Re: [Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy

2018-05-14 Tema obsahu Jan Macura
2018-05-14 14:24 GMT+02:00 Marián Kyral :

> A že to znamená, že právě tam nesmím, mi vůbec nedošlo.
>

Protože kdekdo si vytvoří vlastní vykreslení OSM dat, ale legendu k tomu už
nepřidá nikdo...

H.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Dokončení importu benzinek EuroOil

2018-05-14 Tema obsahu xkomc...@centrum.cz

Ahoj,


škoda, že je odstranili. Ovšem podle mne je toto ideální situace pro 
mail s žádostí: "Podívejte, my dali vaše data do naší mapy, takže je 
vidí uživatelé těchto aplikací: (vyjmenovat). Navíc jsme vám našli 
několik nesrovnalostí (s odkazem na těch šest pump, které jsou někde 
zcela mimo) a rádi bychom dostali odkaz na čerstvá data, abychom je 
mohli (?automaticky?) aktualizovat".



Nechce se toho někdo ujmout?


On 14.5.2018 09:59, Marián Kyral wrote:

Čau,
tenhle import zůstane asi nedokončený. EuroOil změnil stránky, vydal 
novou aplikaci pro mobil a to zdrojové csv už není dotupné :-(
Takže ta data v POI-Importeru jsou už hodně zastaralá. Asi je 
odstraním/schovám, aby to někoho nelákalo ;-)


Marián

-- Původní e-mail --
Od: xkomc...@centrum.cz 
Komu: talk-cz@openstreetmap.org
Datum: 13. 5. 2018 0:49:07
Předmět: [Talk-cz] Dokončení importu benzinek EuroOil


Zdravím,


hlásím dokončení (poloautomatického) importu benzinek EuroOil.


Mapa

http://osm.kyralovi.cz/POI-Importer-testing/#map=8/49.8769/15.3699=CZEuroOil=hideCompletePOI

stále hlásí 17 ne zcela korektních záznamů, z toho 7 úplně
chybějících
benzinek (v reálu jich je 6 v mapě zanesených, ale jsou trochu dál od
udávaného místa a automatická kontrola je nenajde. Jediná, která
zcela
chybí, je benzinka z nábřeží Edvarda Beneše, kterou se mi skutečně
nikde
najít nepovedlo). Dále tu máme 3 benzinky v západních Čechách, které
mají v importovaných datech u opening_hours mezery na konci, dva
případy, kdy v opening_hours je hodnota "Mo-Su 05:30-22:00,
22:00-5:30
automat" (do OSM jsem dal 24/7) a ten zbytek má v importovaných
datech u
opening_hours hodnotu "N/A" (tam jsem do OSM nepřidával nic).


Toť vše, konec hlášení!

Jirka Komárek


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy

2018-05-14 Tema obsahu majka
On Mon, 14 May 2018 at 17:10,  wrote:

> To neni lajdacky pravopis, to je pobidka k preposlani vyzvy na polskou
> komunitu.
>

Což nemění nic na tom, že v mapách je spousta jmen, která jen dublují
vlastnosti prvku. Sama jsem poslední týden mazala dost name=rozcestník,
name=informační tabule, name=lavička, name=park a podobně.

Dost editorů (zvlášť mobilních) podstrkává, že tam nějaké jméno být
musí/mělo by být. I Osmand, na který jinak nedám pro mapování v terénu
dopustit.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy

2018-05-14 Tema obsahu jozka
To neni lajdacky pravopis, to je pobidka k preposlani vyzvy na polskou komunitu.

__
> Od: Michal Fabík 
> Komu: talk-cz@openstreetmap.org
> Datum: 14.05.2018 17:02
> Předmět: Re: [Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy
>
>On 14.5.2018 10:58, Miroslav Suchy wrote:
>> * Je možné vůbec odebírat některé, pravděpodobně pravdivé tagy,  z důvodu 
>> žádosti organizací? (např. jméno trasy)
>
>Ahoj, v tomto konkrétním případě bych skoro řekl, že "droga na Havran" 
>(navíc s takovým lajdáckým pravopisem) není žádný název, ale prostě něčí 
>popisek, který v name=* nemá co dělat. Odstraněním se ta cesta udělá o 
>něco méně viditelnou v mapě, takže win-win.
>
>-- 
>Michal Fabík
>
>___
>Talk-cz mailing list
>Talk-cz@openstreetmap.org
>https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy

2018-05-14 Tema obsahu Michal Fabík

On 14.5.2018 10:58, Miroslav Suchy wrote:

* Je možné vůbec odebírat některé, pravděpodobně pravdivé tagy,  z důvodu 
žádosti organizací? (např. jméno trasy)


Ahoj, v tomto konkrétním případě bych skoro řekl, že "droga na Havran" 
(navíc s takovým lajdáckým pravopisem) není žádný název, ale prostě něčí 
popisek, který v name=* nemá co dělat. Odstraněním se ta cesta udělá o 
něco méně viditelnou v mapě, takže win-win.


--
Michal Fabík

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy

2018-05-14 Tema obsahu Petr Voldán


Mapujeme skutečnost, pěšina tam je, i když je na ní vstup zakázán. 
Mazání na žádost kohokoli "oprávněného" je u OSM map cesta do pekel
Vidím to stejně, ale radši jsem chtěl mít můj názor potvrzený. Díky za 
reakce a linky na starší vlákna.


Petr V.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Poštovní schránky - import do telefonu

2018-05-14 Tema obsahu majka
On Mon, 14 May 2018 at 15:22, Petr Schönmann  wrote:

> Šlo by ještě prosím dodělat aby se v GPX generovala extension na
> přiblížení 100m (případně jiná hodnota kterou by si člověk nastavil) aby
> navigace pípala když jdu kolem ?
>
> 
>   
> 100
>   
> 
>
> Vůbec bych se nezlobil, kdyby to bylo i u rozcestníků :)
>
> Pohádka O rybáři a zlaté rybce Ti něco říká? ;)
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Poštovní schránky - import do telefonu

2018-05-14 Tema obsahu Petr Schönmann
Šlo by ještě prosím dodělat aby se v GPX generovala extension na přiblížení
100m (případně jiná hodnota kterou by si člověk nastavil) aby navigace
pípala když jdu kolem ?


  
100
  


Vůbec bych se nezlobil, kdyby to bylo i u rozcestníků :)


st 9. 5. 2018 v 8:14 odesílatel Václav Kubíček  napsal:

> Super,
>
> takhle mi to uplně stačí.
>
> Díky moc!
>
>
>
> __
> > Od: Marián Kyral 
> > Komu: talk-cz@openstreetmap.org
> > Datum: 05.05.2018 09:53
> > Předmět: Re: [Talk-cz]
> >
> Dne 3.5.2018 v 15:33 Václav Kubíček napsal(a):
>
> Ahoj,
>
> možná jsem to přehlédl, ale kde se dá stáhnout export schránek české pošty?
>
>
>
> Případě nebylo by možno udělat odkaz na stránkách
> http://josm.poloha.net/cz_pbox/ odkazy ke stažení pro jednotlivá depa?
> Nejlépe schránky co chybí.
>
> Ahoj,
> přidal jsem na stránku depa tlačítko "Save as gpx". Uloží se aktuálně
> zobrazený seznam - takže pokud chceš kombinaci, musíš si uložit všechno,
> nebo si to nakombinovat sám. Je primitivní xml.
>
>
>
>
> 
> http://josm.poloha.net/cz_pbox;
> xmlns="http://www.topografix.com/GPX/1/1;
>  xmlns:xsi=
> "http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance;
>  
> xsi:schemaLocation="http://www.topografix.com/GPX/1/1
> http://www.topografix.com/GPX/1/1/gpx.xsd;
> 
> >
> 
>   73807:15
>   Kolaříkova 1604, Místek, 73801, Frýdek-Místek
>  Kolaříkova 1604,FM-Místek (stojan před domem)
> 
> 
>   73807:207
>   K Sedlištím 370, Lískovec, 73801, Frýdek-Místek
>  Pošta Frýdek-Místek 4-Lískovec
> 
> 
>
> Marián
>
>
> --
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
-- 
S pozdravem
Petr Schönmann
https://www.facebook.com/klikklakcz
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy

2018-05-14 Tema obsahu Marián Kyral

-- Původní e-mail --
Od: Martin Ždila 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 14. 5. 2018 14:18:27
Předmět: Re: [Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy
"


On Mon, May 14, 2018 at 2:08 PM Marián Kyral  wrote:

"
"


On Mon, May 14, 2018 at 12:20 PM Mikoláš Štrajt  wrote:

"

- ostatní (včetně hlavního stylu osm.org(http://osm.org)) ji kreslí jako by
se nechumelilo

"
Freemap pridáva také nevýrazné červené šrafovanie: https://www.freemap.sk/?
map=15/49.243744/20.181026=T
(https://www.freemap.sk/?map=15/49.243744/20.181026=T)


"
Což ten chodníček naopak ještě více zvýrazní. Alespoň dle mého názoru.

"
Aj červená na semafore je výrazná ;-)





"



To ano. Ale tam je červená hlavně k tomu, abych nepřehlédl, že nemůžu jet.

Kdežto na mapě mne více zajímá, kam můžu. A tenhle chodníček vysloveně
přitahuje pozornost. A že to znamená, že právě tam nesmím, mi vůbec nedošlo.
Když už, tak buď překrýt těmi červenými křížky, nebo udělat ten chodník méně
viditelný - do šeda.




Marián




"





--



Ing. Martin Ždila(http://www.openstreetmap.org/user/*Martin*)

OZ Freemap Slovakia


tel:+421-908-363-848
mailto:martin.zd...@freemap.sk(mailto:martin.zd...@freemap.sk)
http://www.freemap.sk/(http://www.freemap.sk)





 




 ___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz
"___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy

2018-05-14 Tema obsahu Martin Ždila
On Mon, May 14, 2018 at 2:08 PM Marián Kyral  wrote:

> On Mon, May 14, 2018 at 12:20 PM Mikoláš Štrajt  wrote:
>
> - ostatní (včetně hlavního stylu osm.org) ji kreslí jako by se nechumelilo
>
> Freemap pridáva také nevýrazné červené šrafovanie:
> https://www.freemap.sk/?map=15/49.243744/20.181026=T
>
> Což ten chodníček naopak ještě více zvýrazní. Alespoň dle mého názoru.
>
Aj červená na semafore je výrazná ;-)

-- 
Ing. Martin Ždila 
OZ Freemap Slovakia
tel:+421-908-363-848
mailto:martin.zd...@freemap.sk
http://www.freemap.sk/
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy

2018-05-14 Tema obsahu Marián Kyral

-- Původní e-mail --
Od: Martin Ždila 
Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
Datum: 14. 5. 2018 12:45:29
Předmět: Re: [Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy
"


On Mon, May 14, 2018 at 12:20 PM Mikoláš Štrajt  wrote:

"

- ostatní (včetně hlavního stylu osm.org(http://osm.org)) ji kreslí jako by
se nechumelilo

"
Freemap pridáva také nevýrazné červené šrafovanie: https://www.freemap.sk/?
map=15/49.243744/20.181026=T
(https://www.freemap.sk/?map=15/49.243744/20.181026=T)





"



Což ten chodníček naopak ještě více zvýrazní. Alespoň dle mého názoru.




Marián




"





--



Ing. Martin Ždila(http://www.openstreetmap.org/user/*Martin*)

OZ Freemap Slovakia


tel:+421-908-363-848
mailto:martin.zd...@freemap.sk(mailto:martin.zd...@freemap.sk)
http://www.freemap.sk/(http://www.freemap.sk)





 




 ___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz
"___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy

2018-05-14 Tema obsahu Martin Ždila
On Mon, May 14, 2018 at 12:20 PM Mikoláš Štrajt  wrote:

> - ostatní (včetně hlavního stylu osm.org) ji kreslí jako by se nechumelilo
>
Freemap pridáva také nevýrazné červené šrafovanie:
https://www.freemap.sk/?map=15/49.243744/20.181026=T

-- 
Ing. Martin Ždila 
OZ Freemap Slovakia
tel:+421-908-363-848
mailto:martin.zd...@freemap.sk
http://www.freemap.sk/
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy

2018-05-14 Tema obsahu Mikoláš Štrajt

"> * Je možné vůbec odebírat některé, pravděpodobně pravdivé tagy,  z důvodu
žádosti organizací? (např. jméno trasy)
Technicky to mozne je, ale je to boj s vetrnymi mlyny (a proti smyslu OSM).
V minulosti bylo mnoho vlastniku, kteri
brojili proti vyznaceni cesty v mape, navzdory tomu ze v realu existuje. 
Vzdy se tam velmi brzy objevila zpet.
Spravne je to vyznaceni pristupu access=no a pokud to nektery render
ignoruje, tak tlacit na tvurce toho renderu aby to
respektoval (napriklad dal krizky pres cestu)."



Teď jsem koukal na rendery na OSM.cz. Netuším jak moc je to tím, že jsou
líné s aktualizací, ale:




- jen jeden render kreslí přes tuto cestu s access=no křížky (mtbamap.cz)

- jeden ji raději nekreslí vůbec (Hikebikemap.org)

- ostatní (včetně hlavního stylu osm.org) ji kreslí jako by se nechumelilo




Kdybych se tedy řídil jenom mapou, klidně bych si tam cestu naplánoval. :-/




Jinak protože sám fušuju do renderů, tak jsem se koukal jak je na tom
Mapbox:




Zdá se, že data této cesty v DB má, nijak ji nevyfiltrovává a ten příznak
access=no nemám šanci nastylovat, protože se při převodu na schéma mapboxu
nezachová.




--


Severák






___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy

2018-05-14 Tema obsahu Jan Martinec

Dne 14.5.2018 v 10:58 Miroslav Suchy napsal(a):

Dne 14.5.2018 v 10:34 Petr Voldán napsal(a):

* je cesta zmapována korektně (pravděpodobně ano vzhledem k parametru access=no)


Ano, je to zmapovano korektne. Maximalne bych premyslel nad tim smyslem mtb:* 
pri soucasne bicycle=no. Asi bych to
odstranil, ale jednoznacne to neni.


* jak se to má s legálností zmapované cesty? Vzhledem k uvedenému zdroji 
předpokládám také OK


IANAL, ale legalnost porizeni GPX zaznamu do Stravy a legalnost jejiho 
prekresleni do OSM jsou dve rozdilne veci. To
prvni byl asi prestupek (pokud to nebyl zachranar, ochranar - coz je dost dobre 
mozne). To druhe je naprosto legalni.


* Je možné vůbec odebírat některé, pravděpodobně pravdivé tagy,  z důvodu 
žádosti organizací? (např. jméno trasy)

Technicky to mozne je, ale je to boj s vetrnymi mlyny (a proti smyslu OSM). V 
minulosti bylo mnoho vlastniku, kteri
brojili proti vyznaceni cesty v mape, navzdory tomu ze v realu existuje. Vzdy 
se tam velmi brzy objevila zpet.
Spravne je to vyznaceni pristupu access=no a pokud to nektery render ignoruje, 
tak tlacit na tvurce toho renderu aby to
respektoval (napriklad dal krizky pres cestu).


To je, myslím, součást problému - vykřížkovaná cesta sice znamená 
"zákaz," ale v TANAPu to asi vnímají "viditelný zákaz naopak lidi přitáhne."
Některé rendery zakázané cesty úplně ignorují (PnK), těžko říct, jestli 
to nedělá opačný problém: "hele, cesta, ale není v mapě...tak zkusíme."


Jinak řešilo se obdobně např. tady:
https://openstreetmap.cz/talkcz/c2204 (majitel pozemků maže pěšiny)
https://openstreetmap.cz/talkcz/c2264 (udělali si pěšiny, ale mapovali 
jim je lidi)


Osobně se furt držím Prime Directive ;o) neboli OTGR: mapa reflektuje 
svět tak, jak svět existuje - nediktuje, jak by svět měl vypadat (Jistě, 
z deskriptivního mapování plyne i to, že v mapě budou věci, které nemají 
existovat, ale nezlobme se na zrcadlo za křivou hubu; jakmile začneme 
mapovat preskriptivně, staneme se OpenGeoFiction: "a mně se zase nelíbí, 
že D8 vede skrz CHKO a legalizovaná je dodatečně, smazat!" "A já bych 
chtěl zpátky Trojskou lávku!" "A tady by se hodila trať; nevejde? 
Nevadí, namalujeme tunely!").


Zdar,
Honza Piškvor Martinec

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy

2018-05-14 Tema obsahu majka
>
> *Dotyčná osoba, ktorá to vymapovala, však s najväčšou pravdepodobnosťou
> porušila platné legislatívne predpisy SR, nakoľko by touto trasou nemal
> nikto a žiadny spôsobom prechádzať. Preto je takýto údaj o náročnosti trasy
> na mape v podstate “irelevantný”, no pomerne výrazným označením môže lákať
> či nabádať na prieskum trasy.*
>
Už se to tu probíralo v jiné souvislosti - u nelegálních trailů.

Z praktického hlediska nejlépe, co OSM může udělat, je to zajištění, že na
trase je ten zákaz (access=no), pro jistotu bych tam ještě přidala vcelku
zbytečné foot=no.
Smazání existující pěšiny je trochu zbytečné, pokud je jakkoli viditelná ze
vzduchu, případně zmapovatelná podle historických map a podobně. Absolutně
není šance uhlídat, aby to tam někdo zase nepřidal.

A teď z "politicko-teoretického" hlediska:
Mapujeme skutečnost, pěšina tam je, i když je na ní vstup zakázán. Mazání
na žádost kohokoli "oprávněného" je u OSM map cesta do pekel, a pokud ne
tam, tak na válku v mapě, kde se budou dva přetahovat - jeden kreslit a
druhý mazat.

Majka
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy

2018-05-14 Tema obsahu Miroslav Suchy
Dne 14.5.2018 v 10:34 Petr Voldán napsal(a):
> * je cesta zmapována korektně (pravděpodobně ano vzhledem k parametru 
> access=no)

Ano, je to zmapovano korektne. Maximalne bych premyslel nad tim smyslem mtb:* 
pri soucasne bicycle=no. Asi bych to
odstranil, ale jednoznacne to neni.

> * jak se to má s legálností zmapované cesty? Vzhledem k uvedenému zdroji 
> předpokládám také OK

IANAL, ale legalnost porizeni GPX zaznamu do Stravy a legalnost jejiho 
prekresleni do OSM jsou dve rozdilne veci. To
prvni byl asi prestupek (pokud to nebyl zachranar, ochranar - coz je dost dobre 
mozne). To druhe je naprosto legalni.

> * Je možné vůbec odebírat některé, pravděpodobně pravdivé tagy,  z důvodu 
> žádosti organizací? (např. jméno trasy)
Technicky to mozne je, ale je to boj s vetrnymi mlyny (a proti smyslu OSM). V 
minulosti bylo mnoho vlastniku, kteri
brojili proti vyznaceni cesty v mape, navzdory tomu ze v realu existuje. Vzdy 
se tam velmi brzy objevila zpet.
Spravne je to vyznaceni pristupu access=no a pokud to nektery render ignoruje, 
tak tlacit na tvurce toho renderu aby to
respektoval (napriklad dal krizky pres cestu).

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy

2018-05-14 Tema obsahu Petr Voldán

Ahoj,

chtěl bych vás požádat o radu s následující situací (respektive je to 
spíš na OSM SK, ale věřím, že zde je také dost chytrých OSM hlav):
Prišel nám do Locusu email ze správy TANAP, že v Locusu jsou jsou na 
mapách (generované z OSM) zvýrazněné veřejnosti nepřístupné trasy / 
cesty, viz:


/Na Správe Tatranského národného parku sme zaznamenali, že sa na 
uvedenej mape objavila trasa označená ružovou prerušovanou značkou a 
ďalej čiernymi krížmi s názvom droga na hawran, ktorá vedie na vrchol 
Havran v Belianskych Tatrách po neznačenom lesnom chodníku (sivá 
prerušovaná čiara). Tento chodník nie je verejnosti prístupný a vstup 
naň je zakázaný z dôvodu ochrany prírody a platných legislatívnych 
predpisov. Existuje riziko, že takto vyznačená/zvýraznená trasa môže 
nabádať turistov, aby na ňu vstupovali, pričom však zároveň porušia 
zákon o ochrane prírody a krajiny a tým pádom môžu byť za vstup na tento 
chodník pokutovaný. /
/Prosíme o odstránenie ružovej prerušovanej značky, čiernych krížov a 
názvu chodníka droga na hawran./


Z další naší diskuze vybírám:/
/

/Dotyčná osoba, ktorá to vymapovala, však s najväčšou pravdepodobnosťou 
porušila platné legislatívne predpisy SR, nakoľko by touto trasou nemal 
nikto a žiadny spôsobom prechádzať. Preto je takýto údaj o náročnosti 
trasy na mape v podstate “irelevantný”, no pomerne výrazným označením 
môže lákať či nabádať na prieskum trasy./


Část problematické cesty: 
https://www.openstreetmap.org/way/380850270#map=17/49.24705/20.19210=N



Téma v Locusu je trochu je hloupé, protože pracuje s parametrem 
MTB:scale (zmíněné růžové zvýraznění) a přeskakuje v bicycle=no. Téma 
opravíme, ale i jiné projekty cestu částečně zvýrazňují, viz odkazy 
níže. To co mě v podstatě zajímá:
* je cesta zmapována korektně (pravděpodobně ano vzhledem k parametru 
access=no)
* jak se to má s legálností zmapované cesty? Vzhledem k uvedenému zdroji 
předpokládám také OK
* Je možné vůbec odebírat některé, pravděpodobně pravdivé tagy,  z 
důvodu žádosti organizací? (např. jméno trasy)


Děkuji
S pozdravem
Petr Voldán

http://mtbmap.cz/#zoom=16=49.24529=20.18396
https://www.freemap.sk/?map=16/49.244928/20.186949=T
https://www.4umaps.com/map.htm?zoom=15=49.24411=20.19241=B00


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Dokončení importu benzinek EuroOil

2018-05-14 Tema obsahu Marián Kyral
Čau,
tenhle import zůstane asi nedokončený. EuroOil změnil stránky, vydal novou
aplikaci pro mobil a to zdrojové csv už není dotupné :-(
Takže ta data v POI-Importeru jsou už hodně zastaralá. Asi je odstraním/
schovám, aby to někoho nelákalo ;-)

Marián

-- Původní e-mail --
Od: xkomc...@centrum.cz 
Komu: talk-cz@openstreetmap.org
Datum: 13. 5. 2018 0:49:07
Předmět: [Talk-cz] Dokončení importu benzinek EuroOil 
"Zdravím,


hlásím dokončení (poloautomatického) importu benzinek EuroOil.


Mapa
http://osm.kyralovi.cz/POI-Importer-testing/#map=8/49.8769/15.3699=
CZEuroOil=hideCompletePOI
stále hlásí 17 ne zcela korektních záznamů, z toho 7 úplně chybějících
benzinek (v reálu jich je 6 v mapě zanesených, ale jsou trochu dál od
udávaného místa a automatická kontrola je nenajde. Jediná, která zcela
chybí, je benzinka z nábřeží Edvarda Beneše, kterou se mi skutečně nikde
najít nepovedlo). Dále tu máme 3 benzinky v západních Čechách, které
mají v importovaných datech u opening_hours mezery na konci, dva
případy, kdy v opening_hours je hodnota "Mo-Su 05:30-22:00, 22:00-5:30
automat" (do OSM jsem dal 24/7) a ten zbytek má v importovaných datech u
opening_hours hodnotu "N/A" (tam jsem do OSM nepřidával nic).


Toť vše, konec hlášení!

Jirka Komárek


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz
"___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz