Re: [talk-cz] Mazání nepohodlných dat z OSM

2020-11-15 Tema obsahu Jakub Jelen
FYI, dnes jsem revertoval vsechny zmeny udelane panem Gourny. Par tydnu
zpet jsem mel diskuzi jeste s dalsimi cyklisty a nastesti tento postoj
neni sdileny vsemi bikery, tak doufam, ze se toto nebude opakovat.

Relevantni changesety: 9414964, 9414981, 9415, 94150062, 94150115,
94150157(postupne reverty jednotlivych zmen).

Zdravim,
Jakuje

On 10/30/20 1:18 PM, Jan Martinec wrote:
> Ahoj,
>
> To je bohužel smutnej příběh, ale nedá se svítit: utajený a veřejně
> dostupný je kulatý trojúhelník (. Pokud to nemá existovat, ať. Pokud
> se to má zlegalizovat, ať.
>
> "Když se o tom tady nebude mluvit, tak je to vyřešený," je pštrosí
> přístup, navíc úplně marný: najde to někdo jiný, přidá to do Google
> Maps, nebo do Apple Maps, nebo do Waze, nebo do Mapy, nebo to napíše
> na FB...takhle už se - bez zlého úmyslu - proflákly i věci, který byly
> opravdu klasifikovaný jako tajný.
>
> Pokud potřebuje mít v hlavě určený nějaký zrcadlo, na které se bude
> zlobit, že odráží svět - no, co se dá dělat.
>
> Tím se to pro mě stává jednoznačně vandalismem.
>
> Zdar,
> HPM
>
> Dne pá 30. 10. 2020 12:09 uživatel Vladan Kudláč
> mailto:vladankud...@gmail.com>> napsal:
>
> To jsem nechtěl, ale zjevně jsem uživatele Gourny už naštval.
>
> Gourny 
>
> On 2020-10-30 08:42:41 UTC kudlav wrote:
>
> Zdravím,
>
> už to nechci znovu řešit. Na jedné z těchto tras se zabil měsíc
> zpět člověk. Ilegální jsou, protože jsou bez souhlasu majitele
> pozemků. Já nemám dostatečnou páku všechny za Vaší komunity
> přesvědčit, že by to v mapě být nemělo. Takže je to na rozhodnutí
> rovnějších si z nás, kteří mají to štěstí být správci nějakých
> internetových stránek. Dělejte jak uznáte z vhodné.
>
> Trasy, které jsem smazal, jsou ilegální trasy pro jízdu na
> horském kole. V mapách by proto vůbec neměly být.
>
> Zdravím, výše citovaná vaše odpověď je bohužel v rozporu s
> tím, co OpenStreetMap představuje:
>
> /OpenStreetMap is a database based on existing features on the
> ground [2], not something idealized by legalization or
> something somebody believes should or should not be in the
> map.
> [2] 
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Good_practice#Map_what.27s_on_the_ground/
>
> Bohužel v tomto případě část tras několik členů komunity v
> nedávné době jelo, takže v terénu se cesty určitě nacházejí.
> Mazání tedy ne, lepší možností je změnit vlastnosti cest, aby
> se nejednalo o singletrail ale například jen o lesní pěšinu.
> Podle čeho určujete, které trasy jsou ilegální a které ne?
> Takovéto rozhodování musí být něčím podpořeno.
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org 
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] Ahoj. Vypada to ze jsou tu nejake nove trasy kct na zmapovani behem dlohych zimnich veceru, kdyby mel nekdo cestu kolem. Šestnáct kilometrů. Podívejte se na nové turistické trasy jižní Morav

2020-11-01 Tema obsahu Jakub Jelen
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/sestnact-kilometru-podivejte-se-na-nove-turisticke-trasy-jizni-moravy-20201031.html


Jakub
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Mazání nepohodlných dat z OSM

2020-10-25 Tema obsahu Jakub Jelen
Ahoj,

Nevypada to, ze by se neco zmenilo, tak jsem pridal jeste komentar do
changesetu [1] a pokud se neozve, tak asi revert + dwg, rekneme za tyden?

[1] https://www.openstreetmap.org/changeset/92219948

Jakub

On 10/21/20 6:51 PM, Pavel Machek wrote:
> On Wed 2020-10-21 11:08:41, Miroslav Suchý wrote:
>> Dne 21. 10. 20 v 1:29 Pavel Machek napsal(a):
>>> Cas na spolupraci s data working group? Tohle je normalni vandalismus...
>> Není. Z pohledu Gornyho je to tak, že se snaží udělat svět lepší (smazat
>> cesty z mapy a tím zamezit nelegálním jízdám v lese). Vandalismus je vědomé
>> poškozování.
>>
>> Gorny se prostě mýlí a je třeba mu to vysvětlit.
> V tom lese se da legalne chodit pesky, a on smazal i to ze tam je
> highway=path.
>
> Takze ja bych hlasoval pro vysvetleni ze strany data working group
> :-).
>   Pavel
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Mazání nepohodlných dat z OSM

2020-10-20 Tema obsahu Jakub Jelen
Ahoj,

napriklad posledni edit

http://overpass-api.de/achavi/?changeset=92219948

maze spoustu cest, ktere existuji a nekolikrat jsem vetsinu jel, behem
posledniho roku, takze urcite v terenu jsou, pokud tam lesaci, nebo
nekdo legalni neprojel bagrem.

Klidne se tam pojedu podivat, ale podle me na (alespon castecny) revert.
Pokud s nim dojdete k nejakemu kompromisu, budu rad.

Diky,
Jakub

On 10/20/20 8:57 PM, Jan Martinec wrote:
> Ahoj,
>
> TL;DR: tady už jsme byli s Klinikou, a s Krymem, a s pěšinami v
> ochranném pásmu dráhy, a s tunelem Blanka, a furt stojím za OTGR.
>
> OpenStreetMap je postavená na popisu světa, jak tam venku fyzicky
> existuje: pokud je špatně svět, nespraví se tím, že poškrábeme
> zrcadlo. Pokud tam je pěšina, budiž v mapě - pokud se po ní nesmí
> jezdit, otagujme ji tak; pokud je to nesprávně popsaný jako cycleway,
> opravme to - ale netvařme se, že to zmizí, když se tam nebudeme koukat.
>
> Mapování zdar,
> Honza Piškvor Martinec
>
> Dne út 20. 10. 2020 20:17 uživatel Vladan Kudláč
> mailto:vladankud...@gmail.com>> napsal:
>
> Zdravím, kontaktoval jsem uživatele Gorny
> , který provedl 6
> editací, ve kterých maže MTB cesty z databáze OSM. Prý jsou nelegální.
>
> Zeptal jsem se, jestli zde nejsou aspoň pozůstatky cest a za mě to
> vypadá, že trasy v terénu jsou a tedy mazání není oprávněné. Jako
> řešení vidím revert nebo změnit tagy na "path". Jak byste to
> vyřešili, případně vykomunikovali s Gorny?
>
> /Dobrý den,/
>
> //
>
> /snažím se smazat všechny ilegální mtb trasy z okolí Brna,
> které by tam neměly být. Doufám, že toto chápete a provedenou
> změnu schválite./
>
> //
>
> //
>
> /Zdravím Gourny! Z vašich změn vidím, že mažete velké
> množství cest. Jste si jistý, že se tyto cesty v terénu
> skutečně nenacházejí a nejsou po nich žádné stopy? Jedině
> tehdy je mazání tou správnou volbou./
>
> https://www.openstreetmap.org/user/Gourny/history
>
> --
> Vladan Kudláč
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org 
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] nečeský name=*

2020-07-12 Tema obsahu Jakub Jelen
Ahoj.

Protoze jsem zrovna mapoval 18 polednik v Novem Jicine, vzpomel jsem si
na tuto diskuzi a prekvapilo me, ze to jeste nikdo neopravil, ani nazev,
ani spatnou pozici a tak jsem si dovolil toto upravit. Pokud se nekomu
chce louskat napisy v cizim jazyce a prepisovat je, posluzte si, stejne
tak jako pokud ten original neni chorvatsky, jak se mi zdalo.

https://www.openstreetmap.org/changeset/87873026

Jakub

On 7/7/20 8:03 PM, jzvc via talk-cz wrote:
> Dne 7.7.2020 v 12:30 v...@seznam.cz napsal(a):
>> Ahoj,
>> jak přistupovat k takto otagovanému prvku?
>>
>> https://osmap.cz/node/3254360561
>>
>> name=* má cizojazyčně a k tomu má i name:cs=*
>>
>> Na osmap.cz se to zobrazuje cizojazyčně - je tedy chyba v renderingu
>> v tom smylu, že by měl upřednostnit lokální jazyk? Nebo v tagování...?
>
> Cus,
>
> rek bych, ze renededer pouzije proste name. A pokud vim tak osm cz
> nepouziva vlastni renedering.
>
> Pokud je to na uzemi CR, a existuje ceskej nazev, mel by v name byt
> prave ten (a aby se poznalo ze to je prave ceskej nazev, tak by v
> name:cs melo byt totez, coz je notace hloupa ale je to tak).
> Existovala mapa (z osm dat) kde se popisky daly prepinat (a vyuzivalo
> to prave name:), ale mam pocit ze uz nebezi. Skoda ze OSM v tomhle
> ohledu nerespektuje bydefault lng kterej ji posle browser. Ale to by
> popisky nemohly byt soucasti tech dlazdic, musely by byt zvlast.
>
>>
>> VOP
>>
>> ___
>> talk-cz mailing list
>> talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Telefonní automaty, rušení - nějaké nápady co s tím?

2020-07-01 Tema obsahu Jakub Jelen
Technicky udelat streetcomplete task neni slozite. Jen streetcomplete
je plne dotazu na povrch silnice, jestli je osvetlena a jestli je
parkoviste povrchove a zadarmo, coz spoustu lidi unudi drive nez se
dostanou k uzitecnym ukolum. Ale i tak, nejaka aktivita tu asi je,
protoze i pres to kolik jsem toho naklikal, jsem az 12. v CR.

A kupodivu, nedavno se tam resilo neco podobneho s budkami v nemecku,
tak by se to mozna dalo spojit:

https://github.com/westnordost/StreetComplete/issues/1881

Jakub

On Wed, Jul 1, 2020 at 7:55 PM <0174  wrote:
>
> Ahoj,
>
> Mně se ten nápad líbí (jen bych přidal možnost, že budka je, ale bez 
> telefonu). Jen bych měl pochybnosti o tom, jak rychle se úkoly vyřeší - když 
> vidím, kolik je nevyřešených úkolů i v centrech velkých měst. Takže možná 
> spíš jen jako doplněk jiného řešení.
>
> <0174
>
> Dne 1. 7. 2020 v 17:41 majkaz napsal(a):
>
> Divoký nápad: což takhle zkusit využít StreetComplete, kterému jinak moc 
> nemůžu přijít na jméno? Podstrčit tomu data z OSM není problém, ten dotaz je 
> primitnivní. Odpověď je taky jednoznačná - budka je (nechat, případně doplnit 
> survey:date) / není (smazat).
>
>
>
> Majka
>
>
>
> __
> > Od: "Jakub Jelen" 
> > Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" 
> > Datum: 01.07.2020 17:28
> > Předmět: Re: [talk-cz] Telefonní automaty, rušení - nějaké nápady co s tím?
> >
>
> Postpupne mizi vsude. Jsou mista kde budky zustanou, jsou mista kde
> zmizi bezestopy (vetsinou). Ty co zmizely pred lety, po tech uz neni
> ani pamatky. Stejne jako nekolik v Brne kde kolem toho chodim. Na mape
> O2 uz neni zadna v okoli Brna a na jihu Moravy.
>
> Idealni by byl import, pote co O2 rekne "a tyto jeste chvili nechame"
> a zbytek smazat.
>
> Jakub
>
> On Wed, Jul 1, 2020 at 5:07 PM majkaz  wrote:
> >
> > Já ti nevím - od začátku tohoto roku (k 01.01.2020) už by neměla být žádná 
> > budka v obci nad 2000 obyvatel, a když porovnám to, co vidím v OSM a na 
> > stránkách O2, ukazuje mi to tak z 15 telefonních budek v OSM jen 2, které 
> > tam podle O2 k tomu datu skutečně jsou.
> >
> >
> >
> > V Plzni mi jich takhle vyjelo 96, neměla by být žádná.
> >
> >
> >
> > Majka
> >
> >
> >
> >
> >
> > __
> > > Od: "jzvc via talk-cz" 
> > > Komu: talk-cz@openstreetmap.org
> > > Datum: 01.07.2020 16:48
> > > Předmět: Re: [talk-cz] Telefonní automaty, rušení - nějaké nápady co s 
> > > tím?
> > >
> >
> > Cus,
> > nemyslim si ze by vsechny budky zrusili ze dne na den. A rozhodne ne do 
> > konce roku, vzdyt i v tom clanku mas napsano, ze jim to nechteji dotovat od 
> > pristiho roku, takze k tomu ruseni by mohlo dojit az po 1.1.
> > ___
> > talk-cz mailing list
> > talk-cz@openstreetmap.org
> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> > https://openstreetmap.cz/talkcz
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Telefonní automaty, rušení - nějaké nápady co s tím?

2020-07-01 Tema obsahu Jakub Jelen
Postpupne mizi vsude. Jsou mista kde budky zustanou, jsou mista kde
zmizi bezestopy (vetsinou). Ty co zmizely pred lety, po tech uz neni
ani pamatky. Stejne jako nekolik v Brne kde kolem toho chodim. Na mape
O2 uz neni zadna v okoli Brna a na jihu Moravy.

Idealni by byl import, pote co O2 rekne "a tyto jeste chvili nechame"
a zbytek smazat.

Jakub

On Wed, Jul 1, 2020 at 5:07 PM majkaz  wrote:
>
> Já ti nevím - od začátku tohoto roku (k 01.01.2020) už by neměla být žádná 
> budka v obci nad 2000 obyvatel, a když porovnám to, co vidím v OSM a na 
> stránkách O2, ukazuje mi to tak z 15 telefonních budek v OSM jen 2, které tam 
> podle O2 k tomu datu skutečně jsou.
>
>
>
> V Plzni mi jich takhle vyjelo 96, neměla by být žádná.
>
>
>
> Majka
>
>
>
>
>
> __
> > Od: "jzvc via talk-cz" 
> > Komu: talk-cz@openstreetmap.org
> > Datum: 01.07.2020 16:48
> > Předmět: Re: [talk-cz] Telefonní automaty, rušení - nějaké nápady co s tím?
> >
>
> Cus,
> nemyslim si ze by vsechny budky zrusili ze dne na den. A rozhodne ne do konce 
> roku, vzdyt i v tom clanku mas napsano, ze jim to nechteji dotovat od 
> pristiho roku, takze k tomu ruseni by mohlo dojit az po 1.1.
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] [osm_sk] WeeklyOSM CZ 516

2020-06-23 Tema obsahu Jakub Jelen
On Tue, Jun 23, 2020 at 10:00 PM Jan Macura  wrote:
>
> On Tue, 23 Jun 2020 at 15:26, Jakub Jelen  wrote:
>>
>> Jenom drobna poznamka k prekladu. Myslim, ze "Výzkum chybějících
>> zastavěných oblastí v OpenStreetMap v Mozambiku" nebude mit nic
>> spolecneho s Twitterem, ale spise se bude jednat o nejaky specialni
>> typ shlukovani, podle rychleho pohledu na dokument.
>
>
> Ahoj,
>
> díky za připomínku. Tohle jsem překládal já, takže se klidně mohlo stát, že 
> jsem střelil úplně mimo. Článek samotný je sice schovaný za paywall, ale z 
> abstraktu bych naopak řekl, že s Twitterem souvisí.
> Shlukování aktivity uživatelů Twitteru nebo Facebooku používá aktivně třeba i 
> tým HOTu pro mapování Missing Maps – takové ty améby, co ohraničují mapované 
> území, pokud si je někdo vybaví z Tasking Manageru, mají někdy původ právě ve 
> shlukové analýze těchto dat.

Ahoj,
prave v nekterych nadpisech je to s malym T, coz me na tom trochu mate
(OpenStreetMap je s velkym).

Cely text je k dispozici zde:
https://www.researchgate.net/publication/341371133_Exploration_of_OpenStreetMap_Missing_Built-up_Areas_using_Twitter_Hierarchical_Clustering_and_Deep_Learning_in_Mozambique

A po proleteni to opravdu vypada, ze se jedna o pouziti dat z Twitteru.

Diky za vyvedeni z omylu :)

Jakub

> H.
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] [osm_sk] WeeklyOSM CZ 516

2020-06-23 Tema obsahu Jakub Jelen
Ahoj,
Diky za dalsi vydani.

Jenom drobna poznamka k prekladu. Myslim, ze "Výzkum chybějících
zastavěných oblastí v OpenStreetMap v Mozambiku" nebude mit nic
spolecneho s Twitterem, ale spise se bude jednat o nejaky specialni
typ shlukovani, podle rychleho pohledu na dokument.

Jakub

On Tue, Jun 23, 2020 at 1:33 PM Tom Ka  wrote:
>
> Ahoj, je dostupné vydání 516 týdeníku WeeklyOSM:
>
> https://weeklyosm.eu/cz/archives/13258
>
> * Bude kvartální pivo?
> * Nový server pro freemap.sk.
> * Mapovat neviditelné objekty?
> * Nechtěné bouldery.
> * Relace rekreačních tras.
> * Změny OSM Awards.
> * Mikrogranty OSMF a FOSSGIS.
> * QA a Poznámky OSM.
> * 10 OSM let Ilji Zvereva.
> * OSM Buildings.
> * Lepší vztahy s iD.
> * OsmAnd a mapování na kole.
> * Otevřené vzdělávací zdroje.
> * Adresy z Nominatimu.
> * Výšková data z GPS a barometru.
> * Guru Maps v4.5.
> * Sesuv půdy v Norsku.
> * Pan Tornádo.
>
> Pěkné počtení ...
>
> --
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny 
> „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.
>
> Ak chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, 
> pošlite e-mail na adresu osm_sk+unsubscr...@googlegroups.com.
> Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu 
> https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAHqEKC37hpBX8q0d_1bLX8FyvV6EjQkE_nmntmQFcVn%3DxjHbxQ%40mail.gmail.com.

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] jak značit chatovou osadu?

2020-05-19 Tema obsahu Jakub Jelen
Ahoj,
co tu mame kolem Brna je oznaceno landuse=allotments, napriklad

https://www.openstreetmap.org/way/103077731#map=16/49.1336/16.5443

Jakub

On Tue, May 19, 2020 at 7:50 PM Pavel Pilát  wrote:
>
> Jak značíte chatovou osadu? Myslím takovou tu klasickou, kterých je u nás 
> plno - lidé jsou vlastníci těch chatek a přilehlých pozemků, jezdí tam na 
> víkendy, znají se sousedními chataři atd.
>
>  landuse=allotments? popř. leisure=garden? Residential to asi nebude, co?
>
> Pavel
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] jak mapovat chodníky

2020-04-27 Tema obsahu Jakub Jelen
Ano, netagujeme pro render, ale nemyslim si, ze nejaky render tento
slozeny tag nejak kresli a proto vetsinou kde to dava smysl chodniky
kreslim velmi podobne jako Martin. Vyhoda toho je, ze je na prvni
pohled jasne, kde chodnik je a kde ne a lze velmi prehledne kreslit
prechody, pripojeni na dalsi silnice/chodniky, ktere jsou prave
oddelene 30 cm travnateho pasu, nebo se od silnice oddeluji v nejakem
miste.

To, ze by se nedala popsat sirka chodniku v tomto slozenem zapisu neni
pravda. Wiki popisuje tagy sidewalk:right:width=* ale toto uz mi
prijde docela prekombinovane a ve vysledku to stejne nedokaze popsat
geometrii zadne krizovatky, kde se takoveto silnice krizi.

Merit pozici presneji nez z fotomapy/cuzk/existujici silnice urcite
nema smysl. Stejne tak nema smysl se trapit s tim, jestli je chodnik
siroky metr nebo dva. Ani vetsina silnic nema informaci o sirce

On Mon, Apr 27, 2020 at 1:06 PM  wrote:
>
> On Mon, Apr 27, 2020 at 12:03 PM Jan Macura  wrote:
>>
>> OSM wiki o tom píše: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Chodníky
>>
>> Za mě: nemá smysl mapovat chodníky podél silnice (oddělené jen obrubníkem), 
>> jako samostatné cesty. Používám sidewalk=yes/no/left/right. Což úplně stačí.
>
>
> Za mě: Tohle je krásná fikce, která moc nefunguje. :-) Zaprvé to tvoří 
> ostrou, ale přitom značně fiktivní hranici mezi „chodník oddělený od silnice 
> obrubníkem“ a „chodník oddělený od silnice obrubníkem a třiceticentimetrovým 
> pásem trávy“. Zadruhé se obávám, že reálně s tím plánovače a další uživatelé 
> dat nijak moc nepracují (o rendererech nemluvě). Zatřetí se nedají ty 
> chodníky otagovat dalšími atributy typu width, surface atd. I když teď 
> koukám, že to je víceméně popsáno na té wiki. Tak už mlčím. :-)
>
> -- Petr Kadlec / Mormegil
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] obory?

2020-04-18 Tema obsahu Jakub Jelen
Zdravim,

byl tu nejaky zaver ci navrh jak toto tagovat?

Posledni dobou take jezdim kolem jedne, ktera neni ani v osm ani na
wikipedii [1] a jedna z mala zminek na internetu o ni je prave na
mapy.cz a tak jsem premyslel jak to zaznacit. Budu rad za nejake navrhy
hlavne k tematu OSM.

Ohledne wikipedie to asi doplnim, jakmile budu mit chvilku casu.

[1]
https://en.mapy.cz/zakladni?x=16.0557100&y=49.3305943&z=15&source=base&id=2177606

Jakub

On 4/11/20 10:39 PM, Karel Volný wrote:
> zdravíčko,
>
> narazil jsem na drobný problémek, že nevím, jak tagovat oboru?
>
> když jsem nenašel nic relevantního na wiki.osm, chtěl jsem na to jít "chytře" 
> tak, že to prostě někde obšlehnu, ale po zazoomování asi sedmi míst, a 
> zjištění, že ani jedno není označené, jsem to vzdal ...
>
> například:
>
> https://mapy.cz/zakladni?source=base&id=2177577
>
> vs
>
> https://www.openstreetmap.org/way/163500368
>
> to je docela smutné ... nebo jsem měl extra pech a zbylých 188 zaneseno máme?
>
> (ze 195, viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_obor_v_Česku )
>
> mno, pokus přes Wikipedii odhalil, že článek "Obora" vede na "Game reserve", 
> což jaksi není ono - nečte to tu náhodou nějaká dobrá duše, co by to zvládla 
> opravit, já se v tom nějak ztrácím od těch dob, co se jazykové verze linkují 
> přes wikidata?
>
> každopádně see also napovědělo, že anglicky je to, co hledám, "deer park"
>
> ovšem na osm wiki o tom samozřejmě není ani zmínka, a reálně to má v landuse 
> (kde jinde, když máme třeba landuse=farmland?) celý jeden výskyt ... teda teď 
> už dva, protože jsem to tam prozatímně nacpal taky
>
> no a tou větší chybičkou je, že v našem významu to samozřejmě není jen deer, 
> často se chovaj třeba prasata, takže by to chtělo nějaké obecnější označení
>
> nějaké nápady?
>
> a mimochodem, v tom seznamu obor jsou odkazy na mapy.cz, mají vše zanesené 
> jako jednotlivé objekty, někde ty data asi musely vzít - skoro bych řekl, že 
> to vypadá na státní záležitost (ostatně nechce se mi ani věřit, že by to na 
> tu 
> Wikipedii autor seznamu dohledával ručně), nechtěl by se toho ujmout nějaký 
> machr na jednání s úřady a následné importy?
>
> K.
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] pLpis v iDeditoru

2020-03-24 Tema obsahu Jakub Jelen
Ahoj,
pLPIS vrstva v iD se pouziva z projektu editor-layer-index:

https://github.com/osmlab/editor-layer-index/blob/6dcd0a45841d858ba177b566119e170deb74080b/sources/europe/cz/CzechpLPIS.geojson

Pokud to co se pouziva v JOSM je toto (zmena od mkrylar pred 6 tydny):

https://josm.openstreetmap.de/wiki/Maps/Czech%20Republic#CzechpLPIS

melo by stacit aktualizovat adresu ve vyse zminenem souboru a pak
pockat az to probubla do iD.

Udelal jsem PR:

https://github.com/osmlab/editor-layer-index/pull/818

Jakub

On Tue, Mar 24, 2020 at 12:27 PM Milan Cerny  wrote:
>
> Ahoj, mám dotaz, nedávno došlo k změně adresy podkladu pLpis. V JOSM je to 
> opraveno, ale v iD editoru se pLpis nezobrazuje.
> Uměl by někdo poradit jak to opravit, nebo alespoň funkční adresu pLpis 
> dlaždic? Adresa z JOSM tam bohužel nefunguje.
>
> Moc díky.
>
> Milan
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Chybejici prohlaseni prav vlastnika na zomato.com

2020-02-28 Tema obsahu Jakub Jelen
Ahoj,
pro poradek hlasim, ze uz je napraveno. Stejny odkaz jako v predchozim
emailu uz ma spravne prohlaseni po nekolika emailech s jejich
podporou.
Jakub

On Wed, Feb 12, 2020 at 11:36 AM Jakub Jelen  wrote:
>
> Zdravim,
> jen pro informaci, dnes jsem narazil na chybejici prohlaseni prav
> vlastnika na zomato.com. V interaktivni mape je to spravne, ale
> minimapa se zobrazuje bez prislusneho radku [1]. Uz jsem jim psal, tak
> uvidime co z toho bude. Sem pro poradek, at mame zaznam.
>
> [1] https://www.zomato.com/skog
>
> Jakub

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] Chybejici prohlaseni prav vlastnika na zomato.com

2020-02-12 Tema obsahu Jakub Jelen
Zdravim,
jen pro informaci, dnes jsem narazil na chybejici prohlaseni prav
vlastnika na zomato.com. V interaktivni mape je to spravne, ale
minimapa se zobrazuje bez prislusneho radku [1]. Uz jsem jim psal, tak
uvidime co z toho bude. Sem pro poradek, at mame zaznam.

[1] https://www.zomato.com/skog

Jakub

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] [osm_sk] Re: Tip na překlad OSM wiki

2019-12-18 Tema obsahu Jakub Jelen
Ahoj,
prelozil jsem tu stranku do cestiny, ale najeke review a korektury
urcite budou potreba, pokud mate nekdo chut a cas:

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Good_changeset_comments

Stejne tak to vypada, ze nemam prava k tomu ji presunout (pro cesky
titulek), takze pokud na to nekdo ma prava, do toho prosim.

Jakub

On Tue, Dec 17, 2019 at 9:28 PM Aceman444  wrote:
>
> Zdravim.
> Dobry napad.
> Vzal by som si SK verziu na starost, ak nechce nikto iny.
> Toto ma irituje a dost novacikom som uz o tom pisal v komentaroch.
>
> Za CR prosim dohovorte tomuto borcovi: 
> https://www.openstreetmap.org/user/Miki%20B/history
> Dakujem
>
> Dňa utorok, 17. decembra 2019 15:08:48 UTC+1 Tom Ka napísal(a):
>>
>> Ahoj,
>>
>> ve Weekly jsem narazil na zmínku o wiki stránce s radami pro dobré
>> komentáře pro sady změn, která chybí CZ i SK:
>>
>> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Good_changeset_comments
>>
>> Tak pokud se někdo bude chtít realizovat, tohle by mohlo být užitečné.
>>
>> Bye tom.k
>
> --
> Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom skupiny 
> "Openstreetmap Slovakia".
> V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať 
> e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+unsubscr...@googlegroups.com.
> Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu 
> https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/c3e8c456-5953-40b8-80df-23bf45e16076%40googlegroups.com.

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] Fotky ze SotM CZ+SK 2019

2019-11-06 Tema obsahu Jakub Jelen
Ahoj,

posilam par fotek ze sobotniho SotM a par dalsich prednasek na OpenAltu
minuly vikend.

https://jakuje.dta3.com/Gallery.phtml?gal=2019-11_openalt

Dekuji vsem organizatorum a prednasejicim za cas s konferenci a
pripravou hry straveny (bohuzel, v sobotu nam prselo, tak ze hry zadne
fotky nemam).

Jakub



___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Fwd: [OpenStreetMap] Motorway near Hodonin

2019-10-10 Tema obsahu Jakub Jelen
Silnice tam urcite neni a v planech je vedena jinudy jak jiz bylo zmineno a
je videt napriklad take tu:
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/mapa-r55.jpg

Pro zvedave zminene changesety:
https://www.openstreetmap.org/changeset/75421962
https://www.openstreetmap.org/changeset/75429548

Uzivatelske jmeno mluvi za vse. Asi si nekdo chtel jenom neco vyzkouset,
coz ho samozrejme neomlouva.

Jakub

On Thu, Oct 10, 2019 at 8:33 AM Janda Martin  wrote:

> Zdravim,
>
>   prosim muze se na to nekdo podivat. Dostal jsem zpravu ohledne D55.
> Odpovedel jsem ze to preposlu na talk_cz a poslal link na:
> http://www.ceskedalnice.cz/dalnice/d55/
>
> Dekuji
>   Martin
>
> --
> *From: *"woodpeck" 
> *To: *"jandam" 
> *Sent: *Tuesday, October 8, 2019 10:16:30 PM
> *Subject: *[OpenStreetMap] Motorway near Hodonin
>
> [image: OpenStreetMap]  *OpenStreetMap*
> 
>
> Hi JandaM,
>
> *woodpeck*  has sent you a
> message through OpenStreetMap with the subject *Motorway near Hodonin*:
> [image: woodpeck] 
>
> Dear JandaM
>
> today someone has created a new motorway “D55” near Hodonin (
> http://www.remote.org/frederik/tmp/hodonin.png). I reverted that edit
> because it seemed strange that there was nothing on any imagery and nothing
> about any plans or construction in OSM, and the user was newly registered.
>
> Of course if there’s really a new motorway there my revert could easily be
> reverted!
>
> I’m writing to you becasue you seem to be an active user in the region so
> you would probably know if there was anything legit about this.
>
> Best Frederik
>
> You can also read the message at
> https://www.openstreetmap.org/messages/805508
> and you can reply at https://www.openstreetmap.org/messages/805508/reply
>
> OpenStreetMap 
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Multipolygon relace

2019-09-30 Tema obsahu Jakub Jelen
Druidsky les ani neni potreba. Staci lesnici z Brna:

https://mapy.cz/turisticka?x=16.6490172&y=49.2697615&z=20&base=ophoto

V OSM je to myslim zatim netknute.


On Mon, Sep 30, 2019 at 10:58 AM Jan Macura  wrote:
>
> Ahoj,
>
> podle popisu na wiki si myslím, že je to validní případ a Mapnik to 
> vykresluje přesně podle tam popsaných pravidel.
> Zároveň jsem přesvědčen, že ten konkrétní případ ad [2] je relikt pro 
> neopatrném trasování LPIS polygonů a by měl být opraven.
>
> Co se sémantiky multipolygonů týče, tak jak já ji chápu, teoreticky to takhle 
> můžeš rekurzivně řetězit do nekonečna. Když budeš mít nějaký druidský les, 
> který bude z 6 soustředných pásu stromů, tak to můžeš nakreslit jednou 
> relací, která bude ze 6 cest jako "outer" a 6 cest jako "inner", které se 
> budou postupně střídat ;-)
>
> H.
>
> On Mon, 30 Sep 2019 at 08:02, Lukáš Karas  wrote:
>>
>> Ahoj, při refactoringu OSMScout rendereru jsem narazil na prapodivný
>> typ multipolygonu který má outer ring uvnitř inner. Na wiki je tenhle případ
>> zmíněn jako "Island within a hole" [1]
>>
>> V datech jsem podobný případ našel třeba tady [2] a Mapnik tu vloženou outer
>> cestu 314945870 vesele vykreslí jako "forest".
>>
>> Myslíte že je to validní případ?
>> Jaká se sémantika tagů v relaci? "Přenáší" se tagy multipolygon relace na
>> všechny její outer členy, ať jsou jakkoliv poskládané? Tedy když označím
>> relaci jako listnatý les, tak všechny její outer členy jde brát jako listnatý
>> les (pokud není uvedeno jinak)?
>>
>> Omlouvám se za fundamentální dotaz. Když mapuju, tak často používám
>> "zdravý rozum", ale když to pak člověk má naprogramovat, tak potřebuje jasně
>> definovaná pravidla...
>>
>> Lukáš
>>
>> 1) https://wiki.openstreetmap.org/wiki/
>> Relation:multipolygon#Island_within_a_hole
>>
>> 2) 
>> https://www.openstreetmap.org/relation/24011#map=19/50.39519/14.85755___
>> talk-cz mailing list
>> talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Nový kruhový objezd namalovat

2019-09-21 Tema obsahu Jakub Jelen
On 9/20/19 10:00 PM, Václav Kroupar wrote:

> Já se před nedávnem pokusil namalovat kruhák
> https://www.openstreetmap.org/way/710502150 Měl jsem k tomu GPX.
> Jestli mě někdo sledoval, tak si myslel, že jsem magor a kroužím tam
> na kole jak zmatená včela. Zatím mi za to nikdo nevynadal a dnes jsem
> si vzpomněl na výrobu kruhů, tak jsem jej ještě upravil.

Ahoj,

doporucuji k procteni wiki:

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:junction%3Droundabout

Trochu jsem tento kruhac ucesal a pridal potrebne tagy, aby to byl
opravdu kruhac. Stejne tak jak jsi od sebe oddelil najezdy a vyjezdy, ty
potrebovaly oznaceni jednosmernosti:

https://www.openstreetmap.org/changeset/74742255

Jinak asi v pohode.

Jakub

> Máme k tomu novému kruháku podklady?
>
> Vašek
> -- Původní e-mail --
> Od: Michal Poupa 
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
> Datum: 20. 9. 2019 20:43:09
> Předmět: [talk-cz] Nový kruhový objezd namalovat
>
>
> bohužel neumám ho namalovat 
> Cheb - křížení - Písečná - Osvobození
>
> https://www.openstreetmap.org/way/339707479#map=19/50.06724/12.37129  
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Potok nepotok

2019-08-04 Tema obsahu Jakub Jelen
Nevim, culvert podle wiki je pouze trubka pod silnici [1]. Pokud je to
trubka pod pulkou mesta, tak wiki doporucuje flooded [2].

[1] https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:tunnel%3Dculvert
[2] https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:tunnel%3Dflooded

On Sun, Aug 4, 2019 at 11:32 AM xkomc...@centrum.cz  wrote:
>
> ještě lépe:
>
> tunnel=culvert
>
> On 04. 08. 19 9:43, Miroslav Suchy wrote:
> > Dne 03. 08. 19 v 16:35 Václav Kroupar napsal(a):
> >> Narazil jsem na potok 
> >> https://www.openstreetmap.org/way/81491610#map=15/50.4770/13.4319 , který 
> >> evidentně minimálně od
> >> Přivaděče do Velkého otvického rybníka (Bandy) nevede po povrchu. Dle 
> >> všeho to je technické potrubí pro  převod vody z
> >> Přivaděče do Bandy. V Přivaděči je tomto místě vpusť a na Bandě je u hráze 
> >> výtok. Dál mezi rybníky může takto
> >> pokračovat. Těžko to zkontroluji - bažiny a ploty.
> >> Předem díky za radu, jak to opravit, abych nerozbil něco jiného. Evidentně 
> >> se do mapy dostal importem.
> >>
> > To potrubi pod zemi otagovat takto:
> > tunnel=yes
> > waterway=canal
> >
> > pr:
> > https://www.openstreetmap.org/way/286559395#map=14/47.1398/12.5843
> >
> > Mirek
> >
> > ___
> > talk-cz mailing list
> > talk-cz@openstreetmap.org
> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> > https://openstreetmap.cz/talkcz
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz

___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] 3d mapa - mosty ve vodě

2019-05-21 Tema obsahu Jakub Jelen
Ahoj,
mas nejaky priklad? Zadny takovy most jsem zatim nevidel.

Takoveto vykriky do tmy nejsou prilis konstruktivni ...
Jakub

On Tue, May 21, 2019 at 2:38 PM Karel Volný  wrote:

> 'hoj,
>
> jak tu nedávno padl odkaz na https://demo.f4map.com/ tak jsem si na tom
> všimnul, že se nám spousta mostů nějak topí ve vodě ... kde udělali
> soudruzi
> chybu, je to u nich nebo to máme blbě otagované?
>
> K.
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] highway=residential místo polní/lesní cesty nebo unclassified

2019-04-18 Tema obsahu Jakub Jelen
Ja bych si predstavil nejakou query, ktera hleda tyto cesty, ktere nejsou v
plose landuse=residential. Bohuzel, takovyto dotaz je prilis velky aby
zabral celou CR a obsahuje spoustu false-positive (muj prvni uspesny pokus
s overpass, tak se rad necham poucit co delam spatne ;)). Ale treba aspon
trochu pomuze.

https://overpass-turbo.eu/s/I4F

Jakub

On Thu, Apr 18, 2019 at 12:40 PM majka  wrote:

> Napadá někoho, jak najít cesty otagované jako highway=residential, které
> jsou "uprostřed ničeho"?
>
> Zrovna jsem narazila na několik cest, které takhle byly označené. Přitom
> je to v polích/lese, široko daleko nic ani vzdáleně podobné "residential"
> není.
> Nemá cenu řešit to značení s autorem, je to záležitost z roku 2011. Spíš
> mi jde o to, jestli se to nějak snadno dá vyhledat. Mě nic nenapadá.
>
> Majka
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


[talk-cz] Použití OSM porušující licenci v MHD Krakov

2019-03-25 Tema obsahu Jakub Jelen
Ahoj,
tento vikend jsem byl v Krakove a zaujala me mapa na ukazateli v autobuse.
Vypada to jako (starsi?) mapnik, ale nikde kolem zadne slovo o
OpenStreetMap.

Pokud ma nekde lepsi odhad, co to je za mapovy styl (OSM data jsou to asi
urcite).

Stejne tak pokud ma nekdo lepsi jazykove schopnosti pro odeslani zpravy na
dopravni podnik krakova, budu rad, ze se toho ujmete. Pokud ne, zkusim
behem tydne neco sesmolit.

https://photos.app.goo.gl/HCV8jdDhSQ8PyTY7A

Zdravim,
Jakub
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 437

2018-12-11 Tema obsahu Jakub Jelen
Narazil jsem na preklep v kategorii Nadace OSM, je slovo "volny" misto
"volby".

Jakub

On Tue, Dec 11, 2018 at 6:37 PM Marián Kyral  wrote:

> On 11. 12. 18 16:17, majka wrote:
>
> Díky za Weekly.
>
> Mimochodem je zmíněn Openstreetbrowser a nová kategorie plavání. Protože
> zásahy kamaráda fell3 nakonec nikdo neopravil, lezou z toho zajímavé věci
> .
> Netuším, jestli by z nás měli v Benešově nad Ploučnicí radost...
>
>
>
> V Tišnově jsem na něj taky narazil…
> ­…a (zatím?) to nechal tak.
>
> Marián
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Křižovatka

2018-07-05 Tema obsahu Jakub Jelen
Ahoj.

Souhlasim s Marianem, ze aktualni detailni verze je lepsi nez pouze T.

Muj rychly pohled na krizovatku odhaluje nekolik teoretickych nedostatku
a prostoru pro zlepseni:

 * Pruh odbocujici doleva ma porad zaznaceny dva pruhy, coz podle mapy
neodpovida (nebyl jsem tam, takze nevim, jak je to ve skutecnosti, tak
jsem to nemenil)

* Leva cast hlavni silnice ma lanes:forward a lanes:backward, ale chybi
tag lanes. Asi by tam mel byt take. Stene tak jeden z tech pruhu by mel
byt oznaceny jako odbocovaci (tag turn:lanes).

 * Semafor na zacatku odbocovaciho pruhu "zprava". Fakt je na tom miste?
Z druhe strany neni semafor? Nedaval by smysl jinde? Nevim. Nebyl jsem
tam, ale prijde mi to nelogicke.

* Byva dobrym zvykem oznacit zakaz odboceni vlevo, kde by to bylo
teoreticky mozne, ale pravdepodobne to nelze ( restriction=no_left_turn
). V tomto pripade je relativne minimalni riziko, ze by se tudy snazily
nejake routery routovat, protoze vzdy existuje "lepsi cesta", ale to
nemusi byt pravda, kdyz se tam objevi nejake nove silnice v okoli.

Jakub


On 07/05/2018 10:57 AM, Marián Kyral wrote:
> Ahoj,
> podle mne je aktuální verze přesnější.
>
> Marián
>
> Dne 5.7.2018 v 10:20 marek napsal(a):
>>
>> Narazil jsem na tuto křižovatku a nevím jak správně by to mělo
>> vypadat. Má to zůstat takto a nebo udělat křižovatku jako T a jen
>> nastavit počet pruhů a jakým směrem? 
>>
>> https://www.openstreetmap.org/edit#map=19/50.77294/15.05229
>>
>>  
>>
>> Marek Polák
>>
>>  
>>
>>
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Zprovoznění I/14 Kunratice – Jablonec nad Nisou

2018-06-04 Tema obsahu Jakub Jelen
Do nedávná mi nahrávání fungovalo z OSM Trackeru, posledních pár týdnů už
to jenom padá. Nemůže to být změnou na https?

Jakub

On Mon, Jun 4, 2018, 22:05 Marián Kyral  wrote:

> Ahoj,
> přímý upload na osm.org jsem už dlouho nezkoušel. Mělo by fungovat
> uložení jako gpx a následné nahrání přes web.
>
> Marián
>
>
>
> Dne 4.6.2018 v 16:27 Marek napsal(a):
>
> Tak jsem to chtěl nahrát na opensStreetMap a hlásí mi to tuto hlášku viz.
> příloha.
> Marek Polák
>
> Pár lidí (včetně mě) se v tom povrtalo. Teď by to mohl někdo projet, aby
> zjistil, zda to odpovídá skutečnosti :-)
>
> H.
>
> 2018-06-01 11:17 GMT+02:00 Marián Kyral :
>
>> Ahoj,
>> někdo z Liberce, kdo by to zkontroloval a zprovoznil?
>>
>> https://www.rsd.cz/tiskova-zprava/b4fb1757-3482-4552-a87b-5d5a419d8202
>>
>> Díky,
>> Marián
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> https://openstreetmap.cz/talkcz
>>
>>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
>
> ___
> Talk-cz mailing 
> listTalk-cz@openstreetmap.orghttps://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-czhttps://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Vandal v Ostravě - udenexxx23 - Pokemon GO?

2018-04-03 Tema obsahu Jakub Jelen
Ahoj,
prohlédl jsem změny v achavi a opravdu nedavaji smysl. Překreslil si tam
landuse=forest na leisure=park, nakresli dvě jezírka (to zni jako
pokemoni), přesunul adresní bod (asi omylem) a nakreslil
boundary=historic přes půl sídliště jako cestu.

Bohužel, nejsem tak šikovný, abych věděl jak správně na to, takže si
necham od zkušenějších poradit. Ale vzhledem k tomu, že se zatím nikdo
zkušenější neozval, tak já to zkusím.

Wiki [1] říká, že komunikace s "pachatelem" je základ. Takže pokud jsi
to neudělal, zkusím se toho ujmout já. Stejně tak se podívám na to, jak
fungují revertní skripty [2].

Jakub

[1] https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Vandalism
[2] https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Change_rollback

On 04/01/2018 10:49 PM, Vladimír Domes wrote:
> Ahoj,
> při páteční procházce Ostravou Porubou a Pustkovcem, kvůli poštovním
> schránkám, jsem si všiml podezřelé vodní oblasti v mapě
> (https://www.openstreetmap.org/#map=18/49.84402/18.17925), kde ve
> skutečnosti žádná voda není a kvůli svahu ani nemůže být.
>
> Dneska jsem koukl do historie a je to asi jasné.
>
> https://www.openstreetmap.org/user/udenexxx23/history
>
> Jen parky a vodní plochy, jen 6 changesetů za jeden den hned po
> vytvoření účtu.
>
> Nějaké kontaktování podle nemá cenu a jestli někdo šikovný může ty
> všechny jeho změny revertnout.
>
>   Díky, V.
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Vývojáři – DATA.BRNO

2018-03-21 Tema obsahu Jakub Jelen
Koukam, ze tam je pekna ortofotomapa, Jen si nejsem jisty licenci pro
pouzit OSM. Co by bylo potreba, abychom ji mohli pouzivat pro mapovani v
Brne, stejne jako se pouzivaji v Praze?

http://gis.brno.cz/arcgis/rest/services/PUBLIC/basemap_ortofoto_aktualni/MapServer

Jakub

2018-03-21 17:07 GMT+01:00 Ladislav Nesnera :

> FYI - http://data.brno.cz/o-webu/uzivatele/vyvojari/  ;?
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] dotaz k Osmhicheck

2018-03-14 Tema obsahu Jakub Jelen
Ted se to snazi pripojovat pres HTTPS z nejakeho duvodu, i kdyz tam mas
explicitne HTTP a samozrejme selhava, protoze JOSM neceka TLS zpravy.

Pro zajimavost jsem to ted vyzkousel i na osm.org a v HOT tasking manageru
a ani v jednom mi to neslo, takze to bude asi obecny problem. Vim, ze jeste
tak dva tydny zpet mi treba ten tasking manager fungoval.

Stale ale funguje workaround otevreni v novem okne/panelu.

2018-03-14 16:27 GMT+01:00 Tom Ka :

> OK, takze se to netyka iframe ale mixed content. https pro JOSM ma
> zase svoje problemy, uz to bylo i tady.
> Ted jsem nasel tohle: https://josm.openstreetmap.de/
> ticket/10033#comment:38
>
> tak jsem to upravil z localhost na 127.0.0.1, muzes prosim vyzkouset?
>
> Diky
>
>
> Dne 14. března 2018 15:17 Jakub Jelen  napsal(a):
> > Ja mam Fedoru 27 s Firefox 58.0.2. Kdyz si oteveru developer konzoli, po
> > kliknuti dostanu zpravu:
> >
> > Blocked loading mixed active content
> > “http://localhost:8111/load_object?relation_members=true&objects=r18481”
> >
> > S odkazem na
> >
> > https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/Security/Mixed_content
> >
> > Koukam, ze osmhicheck bezi na https, ale odkaz vece na http, coz je to
> co se
> > tomu nelibi -- asi by stalo za to pouzit take HTTPS odkaz a tim padem
> port
> > 8112, pokud tomu dobre rozumim.
> >
> > Jakub
> >
> > 2018-03-14 15:12 GMT+01:00 Tom Ka :
> >>
> >> Ahoj, podle mne to funguje porad stejne. Ten iframe je tam z toho, jak
> >> to kdysi udelal ten student jako reseni toho aby se po kliknuti nic
> >> dalsiho neotviralo a presto se provedl ten odkaz pro zavolani JOSM.
> >> Zna nekdo lepsi reseni? Rad ho tam upravim, ale ted nebudu mit cas
> >> neco hledat.
> >>
> >> Pokud to tedy prestalo fungovat - upgrade prohlizece? nebo problem s
> >> localhost certifikatem u JOSM?
> >>
> >> Zkus poslat blizsi info co mas za prohlizec/system a co to presne dela
> >> a muzu se na to zkusit mrknout.
> >>
> >> Bye
> >>
> >>
> >> Dne 13. března 2018 15:30 Zdeněk Pražák  napsal(a):
> >> > chtěl jsem opravit několik turistických tras na stránce
> >> > https://osm.fit.vutbr.cz/OsmHiCheck/tables/index.php?
> pg=table&area=all
> >> > V minulosti to fungovalo tak, že po kliknutí na id trasy v tabulce se
> >> > trasa
> >> > otevřela v JOSM
> >> > toto mi nyní nefunguje
> >> > co mám dělat pro obnovení uvedeného chování
> >> > Pražák
> >> >
> >> > ___
> >> > Talk-cz mailing list
> >> > Talk-cz@openstreetmap.org
> >> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> >> >
> >>
> >> ___
> >> Talk-cz mailing list
> >> Talk-cz@openstreetmap.org
> >> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> >
> >
> >
> > ___
> > Talk-cz mailing list
> > Talk-cz@openstreetmap.org
> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> >
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] dotaz k Osmhicheck

2018-03-14 Tema obsahu Jakub Jelen
Ja mam Fedoru 27 s Firefox 58.0.2. Kdyz si oteveru developer konzoli, po
kliknuti dostanu zpravu:

Blocked loading mixed active content “
http://localhost:8111/load_object?relation_members=true&objects=r18481”

S odkazem na

https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/Security/Mixed_content

Koukam, ze osmhicheck bezi na https, ale odkaz vece na http, coz je to co
se tomu nelibi -- asi by stalo za to pouzit take HTTPS odkaz a tim padem
port 8112, pokud tomu dobre rozumim.

Jakub

2018-03-14 15:12 GMT+01:00 Tom Ka :

> Ahoj, podle mne to funguje porad stejne. Ten iframe je tam z toho, jak
> to kdysi udelal ten student jako reseni toho aby se po kliknuti nic
> dalsiho neotviralo a presto se provedl ten odkaz pro zavolani JOSM.
> Zna nekdo lepsi reseni? Rad ho tam upravim, ale ted nebudu mit cas
> neco hledat.
>
> Pokud to tedy prestalo fungovat - upgrade prohlizece? nebo problem s
> localhost certifikatem u JOSM?
>
> Zkus poslat blizsi info co mas za prohlizec/system a co to presne dela
> a muzu se na to zkusit mrknout.
>
> Bye
>
>
> Dne 13. března 2018 15:30 Zdeněk Pražák  napsal(a):
> > chtěl jsem opravit několik turistických tras na stránce
> > https://osm.fit.vutbr.cz/OsmHiCheck/tables/index.php?pg=table&area=all
> > V minulosti to fungovalo tak, že po kliknutí na id trasy v tabulce se
> trasa
> > otevřela v JOSM
> > toto mi nyní nefunguje
> > co mám dělat pro obnovení uvedeného chování
> > Pražák
> >
> > ___
> > Talk-cz mailing list
> > Talk-cz@openstreetmap.org
> > https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> >
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] dotaz k Osmhicheck

2018-03-13 Tema obsahu Jakub Jelen
Koukam, ze je to tam nejake pochybne -- odkaz se otevira ve skrytem iframe,
coz se nemusi libit nekterym bezpecnostnim funkcim modernich prohlizecu
(zvlast, kdyz je to localhost adresa)

Kliknutim prostrednim tlacitkem otevre odkaz v novem panelu/okne a to mi
nacte trasu rovnou do JOSM (samozrejme po povoleni "dalkoveho ovladani").

Jakub

2018-03-13 15:30 GMT+01:00 Zdeněk Pražák :

> chtěl jsem opravit několik turistických tras na stránce
> https://osm.fit.vutbr.cz/OsmHiCheck/tables/index.php?pg=table&area=all
> V minulosti to fungovalo tak, že po kliknutí na id trasy v tabulce se
> trasa otevřela v JOSM
> toto mi nyní nefunguje
> co mám dělat pro obnovení uvedeného chování
> Pražák
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Workshopy/školení OSM - Praha, Brno

2018-03-13 Tema obsahu Jakub Jelen
Ahoj,
uz jsem prihlasen na pokrocile, ale klidne prijdu pomoci i na zacatecniky
do Brna.

Zacatecnicke skoleni jsem absolvoval nekdy v roce 2015  a nyni pravidelne
pomaham na Missing Maps mapatonech v Brne, takze se zaklady zacatecnikum
rad pomuzu.

Jakub

2018-03-13 11:32 GMT+01:00 Pavel Zbytovský :

> Ahoj,
>
> připravil jsem další sérii školení a to rovnou v Praze i Brně, vždy ve
> verzi pro začátečníky a pokročilé.
>
> - Brno - středa 21. března, 18:00 a 19:45  - MUNI
> - Praha - úterý 27. března, 18:00 a 19:45  - FIT ČVUT
>
> viz: https://openstreetmap.cz/skoleni/brezen18
>
> Pokud byste někdo mohl přijít pomoci, byl bych moc rád - v praktické části
> totiž začátečníci mají za úkol zmapovat své okolí a většinou to potřebují.
> Minule mi pomáhal třeba Mirek Suchý či Petr Schonman, na pražském OSM-pivu
> přislíbil účast Milancer.
>
> Díky
> Pavel
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] ortofoto mapy.cz

2018-02-06 Tema obsahu Jakub Jelen
Myslim, ze tu bylo dostatecne jasne zmineno, ze komentare obsahuji text
"použití ortofoto ze serveru mapy.cz", napriklad [1]

Vidim, ze od te doby, co jste mu to napsali, prestal pridavat tento
komentar a nechava pouze "..." [2], coz mi neprijde jako zlepseni. Zdroj
pouziti stale ukazuje pouziti mapy.cz.

Dostali jste od neho, nebo nekde nejakou odpoved? Nebo od OSM na navrh
banu? Mapuje stale stejne se stejnymi mapovymi podklady.

[1] https://www.openstreetmap.org/changeset/55807521
[2] https://www.openstreetmap.org/changeset/56071944

Jakub

2018-02-05 17:56 GMT+01:00 Pavel Zbytovský :

> Rád bych ještě upozornil na jednu vlastnost editoru iD:
> -> podklad se do *imagery_used* přidá pouze tehdy, pokud je *jakkoliv
> upravena mapa* A ZÁROVEŇ *je onen podklad zobrazený*.
>
> Takže pokud si zapnu nějaký nelegální podklad, zapomatuju si polohu myši,
> přepnu na jiný podklad a zakreslím, tak to v imagery_used nebude...
> IMHO celkem usvědčující důkaz :)
>
> P.
>
> On Tue, Jan 30, 2018 at 11:02 PM Matěj Cepl  wrote:
>
>> On 2018-01-30, 18:17 GMT, Michal Fabík wrote:
>> > nějaký nápad, co v takovém případě uvádět jako zdroj
>> > u changesetu? Local knowledge ani survey na to IMHO nesedí
>> > a psát tam přímo www stránku příslušného POI je asi nevhodné
>> > kvůli případnému statistickému zpracování těch changesetů.
>>
>> Já tam píšu tu webovou stránku, protože to je prostě to, odkuď
>> tu informaci doopravdy mám.
>>
>> Matěj
>> --
>> http://matej.ceplovi.cz/blog/, Jabber: mceplceplovi.cz
>> GPG Finger: 3C76 A027 CA45 AD70 98B5  BC1D 7920 5802 880B C9D8
>>
>> May you come to the attention of those in authority.
>> May you find what you are looking for.
>> May you live in interesting times.
>>-- claimed to be a Chinese proverb, but its origin is disputed
>>   first documented use
>>   Frederic R. Coudert, Proceedings of the Academy of
>>   Political Science, 1939
>>
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Taskman pro poštovní schránky

2018-01-29 Tema obsahu Jakub Jelen
Ano, Brno, severovychod. Nekolik jsem jich nasel, kterym chybely REF. Je to
sepsane v TM, takze klidne muzeme pokracovat diskuzi tam.

Zdroj je asi jenom detail. Spis me zajimalo, jeslti je zpusob jak to delat
"spravne". Hashtag jsem pridal.

Jakub

2018-01-29 1:04 GMT+01:00 Miroslav Suchý :

> Dne 28.1.2018 v 22:48 Jakub Jelen napsal(a):
> > super, koukl jsem na okoli a hned v prvnim ctverci mam dva cervene,
> > protoze nejsou sparovane s POI v OSM (protoze jsou nekolik set metru od
> > souradnic v POI importeru. Jak pracovat s temito? Posledni editace na
> > nich je od tebe. Uz jsi to nekam reportoval, nebo ti to mam poslat?
>
> Jestli se bavime o Brnu, tak Brno je hotove. Vsechny cervene v Brne jsou
> false-negative.
> Jeste to musim napsat do toho taskmanu.
>
> Vsechny ty spatne veci jsem preposlal na postu. Neco spravili (Svazna),
> neco ne (Obla).
>
> > Dale mi chybi informace co pouzit jako zdroj dat pro OSM changeset.
> > Tvoje zmeny obsahuji z iD pouze informaci "Bing aerial imagery", i kdyz
> > komentar rika "dle seznamu CP". Asi by bylo fajn toto nejak
> standardizovat.
>
> Nevim jestli je to nutne. Ale v taskmanu jsem navrhl hash tag
> #taskman-cz-postbox
> On to neni jenom jeden zdroj. Tomu exportu CP neni mozne slepe verit,
> proto jeste to overovani jak pisu v instrukcich.
>
> Mirek
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Taskman pro poštovní schránky

2018-01-28 Tema obsahu Jakub Jelen
Ahoj,

super, koukl jsem na okoli a hned v prvnim ctverci mam dva cervene,
protoze nejsou sparovane s POI v OSM (protoze jsou nekolik set metru od
souradnic v POI importeru. Jak pracovat s temito? Posledni editace na
nich je od tebe. Uz jsi to nekam reportoval, nebo ti to mam poslat?

Dale mi chybi informace co pouzit jako zdroj dat pro OSM changeset.
Tvoje zmeny obsahuji z iD pouze informaci "Bing aerial imagery", i kdyz
komentar rika "dle seznamu CP". Asi by bylo fajn toto nejak standardizovat.

Jakub


On 01/28/2018 09:46 PM, Miroslav Suchý wrote:
> Ahoj,
> tak když jsem udělal poštovní schránky, tak mi bylo líto to nějak
> nepodchytit, tak jsem založil projekt poštovní schránky na taskmanu:
>
> http://taskman.poloha.net/project/5
>
> Budu rád, když si přečtete instrukce a sdělíte mi případné připomínky.
>
> Mirek
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

2018-01-25 Tema obsahu Jakub Jelen
Originalni doraz byl, jestli pouzivat HTML entity  , nebo ne. Podle me
HTML entity by nemely byt v tagu name (i kdyz jsem to nenasel nikde
explicitne zakazane, ani povolene, doporucovane nebo nedoporucovane). Nebo
uz mame nejake pripady, kde se HTML entity v nazvu pouzivaji?

Druha otazka je, jestli pouzivat nejakou unicode reprezentaci pro
nedelitelnou mezeru, ktera by nevyzadovala, aby render interpretoval HTML
entity. To mi prijde jako rozumnejsi moznost, pokud se neukaze, ze by s tim
mohly byt nejake problemy s vyhledavanim, vyslovnosti, atd. Ale bez
konkretniho pripadu, ukazky a zkusenosti je to stale pouze teoreticka
diskuze, ktera nevede nikam s desitkami nazoru.

Mnohem lepe by se rozhodovalo, kdyby v puvodnim emailu bylo nekolik odkazu
na nejak konkretni priklady, ktere Matej zatim nasel, kde bychom si mohli
vysledky prohlednout v zivych renderech, vyzkouset, jaka je pro ruzna
reseni podpora, popripade kde se ktere rendery snazi neco zalamovat. Zde
mluvime o nazvech ulic, ktere se kresli podel cary ulice. Pripad, kde by se
to mohlo stat mi prijde pouze, kdyz mame velmi kratkou ulici, ale snazi se
rendery v takovem pripade vubec jmena zalamovat? Mame nejaky priklad?

V tu chvili, kdy budeme vymysleno co s temito daty, neni problem pouzit
podobny program jako vlna, ktery hromadne zmeni, doporuci, nebo bude
generovat varovani, ze v tomto miste pred touto jednoznakovou predlozkou by
mela byt nedelitelna mezera.

Jakub


2018-01-25 13:00 GMT+01:00 Jan Macura :

> 2018-01-25 12:00 GMT+01:00 Michal Fabík :
>
>> (...) OSM renderer, který může počítat s až
>> puntičkářsky systematizovanými daty.
>>
>
> Tak moc bych si nefandil.
>
> H.
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] www.freemap.sk česky

2018-01-11 Tema obsahu Jakub Jelen
Ahoj,
pěkné. Prošel jsem soubor a přepsal nějaké slovakismy do češtiny, jako
rodilý čech. Je možné, že jsem ale něco přehlédl:

https://github.com/FreemapSlovakia/freemap-v3-react/pull/323

Související otázka, plánujete renderovat dlaždice i pro ČR? Před brnem
vidim hranici

Jakub

2018-01-11 10:12 GMT+01:00 Martin Ždila :

> Ahojte,
>
> Na www.freemap.sk sme pridali češtinu.
>
> Prekladal to slovak s pomocou robota, takže ak tam nájdete chybu, môžete
> ju opraviť v https://github.com/FreemapSlovakia/freemap-v3-
> react/blob/master/src/translations/cs.js
>
> --
> Ing. Martin Ždila 
> OZ Freemap Slovakia
> tel:+421-908-363-848 <+421%20908%20363%20848>
> mailto:martin.zd...@freemap.sk
> http://www.freemap.sk/
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Novy kruhac v Brne

2018-01-07 Tema obsahu Jakub Jelen
Jestli myslis geometrii toho kruhace, tak je mozne, ze je ta nova cast
trochu vedle. Tu jsem puvodne nemenil, ale nechaval jsem ji podle planu z
drivejska (zaklad tam byl jako proposed/construction):

https://www.openstreetmap.org/way/164599152/history

Bohuzel, nikde jsem nezjistil, presny zdroj te geometrie (mmb:up), takze
asi muzu predpokladat, ze z nejakych starych planu ci od ruky.

Pri pohledu na zaznam z telefonu pres mapillary (tento vikend jsem to tam
jeste jednou projel a nafotil lepsi fotky za svetla), to vypada opravdu asi
o 5 metru jinde, tak jsem to posunul.

Dalsi vylepseni jsou vitana.

Jakub


2018-01-07 22:19 GMT+01:00 Karel Volný :

> ...
> > každopádně tedy je-li nejasnost, bez ověření v terénu (zítra cca 18:20 si
> > mohu obkroužit kolečko :-)) nic editovat nebudu
>
> ok, takže fyzicky se sice šířka nemění, ale skutečně je to načárovaný
> jenom na
> jeden pruh
>
> takže aktuálně je to v OSM co se řazení týče dobře (dokonce včetně toho,
> že v
> jednom úseku jsou tři pruhy), akorát mi to teda prostorově trošku nesedí,
> což
> nespravím, neb jsem neměl aktivní záznam
>
> achjo ... :-/
>
> K.
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Novy kruhac v Brne

2018-01-06 Tema obsahu Jakub Jelen
Ahoj,

diky za komentare. V puvodni verzi jsem se snazil aspon zachovat, kolik
je kde pruhu.

Pokud dobre koukam na mapillary fotky z toho dne, z praveho pruhu neni
mozne jet rovne (v nasledujicim useku ma kruhac pouze jeden pruh), takze
jsem nastavil

turn:lanes=through;right|right

Stejne tak jsem doupravoval odbocovaci pruhy na ostatnich usecich podle
toho jak byly citelne. Diky Michalovi za doporuceni stylu -- s nim je
vse jasne a hned viditelne.

Jakub


On 01/05/2018 09:13 PM, Karel Volný wrote:
> pro zajímavost [...], dneska ráno jsem tam jel
>
> za tohle by se projektanti měli pro výstrahu věšet na šibenici uprostřed
>
> nicméně nerozumím, co by mělo být potřeba s tím mapováním odbočovacích pruhů?
>
> pokud mi to utkvělo v hlavě správně (sledoval jsem více provoz než vodorovné 
> značení, a za třináct hodin paměť docela vyprchá), tak na tom novém úseku
>
> http://www.openstreetmap.org/way/164599152
>
> se odbočuje z obou (viz výše o šibenici)
>
> což by se asi psalo takto:
>
> turn:lanes=through;right|through;right
>
> což je asi zbytečné, neb to nevyjadřuje žádné omezení možnosti (ne)odbočit
>
> ...?
>
> K.
>
> Dne pátek 5. ledna 2018 17:55:09 CET, Michal Pustějovský napsal(a):
>> Ahoj,
>>
>> Koukal jsem na to a je to v pořádku. Chybělo pouze přidat dva úseky
>> kruháče do relace silnice I/43, ale to je drobnost. Pěkná práce! Pokud
>> by ses v okolí vyskytoval častěji, možná by stálo za to zmapovat
>> odbočovací pruhy.
>>
>> Michal
>>
>> Dne 05.01.2018 v 15:56 Jakub Jelen napsal(a):
>>> Pro zajimavost, dnes jsem si vsiml, ze uz je i v google mapach.
>>> Mapy.cz jsou stale pozadu.
>>>
>>> Dnesni nahled na porovnani mapy:
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> 2017-12-24 23:50 GMT+01:00 Jakub Jelen >>
>>> <mailto:jak...@gmail.com>>:
>>> Zdravim,
>>> 
>>> pred par dny nam prestaveli silnici v Brne na kruhac a tak jsem se
>>> odhodlal k trochu "vetsi" uprave v OSM, aby mapa odpovidala realite. A
>>> protoze jsem prece jenom stale zacatecnik (uz nekolik let), tak
>>> bych si
>>> rad vyslech vyhrady ke zmene, co jsem zapomnel, co slo udelat lepe
>>> a to
>>> radeji takto s primym odkazem na chcangeset (nize), nez aby to nekdo
>>> pozdeji omylem nasel a divil se proc neco nefunguje.
>>> 
>>> Zaklad kruhu uz byl na miste jako "construction" a tak jsem jej
>>> vyuzil.
>>> Stejne tak jsem preroutoval relaci, ktera vedla puvodni rovnou silnici
>>> (stejne mam pocit, ze je rozbita na jinych mistech) a zmenil puvodni
>>> juncion=circular na roundabout, protoze tam mame konecne tyto znacky.
>>> 
>>> Mapoval jsem pouze pomoci nocnich fotek (nezaostrene) a jejich GPS
>>> pozice z Mapillary. Ani na fotomapach, ani v katastru to jeste neni.
>>> 
>>> Budu rad za kazde rady a tipy.
>>> 
>>> http://overpass-api.de/achavi/?changeset=54897143
>>> <http://overpass-api.de/achavi/?changeset=54897143>
>>> http://www.openstreetmap.org/changeset/54897143#map=17/49.21855/16.602
>>> 05
>>> <http://www.openstreetmap.org/changeset/54897143#map=17/49.21855/16.60
>>> 205>
>>> 
>>> Diky,
>>> 
>>> Jakub
>>>
>>> ___
>>> Talk-cz mailing list
>>> Talk-cz@openstreetmap.org
>>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Prohlížeč talk-cz na osmap.cz

2017-12-30 Tema obsahu Jakub Jelen


On 12/30/2017 12:12 PM, Pavel Zbytovský wrote:
> Ahoj,
>
> na posledním pražském OSM pivu [1] jsme se bavili s milancerem, že je
> občas dost dřina něco nalézt v talk-cz. Už delší dobu jsem měl v plánu
> udělat pro talk nějaký prohlížeč, neboť si myslím, že stávající podoba
> je pro nováčky dost nepříjemná.
> Využil jsem tedy volna a chuti něco ubastlit v PHP, zde je hotový
> prohlížeč: (konference po vláknech + vyhledávání)
> --> https://devosm.zby.cz/talkcz/
>
> Uvítám připomínky tady, případně i do kódu [2]. Největší problém je
> plain-text podoba těch zpráv z lists.openstreetmap.org
> , protože se v tom těžko hledá citace.
> Ale to je obecně problém mailu :(
> Do budoucna by mohl přibýt i formulář na zaslání odpovědi/nové zprávy
> (prostě by to zaslalo mail do talk-cz)
> Zhruba za týden bych to chtěl deploynout na osmap.cz . 
>
> Vše dobré do nového OSM roku!
> Pavel
>
>
> [1] FOTKA: https://twitter.com/osmcz/status/938493425015508992
> [2] https://github.com/osmcz/website/pull/2
Vypada to pekne a urcite uzitecne pro nove cleny.

Nevim, jestli je to bug, nebo vlastnost, ale kdyz po otevreni nejake
zpravy kliknu na mapu, zprava zmizi, ale po priblizeni stranky se znovu
nacte stranka a zprava znovu zobrazi.

Koukam, ze uz je to hotove a urcite je pekne, ze je to integrovane
osm.cz strance. Ale neda mi to nezeptat se, jestli se resilo moznost
pouzit uz existujici nastroj, ktery bude mit pravdepodobne vetsinu
problemu vyresenych, napriklad HyperKitty [1] pouzivame a prijde mi
docela pekne a uzivatelsky prijemne.

S pozdravem,
Jakub

[1] https://gitlab.com/mailman/hyperkitty
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Novy kruhac v Brne

2017-12-24 Tema obsahu Jakub Jelen
Zdravim,

pred par dny nam prestaveli silnici v Brne na kruhac a tak jsem se
odhodlal k trochu "vetsi" uprave v OSM, aby mapa odpovidala realite. A
protoze jsem prece jenom stale zacatecnik (uz nekolik let), tak bych si
rad vyslech vyhrady ke zmene, co jsem zapomnel, co slo udelat lepe a to
radeji takto s primym odkazem na chcangeset (nize), nez aby to nekdo
pozdeji omylem nasel a divil se proc neco nefunguje.

Zaklad kruhu uz byl na miste jako "construction" a tak jsem jej vyuzil.
Stejne tak jsem preroutoval relaci, ktera vedla puvodni rovnou silnici
(stejne mam pocit, ze je rozbita na jinych mistech) a zmenil puvodni
juncion=circular na roundabout, protoze tam mame konecne tyto znacky.

Mapoval jsem pouze pomoci nocnich fotek (nezaostrene) a jejich GPS
pozice z Mapillary. Ani na fotomapach, ani v katastru to jeste neni.

Budu rad za kazde rady a tipy.

http://overpass-api.de/achavi/?changeset=54897143
http://www.openstreetmap.org/changeset/54897143#map=17/49.21855/16.60205

Diky,

Jakub



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz