodového pole a 
zhušťovací body, na kterých byly určeny souřadnice jak v S-JTSK, tak v ETRS
89. Matice odchylek je volně dostupná a lze ji využít v libovolném 
transformačním programu. Schválení ČÚZK podléhají pouze ty transformační 
programy, které se používají k předávání výsledků zeměměřických činností 
(zjednodušeně řečeno).

J. Veselý


-- Původní zpráva --
Od: hanoj eha...@gmail.com
Datum: 10. 2. 2014
Předmět: Re: [Talk-cz] Tracer plugin - ruian update





 Jinak co se diskutovany presnosti tejce, vidim tam posun vuci KM o cca 10 
cm ... coz neni nic tragickyho, ale zajimavy to teda je.

*** uz se prosim nedivme, ale chapejme:
http://grass.fsv.cvut.cz/gwiki/Chyba_p%C5%99i_transformaci_z_WGS84_do_S-JTSK
(http://grass.fsv.cvut.cz/gwiki/Chyba_p%C5%99i_transformaci_z_WGS84_do_S-JTSK)



ha

hanoj


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz;___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Tracer plugin - ruian update

2014-02-04 Thread JV
Zdravím,
omlouvám se, ale opravdu se bavíme o číslech popisných? Zrovna u Technické 
knihovny v Dejvicích vidím jen jedno číslo popisné a 4 čísla orientační:
http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/adresnimista/vyhledej?ob.kod=554782ul.kod=co.
kod=400459mc.kod=500178so.kod=27239781vo.kod=search=Vyhledat
Více čísel popisných by bylo vidět jak v grafice VDP (http://vdp.cuzk.cz/
marushka/?themeid=1MarUid=DDB04061%206EAC62F2MarUidi=0D3E163B%2076073BA4%
20DDB04061%20E4699646%206EAC62F2MarMiddlePoint=-744741.2141709006%20-
1040895.0606261094MarScale=857), tak v Nahlížení do KN (http://sgi.
nahlizenidokn.cuzk.cz/marushka/default.aspx?themeid=3MarUid=7E6595D2%20A5AD
9D88%208244EA23MarUidi=8244EA23MarMiddlePoint=-744781.5201761102%20-
1040865.3080245024MarScale=1996).

Raději ještě jednou:
- číslo popisné / evidenční je unikátní v rámci části obce a nesmí se 
používat opakovaně (tedy číslo po zrušené budově nelze přidělit jinému 
objektu). Popisná a evidenční čísla tvoří dvě samostatné řady.
- číslo orientační by mělo určovat pořadí budovy v rámci ulice nebo náměstí,
nejsou povinná
Viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Ozna%C4%8Dov%C3%A1n%C3%AD_dom%C5%AF

J. Veselý


-- Původní zpráva --
Od: Petr Vejsada o...@propsychology.cz
Datum: 4. 2. 2014
Předmět: Re: [Talk-cz] Tracer plugin - ruian update


Jestli z minulosti, tak z minulosti velmi nedávné. Například nová budova 
Technické knihovny ČVUT v Dejvicích má více čísel popisných.

 Mimochodem, dokazu se te tve databaze nejak zeptat ja?
 Je pristupna po netu?

Databáze nemá port vystrčený ven, ale chceš-li, můžeme se domluvit. Buď přes

openvpn nebo ssh tunel.

 Ale i tak mi to porad neprijde uplne mimozni.

Ta Technická knihovna má více vchodů, je spousta paneláků, kdy je jedna 
budova 
navenek, ale také má více vchodů, výtahů, byty jsou v každém vchodu 
číslovány 
zvlášt, ale pořád je to jedna budova. Nemám úplně jistotu, zda stavební 
objekt 
a budova je to samé, možná ne.


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Zla, zla priroda (was Re: Tracer plugin - ruian update)

2014-02-04 Thread JV
Dobrý den,
závazné souřadnicové systémy v ČR jsou stanoveny nařízením vlády č. 430/2006
Sb. (portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?idBiblio=63017fulltext=nr=430~2
F2006part=name=rpp=15#local-content). Pro katastr i RUIAN se používá S-
JTSK. Např. v rámci směrnice INSPIRE (http://www.cuzk.cz/Katastr-
nemovitosti/INSPIRE.aspx) se grafika katastru vydává i v systému ETRS89 - to
je mimochodem systém, který je pevně svázaný s euroasijskou deskou a tedy 
nezávislý na kontinentálním driftu (stejně jako S-JTSK a další lokální 
systémy).
Pro převod do / z S-JTSK neexistuje jednoznačný matematický vztah z důvodu 
lokálních deformací S-JTSK. Existuje ale postup, jak dosáhnout centimetrové 
přesnosti transformací ETRS89  S-JTSK na území celé ČR: http://www.cuzk.
cz/Zememerictvi/Geodeticke-zaklady-na-uzemi-CR/GNSS/Nova-realizace-systemu-
ETRS89-v-CR.aspx - pomocí dotransformace (interpolace odchylek), doporučuji 
na konci odkazovaný dokument Metodika převodu.

J. Veselý


-- Původní zpráva --
Od: Dalibor Jelínek dali...@dalibor.cz
Datum: 5. 2. 2014
Předmět: Re: [Talk-cz] Zla, zla priroda (was Re: Tracer plugin - ruian 
update)

Tohle je vtipna pripominka, kterou je dobre mit na pameti. :-)
Ale pocitam, ze zrovna v tomhle pripade KM i RUIAN maji stejny
system souradnic, takze plavou na desce spolu.

Mimochodem, je to fakt duvod, proc se v KM pouziva S-JTSK?
Asi ne, ze? Alespon Wikipedia uvadi jine duvody. 
Nebo je opravdu z tohoto pohledu definovana nula na nejaky konkretni bod 
na povrchu?

A co delaji chudaci Islandane, kdyz jim ten ostrov plave do dvou smeru 
zaroven? ;-)

Dalibor


 Zemsky desky jsou proklety potvory, a hybou se. Nehybou se moc rychle, ale
 trochu se prece jen hybou. Zmerim polohu snezky vuci wgs-84 referenci, a 
za
 100 let je o par centimetru jinde...
 
 Takze mit mapu zalozenou na wgs-84 je vlastne fatalne blbe, protoze ty
 zakreslene veci proste plujou pryc.
 
 Resenim je mit jeden system souradnic pro kazdou zemskou desku, ktera tak
 nejak drzi pohromade. A pak se hold jednou za 50 let zmeni prepocet na wgs
-
 84.
 
 Nastesti je efekt maly ale centimetrovy presnosti proste z principu 
nejde
 dosahnout, protoze ty desky se hybou na radech centimetry za rok...
 
 Pavel
 --
 (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
 (cesky, pictures)
 http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz;___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] RUIAN info

2014-01-28 Thread JV
Dobrý den,
http://services.cuzk.cz/wms.asp?REQUEST=GetFeatureInfoSERVICE=WMSVERSION=
1.1.1LAYERS=DEF_PARCELYSRS=EPSG:102067BBOX=-823894,-1066830,-823041,-
1066262WIDTH=1279HEIGHT=853QUERY_LAYERS=DEF_PARCELYX=577Y=350
http://services.cuzk.cz/wms.asp?REQUEST=GetFeatureInfoSERVICE=WMSVERSION=
1.1.1LAYERS=DEF_BUDOVYSRS=EPSG:102067BBOX=-823662,-1066899,-822809,-
1066330WIDTH=1279HEIGHT=853QUERY_LAYERS=DEF_BUDOVYX=722Y=381

J. Veselý

-- Původní zpráva --
Od: Marián Kyral mky...@email.cz
Datum: 28. 1. 2014
Předmět: Re: [Talk-cz] RUIAN info

Dne 28.1.2014 10:28, hanoj napsal:

 Co myslíte? *** moc tomu nerozumim, ale WMS CUZK KM má standadní 
 GetFeatureInfo např. 
 http://openlayers.org/dev/examples/getfeatureinfo-control.html [2]
 
 hanoj
 


Díky za tip. To vypadá slibně. Bohužel o WMS toho moc nevím. takže si to 
budu muset nastudovat. Nějaký tip na přehlednou a snadno pochopitelnou 
dokumentaci? A nejlépe i nějaký funkční příklad url pro CUZK, abych si s 
tím mohl hrát.

Díky,
Marián



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz;___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] RUIAN info

2014-01-27 Thread JV
Dobrý den,
v nestrukturovaném tvaru to lze zobrazit přímo z veřejného dálkového 
přístupu:
http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/stavebniobjekty/id_stavebniho_objektu
http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/parcely/id_parcely
a podobně. Nezobrazuje se tam přímo vlastník (RUIAN neobsahuje údaje o 
vlastnících), jsou tam ale odkazy do Nahlížení do KN.

J. Veselý


-- Původní zpráva --
Od: Marián Kyral mky...@email.cz
Datum: 27. 1. 2014
Předmět: [Talk-cz] RUIAN info

Ahoj,
v souvislosti s RUIAN mne napadla ještě jedna věc. Líbil by se mi nějaký 
nástroj na principu traceru, který by ale místo tracování tvaru objektu 
vrátil informace o daném bodě z RUIAN.

Tedy, kliknu v JOSM do mapy a otevře se mi okno, ve kterém budou 
infomace z RUIAN. U pozemku způsob využití, případně vlastník, u budov, 
typ budovy, vlastník a info o pozemku na kterém ta budova stojí. Nevím 
přesně, jaké informace jsou v RUIAN dostupné.

Mohl by to být samostatný zásuvný modul, případně bych to mohl přidat 
jako další režim do Tracer zásuvného modulu.

Jediné, co potřebuji, je nějaký server, odkud bych tahal data. Formát 
předpokládám json, ale klidně i jiný rozumný.

Co myslíte?

Marián

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz;___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] RUIAN nad OSM

2014-01-13 Thread JV
Dobrý den,
ano, většinou to jsou chyby. U některých typů probíhají kontroly a 
katastrální pracoviště to postupně opravují. Tu možnost hlášení zjistím.

J. Veselý


-- Původní zpráva --
Od: Petr Vejsada o...@propsychology.cz
Datum: 13. 1. 2014
Předmět: Re: [Talk-cz] RUIAN nad OSM

Také všechny zdravím,

Dne Po 13. ledna 2014 07:53:55, JV napsal(a):

 Zdravím všechny,
 ad artefakty - to není chyba, ale zcela legální stav. Je potřeba si
 uvědomit, že katastrální mapa *není* technická mapa a že do 31.12.2013
 budova a pozemek pod ní byly dvě nemovitosti (a u nemovitostí, 
existujících
 před 1.1.2014 to bude i nadále, pokud se vlastnické poměry liší - velice

rozumím, že katastrální mapa je mapa právní a že tedy neodráží realitu, ale 
právní stav. Opakovaně narážím na stav (RUIAN), o kterém si myslím, že nikdy

nebyl stavem skutečným ani stavem právním. Je to v případech, kdy leží třeba
3 
budovy na sobě

https://ruian.poloha.net/20/50.08934/14.46915 - rozsviťte si overlay budov a

je to dokonce vidět, jak ta překryvná vrstva má jinou barvu na budově 
Biskupcova 347/12. Biskupcova 14 a 16 ovšem chybí. Tedy nechybí, ale leží na

Biskupcově 12. To není zdaleka jediný případ. Tento konkrétní případ vypadá 
v 
RUIAN takto:

kod | budova_id | cisla_domovni
--+---+---
21695270 | 884184101 | {347}
21695547 | 884184101 | {382}
21696519 | 884184101 | {501}


Zrovna tyto případy není nutné složitě hledat; postačil by vhodně zvolený 
dotaz do databáze.


Dalším ne zcela vzácným jevem je výskyt budovy na místě vnitrobloku:

https://ruian.poloha.net/20/50.08313/14.42040

přičemž v místě, kde budova má být, tak není. Vypadá to na nějakou 
zavlečenou 
chybu, nevím.

Mohu třeba tyto výskyty někam hlásit, pokud by to mělo skutečně smysl.

--
Petr

 zjednodušeně řečeno). Zrovna v těch Pardubicích to znamená, že budova je
 Ministerstva obrany (http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/stavebniobjekty/
46757481
 - tlačítko Údaje o vlastnictví otevře Nahlížení do KN se zvýrazněným
 obvodem budovy), ale pozemky pod ní jsou částečně i města (to je ten
 hnusný artefakt).
 Netvrdím, že v katastru nejsou chyby - ale vždy je mít na paměti výše
 uvedené a že katastr eviduje *právní* stav. Tedy pokud v terénu již nějaká
 budova není, může se v katastru i nadále zobrazovat, protože nikdo tu 
změnu
 neohlásil. A aby to bylo ještě složitější, zrovna cesta k odstranění 
budovy
 začíná na stavebním úřadu a teprve následně je možné to oznámit katastru.
 
 J. Veselý
 
 
 -- Původní zpráva --
 Od: Petr Morávek [Xificurk] p...@pada.cz
 Datum: 11. 1. 2014
 Předmět: Re: [Talk-cz] RUIAN nad OSM
 
 Dne 11.1.2014 09:27, Marián Kyral napsal(a):
  Ad import budov)
  Kromě toho, že některé budovy v RUIAN chybí, jsou i takové, které
  přebývají.
  Třeba ulice Na Poříčí, mezi vlakovým a autobusovým nádražím. Tam je
  obrovská
  parcela, kde sice byly budovy, ale před několika lety je srovnali se 
zemí
  a teď tam roste jen tráva. Pokud by jsi provedl automatický import, 
budovy
  by se opět objevily. Asi bych se prvně zaměřil na místa, kde zatím není
  vůbec nic. Tam to pak stejně musí někdo znalý revidovat.
  
  Případně, bylo by možné udělat něco na způsob traceru? Tedy, že kliknu 
do
  mapy v místě, kde je nějaká budova, plugin se spojí s nějakým serverem a
  vrátí
  tvar budovy z RUIAN. Taky by tam mohla být volba Importuj vše v okolí
 
 pro
 
  místa, kde ještě vůbec nic není. Ať to není třeba dělat po jedné.
 
 Ahoj,
 
 bohužel kvalita budov v RUIAN není nijak dobrá. Já jsem narazil na to,
 že některá (části) budov jsou označeny jen jako zastavěná plocha a
 naopak zastavěné plochy jsou označeny jako budova. Navíc se občas objeví
 docela hnusné artefakty přímo v geometriích.
 
 http://maps.fordfrog.com/?zoom=17lat=50.02363lon=15.77651layers=B00FFF
 http://mapy.cz/#!x=15.774797y=50.023553z=15l=15
 
 Pokud tedy bude opravdu nějaký import budov probíhat, tak rozhodně
 nemůže být automatický, spíš opravdu něco na styl traceru.
 
 Zdraví,
 Petr Morávek aka Xificurk
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz;

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz;___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] RUIAN nad OSM

2014-01-12 Thread JV
Zdravím všechny,
ad artefakty - to není chyba, ale zcela legální stav. Je potřeba si 
uvědomit, že katastrální mapa *není* technická mapa a že do 31.12.2013 
budova a pozemek pod ní byly dvě nemovitosti (a u nemovitostí, existujících 
před 1.1.2014 to bude i nadále, pokud se vlastnické poměry liší - velice 
zjednodušeně řečeno). Zrovna v těch Pardubicích to znamená, že budova je 
Ministerstva obrany (http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/stavebniobjekty/46757481;
- tlačítko Údaje o vlastnictví otevře Nahlížení do KN se zvýrazněným 
obvodem budovy), ale pozemky pod ní jsou částečně i města (to je ten hnusný
artefakt).
Netvrdím, že v katastru nejsou chyby - ale vždy je mít na paměti výše 
uvedené a že katastr eviduje *právní* stav. Tedy pokud v terénu již nějaká 
budova není, může se v katastru i nadále zobrazovat, protože nikdo tu změnu 
neohlásil. A aby to bylo ještě složitější, zrovna cesta k odstranění budovy 
začíná na stavebním úřadu a teprve následně je možné to oznámit katastru.

J. Veselý


-- Původní zpráva --
Od: Petr Morávek [Xificurk] p...@pada.cz
Datum: 11. 1. 2014
Předmět: Re: [Talk-cz] RUIAN nad OSM

Dne 11.1.2014 09:27, Marián Kyral napsal(a):
 Ad import budov)
 Kromě toho, že některé budovy v RUIAN chybí, jsou i takové, které
 přebývají.
 Třeba ulice Na Poříčí, mezi vlakovým a autobusovým nádražím. Tam je
 obrovská
 parcela, kde sice byly budovy, ale před několika lety je srovnali se zemí
 a teď tam roste jen tráva. Pokud by jsi provedl automatický import, budovy
 by se opět objevily. Asi bych se prvně zaměřil na místa, kde zatím není
 vůbec nic. Tam to pak stejně musí někdo znalý revidovat.
 
 Případně, bylo by možné udělat něco na způsob traceru? Tedy, že kliknu do
 mapy v místě, kde je nějaká budova, plugin se spojí s nějakým serverem a
 vrátí
 tvar budovy z RUIAN. Taky by tam mohla být volba Importuj vše v okolí 
pro
 místa, kde ještě vůbec nic není. Ať to není třeba dělat po jedné.

Ahoj,

bohužel kvalita budov v RUIAN není nijak dobrá. Já jsem narazil na to,
že některá (části) budov jsou označeny jen jako zastavěná plocha a
naopak zastavěné plochy jsou označeny jako budova. Navíc se občas objeví
docela hnusné artefakty přímo v geometriích.

http://maps.fordfrog.com/?zoom=17lat=50.02363lon=15.77651layers=B00FFF
http://mapy.cz/#!x=15.774797y=50.023553z=15l=15

Pokud tedy bude opravdu nějaký import budov probíhat, tak rozhodně
nemůže být automatický, spíš opravdu něco na styl traceru.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz;___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Podivná mapa KN (ovály)

2013-05-28 Thread JV
Zdravím všechny,
pokud narazíte na podivnosti v katastrální mapě (nesmyslné ovály), tak mi, 
prosím, na mojí adresu pošlete Vaši konfiguraci WMS pro services.cuzk.cz a 
ideálně i odchycený WMS požadavek. Potvrzuji podobné chování např. na 
Androidu v iKatastr, ale stejná oblast se přes webový ikatastr.cz zobrazuje 
správně. Takže bude asi trochu oříšek přijít na příčinu a budu vděčný za 
jakékoliv podklady.

Děkuji a přeji příjemný den
Jiří Veselý
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] JOSM 5939 a více KM vrstev

2013-05-15 Thread JV
Zdravím všechny,
doporučuji přečíst https://www.cuzk.cz/Dokument.aspx?PRARESKOD=10MENUID=
10015AKCE=DOC:10-WMS_PRO_KM - je tam jak popis jednotlivých vrstev, tak 
informace o barevných hranicích. Podrobněji jsou barvy vysvětleny v nápovědě
v Nahlížení do KN: http://nahlizenidokn.cuzk.cz/Napoveda/index.htm?id=idh_
grafika
Mimochodem, jak koukám na příklad volání dole, je celkem zbytečné volat 
vrstvy RST_PK a RST_PK_I současně a hranice_parcel_i a hranice_parcel_
barevne současně (viz zmiňovaný popis vrstev).

J. Veselý


-- Původní zpráva --
Od: Marián Kyral mky...@email.cz
Datum: 15. 5. 2013
Předmět: Re: [Talk-cz] JOSM 5939 a více KM vrstev



By mě jeblo klikat tohle pokaždé ;-) Navíc pak nějak nefunguje průhlednost. 
Nicméně tohle URL jsem už taky našel a naklikal si pár vrstev do zásoby: 




wms:http://services.cuzk.cz/wms/wms.asp?FORMAT=image/pngVERSION=1.1.1;
SERVICE=WMSREQUEST=GetMapLAYERS=DEF_PARCELY,DEF_BUDOVY,RST_PK_I,RST_KMD_I,
dalsi_p_mapy_i,hranice_parcel_i,obrazy_parcel_i,parcelni_cisla_i,RST_PK,
hranice_parcel_barevne,omp_iSTYLES=SRS={proj}WIDTH={width}HEIGHT=
{height}BBOX={bbox}TRANSPARENT=true




Teď mám KM samou barvičku. BTW, nevíte někdo, co jednotlivé barvy znamenají?
Některé čáry jsou zelené, některé červené a zbytek je bílý.




Marián


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Data RUIAN - uliční čáry

2013-02-07 Thread JV
Zdravím všechny,
v aktuálním stavovém exportu dat RUIAN (k 31.1.2013) by již měly být 
opraveny uliční čáry - tedy už tam lezou kompletní.

J. Veselý
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] dotaz na funkčnost ceniaortofotomapy

2012-11-28 Thread JV
Zdravím všechny,
k aktuálnosti ortofot ČÚZK (ZÚ): http://geoportal.cuzk.cz/default.aspx?mode=
TextMetatext=ortofoto_infoside=ortofotomenu=23. Na http://geoportal.cuzk.
cz/geoprohlizec/default.aspx?ck=1conf=0SID=wmcid=539 je možné ke každému 
místu zjistit konkrétní datum snímkování (ikona i a následně informace v 
metadatech).
Pokud jde o použitelnost (licenci), pošlete mi někdo naformulovaný dotaz na 
cuzk.wms(na)cuzk.cz - pokusím se od kolegů ze ZÚ zprostředkovat odpověď.

Přeji příjemný den
Jiří Veselý


-- Původní zpráva --
Od: jzvc j...@tpfree.net
Datum: 28. 11. 2012
Předmět: Re: [Talk-cz] dotaz na funkčnost ceniaortofotomapy



Dne 28.11.2012 13:40, LM napsal(a):

 
Právě tento zmíněný link přestal fungovat... alespoň tedy u mne
 

Viz vejs, skopiruj to a otestuj, protoze me to funguje, co nefunguje, je 
toto:
wms:http://geoportal.gov.cz/ArcGIS/services/CENIA/cenia_rt_ortofotomapa_
aktualni/MapServer/WMSServer?FORMAT=image/jpegVERSION=1.1.1SERVICE=WMS
REQUEST=GetMapLayers=0SRS=
(http://geoportal.gov.cz/ArcGIS/services/CENIA/cenia_rt_ortofotomapa_aktualni/MapServer/WMSServer?FORMAT=image/jpegVERSION=1.1.1SERVICE=WMSREQUEST=GetMapLayers=0SRS=)
{proj(EPSG:4326)}Styles=WIDTH={width}height={height}BBOX={bbox}


Jinak pro zajimavost, k nize uvedeny orthofoto, zjistil sem, ze na nekterych
mistech je vyrazne aktualnejsiho data, nez trebas seznamacka(google + bing 
jsou obecne spis starsi), na jinych je tomu naopak (pouzivam prubezne k 
ruznymu krizovymu srovnavani stavu na mape vs realita, specielne kdyz 
narazim na nejakou ptakovinu).


  
- Original Message - 

From: jzvc(mailto:j...@tpfree.net) 

To: OpenStreetMap Czech Republic(mailto:talk-cz@openstreetmap.org) 

Sent: Monday, November 26, 2012 8:48 PM

Subject: Re: [Talk-cz] dotaz na funkčnost ceniaortofotomapy




Dne 26.11.2012 19:34, Zdeněk Pražák napsal(a):

a existuje nějaká náhrada pro JOSM
 
Zkus:
wms:http://geoportal.cuzk.cz/WMS_ORTOFOTO_PUB/service.svc/get?FORMAT=image/
jpegVERSION=1.1.1SERVICE=WMSREQUEST=GetMapLayers=GR_ORTFOTORGBstyles=
SRS=
(http://geoportal.cuzk.cz/WMS_ORTOFOTO_PUB/service.svc/get?FORMAT=image/jpegVERSION=1.1.1SERVICE=WMSREQUEST=GetMapLayers=GR_ORTFOTORGBstyles=SRS=)
{proj(EPSG:4326)}WIDTH={width}height={height}BBOX={bbox}

Nevim jak je to s obkreslovanim, ale jako srovnavaci sekundarni zdroj IMO OK
(na KM to sedi, ale to neznamena, ze to nekde neni posunuty).

 

-- Původní zpráva --
Od: Roman rom...@gmail.com(mailto:rom...@gmail.com)
Datum: 26. 11. 2012
Předmět: Re: [Talk-cz] dotaz na funkčnost ceniaortofotomapy
 



2012/11/26 Zdeněk Pražák zpra...@seznam.cz(mailto:zpra...@seznam.cz)
 
chtěl jsem se zeptat, zda se v poslední době nějak nezměnilo nastavení 
ceniaortofotomapy jako podkladové vrstvy do JOSM. Používám tuto mapu pro 
kontrolu průběhu vodních toků a ploch a od minulého týdne mi nefunguje.

 


Provoz služby byl bohužel ukončen - http://geoportal.gov.cz/web/guest/news?
id=40216(http://geoportal.gov.cz/web/guest/news?id=40216)
 



Roman

 


___
Talk-cz mailing list
a href='mailto:Talk-cz@openstreetmap.org'Talk-cz@openstreetmap.org/a
a 
href='http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz'http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz/a

 



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org(mailto:Talk-cz@openstreetmap.org)
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
(http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz)
 


___
Talk-cz mailing list
a href='mailto:Talk-cz@openstreetmap.org'Talk-cz@openstreetmap.org/a
a 
href='http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz'http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz/a

 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] rúian - statistiky geo dat

2012-07-19 Thread JV
Zdravím všechny,
pro jistotu - na adrese 
http://www.cuzk.cz/Dokument.aspx?PRARESKOD=998MENUID=10769AKCE=DOC:10-VDP_NOVINKY
 je popis současných známých chyb ve VFR. Navíc byl ve VFR zjištěn další 
problém - neúplné definiční čáry ulic (pouze u některých ulic) - to v tom 
dokumentu ještě není doplněné.

J. Veselý

  Původní zpráva 
 Od: Miroslav Šulc fordf...@fordfrog.com
 Předmět: [Talk-cz] rúian - statistiky geo dat
 Datum: 18.7.2012 13:27:52
 
 ahoj,
 
 mám naimportováno cca 20% dat a takhle zatím vypadají statistiky
 existence geo dat:
 
   table_name   |  total  |   bod   |  cary   | p_bod | p_cary
 ---+-+-+-+---+
  rm_momc   |   9 |   9 |   0 |   100 |  0
  rn_adresni_misto  |  732548 |  684389 |   0 |93 |  0
  rn_cast_obce  |3951 |3951 |   0 |   100 |  0
  rn_katastralni_uzemi  |3179 |3179 |2414 |   100 | 75
  rn_kraj_1960  |   8 |   0 |   0 | 0 |  0
  rn_obec   |1661 |1661 |1069 |   100 | 64
  rn_okres  |  77 |  77 |   0 |   100 |  0
  rn_orp| 206 | 206 |   0 |   100 |  0
  rn_parcela| 4628830 | 4628809 | 2948168 |99 | 63
  rn_pou| 394 | 394 |   3 |   100 |  0
  rn_region_soudrznosti |   8 |   0 |   0 | 0 |  0
  rn_stat   |   1 |   1 |   0 |   100 |  0
  rn_stavebni_objekt| 1001481 |  971883 |  589827 |97 | 58
  rn_ulice  |   22926 |   0 |   22531 | 0 | 98
  rn_vusc   |  14 |  14 |   0 |   100 |  0
  rn_zsj|5440 |5440 |4846 |   100 | 89
 
 p_* jsou procenta k celkovému počtu.
 
 ff
 
 
 
 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] rúian - statistiky geo dat

2012-07-19 Thread JV
Ahoj,
protože http://www.epsg-registry.org/ :-) Ale vážně - EPSG::2065 má geodetické 
souřadnice (kladné, jih-západ). Docela dobrý přehled je na 
http://geoportal.cuzk.cz/%28S%28uvpzlp45agmqymyeg4u25diq%29%29/Default.aspx?lng=CZmode=TextMetatext=souradsystemyside=WMS.neverejnemenu=312head_tab=sekce-03-gp
Vzhledem k tomu, že to psal člověk, který ty kódy pro Křováka s epsg-registry 
vyjednával, tak bych tomu i věřil.
Cílový stav VFR je použití EPSG::5514 - ale momentálně nedovedu říct, kdy to 
bude.

Jirka V.

  Původní zpráva 
 Od: hanoj eha...@gmail.com
 Předmět: Re: [Talk-cz] rúian - statistiky geo dat
 Datum: 19.7.2012 09:34:54
 
 Jirko,
 a proc jsou na WMS i VDP/VFR CUZK pod EPSG:2065 souradnice kladne na
 misto ocekavanych S-JTSK zapornych?
 
 srovnej
 http://geoportal2.uhul.cz/wms_oprl/?SERVICE=WMSVERSION=1.1.1REQUEST=GetMapSRS=EPSG:2065LAYERS=Ortofoto_cbSTYLES=defaultFORMAT=image/jpegBBOX=-603900,-1161900,-603800,-1161800WIDTH=300HEIGHT=300
 
 nebo
 http://heis.vuv.cz/data/webmap/isapi.dll?SERVICE=WMSREQUEST=GetCapabilities
 
 nebo
 $ echo -868208.53 -1095793.57 512.30 | cs2cs +init=esri:102067 +to
 +init=epsg:2065
 -868208.53-1095793.57 512.30
 
 ale CUZK
 http://wms.cuzk.cz/wms.asp?service=WMSVERSION=1.1.1REQUEST=GetMapSRS=EPSG:2065LAYERS=DEF_BUDOVY,RST_KN,RST_KMD,RST_PK,obrazy_parcel,hranice_parcel,dalsi_p_mapy,omp,prehledka_kat_uz,prehledka_kraju-linieFORMAT=image/pngtransparent=FALSEBBOX=1161800,603800,1161900,603900WIDTH=300HEIGHT=300
 
 
 
 hanoj
 
 Dne 19. července 2012 8:56 JV j@seznam.cz napsal(a):
  Zdravím všechny,
  pro jistotu - na adrese
 http://www.cuzk.cz/Dokument.aspx?PRARESKOD=998MENUID=10769AKCE=DOC:10-VDP_NOVINKY
 je popis současných známých chyb ve VFR. Navíc byl ve VFR zjištěn další 
 problém
 - neúplné definiční čáry ulic (pouze u některých ulic) - to v tom dokumentu
 ještě není doplněné.
 
  J. Veselý
 
   Původní zpráva 
  Od: Miroslav Šulc fordf...@fordfrog.com
  Předmět: [Talk-cz] rúian - statistiky geo dat
  Datum: 18.7.2012 13:27:52
  
  ahoj,
 
  mám naimportováno cca 20% dat a takhle zatím vypadají statistiky
  existence geo dat:
 
table_name   |  total  |   bod   |  cary   | p_bod | p_cary
  ---+-+-+-+---+
   rm_momc   |   9 |   9 |   0 |   100 |  0
   rn_adresni_misto  |  732548 |  684389 |   0 |93 |  0
   rn_cast_obce  |3951 |3951 |   0 |   100 |  0
   rn_katastralni_uzemi  |3179 |3179 |2414 |   100 | 75
   rn_kraj_1960  |   8 |   0 |   0 | 0 |  0
   rn_obec   |1661 |1661 |1069 |   100 | 64
   rn_okres  |  77 |  77 |   0 |   100 |  0
   rn_orp| 206 | 206 |   0 |   100 |  0
   rn_parcela| 4628830 | 4628809 | 2948168 |99 | 63
   rn_pou| 394 | 394 |   3 |   100 |  0
   rn_region_soudrznosti |   8 |   0 |   0 | 0 |  0
   rn_stat   |   1 |   1 |   0 |   100 |  0
   rn_stavebni_objekt| 1001481 |  971883 |  589827 |97 | 58
   rn_ulice  |   22926 |   0 |   22531 | 0 | 98
   rn_vusc   |  14 |  14 |   0 |   100 |  0
   rn_zsj|5440 |5440 |4846 |   100 | 89
 
  p_* jsou procenta k celkovému počtu.
 
  ff
 
 
 
 
 
  ___
  Talk-cz mailing list
  Talk-cz@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] rúian - statistiky geo dat

2012-07-19 Thread JV
Ano, s EPSG:2065 jsou správně kladné a správně orientované. Pouze upozorňuji na 
to, že někdy v budoucnosti se ve VFR přejde na EPSG::5514, kde jsou souřadnice 
záporné a prohozené osy (GIS orientace).

J. V.

  Původní zpráva 
 Od: Miroslav Šulc fordf...@fordfrog.com
 Předmět: Re: [Talk-cz] rúian - statistiky geo dat
 Datum: 19.7.2012 10:06:37
 
 takže ty souřadnice ve vfr jsou správně kladné?
 
 ff
 
 Dne 19.7.2012 09:55, JV napsal(a):
  Ahoj,
  protože http://www.epsg-registry.org/ :-) Ale vážně - EPSG::2065 má 
  geodetické
 souřadnice (kladné, jih-západ). Docela dobrý přehled je na 
 
 http://geoportal.cuzk.cz/%28S%28uvpzlp45agmqymyeg4u25diq%29%29/Default.aspx?lng=CZmode=TextMetatext=souradsystemyside=WMS.neverejnemenu=312head_tab=sekce-03-gp
  Vzhledem k tomu, že to psal člověk, který ty kódy pro Křováka s 
  epsg-registry
 vyjednával, tak bych tomu i věřil.
  Cílový stav VFR je použití EPSG::5514 - ale momentálně nedovedu říct, kdy to
 bude.
 
  Jirka V.
 
   Původní zpráva 
  Od: hanoj eha...@gmail.com
  Předmět: Re: [Talk-cz] rúian - statistiky geo dat
  Datum: 19.7.2012 09:34:54
  
  Jirko,
  a proc jsou na WMS i VDP/VFR CUZK pod EPSG:2065 souradnice kladne na
  misto ocekavanych S-JTSK zapornych?
 
  srovnej
 
 http://geoportal2.uhul.cz/wms_oprl/?SERVICE=WMSVERSION=1.1.1REQUEST=GetMapSRS=EPSG:2065LAYERS=Ortofoto_cbSTYLES=defaultFORMAT=image/jpegBBOX=-603900,-1161900,-603800,-1161800WIDTH=300HEIGHT=300
 
  nebo
  http://heis.vuv.cz/data/webmap/isapi.dll?SERVICE=WMSREQUEST=GetCapabilities
 
  nebo
  $ echo -868208.53 -1095793.57 512.30 | cs2cs +init=esri:102067 +to
  +init=epsg:2065
  -868208.53 -1095793.57 512.30
 
  ale CUZK
 
 http://wms.cuzk.cz/wms.asp?service=WMSVERSION=1.1.1REQUEST=GetMapSRS=EPSG:2065LAYERS=DEF_BUDOVY,RST_KN,RST_KMD,RST_PK,obrazy_parcel,hranice_parcel,dalsi_p_mapy,omp,prehledka_kat_uz,prehledka_kraju-linieFORMAT=image/pngtransparent=FALSEBBOX=1161800,603800,1161900,603900WIDTH=300HEIGHT=300
 
 
 
  hanoj
 
  Dne 19. července 2012 8:56 JV j@seznam.cz napsal(a):
  Zdravím všechny,
  pro jistotu - na adrese
 
 http://www.cuzk.cz/Dokument.aspx?PRARESKOD=998MENUID=10769AKCE=DOC:10-VDP_NOVINKY
  je popis současných známých chyb ve VFR. Navíc byl ve VFR zjištěn další
 problém
  - neúplné definiční čáry ulic (pouze u některých ulic) - to v tom dokumentu
  ještě není doplněné.
  J. Veselý
 
   Původní zpráva 
  Od: Miroslav Šulc fordf...@fordfrog.com
  Předmět: [Talk-cz] rúian - statistiky geo dat
  Datum: 18.7.2012 13:27:52
  
  ahoj,
 
  mám naimportováno cca 20% dat a takhle zatím vypadají statistiky
  existence geo dat:
 
table_name   |  total  |   bod   |  cary   | p_bod | p_cary
  ---+-+-+-+---+
   rm_momc   |   9 |   9 |   0 |   100 |  0
   rn_adresni_misto  |  732548 |  684389 |   0 |93 |  0
   rn_cast_obce  |3951 |3951 |   0 |   100 |  0
   rn_katastralni_uzemi  |3179 |3179 |2414 |   100 | 75
   rn_kraj_1960  |   8 |   0 |   0 | 0 |  0
   rn_obec   |1661 |1661 |1069 |   100 | 64
   rn_okres  |  77 |  77 |   0 |   100 |  0
   rn_orp| 206 | 206 |   0 |   100 |  0
   rn_parcela| 4628830 | 4628809 | 2948168 |99 | 63
   rn_pou| 394 | 394 |   3 |   100 |  0
   rn_region_soudrznosti |   8 |   0 |   0 | 0 |  0
   rn_stat   |   1 |   1 |   0 |   100 |  0
   rn_stavebni_objekt| 1001481 |  971883 |  589827 |97 | 58
   rn_ulice  |   22926 |   0 |   22531 | 0 | 98
   rn_vusc   |  14 |  14 |   0 |   100 |  0
   rn_zsj|5440 |5440 |4846 |   100 | 89
 
  p_* jsou procenta k celkovému počtu.
 
  ff
 
 
 
 
  ___
  Talk-cz mailing list
  Talk-cz@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
  ___
  Talk-cz mailing list
  Talk-cz@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 
  ___
  Talk-cz mailing list
  Talk-cz@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 
 
 
 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] RUIAN - veřejný dálkový přístup

2012-06-30 Thread JV
Zdravím všechny,
na adrese http://vdp.cuzk.cz/ byl zpřístupněn veřejný dálkový přístup k RUIAN. 
Momentálně je tam dostupný stavový export ke včerejšku - další se bude dělat 
zítra a pak už se najede na běžný režim (stavový export jednou za měsíc a denně 
změny). V exportech jsou už uliční čáry, definiční body vyšších územně 
správních celků a hranice záhkladních sídelních jednotek.

J. Veselý

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Data RUIAN - výměnný formát

2012-06-25 Thread JV
Zdravím,
katastr zachycuje *právní* stav, nikoliv realitu. Takže je určitě hodně budouv, 
které jsou na mapách a ve skutečnosti neexistují (zrovna o víkendu jsme jezdili 
po zaniklých vesnicích v Českém lese a některé budovy stále ještě v mapách KN 
jsou) nebo ve skutečnosti existují, ale v mapách KN nejsou (buď černé stavby, 
nebo stavby, které nejsou předmětem evidence v katastru).

Uliční čáry jsou (budou). Jedná se o import ze ZABAGED.

J. Veselý

  Původní zpráva 
 Od: Jan Bilak jan.bilak@gmail.com
 Předmět: Re: [Talk-cz] Data RUIAN - výměnný formát
 Datum: 25.6.2012 01:36:52
 
 (nebo jsou data nesprávná - např. jiný tvar obrys budovy).
  *** No katastr, uznává tuším styk budovy se zemí jako reprezentující a
  vzhledem k tomu že to dosud od něj obkreslujem asi by to chtělo uznat
  za standard.
 Řekněme, že zde mohou např. fakticky existující budovy chybět
 (postavené načerno apod.). V tak rozsáhlých informacích bych se
 divil, kdyby to bylo opravdu bez chyb. Na druhou stranu jako základ to
 určitě smysl má, protože je to (v daných oblastech) asi to nejlepší,
 co máme. Ale s ručními zásahy je třeba počítat.
 
 
  obsahovat více upřesňujících tagů. Je tedy možné (pravděpodobné), že
  některá data budou lepší v OSM než v datech registru. Uliční čáry musí
  nějak rozumně na sebe navazovat...
  *** Opravdu se jedná o uliční čáry, nebude to jen popisek? Já jsem v
  ukazkach nic nenašel
 
 Asi opravdu uliční čáry, viz třeba:
 
 vf:Ulicevf:Ulice
 gml:id=UL.454281uli:Kod454281/uli:Koduli:NazevLešanská/uli:Nazevuli:Obecobi:Kod554782/obi:Kod/uli:Obeculi:PlatiOd2011-07-01T00:00:00/uli:PlatiOduli:IdTransakce0/uli:IdTransakceuli:GlobalniIdNavrhuZmeny0/uli:GlobalniIdNavrhuZmenyuli:Geometrieuli:DefinicniCaragml:MultiCurve
 gml:id=DUL.454281.X srsName=urn:ogc:def:crs:EPSG::2065
 srsDimension=2gml:curveMembergml:LineString
 gml:id=DUL.454281gml:posList738883.65 1048327.51 738848.15
 1048382.19 738819.05
 1048435.52/gml:posList/gml:LineString/gml:curveMember/gml:MultiCurve/uli:DefinicniCara/uli:Geometrie/vf:Ulice
 
 
  Které konrétní údaje z registru se budou do OSM importovat?
  *AdresniMisto (addr=*)
  *Stavebni objekt (building=*)
  *Ulice (name=*)
 Já myslím, které vlastnosti těchto entit. Užitečné by bylo napojení na
 registry pomocí IDček apod.
 
 
  Jak se vypořádat se starými daty?
  *** Mno nebal bych se smazat a nahrat novou geometrii budov (pro
  source=cuzk:km) a ponechat pripadne tagy navic.
 Což znamená namatchovat k nové budově tu starou, aby bylo možné
 zkopírovat tagy. Otázka je, jak. Budovy nemusí být zakresleny přesně a
 není jisté, že budou fungovat nějaké metody typy X má průsečík s Y
 apod.
 
  Dost digitalizaci je
  neduslednych co do geometrie tvaru (krizeni, nesdileni hran a nodu)
  nebo pokryti zdanlive hotoveho uzemi.
 Také bude třeba kontrolovat, že node není sdílený s něčím jiným. Rovně
 může dojít k nějakým nechtěným průsečíkům, pokud budova byla
 nakreslena odlišně a obdobně jsou nakresleny i okolní objekty.
 
 S ulicemi, které mají návaznosti, bude také asi celkem problém. V
 registrech je jen něco (nebo to prostě není ulice, ale něco fakticky
 podobného).
 
  Obdobne u adresnich bodu, coz je
  dano nedokoncenym importem a zdrojem dat.
 Adresní body budou asi celkem v pohodě.
 
 
  Za ideální cílový stav bych považovat navázání dat na registr kvůli
  aktualizacím.
  *** To je zbozne prani, ktere se nam doposud nepovedlo, viz napr.:
  1) adresni body obcas nekdo strka do POI ci polygonu building
  2) admin_border se staly soucasti multipolygonu budov a ruznych preklepu...
  3) import rek DIBAVOD, a lesu UHUL uz je prakticky neudrzovatelny s
 originalem
 Zatím ano, ale tady bych to neviděl jako nemožné. U entit bych
 nechával v tagu návaznost na registr ve formě ID. Pak bude možné
 automaticky detekovat, kde došlo k ruční úpravě a kde ne, stejně tak
 ze změnových souborů bude možné snadno zjišťovat změny v registrech a
 neupravované entity automaticky opravovat. U těch, kde byl proveden
 manuální zásah, tak tam bude třeba asi ruční posouzení, ale toho bude
 předpokládám málo.
 
 
  Takze nejvetsi otazkou je co s tim co uz v OSM je a jak nakladat s
  daty v budoucnosti.
 Souhlas, proto považuji za nezbytné to nejprve prodiskutovat a vybrat
 nějaké nejlepší řešení a pak jej implementovat. Adresy, obrysy budov
 
 
 Honza
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Data RUIAN - výměnný formát

2012-06-22 Thread JV
Dobrý den,
na adrese
http://www.cuzk.cz/Dokument.aspx?AKCE=DOC:10-VFR
je popis výměnného formátu RUIAN. Data k 8.6. jsou dostupná na adrese
http://www.cuzk.cz/Dokument.aspx?PRARESKOD=998MENUID=10769AKCE=DOC:10-POSKYTOVANI_UDAJU_Z_ISUI_RUIAN

Po spuštění Veřejného dálkového přístupu k RUIAN budou data dostupná přes tuto 
aplikaci.

Přeji příjemný den
Jiří Veselý

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Data RUIAN - výměnný formát

2012-06-22 Thread JV
Zdravím,
EPSG:2065 je chyba v této verzi - bude opraveno na (pravděpodobně) EPSG:5514. 
Bohužel ale nedovedu říct kdy se to povede.
Nějaké prohlížeče kolegové testují - pokud se osvědčí, tak to sem postnu.

J. Veselý

  Původní zpráva 
 Od: hanoj eha...@gmail.com
 Předmět: Re: [Talk-cz] Data RUIAN - výměnný formát
 Datum: 22.6.2012 13:48:40
 
 Ahoj,
 
  Po spuštění Veřejného dálkového přístupu k RUIAN budou data dostupná přes 
  tuto
 aplikaci.
 Vyborna zprava! Par otazek...
 
 * Proc se uziva EPSG:2065, kdyz na data se bezne uziva ESRI:102067?
 * Je nejaky osvedceny prohlizec, ktery umi data zobrazit krome
 Snowflake s registraci?
 
 
 In specie OSM
 -
 Chapu to tak ze pro OSM jsou pro plne automaticky import pouzitelne
 vrstvy na uzemi ktera uz ma DKM (v dubnu 2012 55% CR):
 *AdresniMisto (addr=*)
 *Stavebni objekt (building=*)
 *Ulice (name=*)
 
 
 Na uzemi bez DKM je jen Adresni Misto.
 
 
 ha
 hanoj
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Stahovací služby pro INSPIRE téma Katastrální parcely

2012-06-14 Thread JV
Dobrý den,
je to opravené, můžete zkouošet.

J. Veselý

Dne 8.6.2012 14:17, Roman napsal(a): 
Dobrý den, 

měl bych 2 dotazy:

1) podle standardu WFS 2.0 by GetCapabilities měly pracovat s parametrem 
AcceptVersions, a ne version (viz standard - Table 12 na straně 50). version 
by se měl používat pro All operations (except GetCapabilities). Díky tomu se 
mi zatím z WFS nepodařilo nic zobrazit.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Stahovací služby pro INSPIRE téma Katastrální parcely

2012-05-21 Thread JV
Dobrý den všem,
dnes byl zahájen ověřovací provoz stahovacích služeb pro INSPIRE téma 
Katastrální parcely. Podrobný popis najdete na adrese 
http://www.cuzk.cz/Dokument.aspx?PRARESKOD=10MENUID=10015AKCE=DOC:10-INSPIRE
Podotýkám, že se jedná o vektorová data  a že stahovací služby jsou poskytovány 
bezplatně.

Přeji příjemný den
Jiří Veselý

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] RUIAN - ukázka výměnného formátu

2012-03-14 Thread JV
Dobrý den,
- ano
- ano
:-)

J. Veselý

  Původní zpráva 
 Od: Petr Holub ho...@ics.muni.cz
 Předmět: Re: [Talk-cz] RUIAN - ukázka výměnného formátu
 Datum: 14.3.2012 07:02:08
 
 Zdravim,
 
  je dostupný vzorek výměnného formátu RUIAN (Registr územní identifikace,
  adres a nemovitostí). Po spuštění RUIAN budou tato data dostupná volně
  pro celou ČR.
 
 co to znamena volne dostupna?
 a) muze se na ne divat kdokoli zadarmo?
 b) muzeme je pouzit pro integraci do OSM?
 
 Petr
 
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] tracer: Internal server error wms.cuzk.cz

2011-02-28 Thread JV
Dobrý den,
to bude asi tím, že hodnoty parametrů jsou case sensitive (viz např. kap. 6.4.1 
specifikace WMS 1.1.1) a celková vrstva pro KN se jmenuje KN. Pokud to dřív 
fungovalo jako case insensitive, tak to byl bug, který byl opraven :-)

Přeji příjemný den
Jiří Veselý

  Původní zpráva 
 Od: Stanislav Brabec u...@penguin.cz
 Předmět: [Talk-cz] tracer: Internal server error wms.cuzk.cz
 Datum: 28.2.2011 13:17:20
 
 Ahoj.
 
 Již více než týden mi nefunguje stahování nových dlaždic pro tracer.
 Končí to chybou, jejíž příčinou je zřejmě Internal server error na
 wms.cuzk.cz. Zajímavé je, že stahování dlaždic pro JOSM funguje bez
 problémů.
 
 Webserver běží na portu 5050. Stiskni klávesu ESC pro ukončení.
 - trace/simple/49.14195589793455;15.03522251791661
 http://wms.cuzk.cz/wms.asp?service=WMSVERSION=1.1.1REQUEST=GetMapSRS=EPSG:4326FORMAT=image/pngLAYERS=knBBOX=15.0340,49.1420,15.0360,49.1447WIDTH=1600HEIGHT=2160
 System.ArgumentException: A null reference or invalid value was found [GDI+
 status: InvalidParameter]
   at System.Drawing.GDIPlus.CheckStatus (Status status) [0x0] in filename
 unknown:0 
   at System.Drawing.Image.InitFromStream (System.IO.Stream stream) [0x0] 
 in
 filename unknown:0 
   at System.Drawing.Bitmap..ctor (System.IO.Stream stream, Boolean useIcm)
 [0x0] in filename unknown:0 
   at System.Drawing.Bitmap..ctor (System.IO.Stream stream) [0x0] in
 filename unknown:0 
   at (wrapper remoting-invoke-with-check) System.Drawing.Bitmap:.ctor
 (System.IO.Stream)
   at Osm.Kn.Trace.Server.Wms.TileDownloader.Download
 (Osm.Kn.Trace.Server.Wms.Tile tile) [0x0] in filename unknown:0 
   at Osm.Kn.Trace.Server.Wms.TileDownloader.Get (Osm.Kn.Trace.Server.Wms.Tile
 tile) [0x0] in filename unknown:0 
   at Osm.Kn.Trace.Server.Server.CreateBitmap (Osm.Kn.Trace.Server.Wms.Tile[,]
 tiles, Int32 resolution) [0x0] in filename unknown:0 
   at Osm.Kn.Trace.Server.Server.TraceCommand (PointGeo point, IExporter
 exporter) [0x0] in filename unknown:0 
   at Osm.Kn.Trace.Server.Server.webServer_GetContent (System.Object sender,
 Osm.Kn.Trace.Server.WebServer.GetDataEventArgs e) [0x0] in filename
 unknown:0 
 sb@utx:~ wget
 'http://wms.cuzk.cz/wms.asp?service=WMSVERSION=1.1.1REQUEST=GetMapSRS=EPSG:4326FORMAT=image/pngLAYERS=knBBOX=15.0340,49.1420,15.0360,49.1447WIDTH=1600HEIGHT=2160'
 --2011-02-28 13:05:20-- 
 http://wms.cuzk.cz/wms.asp?service=WMSVERSION=1.1.1REQUEST=GetMapSRS=EPSG:4326FORMAT=image/pngLAYERS=knBBOX=15.0340,49.1420,15.0360,49.1447WIDTH=1600HEIGHT=2160
 Překládám wms.cuzk.cz… 195.245.209.169, 2a00:1028:101:100::7:1
 Navazuje se spojení s wms.cuzk.cz|195.245.209.169|:80… spojeno.
 HTTP požadavek odeslán, program čeká na odpověď… 200 OK
 Délka: 285 [text/xml]
 Ukládám do:
 „wms.asp?service=WMSVERSION=1.1.1REQUEST=GetMapSRS=EPSG:4326FORMAT=image%2FpngLAYERS=knBBOX=15.0340,49.1420,15.0360,49.1447WIDTH=1600HEIGHT=2160“.
 
 100%[==]
 285 --.-K/s   za 0s  
 
 2011-02-28 13:05:21 (27,4 MB/s) –
 „wms.asp?service=WMSVERSION=1.1.1REQUEST=GetMapSRS=EPSG:4326FORMAT=image%2FpngLAYERS=knBBOX=15.0340,49.1420,15.0360,49.1447WIDTH=1600HEIGHT=2160“
 uloženo [285/285]
 
 sb@utx:~ cat
 wms.asp\?service\=WMS\VERSION\=1.1.1\REQUEST\=GetMap\SRS\=EPSG\:4326\FORMAT\=image%2Fpng\LAYERS\=kn\BBOX\=15.0340\,49.1420\,15.0360\,49.1447\WIDTH\=1600\HEIGHT\=2160
 
 ?xml version=1.0 encoding=utf-8 standalone=no?
 !DOCTYPE ServiceExceptionReport SYSTEM
 http://wms.cuzk.cz/wmsdtd/1.1.1/WMS_exception_1_1_1.dtd;
 ServiceExceptionReport version=1.1.1
   ServiceExceptionInternal server error/ServiceException
 
 Stejná chyba nastane, i když použiji přímo IP adresy i když shodím IPv6.
 
 -- 
 
 
 Stanislav Brabec
 http://www.penguin.cz/~utx
 
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] nefunkční tracer

2010-07-14 Thread JV
Možná to má spíš spojitost s chybou, kterou jsem cca před půl hodinou odstranil 
:-( 
V getCapabilities se u OnlineResource vracel chybný odkaz.

J.V.

  Původní zpráva 
 Od: Zdeněk Pražák zpra...@seznam.cz
 Předmět: [Talk-cz] nefunkční tracer
 Datum: 14.7.2010 08:44:54
 
 
 Dobrý den, včera mi nefungoval plugin tracer.
 nemá jeho nefunkčnost spojitost s dnešním oznámením Jiřího Veselého?
 
 Zdravím všechny,
 v souvislosti s postupným přechodem na nový mapový server a odlišný
 způsob aktualizace vektorových dat jsme dnes do stávající WMS připojili
 vektorové vrstvy z nového serveru. Vrstvy RST_DKM a RST_GPL mají tedy
 již nový způsob aktualizace (výrazně rychlejší), zároveň došlo úpravě
 obsahu vrstvy RST_DKM podle měřítka - viz popis k novému mapovému
 serveru na
 http://www.cuzk.cz/Dokument.aspx?PRARESKOD=10MENUID=10015AKCE=DOC:10-WMS_PRO_KM.
 Vrstvy pro DKM jsou ve stávajícím WMS publikovány jako původní vrstva
 RST_DKM.
 
 J.Veselý
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] nefunkční tracer

2010-07-14 Thread JV
viz komentáře v textu:

  Původní zpráva 
 Od: hanoj eha...@gmail.com
 Předmět: Re: [Talk-cz] nefunkční tracer
 Datum: 14.7.2010 10:11:05
 
 S tim to nesouvisi,
 IMHO Tracer ma WMS nastaveno URL natvrdo. Problem na prvni pohled je
 ze, mapa KN je jineho charakteru, nema spojite linie, resp. je ma
 tensi a jsou mezi nimi obcas diry.
tady bych si dovolil to trochu bránit :-) DKM momentálně vzniká z vektorových 
dat, takže by tam díry být neměly. Pokud ano, prosím o ukázku. Možná mohou být 
problémy s hranicemi parcel pro měřítko nad 1:3000 nebo s vnitřní kresbou - tam 
je použita 1 px linie a ta v obecném směru nemůže být spojitá.

 
 Asi bych zkusil opet zapnout antialiasing, snad si to tracer i bez
 uprav prebere.
To bych dělal nerad - znamená to navýšení datového toku (v našich poměrech 
významné) a zapnutý antialiasing u zkušební WMS velkému množství uživatelů 
vadil.

 Primlouval bych se za snizeni barevne hloubky smerem k puvodnim 4
 bitum. Mozna je JOSM spatne napsan pro operaci s tak barevnymi rastry,
 ale pro cernobilou mapu nejsou prave barvy(true color) potreba.
Já u výstupu z WMS vidím barevnou hloubku 8-bit. 32-bit hloubka byla před časem 
(doufám :-) opravena

 
 PS: jeste by se mi libilo mit v KM vrstvu, ktera by mi rikala jaka
 data vidim (DKM, KM-D, SK...), jak jsou stara vuci ISKN a jaka je
 obecna kvalita geodat.
I v současné době jsou poskytovány jednotlivé vrstvy podle původu dat (DKM, 
analog, KM-D, PK, geometráky). To ostatní je spíž záležitostí metadat. 
Obecně teď u nového způsobu aktualizace vektorů platí, že publikovaná data mají 
maximálně jednodenní zpoždění za stavem katastru (běžně spíš v řádu hodin).

JV

 
 ha
 hanoj
 
 2010/7/14 JV j@seznam.cz:
  Možná to má spíš spojitost s chybou, kterou jsem cca před půl hodinou
 odstranil :-(
  V getCapabilities se u OnlineResource vracel chybný odkaz.
 
  J.V.
 
   Původní zpráva 
  Od: Zdeněk Pražák zpra...@seznam.cz
  Předmět: [Talk-cz] nefunkční tracer
  Datum: 14.7.2010 08:44:54
  
 
  Dobrý den, včera mi nefungoval plugin tracer.
  nemá jeho nefunkčnost spojitost s dnešním oznámením Jiřího Veselého?
 
  Zdravím všechny,
  v souvislosti s postupným přechodem na nový mapový server a odlišný
  způsob aktualizace vektorových dat jsme dnes do stávající WMS připojili
  vektorové vrstvy z nového serveru. Vrstvy RST_DKM a RST_GPL mají tedy
  již nový způsob aktualizace (výrazně rychlejší), zároveň došlo úpravě
  obsahu vrstvy RST_DKM podle měřítka - viz popis k novému mapovému
  serveru na
 
 http://www.cuzk.cz/Dokument.aspx?PRARESKOD=10MENUID=10015AKCE=DOC:10-WMS_PRO_KM.
  Vrstvy pro DKM jsou ve stávajícím WMS publikovány jako původní vrstva
  RST_DKM.
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] nefunkční tracer

2010-07-14 Thread JV
Na http://wms.cuzk.cz/wms.asp jsem musel dát stav před včerejší změnou - 
bohužel se ukázalo, že se tam vyskytovaly nějaké problémy pro výstupy větší než 
cca 2048 px v jednom směru. Nový způsob publikace vektorů je ale stále na 
testovací WMS: http://wms.cuzk.cz/wms-new.asp.
Další v textu...

  Původní zpráva 
 Od: hanoj eha...@gmail.com
 Předmět: Re: [Talk-cz] nefunkční tracer
 Datum: 14.7.2010 11:12:19
 
  IMHO Tracer ma WMS nastaveno URL natvrdo. Problem na prvni pohled je
  ze, mapa KN je jineho charakteru, nema spojite linie, resp. je ma
  tensi a jsou mezi nimi obcas diry.
  tady bych si dovolil to trochu bránit :-) DKM momentálně vzniká z 
  vektorových
 dat, takže by tam díry být neměly. Pokud ano, prosím o ukázku. Možná mohou být
 problémy s hranicemi parcel pro měřítko nad 1:3000 nebo s vnitřní kresbou - 
 tam
 je použita 1 px linie a ta v obecném směru nemůže být spojitá.
 *** viz
 http://osm.templ.net/wms-josm.png
  podle HTTP req:
 http://wms.cuzk.cz/wms.asp?service=WMSVERSION=1.1.1REQUEST=GetMapSRS=EPSG:4326LAYERS=kn-i,prehledky,def_budovyFORMAT=image/pngtransparent=TRUE;

Nemůže být chyba u klienta (práce s 1px čárou)? Přímý odkaz tak katastrofální 
výsledky nedává:
http://wms.cuzk.cz/wms-new.asp?service=WMSversion=1.1.1request=getmaplayers=RST_KN,dalsi_p_mapy,hranice_parcel,obrazy_parcel,parcelni_cislabbox=16.601943250781677,49.192735408162164,16.602670019874896,49.19329226133313format=image/pngWIDTH=864HEIGHT=662SRS=EPSG:4326


 
  Primlouval bych se za snizeni barevne hloubky smerem k puvodnim 4
  bitum. Mozna je JOSM spatne napsan pro operaci s tak barevnymi rastry,
  ale pro cernobilou mapu nejsou prave barvy(true color) potreba.
  Já u výstupu z WMS vidím barevnou hloubku 8-bit. 32-bit hloubka byla před
 časem (doufám :-) opravena
 *** Ano, neco jsem prehledl, na wms-new.asp je 32, ale na wms.asp je 8.
Zajímavé - na tohle se podívám. Díky za upozornění.

 
  PS: jeste by se mi libilo mit v KM vrstvu, ktera by mi rikala jaka
  data vidim (DKM, KM-D, SK...), jak jsou stara vuci ISKN a jaka je
  obecna kvalita geodat.
  I v současné době jsou poskytovány jednotlivé vrstvy podle původu dat (DKM,
 analog, KM-D, PK, geometráky). To ostatní je spíž záležitostí metadat.
 *** Vypinat a zapinat si vrstvy a zjistovat ktera ze se mi to natahuje
 je ponekud neprakticke.
 *** Pocet uzivatelu, kteri jsou schopni a maji odbornou erudici
 zkoumat metadata z ISKN se limitne blizi nule, resp poctu geodetu,
 kteri tusi, co tam zadavaji.
 Presto informacni vrstva obsahujici text: tady je platna mapa typu SK,
 tady delame digitalizaci a bude hotova za rok, tady je empiricka
 presnost radech 1 dm, tady se porad dokresluje na folie... ma svuj
 vyznam.
To nepopírám - ale narvat to nějak do grafické informace není zrovna jednoduchá 
úloha. Podrobné body mají obecně různou přesnost, každý druh map také (zhruba 
řečeno). A existují katastrální území, která mají třeba 4 druhy mapových 
podkladů - a to většinou analogových, takže ani neexistuje informace o jejich 
hranici ve vektorové podobě. Samotná informace o kladu platných mapových listů 
také nic neřeší - mapové listy různých měřítek se mohou překrývat a kresbu 
budou mít jen na části listu. Dost informací se dá dostat z 
http://katastralnimapy.cuzk.cz, ale je to samostatná aplikace.
 
  Obecně teď u nového způsobu aktualizace vektorů platí, že publikovaná data
 mají maximálně jednodenní zpoždění za stavem katastru (běžně spíš v řádu
 hodin).
 *** Rastry jsou v KM take a dlouho jeste budou.
To ano, ale pro aktualizaci orientační vrstvy nad nimi (zplatněné geometrické 
plány) platí stejná pravidla jako pro DKM.

Zdravím
J.Veselý
 
 zdravi
 hanoj
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] nefunkční tracer

2010-07-14 Thread JV
Dnes si tu asi udělám rekord :-)

 Nemůže být chyba u klienta (práce s 1px čárou)? Přímý odkaz tak katastrofální
 výsledky nedává:
 http://wms.cuzk.cz/wms-new.asp?service=WMSversion=1.1.1request=getmaplayers=RST_KN,dalsi_p_mapy,hranice_parcel,obrazy_parcel,parcelni_cislabbox=16.601943250781677,49.192735408162164,16.602670019874896,49.19329226133313format=image/pngWIDTH=864HEIGHT=662SRS=EPSG:4326
 
Odvolávám, problém byl ve zvoleném způsobu publikace. Uvedený odkaz na nový 
mapový server je opravdu funkční, ten způsob publikace, nasazený na původní 
WMS, dával ty podivné výsledky. Problém je v transformaci, protože interně 
starý WMS server volal pro vektory nový mapový server a výsledek se 
transformoval z S-JTSK - a ty tenké čáry dopadly tak, jak dopadly...

Na staré WMS už nebudeme šahat, rozhodně ale doporučuji testovat 
http://wms.cuzk.cz/wms-new.asp. Pokud nenastanou nějaké další problémy, tak na 
nový mapový server přejdeme někdy ke konci prázdnin nebo v září.

Přeji příjemný letní den
J.Veselý

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Nové WMS KN

2010-06-10 Thread JV
Dobrý den,
pro EPSG:4326 to je opravené, S-42 snad vyřešíme příští týden. 

J.Veselý

  Původní zpráva 
 Od:  JV j@seznam.cz
 Předmět: Re: [Talk-cz] Nové WMS KN
 Datum: 27.5.2010 21:57:23
 
 Pro ne-S-JTSK (např. EPSG:4326) tam máme momentálně chybu - v oblastech mimo 
 DKM
 (tj. vrstvy RST_KN, RST_KMD, RST_PK) to je opravdu posunuté západním směrem; 
 DKM
 sedí. Aby toho nebylo dost, tak u S-42 (EPSG:28403) je posunutá i DKM :-( 
 Zobrazování v EPSG:102067 je v pořádku. Pokud nedorazí oprava během pátku, tak
 to bude muset vydržet až do 10.6.
 
 J.Veselý
 
   Původní zpráva 
  Od: hanoj eha...@gmail.com
  Předmět: Re: [Talk-cz] Nové WMS KN
  Datum: 27.5.2010 16:51:03
  
   Nová vrstva je v JOSM posunutá cca 5 m západně oproti staré (použil
   jsem URL z dokumentu
  *** leda zebys sis ji rucne posunul v JOSM ;)
  
  hanoj
  
  ___
  Talk-cz mailing list
  Talk-cz@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
  
  
  
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Nové WMS KN

2010-05-27 Thread JV
Dobrý den,
- na zobrazování s jinými EPSG kódy se pracuje
- bitovou hloubku u PNG zkoumáme
- vypnul jsem antialiasing
- vykreslování textů pomocí obrysů jsem opravoval v úterý odpoledne, teď by to 
nemělo nastávat

J.Veselý

  Původní zpráva 
 Od: hanoj eha...@gmail.com
 Předmět: Re: [Talk-cz] Nové WMS KN
 Datum: 26.5.2010 11:48:16
 
  v současné době začínáme provozní testování nového způsobu poskytování WMS
 služeb nad katastrálními mapami. Pokud budete mít zájem se na to podívat, 
 adresa
 je http://wms.cuzk.cz/wms-new.asp.
 
  Pokud budete mít nějaké připomínky nebo náměty, pište, prosím, na adresu
 cuzk.wms(na)cuzk.cz. Do 9.6. budu asi mimo mail, takže případné odpovědi pošlu
 později. Případně to můžeme probrat od zítřka v Brně na GIVS :-)
 
 *** vsiml jsem si dvou ne zrovna prijemnych veci:
 
 1) zmena barevneho prostoru PNG obrazku z 4bitu na 32bitu
  a) vyrazne zacvici s vytizenim procesoru pri renderovani v JOSM az na
 hranici unosnosti
  b) naroste velikost i prazdneho stahovaneho obrazku po kompresi z 0,5
 kB na 5kB, . [1][2]
 
 IMHO je antialiasing luxus na zcela neucelnem miste. Vice vrstev a
 rychlejsi aktualizace je urcite prinos, ale zlate 4bitove barvy -
 vzdyt je to technicka mapa.
 
 
 2) v EPSG 4326 jsou texty oproti starsi verzi vyrazne vertikalne protazene.
 
 
 zdravi Hanoj
 
 
 [1]
 http://wms.cuzk.cz/wms-new.asp?service=WMSVERSION=1.1.1REQUEST=GetMapSRS=EPSG:4326LAYERS=parcelni_cisla_i,obrazy_parcel_i,RST_KMD_I,hranice_parcel_i,DEF_BUDOVY,RST_KN_I,dalsi_p_mapy_i,prehledka_kat_prac,prehledka_kat_uz,prehledka_kraju-linieFORMAT=image/pngtransparent=TRUEBBOX=16.,49.5000,16.0061,49.5040WIDTH=300HEIGHT=300
 
 [2]
 http://wms.cuzk.cz/wms.asp?service=WMSVERSION=1.1.1REQUEST=GetMapSRS=EPSG:4326LAYERS=kn-i,prehledky,def_budovyFORMAT=image/pngtransparent=TRUEBBOX=16.,49.5000,16.0061,49.5040WIDTH=300HEIGHT=300
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Nové WMS KN

2010-05-27 Thread JV
Pro ne-S-JTSK (např. EPSG:4326) tam máme momentálně chybu - v oblastech mimo 
DKM (tj. vrstvy RST_KN, RST_KMD, RST_PK) to je opravdu posunuté západním 
směrem; DKM sedí. Aby toho nebylo dost, tak u S-42 (EPSG:28403) je posunutá i 
DKM :-( 
Zobrazování v EPSG:102067 je v pořádku. Pokud nedorazí oprava během pátku, tak 
to bude muset vydržet až do 10.6.

J.Veselý

  Původní zpráva 
 Od: hanoj eha...@gmail.com
 Předmět: Re: [Talk-cz] Nové WMS KN
 Datum: 27.5.2010 16:51:03
 
  Nová vrstva je v JOSM posunutá cca 5 m západně oproti staré (použil
  jsem URL z dokumentu
 *** leda zebys sis ji rucne posunul v JOSM ;)
 
 hanoj
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Nové WMS KN

2010-05-25 Thread JV
Zdravím  všechny,
v současné době začínáme provozní testování nového způsobu poskytování WMS 
služeb nad katastrálními mapami. Pokud budete mít zájem se na to podívat, 
adresa je http://wms.cuzk.cz/wms-new.asp.
Rozdíly proti současnému stavu:
- jiný způsob aktualizace vektorových dat - v cílovém stavu předpokládáme 
zpoždění v řádu hodin (u současné WMS je aktualizace vektorových dat 2x za 
měsíc)
- publikování vektorových dat z vektorů :-) (nyní se DKM převádí na rastr a ten 
slouží jako zdrojová data pro WMS). Výsledek je (doufám) čitelnější
- rozdělení na víc vrstev - je např. oddělená vrstva hranic parcel od ostatních 
prvků mapy nebo parcelních čísel

V dohledné době by měl být stručný popis doplněn na 
http://www.cuzk.cz/Dokument.aspx?PRARESKOD=10MENUID=10015AKCE=DOC:10-WMS_PRO_KM.

Pokud budete mít nějaké připomínky nebo náměty, pište, prosím, na adresu 
cuzk.wms(na)cuzk.cz. Do 9.6. budu asi mimo mail, takže případné odpovědi pošlu 
později. Případně to můžeme probrat od zítřka v Brně na GIVS :-)

Přeji příjemný den
Jiří Veselý

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Gradiozni experiment tendujici ke konvergenci disputace o notaci adresnich elementu

2009-06-12 Thread JV

  Původní zpráva 
 Od: Petr Kadlec petr.kad...@gmail.com
 Předmět: Re: [Talk-cz] Gradiozni experiment tendujici ke konvergenci 
 disputace o
 notaci adresnich elementu
 Datum: 12.6.2009 20:14:05
 
 2009/6/12 Radomir Cernoch radomir.cern...@gmail.com:
  definici, zatímco 'num_in_district' je poměrně vágní. Není totiž jasné,
  co slovo 'district' znamená (okres to není).
 
 Ono číslo popisné je (IIANM) řada v rámci katastrálního území, což je

Omyl, číslo popisné je jedinečné v rámci **části obce**, nikoliv v katastrálním 
území - na rozdíl od čísel parcel, ta jsou právě po katastrálních územích.

Jirka

 ovšem také poněkud germánský pojem (viz
 http://en.wikipedia.org/wiki/Katastralgemeinde). Tedy šlo by zvolit
 pojmenování nějak i podle toho, ale řekl bych, že si zvyknu i na to
 conscription…
 
 -- Petr Kadlec / Mormegil
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] adresni body do OSM

2009-03-23 Thread JV
Zdravím všechny,
já mohu mluvit jen k technickým důvodům - rozhodně by to narazilo na ochrany 
proti DoS a podobným aktivitám.

J.V.

  Původní zpráva 
 Od: hanoj eha...@gmail.com
 Předmět: Re: [Talk-cz] adresni body do OSM
 Datum: 23.3.2009 11:17:26
 
  Ten připojený dotaz vyhledá nejbližší definiční bod a zobrazí k němu
  příslušné informace - využitelnost posuďte sami, nicméně systematické
  stahování celé ČR tímto způsobem nedoporučuji.
 *** nedoporucujes to z technickych duvodu (DoS), nebo z duvodu
 autorskych prav k databazi?
 
 diky
 hanoj
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Katastralni mapy CUZK

2009-01-05 Thread JV
Zdravím všechny,
katastrální území je technická jednotka, v rámci které se evidují nemovitosti - 
tj. číselné řady pro číslování nemovitostí se vedou právě po katastrálních 
územích, stejně tak listy vlastnictví. V současné době je katastrálních území 
přes 13000.
Značkový klíč pro katastrální mapy je ve vyhlášce č.26/2007, výtah z ní je na 
http://wms.cuzk.cz/doc/znackovy-klic-kn.pdf. Pokud jde o hranice intravilánu, 
tak ta se v katastru neeviduje - v některých mapách může být jako pozůstatek z 
minulosti, ale není udržovaná. Jak už někdo psal, to je věc územního plánu.
Pokud jde o přesnost, tak vedle normálních problémů je třeba si uvědomit, že 
v katastru (a tedy i na mapách) jsou evidovány *právní* vztahy, které ne vždy 
odpovídají realitě v terénu - takže zrovna u polních cest to vůbec nemusí na 
sebe sedět (během času se cesta vyjezdila jinudy, ale vlastnicky to nikdo 
neřešil).

Pěkný den
J. Veselý

  Původní zpráva 
 Od: Ondrej Novy on...@nomi.cz
 Předmět: [Talk-cz] Katastralni mapy CUZK
 Datum: 05.1.2009 23:10:25
 
 Ahoj,
 
 najde se tu nekdo kdo chape katastralni mapy CUZK? Chtel sem nakreslit takove
 to hezke pozadi par malym vesnicim (landuse=residential). Podival sem se tedy
 do 'prehledky' kde jsou vyznaceny hranice katastralnich uzemi, ale to mi
 prislo strasne obrovske (ty katastralni uzemi na sebe navazuji - coz asi tak
 velkou vesnici v mape nakreslnou mit nechceme, kdyz je ve skutecnosti znatelne
 mensi - co se tyka budov a zastavene plochy). Mrkl jsem tedy do 'kn', jde jsou
 parcely se svymi cisly. Nektere jsou oznaceny carkovane, jine plnou carou,
 myslel jsem si teda ze plna cara = zastavena plocha. Zkusil jsem podle toho
 obtahnout jednu obec, ale ztroskotal jsem.
 Jak to delate vy? Diky.
 
 -- 
 S pozdravem/Best regards
  Ondrej Novy
  
 Email: on...@nomi.cz
 Jabber: on...@njs.netlab.cz
 ICQ: 115-674-713
 Tel/Cell: +420 777 963 207
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Podkladové mapy C(ÚZK

2008-08-15 Thread JV
Zdravím,
tak WMS ČÚZK jsem opravil, posuny se zmenšily. Pokud má někdo k dispozici ještě 
lepší definici transformací pro UMN MapServer, sem s ní :-)

J.V.

  Původní zpráva 
 Od: Jachym Cepicky [EMAIL PROTECTED]
 Předmět: Re: [Talk-cz] Podkladové mapy C(ÚZK
 Datum: 15.8.2008 07:48:46
 
 Cenia používá ArcIMS, CUZK používá UMN MapServer. Transofrmace by měla
 probíhat proti UMN MapServeru značně lépe, protože MapServer je
 schopen posílat obrázky s různým rozlišením ve směru X a Y.
 
 Nemůžu mluvit za nikoho z chlapců, co dělají CUZK WMS, ale v podstatě
 nejde ani tak o to, v čem ta data jsou, jako taky o to, jak je to
 definováno v MapFilu. Protože pro S-JTSK neexistuje oficiální EPSG
 kód, dělá si to každej trochu po svém. Chyba může bý tam. Ale nemusí.
 
 Co tak koukám, tak HS-RSí WMS vypadá tak jak má (originální data jsou
 taky v S-JTSK), viz.
 http://www.bnhelp.cz/ows/crtopo2?request=GetMaplayers=dopra-vastyles=srs=EPSG:4326format=image/gifservice=WMSversion=1.1.1
 resp.
 http://www.bnhelp.cz/ows/crtopo2?request=GetCapabilitiesservice=wms
 
 J
 
 Dne 14. srpen 2008 14:33 hanoj [EMAIL PROTECTED] napsal(a):
   Ja bych s tim byl opatrny, protoze to co se zda jako posun, muze
  byt i rotace a jine deformace...
 
  *** lepsi je last wmsplugin a pockat az se opravi zdroj, je-li to realne.
 
  popripade zkusit to tahat v S-JTSK (pokud to vraci spravne) a udelat
  proxy WMS, ktery bude delat transformaci z/do WGS-84. Je to dobrej napad
  nebo je to blbej napad nebo jakej to je napad?
  *** Ano, u Jachyma neco takoveho maji, ale ja si nejsem jist, ze se
  jim to uspesne dari preklopit: Kdyz jsem si pred pul rokem delal testy
  tak Cenia(z JTSK) skrze HS-RS(na wgs84), mela drobne potize. Poznat to
  slo jednoduse na liniovych stavbach (letiste) a nebyl to problem
  wmspluginu.
 
  ha
 
  hanoj
 
  ___
  Talk-cz mailing list
  Talk-cz@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 
 
 -- 
 Jachym Cepicky
 e-mail: jachym.cepicky gmail com
 URL: http://les-ejk.cz
 GPG: http://www.les-ejk.cz/pgp/jachym_cepicky-gpg.pub
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Podkladové mapy C(ÚZK

2008-08-14 Thread JV
Zdravim,
S-JTSK vraci spravne, jsou v nem ulozena zdrojova data (a bylo by smutne kdyby 
to zrovna u katastru bylo blbe). O moznych posunech proti ortofotu jsem uz psal 
- to je ale vec polohove presnosti ortofota nebo orientacni mapy parcel (u 
puvodnich podkladu vedenych napriklad v Gusterbergu).
Ty chybne posuny budou opravene v historicky kratke dobe - doufam :-)

J.Vesely


  Původní zpráva 
 Od: hanoj [EMAIL PROTECTED]
 Předmět: Re: [Talk-cz] Podkladové mapy C(ÚZK
 Datum: 14.8.2008 14:33:51
 
   Ja bych s tim byl opatrny, protoze to co se zda jako posun, muze
  byt i rotace a jine deformace...
 
  *** lepsi je last wmsplugin a pockat az se opravi zdroj, je-li to realne.
 
  popripade zkusit to tahat v S-JTSK (pokud to vraci spravne) a udelat
  proxy WMS, ktery bude delat transformaci z/do WGS-84. Je to dobrej napad
  nebo je to blbej napad nebo jakej to je napad?
 *** Ano, u Jachyma neco takoveho maji, ale ja si nejsem jist, ze se
 jim to uspesne dari preklopit: Kdyz jsem si pred pul rokem delal testy
 tak Cenia(z JTSK) skrze HS-RS(na wgs84), mela drobne potize. Poznat to
 slo jednoduse na liniovych stavbach (letiste) a nebyl to problem
 wmspluginu.
 
 ha
 
 hanoj
 
 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz