Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu hanoj
  - source:position - nevím, k čemu je. Možnosti ignorovat, mazat, i nově
  přidaných AM přidat, ?
 
 source:position se nemaže, v případě přidávání nových bodů se přidává.

*** spíše source:loc než source:position
http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:position#combinations
http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:loc#combinations

hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Dalibor Jelínek
Ahoj,

jo, to asi je lespi.

 

Takze navthuji najit u adresniho bodu

source:position

source:pos

a prendat obsah do 

source:loc

a tagy smazat.

 

a pokud nejsou, tak source:loc nastavit na cuzk:ruian.

 

Zdravi,

Dalibor

 

 

From: hanoj [mailto:eha...@gmail.com] 
Sent: Sunday, February 16, 2014 9:37 AM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

 

  - source:position - nevím, k čemu je. Možnosti ignorovat, mazat, i nově
  přidaných AM přidat, ?
 
 source:position se nemaže, v případě přidávání nových bodů se přidává.

*** spíše source:loc než source:position
http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:position#combinations
http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:loc#combinations

 

hanoj 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Dne 16.2.2014 09:37, hanoj napsal(a):
  - source:position - nevím, k čemu je. Možnosti ignorovat, mazat, i nově
  přidaných AM přidat, ?
 
 source:position se nemaže, v případě přidávání nových bodů se přidává.
 
 *** spíše source:loc než source:position
 http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:position#combinations
 http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:loc#combinations
 
 hanoj

Ahoj,

nebylo by lepší ty source tagy dát přímo na changeset (což je v
současnosti doporučovaný postup pro importy)?
Obzvláště u toho source:position, resp. source:loc bych se celkem bál,
že při editaci lidi posunou bod, ale zapomenou změnit/odmazat tag.

V ČR je stejně jen jeden zdroj pro tyhle data, takže není potřeba na
každém bodu explicitně uvádět, že fakt pochází z RUIANu a ne odněkud jinud.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Vejsada
Ahoj,

může se stát, že některá adresní entita bude mít source:loc i source:position 
či source:pos zároveň. Co mám dělat pak? Prostým přejmenováním tagu vytvořím 
duplicitu. A který z nich si mám vybrat a použít jeho hodnotu pro source:loc? 
Když bude takových případů pár, tak to opravím ručně, nicméně může se stát, že 
narazím na lokalitu, kde bude takových 10.000 a do toho stavu bych se fakt 
nechtěl dostat.

Dne Ne 16. února 2014 11:06:57, Dalibor Jelínek napsal(a):

 Ahoj,
 
 jo, to asi je lespi.
 
 
 
 Takze navthuji najit u adresniho bodu
 
 source:position
 
 source:pos
 
 a prendat obsah do
 
 source:loc
 
 a tagy smazat.
 
 
 
 a pokud nejsou, tak source:loc nastavit na cuzk:ruian.
 
 
 
 Zdravi,
 
 Dalibor
 
 
 
 
 
 From: hanoj [mailto:eha...@gmail.com]
 Sent: Sunday, February 16, 2014 9:37 AM
 To: OpenStreetMap Czech Republic
 Subject: Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace
 
   - source:position - nevím, k čemu je. Možnosti ignorovat, mazat, i nově
   přidaných AM přidat, ?
  
  source:position se nemaže, v případě přidávání nových bodů se přidává.
 
 *** spíše source:loc než source:position
 http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:position#combinations
 http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:loc#combinations
 
 
 
 hanoj
--
Petr


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Adresy z RUIAN

2014-02-16 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Dne 15.2.2014 22:39, Pavel Machek napsal(a):
 Za podpasovku sorry, ale proste to dle wiki vypada, ze v addr:city ma
 byt jmeno posty, ktere se nemusi nutne shodovat s tim kde to je. Ze
 Vam to prijde reduntantni s PSC... no to asi ano, ale chudak
 zahranicni uzivatel asi nema po ruce databazi mest odpovidajicich k
 PSC... coz je duvod proc mame addr:city.
 
   Pavel
 

Ahoj,

já teda tu anglickou stránku [1] chápu tak, že tam má být to, co se píše
do kolonky město na obálku dopisu. A to může a nemusí být shodné s
městem, pod které adresní místo administrativně/územně spadá, ale zrovna
tak to může a nemusí být shodné se jménem pošty, která dané místo
obsluhuje. Problém je, že v ČR je to strašný maglajz.

Česká pošta má sice nějaké doporučené vzory psaní adres [2], ale moc
moudrý z toho nejsem. Přijde mi, že tam termín obec používají dost
volně a skutečně se tváří jako, že chtějí hlavně jméno adresní pošty.
Důsledné aplikování těch pravidel vede v mnoha případech k naprostým
kravinám.

Myslím, že bude lepší se přidržet toho tvaru, co zobrazuje RUIAN, t.j.
držet addr:city=Název obce.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Addr
[2]
http://www.ceskaposta.cz/cz/nastroje/uzitecne-informace/doporucene-vzory-postovnich-adres/doporucene-vzory-psani-postovnich-adres-id1078/

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Vejsada
Ahoj,

Dne Ne 16. února 2014 11:28:27, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):

 nebylo by lepší ty source tagy dát přímo na changeset (což je v
 současnosti doporučovaný postup pro importy)?
 Obzvláště u toho source:position, resp. source:loc bych se celkem bál,
 že při editaci lidi posunou bod, ale zapomenou změnit/odmazat tag.
 
 V ČR je stejně jen jeden zdroj pro tyhle data, takže není potřeba na
 každém bodu explicitně uvádět, že fakt pochází z RUIANu a ne odněkud jinud.

Polohu neměním, tedy zdrojem polohy není RUIAN (pokud jím nebyl už v původní 
adrese). Zdrojem polohy je RUIAN pouze u nově přidávaných bodů. To vše právě 
proto, že s bodem mohl někdo šoupnout a posunout ho na lepší polohu - nad 
vchod, namísto původní, méně vhodné polohy.

--
Petr


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Vejsada
Ahoj,

jj, i v CZ:

 source:position |   45821
 source:loc  | 1113248
 source:locality |   1


Dne Ne 16. února 2014 09:37:12, hanoj napsal(a):

   - source:position - nevím, k čemu je. Možnosti ignorovat, mazat, i nově
   přidaných AM přidat, ?
  
  source:position se nemaže, v případě přidávání nových bodů se přidává.
 
 *** spíše source:loc než source:position
 http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:position#combinations
 http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:loc#combinations
 
 hanoj

--
Petr

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Dne 16.2.2014 12:09, Petr Vejsada napsal(a):
 Ahoj,
 
 Dne Ne 16. února 2014 11:28:27, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
 
 nebylo by lepší ty source tagy dát přímo na changeset (což je v
 současnosti doporučovaný postup pro importy)?
 Obzvláště u toho source:position, resp. source:loc bych se celkem bál,
 že při editaci lidi posunou bod, ale zapomenou změnit/odmazat tag.

 V ČR je stejně jen jeden zdroj pro tyhle data, takže není potřeba na
 každém bodu explicitně uvádět, že fakt pochází z RUIANu a ne odněkud jinud.
 
 Polohu neměním, tedy zdrojem polohy není RUIAN (pokud jím nebyl už v původní 
 adrese). Zdrojem polohy je RUIAN pouze u nově přidávaných bodů. To vše právě 
 proto, že s bodem mohl někdo šoupnout a posunout ho na lepší polohu - nad 
 vchod, namísto původní, méně vhodné polohy.
 
 --
 Petr

Aha, tak to jsem z té ukázky moc nepochopil - tam mají všechny body
source:position=cuzk:ruian. To by asi mít neměly, vzhledem k tomu, že
již existují a neposouváš je, ne?

Ale stále platí výše uvedená otázka... V principu by všechny adresní
body v ČR měly svým obsahem i pozicí být odvozeny od RUIAN. Jakékoliv
odchylky od stavu RUIANu budou buď opravy chyb (doufejme, že jich v
databázi moc není), malá pošoupnutí adresního místa na lepší místo
(např. blíže k vchodu/schránce), příp. doplnění nějakých POI tagů.

Otázkou tedy je, zda by nebylo vhodnější tyhle globální tagy dát přímo
na changesety importu (jak doporučují import guidelines), na
jednotlivých bodech by se pak už přidávat nemusely - co se s tím bodem
během importu přesně dělalo, se uvidí v jeho historii.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Vejsada
Ahoj,

Dne Ne 16. února 2014 12:29:08, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):

 Aha, tak to jsem z té ukázky moc nepochopil - tam mají všechny body
 source:position=cuzk:ruian. To by asi mít neměly, vzhledem k tomu, že
 již existují a neposouváš je, ne?

Všechny mají source:addr=cuzk:ruian. source:position=cuzk:ruian mají jen nově 
přidané. 9 se nově přidává, 111 se upravuje. Ať koukám, jak koukám, vidím to 
tak, jak píšu. Nezaměnil jsi to se source:addr?

 
 Ale stále platí výše uvedená otázka... V principu by všechny adresní
 body v ČR měly svým obsahem i pozicí být odvozeny od RUIAN. Jakékoliv
 odchylky od stavu RUIANu budou buď opravy chyb (doufejme, že jich v
 databázi moc není), malá pošoupnutí adresního místa na lepší místo
 (např. blíže k vchodu/schránce), příp. doplnění nějakých POI tagů.

Jestli to správně chápu, pak by to prakticky znamenalo zrušení informace o 
zdroji polohy pro všechny body a zavedení předpokladu, že vše pochází od CUZK, 
není-li uvedeno jinak. V praxi to tak je (pouze ty, které jsou zastoupeny více 
než 100x):

 cuzk:km| 1155200
 uhul:ortofoto  | 353
 uhul:ortofoto, cuzk:km | 287
 ruian  |2900

 
 Otázkou tedy je, zda by nebylo vhodnější tyhle globální tagy dát přímo
 na changesety importu (jak doporučují import guidelines), na
 jednotlivých bodech by se pak už přidávat nemusely - co se s tím bodem
 během importu přesně dělalo, se uvidí v jeho historii.

Jaká konkrétní hodnota source:loc by se tedy měla dávat na changeset? Mně to 
vychází na cuzk:km, ovšem záeží na lokalitě. V okolí Vyškova to bude 99% 
RUIAN, protože tam prostě skoro žádné adresy nejsou. V Praze to bude cuzk:km.

--
Petr


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Dne 15.2.2014 22:23, Václav Řehák napsal(a):
 
 Já taky nechci někomu zbytečně rozbíjet fungující software, a proto mě
 zajímá která konkrétní věc s is_in/addr:country tagem funguje a bez něj
 ne. Pokud jsem něco nepřehlédl, tak tu zatím nikdo takovou neuvedl.
 
 
 A nemůžeme to vzít opačně? Opravdu ti ta duplicita addr:country vadí na
 tolik, že má smysl kvůli tomu zdržovat celý import? 
 
 Obecná zásada bývá nedělat duplicity, ale proč? Aby nevznikaly rozpory
 mezi neaktualizovanými verzemi těch dat. Zrovna u RUIANu si nemyslím, že
 by to byl problém, když většina těch dat bude importována/udržována
 automaticky.
 
 Jinak řečeno, pořád chceš příklady, co se rozbije, když to odstraníme.
 Máš nějaký příklad, co se rozbije, když to tam necháme/přidáme? Těch pár
 MB opravdu není argument ve světě OSM, kde se importují jednotlivé
 stromy v parku a další (pro mě až nesmyslné) detaily.
 
 O is_in nemluvím, tam je to asi opravdu nejasné, k čemu má sloužit a i
 to rozsynchronizování si dovedu představit o dost realističtěji.
 
 V.

Ahoj,

však o addr:country už jsem psal dříve:
 Osobně jsem tedy pro: nepřidávat, ale nemazat (krom případů, kdy tam je
 nějaký nesmysl).

Asi jsem to pak zbytečně zamotal tím, že jsem začal tak nějak
addr:country a is_in házet do jednoho pytle - to proto, že se objevily
názory, že oba tagy jsou užitečné a je žádoucí je všude ponechat a
doplnit, ale zatím nikdo neukázal, kde/jak/proč jsou užitečné.

is_in má oproti addr:country jeden zásadní problém - není jasné, co by
tam mělo být, a tak není ani možné jednoduše zkontrolovat, jestli
současný obsah na existujících bodech je blábol, nebo správná hodnota. A
asi těžko vymyslíme Ten Správný Formát(TM), dokud nebude jasné k
čemu/kde se to používá.

Nepřidávání a zároveň nemazání addr:country má jeden pozitivní vedlejší
efekt - pokud na tu hodnotu něco přeci jen spoléhá, tak:
a) to bude i po importu fungovat ve stejné míře jako doteď
b) je slušná šance, že si po importu někdo všimne (a ozve se), že
software XYZ nefunguje úplně všude, protože ten tag někde chybí. Jakmile
bude na stole konkrétní problém, tak bude rozhodování řádově snažší -
buď doplníme tag na zbylé body, nebo se napíše patch, který to zvládne
vyřešit i bez addr:country.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Vejsada
Ahoj,

procházím si těch 9 nově přidaných bodů. Milady Horákové 34 - ukázně pitomě 
umístěného bodu uprostřed baráku. Vsadím se, že Haškova 2 má v RUIAN stejnou 
pozici.

Milady Horákové 135 - vůbec neleží na ulici Milady Horákové, ale věřme, že 
barák má opravdu adresu Milady Horákové 135.

Většina těch nových bodů je umístěna nevhodně uprostřed baráku. Milady 
Horákové 98 je taky úplně jinde, rozhodně ne na ulici Milady Horákové, ovšem 
vchod tam může být.


Dne Ne 16. února 2014 12:29:08, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):

  Polohu neměním, tedy zdrojem polohy není RUIAN (pokud jím nebyl už v
  původní  adrese). Zdrojem polohy je RUIAN pouze u nově přidávaných bodů.
  To vše právě proto, že s bodem mohl někdo šoupnout a posunout ho na lepší
  polohu - nad vchod, namísto původní, méně vhodné polohy.

--
Petr


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Dne 16.2.2014 13:00, Petr Vejsada napsal(a):
 Ahoj,
 
 Dne Ne 16. února 2014 12:29:08, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
 
 Aha, tak to jsem z té ukázky moc nepochopil - tam mají všechny body
 source:position=cuzk:ruian. To by asi mít neměly, vzhledem k tomu, že
 již existují a neposouváš je, ne?
 
 Všechny mají source:addr=cuzk:ruian. source:position=cuzk:ruian mají jen nově 
 přidané. 9 se nově přidává, 111 se upravuje. Ať koukám, jak koukám, vidím to 
 tak, jak píšu. Nezaměnil jsi to se source:addr?

Aha, moje chyba - já si proklikal jen pár náhodných bodů v západní části
a naprosto špatně z toho vyvodil, že to mají všechny.


 Ale stále platí výše uvedená otázka... V principu by všechny adresní
 body v ČR měly svým obsahem i pozicí být odvozeny od RUIAN. Jakékoliv
 odchylky od stavu RUIANu budou buď opravy chyb (doufejme, že jich v
 databázi moc není), malá pošoupnutí adresního místa na lepší místo
 (např. blíže k vchodu/schránce), příp. doplnění nějakých POI tagů.
 
 Jestli to správně chápu, pak by to prakticky znamenalo zrušení informace o 
 zdroji polohy pro všechny body a zavedení předpokladu, že vše pochází od 
 CUZK, 
 není-li uvedeno jinak. V praxi to tak je (pouze ty, které jsou zastoupeny 
 více 
 než 100x):
 
  cuzk:km| 1155200
  uhul:ortofoto  | 353
  uhul:ortofoto, cuzk:km | 287
  ruian  |2900
 

 Otázkou tedy je, zda by nebylo vhodnější tyhle globální tagy dát přímo
 na changesety importu (jak doporučují import guidelines), na
 jednotlivých bodech by se pak už přidávat nemusely - co se s tím bodem
 během importu přesně dělalo, se uvidí v jeho historii.
 
 Jaká konkrétní hodnota source:loc by se tedy měla dávat na changeset? Mně to 
 vychází na cuzk:km, ovšem záeží na lokalitě. V okolí Vyškova to bude 99% 
 RUIAN, protože tam prostě skoro žádné adresy nejsou. V Praze to bude cuzk:km.
 
 --
 Petr

Na tom changesetu by to podle mě nebylo potřeba rozlišovat (jestli se
mění/doplňuje adresa, nebo i pozice je vidět přímo z jeho obsahu),
použil bych něco jako:
source=cuzk:ruian
url=http://wiki.openstreetmap.org/wiki/POPIS_IMPORTU
import=yes
bot=yes
comment=???

V historii každého bodu pak bude např.:
v1: import RUIAN
v2: user123 změnil o pár mětrů pozici
v3: user456 přidal shop=*
...

Tím pádem na všech vytvořených nebo zkontrolovaných bodech by nebylo
potřeba source:addr, source:loc by se nechalo jen pokud obsahuje nějakou
jinou než s RUIANem související hodnotu, např. 'uhul:ortofoto'.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Vejsada
Ahoj,

začíná mi to trochu připomínat diskusi o administrativních hranicích, kam by 
stačilo přidávat addr:place ;-).

Osobně nepovažuji source:loc za důležitý údaj a klidně bych ho vypustil. 
Mimochodem - sázku bych vyhrál - roh Milady Horákové a Haškovy - v RUIAN jsou 
obě adresy na stejném místě uprostřed baráku. Haškovu dělal Petr Dlouhý podle 
UIR_ADDR, nikdy jsem nezkoumal, jak to funguje a jak je tam určena poloha, 
nicméně tak, jak jsou umístěny adresní body v Haškově bych dal 
source:loc=zdravý_rozum ;-)

Dne Ne 16. února 2014 13:28:20, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):

  Jaká konkrétní hodnota source:loc by se tedy měla dávat na changeset? Mně
  to vychází na cuzk:km, ovšem záeží na lokalitě. V okolí Vyškova to bude
  99% RUIAN, protože tam prostě skoro žádné adresy nejsou. V Praze to bude
  cuzk:km.

 Na tom changesetu by to podle mě nebylo potřeba rozlišovat (jestli se
 mění/doplňuje adresa, nebo i pozice je vidět přímo z jeho obsahu),
 použil bych něco jako:
 source=cuzk:ruian
 url=http://wiki.openstreetmap.org/wiki/POPIS_IMPORTU
 import=yes
 bot=yes
 comment=???

Tohle by šlo.


 
 V historii každého bodu pak bude např.:
 v1: import RUIAN
 v2: user123 změnil o pár mětrů pozici
 v3: user456 přidal shop=*
 ...
 
 Tím pádem na všech vytvořených nebo zkontrolovaných bodech by nebylo
 potřeba source:addr, source:loc by se nechalo jen pokud obsahuje nějakou
 jinou než s RUIANem související hodnotu, např. 'uhul:ortofoto'.

Tohle by taky šlo, respektive je mi to jedno, nicméně červíček - vyžaduje to 
pátrání v historii uzlu a tedy to snižuje uživatelskou přívětivost editace a 
získávání informací. To znamená, že bych se musel kouknout na poslední 
changeset, pak na historii a z toho dovozovat, jaký je vlastně současný stav 
uzlu. Znamenalo by to, že informaci, která je teď dostupná hned, by bylo třeba 
dovozovat. Podobně jako ať si Navit (příklad) spočítá podle hranic, kde se 
vlastně nachází.

No nic, jdu dodělávat další test, zda se adresní místo nachází do 50m od 
ulice, ke které patří.

--
Petr


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Václav Řehák
Ano, takto bych s tím souhlasil.

V.


Dne 16. února 2014 13:01 Petr Morávek [Xificurk] p...@pada.cz napsal(a):

 Dne 15.2.2014 22:23, Václav Řehák napsal(a):
 
  Já taky nechci někomu zbytečně rozbíjet fungující software, a proto
 mě
  zajímá která konkrétní věc s is_in/addr:country tagem funguje a bez
 něj
  ne. Pokud jsem něco nepřehlédl, tak tu zatím nikdo takovou neuvedl.
 
 
  A nemůžeme to vzít opačně? Opravdu ti ta duplicita addr:country vadí na
  tolik, že má smysl kvůli tomu zdržovat celý import?
 
  Obecná zásada bývá nedělat duplicity, ale proč? Aby nevznikaly rozpory
  mezi neaktualizovanými verzemi těch dat. Zrovna u RUIANu si nemyslím, že
  by to byl problém, když většina těch dat bude importována/udržována
  automaticky.
 
  Jinak řečeno, pořád chceš příklady, co se rozbije, když to odstraníme.
  Máš nějaký příklad, co se rozbije, když to tam necháme/přidáme? Těch pár
  MB opravdu není argument ve světě OSM, kde se importují jednotlivé
  stromy v parku a další (pro mě až nesmyslné) detaily.
 
  O is_in nemluvím, tam je to asi opravdu nejasné, k čemu má sloužit a i
  to rozsynchronizování si dovedu představit o dost realističtěji.
 
  V.

 Ahoj,

 však o addr:country už jsem psal dříve:
  Osobně jsem tedy pro: nepřidávat, ale nemazat (krom případů, kdy tam je
  nějaký nesmysl).

 Asi jsem to pak zbytečně zamotal tím, že jsem začal tak nějak
 addr:country a is_in házet do jednoho pytle - to proto, že se objevily
 názory, že oba tagy jsou užitečné a je žádoucí je všude ponechat a
 doplnit, ale zatím nikdo neukázal, kde/jak/proč jsou užitečné.

 is_in má oproti addr:country jeden zásadní problém - není jasné, co by
 tam mělo být, a tak není ani možné jednoduše zkontrolovat, jestli
 současný obsah na existujících bodech je blábol, nebo správná hodnota. A
 asi těžko vymyslíme Ten Správný Formát(TM), dokud nebude jasné k
 čemu/kde se to používá.

 Nepřidávání a zároveň nemazání addr:country má jeden pozitivní vedlejší
 efekt - pokud na tu hodnotu něco přeci jen spoléhá, tak:
 a) to bude i po importu fungovat ve stejné míře jako doteď
 b) je slušná šance, že si po importu někdo všimne (a ozve se), že
 software XYZ nefunguje úplně všude, protože ten tag někde chybí. Jakmile
 bude na stole konkrétní problém, tak bude rozhodování řádově snažší -
 buď doplníme tag na zbylé body, nebo se napíše patch, který to zvládne
 vyřešit i bez addr:country.

 Zdraví,
 Petr Morávek aka Xificurk

 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Tracer plugin - nová verze

2014-02-16 Tema obsahu Marián Kyral

Ahoj,
Tak jsem využil svých nově nabytých znalostí (a kódů) z vývoje PointInfo 
pluginu a opět jsem vylepšil Tracer plugin. Počítal jsem s tím, že mi to 
bude trvat déle, ale zdá se, že si s javou rozumím čím dál tím více. 
(Můj zaměstnavatel asi bude mít radost :-D )


Změny:
*) Přidány notifikace - plugin vypisuje, co se právě stalo
*) Když se na již jednou natrasovanou budovu klikne znova, nic se 
nestane - vznikaly duplicitní body
*) Překopal jsem odpověď od serveru. Nyní má stejně jako u PointInfa 
formát JSON - bezproblémové budoucí přidávání dalších vlastností.
*) Hned jsem toho využil a při trasování budovy se kromě typu a ruian id 
nově nastaví (pokud jsou data v databázi) i počet podlaží, bytů a datum 
od kdy je budova využívána (stejně jako u PointInfo)
*) Zároveň přenáším i kompletní adresu (adresy). Do budoucna počítám s 
tím, že při tracování budovy vytvořím i adresu (pokud ještě neexistuje). 
Akorát musím ještě promyslet, jak by to přesně mělo fungovat.


Známé problémy:
*) Při aktualizaci navazujících budov (dvojdomky, řadové garáže) mohou 
vzniknout duplicitní body. Ty je potřeba vyřešit ručně. Zatím stále 
TODO, ale myslím, že už vím, co s tím.
*) S aktuálním latest JOSM mi to někdy vyhodí nullPointerException někde 
v kódu těch notifikací - asi bug JOSM. Budu rád, kdyby to někdo mohl 
otestovat se starší verzí JOSM, zda se tam tento bug taky vyskytuje.


TODO:
 - vyřešit duplicitní body
 - protlačit to do repozitáře JOSM - vyřeší se problém s přepisováním 
starší verzí.

 - přidat vytváření adres

A někdy v budoucnu - trasování souvislých ploch (pole jedním kliknutím)

Plugin ke stažení jako vždy: http://www.kyralovi.cz/tmp/josm/tracer.jar
Zdrojáky: https://github.com/mkyral/josm-tracer/tree/ruian

BTW: všiml jsem si, že to udělátko, co používám pro nahrávání souborů k 
sobě na server likviduje velká písmena. tracer.jar je ve skutečnosti 
Tracer.jar. Musím s tím něco udělat.


Mapujte, testujte a hlaste chyby (snad jich moc není)

Marián

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Tracer plugin - nová verze

2014-02-16 Tema obsahu Dalibor Jelínek
Ahoj,
super, děkuji. Udělal jsem si pár budov v místě, kde jsem dříve trasoval z KM
a je to radost s tím dělat.
Ty duplicitní body mě samozřejmě otravujou, ale snad to ještě vylepšíš.

Mám jednu zcela zásadní poznámku k češtině. :-)
V té notifikaci bys mohl brát ohled na počet uzlů a dělit to na:
1 uzel
2-4 uzly
5- uzlů

Jinak by se mi líbílo, kdbys v té notifikaci mohl zobrazit
i jaké tagy jsi přidal, hlavně jak jsi nastavil building
a jestli jsi přidat i jiné zajímavé.

Měníš building jen když byl původně yes?

V jednom místě se mi zdálo, že jsi budovu zjednodušil zbytečně,
ale to budu ještě sledovat.

Zdraví,
 Dalibor

 -Original Message-
 From: Marián Kyral [mailto:mky...@email.cz]
 Sent: Monday, February 17, 2014 12:09 AM
 To: OpenStreetMap Czech Republic
 Subject: [Talk-cz] Tracer plugin - nová verze
 
 Ahoj,
 Tak jsem využil svých nově nabytých znalostí (a kódů) z vývoje PointInfo
 pluginu a opět jsem vylepšil Tracer plugin. Počítal jsem s tím, že mi to bude
 trvat déle, ale zdá se, že si s javou rozumím čím dál tím více.
 (Můj zaměstnavatel asi bude mít radost :-D )


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Tracer plugin - nová verze

2014-02-16 Tema obsahu Marián Kyral

Dne 17.2.2014 06:25, Dalibor Jelínek napsal:

Mám jednu zcela zásadní poznámku k češtině. :-)
V té notifikaci bys mohl brát ohled na počet uzlů a dělit to na:
1 uzel
2-4 uzly
5- uzlů


No s tím jsem hodně bojoval. Problém je, že tohle JOSM momentálně 
nepodporuje. Můžu nastavit řetězec jen pro 1 nebo více. S ničím jiným se 
nepočítá. Zkoušel jsem to formulovat nějak jinak, ale nepovedlo se :-D




Jinak by se mi líbílo, kdbys v té notifikaci mohl zobrazit
i jaké tagy jsi přidal, hlavně jak jsi nastavil building
a jestli jsi přidat i jiné zajímavé.



Vidíš, to mně nenapadlo. Zkusím se na to podívat.


Měníš building jen když byl původně yes?


Ano



V jednom místě se mi zdálo, že jsi budovu zjednodušil zbytečně,
ale to budu ještě sledovat.


To je spíše na Petra. Pošli detaily a uvidíme co uvidíme.

Marián

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Tracer plugin - nová verze

2014-02-16 Tema obsahu Dalibor Jelínek


 No s tím jsem hodně bojoval. Problém je, že tohle JOSM momentálně
 nepodporuje. Můžu nastavit řetězec jen pro 1 nebo více. S ničím jiným se
 nepočítá. Zkoušel jsem to formulovat nějak jinak, ale nepovedlo se :-D


To je divny, protoze kdyz delam preklad JOSM, tak prave tehle retezcu
rozdelenym podle poctu je tam mnoho, takze nejak to asi jde pres i18n.
Nebo to muzes udelat rucne, ne?

Dalibor


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Tracer plugin - nová verze

2014-02-16 Tema obsahu Marián Kyral

Dne 17.2.2014 08:12, Dalibor Jelínek napsal:

No s tím jsem hodně bojoval. Problém je, že tohle JOSM momentálně
nepodporuje. Můžu nastavit řetězec jen pro 1 nebo více. S ničím jiným 
se

nepočítá. Zkoušel jsem to formulovat nějak jinak, ale nepovedlo se :-D



To je divny, protoze kdyz delam preklad JOSM, tak prave tehle retezcu
rozdelenym podle poctu je tam mnoho, takze nejak to asi jde pres i18n.
Nebo to muzes udelat rucne, ne?


Jo. Taky mi to bylo divné. Ale s radostí můžu oznámit, že jsem na to 
právě přišel. V další verzi to bude opravené.


Marián

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz